
Suomen vanhin lada
Hieno peli on. Hieno ratti, valkopohjainen mittaritaulu. Onko tossa virtalukko vasemmalla puolella vai näenkö väärin?? Miten noissa nappiksissa on toi mittaristo. Joissakin olen nähnyt mustapohjaisen mittaritaulun ja tässä on valkopohjainen mittaritaulu. Missä vuosimallissa vaihtuu vai onko niitä tehty molempia sekaisin?? En tunne noita nappiksia.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
En minäkään tunne - mutta joku tunteeLuna kirjoitti:Hieno peli on. Hieno ratti, valkopohjainen mittaritaulu. Onko tossa virtalukko vasemmalla puolella vai näenkö väärin?? Miten noissa nappiksissa on toi mittaristo. Joissakin olen nähnyt mustapohjaisen mittaritaulun ja tässä on valkopohjainen mittaritaulu. Missä vuosimallissa vaihtuu vai onko niitä tehty molempia sekaisin?? En tunne noita nappiksia.

Ensimmäisten 2101 (70-74) mallien mittaritaulut: Hopeataustaiset, "kapeammat" öljy-, lataus-, vilkku jne. merkkivalot. Joissakin export-versioissa voi olla myös 21011 mittaritaulu (mustapohjainen)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Onnea vaan "uuden" auton johdosta
Hieno on, vaikka ei olekaan suomalaista autoiluhistoriaa sisältävä aito suomi auto!
Oiskohan etulokasuoja vaihettu kun on peili karannu kuskin oveen? Myös tuo etuloksun ja hiekkapellin sauma näyttää epäilyttävältä.
Mistä romilistoista samarai höpisi? En nää mitään sellasia. Tavalliseltahan tuo näyttää..
Toivottavasti tuo on hyvä yksilö. Virossa autot monesti ovat kauniita päällepäin mutta voivat olla muuten romuja. Tuon auton tapauksessa tosin ei voi niin huono olla että haittaisi. Onko muuten lohko alkuperäinen? Entä pyyhin koneisto? Mitenkäs penkit? Ovatko ikkunalasitkin orkkikset?
Otappa kuva tyyppikilvestä ja koneesta ja pistä näytille! Olisi kiva verrata tuon tyyppikilven valmistusvuoden nollaa minun tyyppikilpeen!

Hieno on, vaikka ei olekaan suomalaista autoiluhistoriaa sisältävä aito suomi auto!
Oiskohan etulokasuoja vaihettu kun on peili karannu kuskin oveen? Myös tuo etuloksun ja hiekkapellin sauma näyttää epäilyttävältä.
Mistä romilistoista samarai höpisi? En nää mitään sellasia. Tavalliseltahan tuo näyttää..
Toivottavasti tuo on hyvä yksilö. Virossa autot monesti ovat kauniita päällepäin mutta voivat olla muuten romuja. Tuon auton tapauksessa tosin ei voi niin huono olla että haittaisi. Onko muuten lohko alkuperäinen? Entä pyyhin koneisto? Mitenkäs penkit? Ovatko ikkunalasitkin orkkikset?
Otappa kuva tyyppikilvestä ja koneesta ja pistä näytille! Olisi kiva verrata tuon tyyppikilven valmistusvuoden nollaa minun tyyppikilpeen!
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
joo näyttää ihan hyvältä, muutamia juttuja nousee esiin.
1) takasisälokarit, käytössä hyvä, mutta tuninkia, niin ja ei edessäkään tainnu ihan alkuun olla edes suomessa varsinkaan muovisia.
2) mitä noi puuviilun pätkät on kojetaulussa?
3) miksi kaasupoljin on riippuva, sehän muuttui vasta 1975, näyttää muutenkin erillaiselta kuin Ladan riippuva malli.
4) lisävalot tuninkia, mutta varmaan ajan hengen mukaista
5) kynnyksissä ei ole listaa, pitäisköhän olla 1970 mallissakin
6) peili on tuninkia ja tosiaan sen sijoitus oveen
tosta mittaristosta, mustataustainen mittaristo on 1300 mallin varuste. 1200 mallissa on harmaa tausta. suomessa on 1200 mallit varustettu 1978 lähtien 1300 kojetaululla, malli on variaatio -02 ja lähinnä vientimalli. 1200L taas onkin 1300 malli varustettuna 1,2 moottorilla, joten siinä on luonnolllisesti 1300 mallin varustelu mm. mustataustainen mittaristo.
1) takasisälokarit, käytössä hyvä, mutta tuninkia, niin ja ei edessäkään tainnu ihan alkuun olla edes suomessa varsinkaan muovisia.
2) mitä noi puuviilun pätkät on kojetaulussa?
3) miksi kaasupoljin on riippuva, sehän muuttui vasta 1975, näyttää muutenkin erillaiselta kuin Ladan riippuva malli.
4) lisävalot tuninkia, mutta varmaan ajan hengen mukaista
5) kynnyksissä ei ole listaa, pitäisköhän olla 1970 mallissakin
6) peili on tuninkia ja tosiaan sen sijoitus oveen
tosta mittaristosta, mustataustainen mittaristo on 1300 mallin varuste. 1200 mallissa on harmaa tausta. suomessa on 1200 mallit varustettu 1978 lähtien 1300 kojetaululla, malli on variaatio -02 ja lähinnä vientimalli. 1200L taas onkin 1300 malli varustettuna 1,2 moottorilla, joten siinä on luonnolllisesti 1300 mallin varustelu mm. mustataustainen mittaristo.

Sinunhan se pitäisi tietää eikä minun..larssi21074 kirjoitti: .
Mistä romilistoista samarai höpisi? En nää mitään sellasia. Tavalliseltahan tuo näyttää..

Äkkiseltään ainakin näytti että on noi kapeat kaarilistat lampun ja ritilän välissä. Pitäisi olla vain yhden lähteen mukaan vain 70- mallisessa..

Taitaa ottaa Larssillekin koville tämä 70:n tuonti..koita kestää


Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Takavetoladoissa on tosiaan virtalukko vasemmalla puolella. Se on periytynyt Fiatilta 24H Le Mans-kisoista. Nykyään taitaa virtalukko olla vasemmalla lähinnä Porchessa.Luna kirjoitti:Hieno peli on. Hieno ratti, valkopohjainen mittaritaulu. Onko tossa virtalukko vasemmalla puolella vai näenkö väärin??
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Ei ota koville..
Hyvä että joku viitsii näitä suomeen tuoda, virossa voisi mennä hyvinkin pellolle tai tuninkiin. Siellä ei ladaa vielä osata harrastaa mobilistin näkökulmasta.
Edelleenkään en nää sitä kromilistaa, ettei nyt vaan valon kehys hämää. Sen listanhan pitäis ylettyä ylemmäs.
Suomessakaan ei esmäesenä vuonna ollu sisälokareita, tulivat seuraavana keväänä muistaakseni. Lokarin tekemiä olivat ja alumiinisiä. Kuuluivat "vakiovarusteluun" vasta siis 72 (?).
Vielä noista viron autoista. Monesti siellä autot on koitettu pitää mahdollisimman kauan liikenteessä. Neuvostoaikaan ei autoja niin helposti saanut että olisi kannattanut jättää auto mätänemään saunan taakse. Autot ovat yleensä joka paikasta räpellettyjä ja "väärillä" osilla korjattuja. Yleensä vielä ovat ns. pakkelikasoja, Virossa ei ruostesuojaus ole käsite kuten suomessa. Eli jos sieltä autoa meinaa tuoda niin tarkkana kannattaa olla. Minullakin oli tarkoitus tuoda aleko suomeen mutta tottapuhuen sieltä ei löytynyt yhtään yksilöä joka olisi kannattanut tuoda! Siitäkin huolimatta että olivat suht siistejä päältäpäin.
Tiedän myös yhden 1970 valmistetun ladan virosta, suht samankuntoisen. En saanut ostettua koko autoa mutta peilin ja radion sain.

Hyvä että joku viitsii näitä suomeen tuoda, virossa voisi mennä hyvinkin pellolle tai tuninkiin. Siellä ei ladaa vielä osata harrastaa mobilistin näkökulmasta.
Edelleenkään en nää sitä kromilistaa, ettei nyt vaan valon kehys hämää. Sen listanhan pitäis ylettyä ylemmäs.

Suomessakaan ei esmäesenä vuonna ollu sisälokareita, tulivat seuraavana keväänä muistaakseni. Lokarin tekemiä olivat ja alumiinisiä. Kuuluivat "vakiovarusteluun" vasta siis 72 (?).
Vielä noista viron autoista. Monesti siellä autot on koitettu pitää mahdollisimman kauan liikenteessä. Neuvostoaikaan ei autoja niin helposti saanut että olisi kannattanut jättää auto mätänemään saunan taakse. Autot ovat yleensä joka paikasta räpellettyjä ja "väärillä" osilla korjattuja. Yleensä vielä ovat ns. pakkelikasoja, Virossa ei ruostesuojaus ole käsite kuten suomessa. Eli jos sieltä autoa meinaa tuoda niin tarkkana kannattaa olla. Minullakin oli tarkoitus tuoda aleko suomeen mutta tottapuhuen sieltä ei löytynyt yhtään yksilöä joka olisi kannattanut tuoda! Siitäkin huolimatta että olivat suht siistejä päältäpäin.
Tiedän myös yhden 1970 valmistetun ladan virosta, suht samankuntoisen. En saanut ostettua koko autoa mutta peilin ja radion sain.

Viimeksi muokannut larssi21074, 15.10.2006 23:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Upee homma etten sanois! Näin sitä pitää... Toivottavasti autosta on paljon iloa uudelle omistajalle.
Olen itsekin kiinnittänyt jo aikoja sitten huomiota tuohon Samarain listahommaa, ja olen ihan samaa mieltä aiheesta, sillä varauksella että meneekö sitten tosiaan jo -71:ssä poikki tuo... tutkikaapa vaikka niitä vanhoja Ladamainoksia, vaikka eiköhän juu niissäkin osa ole 1970-vuotisia...
Olen itsekin kiinnittänyt jo aikoja sitten huomiota tuohon Samarain listahommaa, ja olen ihan samaa mieltä aiheesta, sillä varauksella että meneekö sitten tosiaan jo -71:ssä poikki tuo... tutkikaapa vaikka niitä vanhoja Ladamainoksia, vaikka eiköhän juu niissäkin osa ole 1970-vuotisia...

☭ GAZ 24 Volga ☭ VAZ 2121 ☭ VAZ 2106 ☭ VAZ 2103 ☭ VAZ 21013 ☭ VAZ 21083 RU 21099 RU 21093 RU VAZ 21083 ☭ VAZ 21093 ☭ Moskvitsh 1500SL ☭ MTZ-501
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
Joo kyllä toi Larssin kuvaus virolaisesta wanhasta CCCP- autokannasta pitää aika hyvin paikkansa - monesti ne on just noita pornotuunattuja liikkuvia kittikasoja. Monet Volgat on myös ARTin (AutoRemondiTehas) läpikäyneitä ja siellä niihin on viritelty vaikka minkälaisia omia systeemejä. Paras esim. on varmaan, että lähes kaikkiin ARTin "saneeraamiin" 21:siin (myös 20:siin!) on vaihdettu 24:n vaihdelaatikko (lattiavaihteella) ja osaan myös 24:n koneet- ym. "amista" - mutta osaltaan nekin tietysti on CCCP-autohistoriaa.
Pobedan 1.sarja <50 tuli tosin lattiavaihteella, mutta sen erottaa "tuunatusta" siitä, että vaihdekeppi on keskellä lattiaa. "ART-versiossa" se on selvästi n. 10cm. kuskin puolella -taidettiin käyttää tosin etupäässä tota Gaz 69 laatikkoa Pobedassa.
Mutta varsinaisia helmiäkin kyllä löytyy - ne vaan on yleensä myytävänä usein ylihinnoiteltuja. Kuten usein varmaan täälläkin. Halvimmat "länsiautohelmet" löytyy muuten Ruotsista.
Pobedan 1.sarja <50 tuli tosin lattiavaihteella, mutta sen erottaa "tuunatusta" siitä, että vaihdekeppi on keskellä lattiaa. "ART-versiossa" se on selvästi n. 10cm. kuskin puolella -taidettiin käyttää tosin etupäässä tota Gaz 69 laatikkoa Pobedassa.
Mutta varsinaisia helmiäkin kyllä löytyy - ne vaan on yleensä myytävänä usein ylihinnoiteltuja. Kuten usein varmaan täälläkin. Halvimmat "länsiautohelmet" löytyy muuten Ruotsista.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
noilla mystisillä kromilistoilla ajovalon ja maskin välissä tarkoitetaan varmaan varaosakirjastata löytyvää koristetta 2101-3711330, löytyy myöskin Fiat varaosanumero 4149108. en löytänyt kirjan valmistusvuotta, mutta ehkä 1971 koska siinä on Combikin mukana ja mitään muutoksia malleihin ei ole ilmoitettu. vuoden 1977 osaluettelossa kyseisiä osia ei ole mainittu ollenkaan. onkohan noi jotain Fiatin ylijäämä osaa mitä ensimmäisenä vuonna käyteltiin?

No jopas oli juttua piisannut kun olen työssä ollut , mutta odottakaahan orkkis peili tuli mukaa ( pyöreä ja oikeaa kromia) sisältä siistimistä ja laittamista mutta eihän 36 v vanha lada voi 100% kunnossa ollakkaan .Matka hesasta sujui mallikkaasti vaikka paksi ja penkki täynnä kaljaa mutta silti lada meni kuin juna .... tätäkin pääsee katsomaan tapaamisissa tosin mustilla kilvillä varustettuna 
