Sivu 2/6

Lähetetty: 30.5.2006 19:09
Kirjoittaja larbatzi
Taas tämmönen halpa vinkki jokkis/rokki miehille ladan lähdöt parani aikas paljon kun heitettiin muutama tuki varren pultti astetta pienenmiksi ja löysättiin ne joita ei pystytty vaihtamaan.

Lähetetty: 31.5.2006 1:00
Kirjoittaja destor
larbatzi kirjoitti:Taas tämmönen halpa vinkki jokkis/rokki miehille ladan lähdöt parani aikas paljon kun heitettiin muutama tuki varren pultti astetta pienenmiksi ja löysättiin ne joita ei pystytty vaihtamaan.
Nyt en ymmärrä, vaihdoitte tukivarren pultteja pienemmiksi ( esim. M10 -> M8 ) ja loput jätitte auki?

Lähetetty: 31.5.2006 10:49
Kirjoittaja tsenobiili
larbatzi kirjoitti:Taas tämmönen halpa vinkki jokkis/rokki miehille ladan lähdöt parani aikas paljon kun heitettiin muutama tuki varren pultti astetta pienenmiksi ja löysättiin ne joita ei pystytty vaihtamaan.
Siis jos tohon sais vielä vähän lisäselvitystä,ei ymmmärrä?

Lähetetty: 31.5.2006 20:51
Kirjoittaja larbatzi
Siis vaihdettiin osa M 12 pulteista M 10:si ja löysättiin ne pultit joita ei voinut vaihtaa pienenmiksi en nyt tarkota että löysätään niin paljon että irtoaa vaan sen verran että tuki varret alkavat liikkua perän mukana muutama pultti oli niin kireessä etteivät tukivarret liikkuneet kun niitä heilutteli.

Lähetetty: 31.5.2006 20:55
Kirjoittaja RussianTUNER
larbatzi kirjoitti:Siis vaihdettiin osa M 12 pulteista M 10:si ja löysättiin ne pultit joita ei voinut vaihtaa pienenmiksi en nyt tarkota että löysätään niin paljon että irtoaa vaan sen verran että tuki varret alkavat liikkua perän mukana muutama pultti oli niin kireessä etteivät tukivarret liikkuneet kun niitä heilutteli.
Eikö tukivarsien juuri kuulu tukea, eikä heilua perän mukana? Kyllä on parempiakin konsteja saada lähdöstä lähtee paremmin, jos ei muuta niin ostaa sitte sellasen auton jokkikseen mikä irtoo viivasta.

Lähetetty: 1.6.2006 8:49
Kirjoittaja tsenobiili
larbatzi kirjoitti:Siis vaihdettiin osa M 12 pulteista M 10:si ja löysättiin ne pultit joita ei voinut vaihtaa pienenmiksi en nyt tarkota että löysätään niin paljon että irtoaa vaan sen verran että tuki varret alkavat liikkua perän mukana muutama pultti oli niin kireessä etteivät tukivarret liikkuneet kun niitä heilutteli.
No nytten mä hokasin!
Tarkotatko että pultit oli ruostunu tukivarren holkkiin kiinni,niin ettei tukivarret enää liikkunu herkästi vaan kiertyi pelkästään se kumi ruttuun?
Elikkäs ei haettu mitäään "klappeja"niihin varsiin vaan herkistettiin niitten liikkumista,vai kuinka.
Russian Tunerille tiedoksi,että kyllä sen Ladan saa viivalta irtoomaan siinä kun jonkun amis korollankin,ehkäpä hiukan paremminkin :wink:

Lähetetty: 1.6.2006 10:01
Kirjoittaja RussianTUNER
tsenobiili kirjoitti:
larbatzi kirjoitti:Siis vaihdettiin osa M 12 pulteista M 10:si ja löysättiin ne pultit joita ei voinut vaihtaa pienenmiksi en nyt tarkota että löysätään niin paljon että irtoaa vaan sen verran että tuki varret alkavat liikkua perän mukana muutama pultti oli niin kireessä etteivät tukivarret liikkuneet kun niitä heilutteli.
No nytten mä hokasin!
Tarkotatko että pultit oli ruostunu tukivarren holkkiin kiinni,niin ettei tukivarret enää liikkunu herkästi vaan kiertyi pelkästään se kumi ruttuun?
Elikkäs ei haettu mitäään "klappeja"niihin varsiin vaan herkistettiin niitten liikkumista,vai kuinka.
Russian Tunerille tiedoksi,että kyllä sen Ladan saa viivalta irtoomaan siinä kun jonkun amis korollankin,ehkäpä hiukan paremminkin :wink:
Kuka on jostain Corollan viivalta irtoamisesta puhunut? Jos mulla on Corolla niin ei mun tarvii aina sitä tarkoittaa, ei stn. Ihan vaan tarkotin noita takamoottoripelejä että kyllä ne vaan irtoo jokkiksessa viivalta parhaiten.

Lähetetty: 2.6.2006 13:51
Kirjoittaja larbatzi
tsenobiili kirjoitti:
larbatzi kirjoitti:Siis vaihdettiin osa M 12 pulteista M 10:si ja löysättiin ne pultit joita ei voinut vaihtaa pienenmiksi en nyt tarkota että löysätään niin paljon että irtoaa vaan sen verran että tuki varret alkavat liikkua perän mukana muutama pultti oli niin kireessä etteivät tukivarret liikkuneet kun niitä heilutteli.
No nytten mä hokasin!
Tarkotatko että pultit oli ruostunu tukivarren holkkiin kiinni,niin ettei tukivarret enää liikkunu herkästi vaan kiertyi pelkästään se kumi ruttuun?
Elikkäs ei haettu mitäään "klappeja"niihin varsiin vaan herkistettiin niitten l
Juurikin noin

Lähetetty: 2.6.2006 22:21
Kirjoittaja russian power
Ihan vaan tarkotin noita takamoottoripelejä että kyllä ne vaan irtoo jokkiksessa viivalta parhaiten.[/quote]

Niin se on miten tykkää.. Toiset tykkää kartaanista"äidistä" ja toiset hiivateista yms."tyttäristä".

Lähetetty: 2.6.2006 22:37
Kirjoittaja RussianTUNER
russian power kirjoitti:Ihan vaan tarkotin noita takamoottoripelejä että kyllä ne vaan irtoo jokkiksessa viivalta parhaiten.
Niin se on miten tykkää.. Toiset tykkää kartaanista"äidistä" ja toiset hiivateista yms."tyttäristä".[/quote]

JepJep. Tästäkin on turha kinata, toi mikä lähtee viivalta parhaiten riippuu niin monesta asiasta. Mut mitä itte oon noita jokkiksia käyny kattelees ni kyl noi Fiatit ja Kuplat lähtee parhaiten. Ladoja ja muita kartaaneja ei täällä niin paljotta ole, tai on mutta en noihin Fordeihin sun muihin kiinnitä niin huomiota.

Lähetetty: 5.6.2006 9:19
Kirjoittaja Umpivintti
halpa tapa saada jokkis lada lähtemään paremmin viivasta: Ylimmäisistä tukivarsista pois noin 1.5 cm, ulosjouston estävät ketjut mieluusti säädettävät ja paremmat iskarit mieluusti muutos pystyiskariksi mutta toimii myös vakiona.
Omat jouset on ihan OK eteen kannattaa laittaa JOKKIKSESSA vaikka sitten ne mersun jouset ja piukat iskarit. Alatukivarsia kannattaa siirtää ne 1.5 cm eteenpäin ja hillitysti camberia, aurauskulma lähes nollille ennemmin pikkasen haritukselle.
Sit kannattaa käyttää prässttyjä vanteita edessä niin saadaan lisäleveyttä etupäähän. Ja jos riittää ahkeruutta niin siirtää konetta ainakin sen sääntöjen salliman 30cm taaksemmas ja sinne kunnon TC voimanpesäksi ja hyvä välitetty laatikko perään niin rupee jo Igorgin häviimään viivasta vähän eritavalla kuin vakiona.
Tietysti sittenkun haluaa tehdä HYVÄN niin rakentelee kunnon säädettävät nelilinkit ja watt tuen ja heittää ladan etuakseliston ja ohjaus härpäkkeet romukoriin ja istuttaa vaikka pikkuvolvon akseliston ja hammastanko ohjauksen paikkaansa niin rupee jo olemaan pikkasen ajettavuuttakin, saa jopa yllättävän hyvän asfalttialustan, mutta se on jo eri juttu. :P

Lähetetty: 8.6.2006 13:30
Kirjoittaja estate
ladaracing pori kirjoitti:
HOHHOIJAA!!!! menee varmaan jokkiksessa mutta ei KILPA-AUTOSSA noilla säädöillä.
Jaa ja jokkisvehkeetkö ei sitten muka ole kilpa-autoja. SRC vehkeetkin on vain uuteen koriin puettuja jokkisautoja, samanlaista tekniikkaa löytyy monesta jokkisautosta. Jokkispelien ulkokuori voi olla ruma mutta tekniikka saattaa silti maksaa 3000-4000 euroopan valuuttaa.

RussianTUNER kirjoitti:
Ihan vaan tarkotin noita takamoottoripelejä että kyllä ne vaan irtoo jokkiksessa viivalta parhaiten.
Kuraperseitä ei tueta!

Lähetetty: 13.6.2006 19:00
Kirjoittaja J-Tech
estate kirjoitti:
ladaracing pori kirjoitti:
HOHHOIJAA!!!! menee varmaan jokkiksessa mutta ei KILPA-AUTOSSA noilla säädöillä.
Jaa ja jokkisvehkeetkö ei sitten muka ole kilpa-autoja. SRC vehkeetkin on vain uuteen koriin puettuja jokkisautoja, samanlaista tekniikkaa löytyy monesta jokkisautosta. Jokkispelien ulkokuori voi olla ruma mutta tekniikka saattaa silti maksaa 3000-4000 euroopan valuuttaa.

RussianTUNER kirjoitti:
Ihan vaan tarkotin noita takamoottoripelejä että kyllä ne vaan irtoo jokkiksessa viivalta parhaiten.
Kuraperseitä ei tueta!
Sen Jokkis auton haluan nähä jossa on esim.10 000 euroa maksava volvon evo moottori ja öhlinsit/Proflexit joka nurkassa!!Ei ne SRC autot taida ihan olla jokkis autoja uusissa vaatteissa...

Lähetetty: 13.6.2006 22:28
Kirjoittaja lärssön
Sitähän se just tarkotti että niissä on kalliimmat konneet alustat ja korit mutta, periaattessa sama laji. Tuopi vaan katsojia enemmän kun on kalliit autot, kyllä se on porvareitten jokkista. Kyllähän jokkis autossa on paljon kireemmin viritetyt koneen kun esim ralliautoissa. Ottaa huomioon että takamoottorisissa ei saa olla kuin yksi 45 tupla ja silti tc, golf, pösö ja cvh koneista otetaan niitä 160 hepan lukemia. Jotkut hurjat kuulemma jopa enemmän. Markka aikaan kun vaikka tc:n teetti jollain nii se tuli maksamaan noin 20000 markkaa ja onhan ne SRC autojenkin koneet teetetty tai siis koko autot, kun eine kehtaa ite käsiään liata. koneiden hinnoista yli puolet on ilmaa. Meneppä muuten asfalttikunkkuun tai jokkiksen sm kisoihin katsomaan nii joka toisessa autossa on bilsteinit ja asfaltilla sen verran kalliita avoneja alla että hirvittää. :shock: :D :lol: :wink: :roll: :evil:

Lähetetty: 13.6.2006 23:06
Kirjoittaja ladaracing pori
On tavattoman tyhmää maksaa maltaita noista "roskapöntön" tekniikasta kun siitä joutuu luopumaan alle tonnilla.
Tiedän rahasummia mitä eräskin porilainen menestyvä jokkiskuski on autojen tekniikkaan pistänyt. Järjetöntä ja tyhmää.
Miksi siis ajaa roskapöntöillä jos kerran on samallaiset tekniikat kuin KRC:kin
Mutta noihin tehoihin,kyllä kilpurista löytyy samoja tehoja kuin (HUOM!) parhaista jokkisautoista,se että kilpurilla voi ajaa 30km pätkää yhtä soittoa lämä lattiassa mutta miten noi jokkispelit?? Ajetan pari kierrosta 250m-700m
ja sitten varikolle remppaa tekemään.
Tarvii poiketa kardaanikunkusta ostamassa volvon evokone ja öhlinsin alusta omaan kilpuriin,sieltä kun ne voi saada tuurilla alle tonnin :lol: :lol: