Sivu 2/4

Lähetetty: 30.4.2007 15:08
Kirjoittaja Mäntä
Ite käytän maalauksessa kesäkuun alussa oman nappiksen, "Maalari" sano, että hintaa tulee sellaiset 250-300€ ilman pohjatöitä maaleineen. Tää on just sellainen autotallimaalaamo, mutta on sen autojen maalaukset näyttänyt onnistuvan kohtuu hyvin :)

Lähetetty: 1.5.2007 8:25
Kirjoittaja minttu
taitaa jäädä lada sammakonvihreäksi..silmä tottuu :)

Lähetetty: 2.5.2007 13:32
Kirjoittaja materox
15€ pensseli, purkki miranoolia ja tärpättiä.

Lähetetty: 2.5.2007 21:09
Kirjoittaja rotsi4
Eikös ole tulossa laki joka kiertää ´myrkky´maalit kokonaan auton korjausmaalauksessa? ainakin täällä päin muutama automaalaamo on siirtynyt vesiväreihin. Kyllä niilläkin muuten hyvää pintaa saa kun tietää muutaman konstin, ruosteelta suojaa myös..

Nykyiset uudet autot on kaikki maalattu niillä, ainakin eurooppalaiset..on muuten aika reilusti eroja maalipinnan laadussa. Jopa minä olen bongannut appelsiinipintaa baijerilaisista..

Lähetetty: 2.5.2007 21:37
Kirjoittaja Samara87/88
materox kirjoitti:15€ pensseli, purkki miranoolia ja tärpättiä.
ei kait se koko autoon riitä :shock: 11e ja risat kolmasosa litra purkki tais olla :lol:

Mitkäs lasketaan myrkkymaaleiks? kaikki ei-vesi ohenteinen?

itteäki kiinnostas päästä tuosta neuvosto(paska)beigeväristä eroon, mutta noilla hinnoilla :shock:

Korkeintaan se tela käteen+paaaljoon miranoolia :wink:

Lähetetty: 2.5.2007 21:45
Kirjoittaja jta
Uudet autothan on vissiin jo muutaman vuoden ajan maalattu noilla vesiohenteisilla... Ja vuoden alustahan tuli voimaan että ei enää saa liotin ohenteisia maaleja myydä... Varastot saa myydä loppuun jos on liotin pohjasia... Vai onko tarkempi sanamuoto että ei saa enää maahantuoda noita liuotinpohjasia. Metalliväreistä en muista että vieläkö ne sai olla liotinpohjasia. Lakat ainakin vielä on...

Lähetetty: 2.5.2007 21:45
Kirjoittaja Jokari
Minen ymmärrä auton maalaamisesta mitään, mut älkää nyt helvetti edes harkitko millään miranoolilla maalaamista :D Kuivaa kolme vuotta ja muuta kivaa...

Beige on hieno väri...ei se kyllä Samaraa oikein pue.

Lähetetty: 3.5.2007 11:13
Kirjoittaja materox
Jokari kirjoitti:Minen ymmärrä auton maalaamisesta mitään, mut älkää nyt helvetti edes harkitko millään miranoolilla maalaamista :D Kuivaa kolme vuotta ja muuta kivaa...

Beige on hieno väri...ei se kyllä Samaraa oikein pue.
menee päivä ku auringossa kuivaa. tärpättiä vaan reippaasti sekaan :)

Lähetetty: 3.5.2007 22:05
Kirjoittaja Jari_M
Muistelen tässä vähän maalitehdaskokemuksia:

Miranol kuivuu kosketuskuivaksi nopeasti kun tärpätti on haihtunut, mutta pinnan kovettumiseen menee sellaiset 4 viikkoa 23 asteen lämmössä. Jos oletetaan että suomalaisen kesäpäivän keskilämpötila olisi 15ºC, saavuttaisi maalikalvo lopullisen kovuuden n. kuudessa-seitsemässä viikossa. Jos tulee vedettyä paksu kerros, ei ehkä kovetu läpi asti ollenkaan. Jos vielä otetaan huomioon alkydimaalien taipumus haalistua kovassa auringonpaisteessa, niin ehkä Miranol ei ole kovin hyvä eikä pitkäikäinen valinta automaaliksi. Onhan se kyllä helppo maalata, mutta ehkä ei sittenkään.

Joskus ajattelin maalata autoni Miranolilla ja mietin, että voisikohan sen haalistuneen Miranol-pinnan kiillottaa kliinerillä vaikka kerran vuodessa ja vahata päälle? Täytyy varmaan maalata mökillä joku koepala ja testata.

Lähetetty: 3.5.2007 22:22
Kirjoittaja Jusu
Rautakaupan akka arvioi että tuo miranoolin käyttö joka paikassa perustuu pelkästään sen tunnettuvuuteen. On niin heleppoa käydä ostamassa se törppö miranoolia kun sillä on mualiman sivu maalattu kaikkea perseestä perämoottoriin :idea:

Omaan rojektiin ajattelin lähinnä jotain peltikattomaalia, on säänkestävätä eikä hinnalla tärvätty, passaa pihalla maalaamiseen (ulkonahan ne katotkin usein on) ja kuivuneekin kohtuu vikkelästi. Mitäs se peltilehmä muuta tarttee?
Tärviöllähän se kottero on kun sitä millälie mötjätillä töhrii mutta ittellenihän minä tuota väsään. :!:

Lähetetty: 4.5.2007 12:04
Kirjoittaja IlkkaHe
Jari_M kirjoitti:Joskus ajattelin maalata autoni Miranolilla ja mietin, että voisikohan sen haalistuneen Miranol-pinnan kiillottaa kliinerillä vaikka kerran vuodessa ja vahata päälle? Täytyy varmaan maalata mökillä joku koepala ja testata.
Miranoolia ei voi kiillotella oikeen millään.. Se lähtee todella helposti pois :roll:

Jos viittii vähänkään enempää satsata, niin ostaa vaikka kaverin kanssa kimppaan 10l jotain teollisuus maalia. Sillä maalaa 3-5 autoa vaikka :D ja pysyy paljon paremmin kuin mikään miranooli, ja ei se tommosessa erässä paljoa kalliimpaakaan luulis olevan..

Lähetetty: 6.5.2007 15:13
Kirjoittaja Revolver
Kaksi kesää sitten maalaisin oman Uazin kokonaan, siitä tuli ihan ok, maastoautossa toimiva. Huono ruisku vaikutti suurelti tulokseen.

Viime kesänä tein ruostehommia vectraan ja maalasin sitten. Taka pyöränkaaret ja helmakotelot uusin ja maalasin. Tuolloin minulla jo oli parempi maaliruiski joten pinnasta tuli omasta mielestä hyvä.
Maalasin Lesonalin 2 komponentti väreillä. En tarkalleen muista paljonko väriä meni, mutta kaiken kaikkiaan tuli maksamaan 100e.

Viime viikolla kävin ostamassa väriä Ladaan, aion maalata kuskin oven ja apparin etulokarin uusiksi. Värit maksoi 80e. Lesonalin 2 komponenttiväriä.

Maalit ja neuvot saan Stirwell nimisestä kaupasta. (http://www.stirwell.fi). Todella hyvä kauppa, suosittelen jos aikoo itse maalata!!

Lähetetty: 6.5.2007 15:48
Kirjoittaja cassu
<-- Redrum on maalattu pölyisessä tallissa Clas Ohlsonin halvalla paineilmakäyttöisellä maaliruiskulla, pilailupuoti Bilteman halvalla punaisella maalilla ja vieläpä samaisen pilailupuodin tinnerillä ohennettuna. Pohjalle suihkuttelin niin ikään pilailupuodin punaista "ruostesuoja" pohjamaalia.

Maalaukselle ei hintaa tolkuttomia tullut, eikä jälkikään nyt aivan hanurista ole. Tosin parempikin olisi voinut olla...

Kuvia maalauksesta - ja monesta muusta: http://ladat.org/VAZ-8/vaz-main-2105-photo.php

Lähetetty: 6.5.2007 17:45
Kirjoittaja JUHO
Jos nuita pohjia alakaa ite tekeemään nii onko nuissa pakkeleissa hirveitä eroja? Tuossa oon sotkenu tuommosellla halpis pakkelilla joka muistuttaa lähinnä sementtiä :roll:

Lähetetty: 6.5.2007 17:59
Kirjoittaja Jokari
cassu kirjoitti:<-- Redrum on maalattu pölyisessä tallissa Clas Ohlsonin halvalla paineilmakäyttöisellä maaliruiskulla, pilailupuoti Bilteman halvalla punaisella maalilla ja vieläpä samaisen pilailupuodin tinnerillä ohennettuna. Pohjalle suihkuttelin niin ikään pilailupuodin punaista "ruostesuoja" pohjamaalia.

Maalaukselle ei hintaa tolkuttomia tullut, eikä jälkikään nyt aivan hanurista ole. Tosin parempikin olisi voinut olla...

Kuvia maalauksesta - ja monesta muusta: http://ladat.org/VAZ-8/vaz-main-2105-photo.php
Mun mielestä ton henkisessä autossa ei pidäkkään olla mikään virheetön maalipinta. Onhan koko autokin karu ja raaka, joten mikään peilikiilto ei olisi oikein sopiva :lol:

Mutta kuvissa näyttää ihan hyvältä - todellisuudesta ei tosiaan tiedä, kuvathan tunnetusti valehtelevat paremmin kuin 1000 sanaa :wink: