tutkippa ladagalleriaa!!! http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.phpolba kirjoitti:oisko kellään tiedossa kuvia ladan turbotuksesta? linkkiä?
turbo?
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... &pos=-4306
tuolla on jotain
http://ladakerho.fi/ladagalleria/thumbn ... ?album=554
ja samasta koneesta lisää tuossa.
tuolla on jotain
http://ladakerho.fi/ladagalleria/thumbn ... ?album=554
ja samasta koneesta lisää tuossa.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Bensapumpun ja painesäätimen käyttö on turhaa pröystäilyä!START kirjoitti:ostat jonkun ruisku auton pumpun (pemari,ooppeli...)
ja bensapaineen säädin (ahtojen mukaan säätyvä)
ite otettiin öljynpaine anturilta öljynkierto.
ja öljy pohjan saa pois suhteellisen helposti kun löysää koneen korvakkeita ja kaveri keventää konetta niin sen saa muljahtaan pois
sitten on helppo hitsailla se öljyn paluu putki
Painepuolelle sijoitettua kaasutinta voi käyttää hyvin ilmankin näitä turhakkeita kun vaan sijoittaa bensatankin kaasuttimen yläpuolelle (esim. kattotelineelle) ja vetää vielä ahtoilmaputken paineistamaan polttoainesäiliön.
Turbotettua Lada Nivaa voi ihmetellä tuolta:
http://www.youtube.com/watch?v=TtU-w9f420o&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=oEGKkUGE ... ed&search=
-
olba
löytyykö ladaan sähkö kaavioita että miten sais ruiskun tehtyä kaasari mallista?
pitää varmaan ooppeli forumilta käyä kyseleen kaaviota siihen 2.0l ruiskun sähköihin.
alkaa toi kaasari ketuttaan..
ainaki pakosarjan sais tehtyä ruiskuun helpommalla..
kannattaako alkaa värkkään ruiskuksi toi? tuleeko mahoton projekti?
pitää varmaan ooppeli forumilta käyä kyseleen kaaviota siihen 2.0l ruiskun sähköihin.
alkaa toi kaasari ketuttaan..
kannattaako alkaa värkkään ruiskuksi toi? tuleeko mahoton projekti?
-
ralli lada
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
-
olba
moroo.
päivitellään tätäki vähä.
eli tässä muutama kuva siitä, missä vaiheessa rojekti on nyt.
http://kuvablogi.com/nayta/364445/
http://kuvablogi.com/nayta/364448/
http://kuvablogi.com/nayta/364447/
http://kuvablogi.com/nayta/364446/
punpun saan viikonlopun jälkeen ja kaasari on hankinta listalla kans, saa nähä millon sen saa hommattua.
tästä jatkuu

päivitellään tätäki vähä.
eli tässä muutama kuva siitä, missä vaiheessa rojekti on nyt.
http://kuvablogi.com/nayta/364445/
http://kuvablogi.com/nayta/364448/
http://kuvablogi.com/nayta/364447/
http://kuvablogi.com/nayta/364446/
punpun saan viikonlopun jälkeen ja kaasari on hankinta listalla kans, saa nähä millon sen saa hommattua.
tästä jatkuu
-
olba
-
Corollaattori
Mullakin on tulossa samanlainen pakosarja omaan turpottimeeni... Mielestäni turbon öljyn paluun voi vetää venakoppaan jos turbo on tarpeeksi korkealla eli öljy tavallaan valuu venakoppaan, muuten turbo alkaa falskaamaan öljyt kohti moottorin palotiloja eli silloin tiedossa "kovaa" öljynsyöntiä ja mahtavia savuja 
-
olba
käytettiin käynnissä sen verran ilman öljypaluu putkea että näkee tuleeko sinne turbolle ees öljyjä niin kyllä se näytti aika hyvin tulevan sieltä pois ne öljyt..
en usko että se öljy jää sinne turboon asusteleen..
mut saa nährä nyt ko saa sen paluu letkun kiinni ja sit varmaan tulee uus käynnistys yritys..
ihmeen hiljaset äänet vaikka pakosarja loppuu turboon..

en usko että se öljy jää sinne turboon asusteleen..
mut saa nährä nyt ko saa sen paluu letkun kiinni ja sit varmaan tulee uus käynnistys yritys..
ihmeen hiljaset äänet vaikka pakosarja loppuu turboon..
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
jos turbo on venakopan ylä puolella niin silloin on mahdollista laittaa se öljyn paluu siihen
jos ei ole vena kopan yläpuolella niin sitten ei toimi kovin hyvin (käy niin kuin tuossa ylhäällä jo mainittiin)
eli öljyn paluu pitää olla kokomatkan alamäkeen
mutta tuskin saa aikaan yhtä komeita sauhuja kun tuossa omassa entisessä turbo vehkeessä loppu aikoina (jännä juttu kun savutti kun yhessä männässä oli sormen mentävä reikä)

jos ei ole vena kopan yläpuolella niin sitten ei toimi kovin hyvin (käy niin kuin tuossa ylhäällä jo mainittiin)
eli öljyn paluu pitää olla kokomatkan alamäkeen
mutta tuskin saa aikaan yhtä komeita sauhuja kun tuossa omassa entisessä turbo vehkeessä loppu aikoina (jännä juttu kun savutti kun yhessä männässä oli sormen mentävä reikä)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Miksi et laita öljypohjaan sitä paluu putkea? Tuo edellisellä sivulla ilkan mainitsema idea vois olla myös hyvä...olba kirjoitti:käytettiin käynnissä sen verran ilman öljypaluu putkea että näkee tuleeko sinne turbolle ees öljyjä niin kyllä se näytti aika hyvin tulevan sieltä pois ne öljyt..
en usko että se öljy jää sinne turboon asusteleen..![]()
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
-
olba