K-jetronic

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
mijajo

Viesti Kirjoittaja mijajo »

Joo ohjauspaineen pienentäminen rikastaa seosta. Vastaavasti järjestelmäpaineen pienentäminen laihentaa seosta. Juuri tuolla ohjauspaineen säädöllä toteutetaan kiihdytys ja kylmäkäynti rikastus. Kun ohjauspaine laskee lautanen nousee samalla ilmamäärällä enemmän ja seos rikastuu.
Kannattaa lueskella sellaista kirjaa kuin "How to understand, service and modify bosch fuel injection & engine managment". Siinä on asiaa esim tuosta K-jetin soveltuvuudesta viritettyyn moottoriin.
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Siis onko se tämä se ruisku mitä on ollut 80-luvun alun Volvon 200 sarjasissa? Siis esim. 81? Mekaaninen ruisku siis?

Jos on tai tiedätte mikä ruisku tollon on Volvossa ollut niin kertokaa miten tota seossuhdetta saadaan säädettyä. Kun kuulemma käy liian rikkaalla mutta ei ole käsitystä mistä sitä seosta sais säädettyä. Kuva olisi tietysti selventävä..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
mijajo

Viesti Kirjoittaja mijajo »

http://www.nic.fi/~meou/moutine/kjet2.jpg

On tuota K-jettiä käytetty volvoissakin. Vuodesta 83 lähtien on volvoa tehty myös LH-jetillä. Tuossa linkissä on kaavio K-jetronic järjestelmästä. Seosta voi säätää ruuvista joka on kuvassa tunnuksella 1c.

Turbiini: Mihin verrattuna tulee tuo 10% tehohäviö?
Vastaa Viestiin