Sivu 2/6

Lähetetty: 9.2.2007 17:06
Kirjoittaja RTJN65
Jostakin kumman syystä ajelen Ford Modeolla. Jos ongelmia on ollut niin takuu toimii. Aina on vienyt perille ja tuonut takaisin (ei olla välille jääty). Jo vuodesta 1999 lähtien ja nyt 4 kpl alla. Keskimäärin 47.000 km/vuosi.

Pisin reissu 4800 km ja NO BROBLEM.

Erinomainen ajettava, hyvä tuntuma, kohtuullinen polttoainetalous, tilavin kaikista kilpailijoistaan (farkkuna).

Lähetetty: 9.2.2007 17:31
Kirjoittaja köhmä
Eipä vaan ole Ford Mondeo mikään helpoin mahdollinen auto remontoida, mikäli siihen tarvetta ilmenee. No onhan se tietysti niin, että jokaisessa autossa on ne omat hankalat korjauskohteensa myös Ladassa. Farkku Mondeossa on pari mieleenpainunutta korjauskohdetta: 1. Pakoputken vaihto ja etenkin viimeisen äänenvaimentimen vaihto. Alkuperäisten korjausohjeiden mukaan tulee koko taka-akseli irroittaa pois, ennen kuin uuden pakoputken loppupätkän äänenvaimentimineen voi laittaa (lue: saa mahtumaan) paikoilleen. No asennus suoritetaan tietysti korjaamomaailmassa katkaisemalla ja hitsaamalla, joka on ihan toimiva ja nopea ratkaisu. 2. Takaiskareiden vaihto on mielenkiintoinen, koska iskaritolppa ei sovi pyörähtämään sivulle niin, että sen saisi irti. Irroitus tapahtuu muistaakseni siten, että iskaria tulee jännittää ja vängätä sitä yhtä aikaa sieltä pois. Tuloksena on usein se, että se ampuu sen iskarin "silmille". 3. Yhtenä miinuksena voidaan laskea se, että ZETEC-moottori tarvitsee oman moottoriöljynsä, siis suosituksiensa mukaan.

En halua loukata Fordin, enkä varsinkaan Mondeon omistajia, mutta ollessani kesätöissä eräässä autokorjaamossa tuli vain huomattua sellainen ilmiö, että Mondeoita kävi korjaamolla vähintään 1/viikko ja etenkin ruosteisia farkku Mondeoita. Onko sitten alueellamme kenties enemmän Mondeo-populaatiota muuhun maahan nähden, sitä en tiedä.

Lähetetty: 9.2.2007 18:06
Kirjoittaja aon
aon kirjoitti:Eipä tuo ovien lahoaminen vielä mitään, mutta kun valittavat niiden korjaukseen viedessä siitäkin, jos on huollot teetetty muualla kuin Fordilla. Ei kyllä minun järkeeni mahdu vieläkään, että miksi se koritakuuseen vaikuttaa.
Tästä oli kyllä puhetta aikaisemminkin, mutta esim. tämä heitto ei ollut mitään mutua vaan olin tuota kyseistä autoa tuohon kittihuoltoon vietäessä mukana (joutuu aina noilla alle viidensadan romuilla kuskailemaan porukkaa kun Ford on telakalla). Kyllä Porin nimeltämainitsematon Ford-liike oli aivan selkeästi sillä kannalla, että jos kaikkia huoltoja ei teetä heillä normitakuun päättymisen jälkeen koritakuun vielä ollessa voimassa, vaan jossain "pellen pajalla", niin koritakuukin raukeaa. No, korjasivat nuo kittiviat kyllä, mutta luukkuja eivät kuulemma olisi ruvenneet kokonaan uusimaan. Tuon kittivian lisäksi on ainakin vetonivelten kumit ja ohjaustehostimen pumppu menneet, muita isompia vikoja en muista olleen. Vm. 2000/2001 Focus Mk1, ajettu alle 90tkm.

Lähetetty: 9.2.2007 18:13
Kirjoittaja Jaakkima
Muista merkeistä en tiedä, mutta Fiatin eli käytännössä Deltan koritakuu pysyy voimassa, kun käyttää sen siellä koritarkastuksessa, vaikka takuuajan jälkeen käyttäisikin muualla huollossa. Itse asiassa tänä päivänä ei auton takuu EU-säädösten mukaan saa olla edes sidottuna maahantuojan tekemiin huoltoihin, vaan huollot saa tehdä missä vaan. Pääasia että ne tehdään.

Lähetetty: 9.2.2007 18:18
Kirjoittaja larssi21074
Yksi huippuominaisuus mondeoissa ja focuksissa on, HINTA LASKEE nopeasti ja käytettyjä saa halvalla tiloihin ja ominaisuuksiin nähden!

Ominaisuuksissahan fordeissa ei ole moitittavaa. Ei ole voorrti silti esan auto. :D

Lähetetty: 9.2.2007 19:52
Kirjoittaja 4stroke
hinta laskee joo, escorteissakin valitettavan nopeasti.

Lähetetty: 9.2.2007 20:20
Kirjoittaja iigorr
kaverin uudesta farkku focuksesta lentelee maali kun painepesurilla pesee.. niin olen kuullut muillakin fordi kuskeilla käyvän.. :D

Lähetetty: 9.2.2007 21:25
Kirjoittaja katastrofv
Mulla on 2004 vuosimallin farkku-mondeo, ja olen erittäin tyytyväinen autooni. Itseasiassa, jos olisi rahaa, ostaisin uuden samanlaisen. Autossa on tilaa, ja ajo-ominaisuudet ovat aivan mahtavat verrattuna muihin uudehkoihin autoihin joita olen ajanut. (Ladassahan ajo-ominaisuuksia ei oo, vain ajo-omituisuuksia). Autolla on ajettu nyt 270 tkm, ja vain normaalia kulutusosaa on vaihdettu, tosin ovien kittiviat tunnustan minäkin, mutta; harvassa autossa takuut pelaa kuin foordilla; mitään mutisematta korjattiin kitit ja maalattiin ovet, vaikka on noinkin paljon ajettu. Mitä tulee Lada-jussin kommenttin mondeon ajo-ominaisuuksista; mahdatko olla ikinä ajanut mondeolla? Tämän uudempi korisen ohjausta on kehuttu niin monen lehden testissä, ja sanottu, että muut autotehtaat saisivat ottaa mallia Fordista ainakin ohjauksessa. Ajele sää vaan ladoilla, jos se sun mielestä on onni ja autuus. Kyllä mullekin Lada harrasteautona kelpaa, mutta käyttöautolta vaadin tiettyä laatua ja ominaisuuksia joita ei ladasta löydy. Ihmettelen jos todella pidät ladaa sekä laadullisesti että ajo-ominaisuuksiltaan parempana kuin nykyautoja? Mee hoitoon.

PS. Siskon 99 focukseen vaihdettiin uudet ovet ja luukut kaikki, ja koko auto maalattiin maahantuojan piikkiin, monenko automerkin tiedätte toimivan näin 8 vuotta vanhan auton kohdalla? Meillä tulee voorttia olevan tästä edespäinkin aina, niin kauan kuin laatu ja ominaisuudet kohtaavat hinnan, kuten tähän asti.

Lähetetty: 9.2.2007 22:25
Kirjoittaja RTJN65
Lada-Jussi kirjoitti:Pakkalassa (vai mitä lie olikaan) oli Mondeo ojassa, suoralla tiellä jossa on 40 km/h rajoitus, kertoneeko jotain auton ajo-ominaisuuksista?
Tuleppa Jussi käymään niin saat kokeilla ajo-ominaisuuksia. Mielestäni etuvetoiseksi varsin hyvä.

Ja noista maalin putoamisista/ruostuvista ovista: Kunnon valitus myyjäfirmaan ja auton vaihto: UUTEEN MONDEOON.

Toisaalat olen saanut Stokcmann/ Vemix Tiikurilasta todella hyvää ja ammattimaista palvelua. Ainakin minua on kuunneltu vaikka toisaalta hyvä asiakaskin olen ollut.

Lähetetty: 10.2.2007 1:53
Kirjoittaja Vanja-eno
RTJN65 kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:Pakkalassa (vai mitä lie olikaan) oli Mondeo ojassa, suoralla tiellä jossa on 40 km/h rajoitus, kertoneeko jotain auton ajo-ominaisuuksista?
Tuleppa Jussi käymään niin saat kokeilla ajo-ominaisuuksia. Mielestäni etuvetoiseksi varsin hyvä.
Ite oon ajanut -00 mallin Focucsella ja -04 mallin Mondeolla ja ei todellakaan voi valittaa ajo-ominaisuuksista.

Pikemminkin tuon Mondeon ojaanajo kertoo enemmän kuskista ja tilannenopeuden järkevyydestä

Nimpä!!

Lähetetty: 10.2.2007 2:47
Kirjoittaja vazili 2107
Tää on niii hjuva!!!

Lähetetty: 10.2.2007 10:09
Kirjoittaja pressa
katastrofv kirjoitti: Ajele sää vaan ladoilla, jos se sun mielestä on onni ja autuus. .
oletko koskaan ajanut esim. satakympillä??
jos olet niin kerro mikä sen ajo-ominaisuuksissa on vikana?

Lähetetty: 10.2.2007 11:01
Kirjoittaja katastrofv
Ei sen ajo-ominaisuuksissa varmaan mitään vikaa ole, mutta sen laatu ja tilat ei vaan sovi meikäläiselle. En jaksa koko ajan korjailla pikkuvikoja käyttöautosta, ja se on meidän perheelle auttamattomasti pieni sisältä. 110:ä olen ajanut, nimittäin 80 km/h nokkaan! Kun sattui tulemaan punaisia päin ja kääntyi eteen...
Ottaa vaan päähän kun haukutaan auton ajo-ominaisuuksia, vaikkei olla sellaista edes kokeillut.

Lähetetty: 10.2.2007 11:52
Kirjoittaja katastrofv
Toi ruostesuojauksen kielto on muuten ihan huuhaata, itse maahantuojalta kysyin, saako tehdä, sanoivat että saa jos on asianmukaisessa liikkeesä tehty reikiä poraamatta. Ei siis katkea takuu ruostesuojaukseen, ylimääräisiä reikiä ei vaan saa porata, mutta ei todellakaan ole paha homma purkaa oviverhoukset, ne saa sillä lailla suojattuakin paremmin jokapuolelta. Ja mitä tulee mondeon öljyihin, mun mielestä on ainakin viksua, kun Ford käyttää mineraaliöljyä 5w30, vaihtoväli 20000 km. 5 litraa Voortin omaa formulaE öljyä ja suodatin maksaa yhteensä alle 30 eur, ja ainakaan mun autossa ei tarvi vaihtovälillä lisätä, eli selviän öljykustannuksissa tuolla 30 eurolla 20000 kilometriä- ei taida esim. Volkkarin longlife öljyä saada edes litraa tuolla summalla? Ja tunnetusti kaikki longlife öljyjä käyttävät autot syö niitä lähes litran tonnille.
Jos jotain moitittavaa täytyy keksiä, polttoaineen kulutus ainakin tuolla meidän 2 litrasella automaatilla on aika huima verrattuna aikasempaan malliin, ei tahdo alle 11 litran selvitä näin talvella kun ei oo matka-ajoa juuri ollenkaan.

Ja pressalle vielä, mun henkilökohtainen mielipide on, ettei suomeen ole Ladoja tuotu vuoden 1997 jälkeen kun takavetoisen tuonti loppui. Ne oli sentään vielä autoja.

Lähetetty: 10.2.2007 12:29
Kirjoittaja kapa
Mun mielestä kannattaa uuteen autoon teettää ehdottomasti ruostesuojaus, nämä Suomen olosuhteet on vaan sellaiset että ei ne tehdassuojaukset tunnu riittävän. Tietty jos ei autoa aio pitää kuin vuoden pari niin silloin eri juttu, mutta jos aikoo sitä autoa pitää itsellä pitempään niin silloin ruostesuojaus.