VAZ-2101 - 1970, 1971, 1972 - Neljä mustakilpistä Ladaa
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3655
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
9.12.2006
Lada pesty ja ajettu talliin. Kumma juttu kun auto on pois tallista reilun viikon niin talli meinaa kasvaa umpeen, kamaa saa roudata tieltä pois ihan urakalla. Pestessä muistui alun puutelistaan merkintä:
- Oikeassa etuovessa ikäviä naarmuja. Muutenkin maalipinnasta pidetty niin "hyvää" huolta ettei uskoisi 2003 maalatuksi. Mm. bensatankin täyttöaukon yläpuoli on kolhittu. Se hyvä puoli tässä on ettei itku tule kun ensimmäinen käytön jälki itsellä maalipintaan ilmaantuu.
Pestessä löytyi myös ensimmäinen paikattu kohta (etulokarien lisäksi). Varapyörän kotelon takaosassa on n. 10x3 cm paikka. Mitä sitten pohjasta keväällä löytyykään kun irroittelee roikkuvat alustamassat?
Mittarilukema 21146 eli 495 km tuli ajettua. Mikäli matkamittarin heitto on samaa luokkaa kuin nopeusmittarin niin ajoa kertyi n. 550 km. Bensaa ostin n. 35 litraa + edellisen omistajan bensat paloivat (punainen palaa mittarissa) eli kulutus lienee 9 litran pintaan sadalla. Pitänee keväällä tarkemmin mitata, jos jaksaa.
Lada pesty ja ajettu talliin. Kumma juttu kun auto on pois tallista reilun viikon niin talli meinaa kasvaa umpeen, kamaa saa roudata tieltä pois ihan urakalla. Pestessä muistui alun puutelistaan merkintä:
- Oikeassa etuovessa ikäviä naarmuja. Muutenkin maalipinnasta pidetty niin "hyvää" huolta ettei uskoisi 2003 maalatuksi. Mm. bensatankin täyttöaukon yläpuoli on kolhittu. Se hyvä puoli tässä on ettei itku tule kun ensimmäinen käytön jälki itsellä maalipintaan ilmaantuu.
Pestessä löytyi myös ensimmäinen paikattu kohta (etulokarien lisäksi). Varapyörän kotelon takaosassa on n. 10x3 cm paikka. Mitä sitten pohjasta keväällä löytyykään kun irroittelee roikkuvat alustamassat?
Mittarilukema 21146 eli 495 km tuli ajettua. Mikäli matkamittarin heitto on samaa luokkaa kuin nopeusmittarin niin ajoa kertyi n. 550 km. Bensaa ostin n. 35 litraa + edellisen omistajan bensat paloivat (punainen palaa mittarissa) eli kulutus lienee 9 litran pintaan sadalla. Pitänee keväällä tarkemmin mitata, jos jaksaa.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3655
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Pistinpä Ladan käymään tallissa. Bensapumpun käsivivulla yritin kaasuttimelle bensaa pumpata mutta se tuntui aivan veltolta. Pari minuuttia sitä pumppasin mutta mitään ei tuntunut tapahtuvan. Sitten laitoin akun kengän kiinni ja startilla pyörittelin kunnes käynnistyi. Näkyy tuossa epämääräisessä akussa virtaa riittävän vaikka yli kuukauden on seisonut. Kun sammutin sitten Ladan, kokeilin vielä pumppua, nyt käsivipu tuntui ihan toimivalta...
Vuodenvaihteessa makselin vakuutuslaskun joka kahdeksalta päivältä oli reilut yhdeksän euroa. Ajoneuvoverokin olisi joulukuussa pitänyt maksaa, siinä oli tuplalampun verosta hyvitystä n. 15 euroa. Jäi kuitenkin vielä maksamatta, pitää paremmista varoista maksaa ensi kuun vaihteessa. Olisihan sen voinut osissakin maksaa mutta jokaiseen erään olisi tullut kolme euroa ylimääräistä, nyt kun myöhässä maksaa koko veron tulee yhteensä ainoastaan se kolme euroa ylimääräistä maksettavaa.
Vuodenvaihteessa makselin vakuutuslaskun joka kahdeksalta päivältä oli reilut yhdeksän euroa. Ajoneuvoverokin olisi joulukuussa pitänyt maksaa, siinä oli tuplalampun verosta hyvitystä n. 15 euroa. Jäi kuitenkin vielä maksamatta, pitää paremmista varoista maksaa ensi kuun vaihteessa. Olisihan sen voinut osissakin maksaa mutta jokaiseen erään olisi tullut kolme euroa ylimääräistä, nyt kun myöhässä maksaa koko veron tulee yhteensä ainoastaan se kolme euroa ylimääräistä maksettavaa.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Se pensapumpun käsikäyttövipu ei vastaa kaikissa asennoissa (siis toisessa ääriasennossa) pumppauskäskyihin. Sama homma on traktoreissa polttoaineen siirtopumpussa. Joutuu pyörittämään konetta vauhtipyörästä vähän eriasentoon, että alkaa pumppu taas vastata. Ladassa taitaa riittää pieni nytkäytys vaihde päällä?
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Re: Lada 1970
Juu, eikä suomi-historiaa...jotuli kirjoitti:Eipä taida olla aivan orkkis tämä yksilö,jos on vuosimalli 1970.



* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
AI kirjoitti:Viron autorekisterikeskuksen mukaan 1970 valmistettuja Ladoja (VAZ 2101) olisi 124 kappaletta rekisteröitynä! Tässä niistä yksi.
Joutaa paaliin. Piloille tuunattu 2105 mittaristolla. Olis nyt edes 2107 mittariston asentannu. Olis voinu jotain tarjotakkin.
Lada rules
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3655
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Mitenkäs tämä tähän topikkiin kuuluu??? Mutta onpahan eka kerta kun näen mossen alla aluvanteet...samarai kirjoitti:Moskvits 2138 - vuosimallia 1955 (! lisäkuvia sivulla 2)
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
mä en nyt heti tajunnu mikä tos oli idea, onko tehty korinvaihto johonkin piikkinokkaseen? eihä eliten koria oltu vielä keksittykään vuonna 1955!samarai kirjoitti:Moskvits 2138 - vuosimallia 1955 (! lisäkuvia sivulla 2)

-
- Viestit: 211
- Liittynyt: 5.7.2006 18:39
EDIT: Poistettu
Viimeksi muokannut Red Zhiguli, 26.1.2015 20:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pahoittelut vuosina 2006-2008 kirjoittamistani lapsellisista ja asiasisällöttömistä viesteistä, jotka poistin yksitellen. Nykyisin aikuistunut, joten mitäpä noita lähes vuosikymmenen takaisia juttuja murehtia enempää.
-Red Zhiguli 26.1.2015
-Red Zhiguli 26.1.2015
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Niinhän tuossa lukee että kerevahetus..
Oon muuten virossa nähny eliten.. tai siis gazin maasturin johon on laitettu eliten kori päälle. Se on hurja peli.

Oon muuten virossa nähny eliten.. tai siis gazin maasturin johon on laitettu eliten kori päälle. Se on hurja peli.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129