Sivu 2/2

Lähetetty: 23.2.2004 15:48
Kirjoittaja mijajo
Joo ohjauspaineen pienentäminen rikastaa seosta. Vastaavasti järjestelmäpaineen pienentäminen laihentaa seosta. Juuri tuolla ohjauspaineen säädöllä toteutetaan kiihdytys ja kylmäkäynti rikastus. Kun ohjauspaine laskee lautanen nousee samalla ilmamäärällä enemmän ja seos rikastuu.
Kannattaa lueskella sellaista kirjaa kuin "How to understand, service and modify bosch fuel injection & engine managment". Siinä on asiaa esim tuosta K-jetin soveltuvuudesta viritettyyn moottoriin.

Lähetetty: 23.2.2004 18:43
Kirjoittaja veli alexei
Siis onko se tämä se ruisku mitä on ollut 80-luvun alun Volvon 200 sarjasissa? Siis esim. 81? Mekaaninen ruisku siis?

Jos on tai tiedätte mikä ruisku tollon on Volvossa ollut niin kertokaa miten tota seossuhdetta saadaan säädettyä. Kun kuulemma käy liian rikkaalla mutta ei ole käsitystä mistä sitä seosta sais säädettyä. Kuva olisi tietysti selventävä..

Lähetetty: 24.2.2004 13:49
Kirjoittaja mijajo
http://www.nic.fi/~meou/moutine/kjet2.jpg

On tuota K-jettiä käytetty volvoissakin. Vuodesta 83 lähtien on volvoa tehty myös LH-jetillä. Tuossa linkissä on kaavio K-jetronic järjestelmästä. Seosta voi säätää ruuvista joka on kuvassa tunnuksella 1c.

Turbiini: Mihin verrattuna tulee tuo 10% tehohäviö?