Lähetetty: 26.1.2007 11:09
Ikävä kyllä autotehtailla taitaa olla nykyään niin kova kilpailu, että tällaiseenkin ryhdytään: Ensin tehdään kalliilla laadukasta autoa ja myydään sitä muutama vuosi jopa alle tuotantokustannusten. Kun on saatu hyvä maine, siirretään tuotantolinja johonkin halpamaahan ja työnnetään sekundaa halvalla markkinoille niin paljo ku suinki keretään. Näistä halpa-versioista revitään sitten voitto. Kun mallin maine on totaalisesti menetetty, "uudistetaan" sitä ja mahdollisesti nimi vaihdetaan ja sama rumba alusta...
Tämän huomaa monesti elintarvike puolella, esim. mandariineissa. Joskus sattuu että saa hyviä, mehukkaita ja helposti kuorittavia. Painaa nimen mieleen ja seuraavalla kauppareisulla ostaa samoja, vaikka hinta olisi vähän noussutkin. Kotona sitten huomaa että kuori ei irtoa kirveelläkään ja sisustakin on kuin vuorivillaa
Samoin on käynyt joskus myös sämpylöiden kohdalla. "Kasler"-tuotemerkki lienee kuuluisin esimerkki tästä.
,_,/ukka
Tämän huomaa monesti elintarvike puolella, esim. mandariineissa. Joskus sattuu että saa hyviä, mehukkaita ja helposti kuorittavia. Painaa nimen mieleen ja seuraavalla kauppareisulla ostaa samoja, vaikka hinta olisi vähän noussutkin. Kotona sitten huomaa että kuori ei irtoa kirveelläkään ja sisustakin on kuin vuorivillaa

,_,/ukka