
PS Ne peilit oli siinä valmiiks kun mää sen ostin.
no joo kyllähän se käytännössä näin meneeLada-Jussi kirjoitti:tässä aiheessa en niiinkään vastustanut tuninkia, mutta aivan selkeä totuus on se, että orkkiksen tekeminen on aina vaikeampaa, miettikääs ite tehdä auto missä hitsaussaumat on samoilla kohdilla kuin tehtaalla, letkut on orkkisklemmareilla, keltapassivointeja myöten värit kuten alkuperäisissä, jokaisen pultin teksti kuten alkuperäisessä, on paljon osia joiden etsimiseen menee se aika kun isommassa tuninki projektissa. Tuunatussa autossa voi tehdä kaikki edellä mainitut omaksi haluammallaan tavalla, eli hakea vaikka normaaleja letkun liittimiä kaupasta.
itsekään en pysty moista tekemään, mutta pyrin että isommat osakokonaisuudet muistuttaisi alkuperäistä hyväksi havaittua linjaa. Neuvostoliitossa tehtiin autoja eri käyttötarkoituksiin joten jos 2105:n peilit on pienet, pitää ostaa 2107, tai jos sen kone on liian pieni niin pitää ostaa Volga
Pellollapa minä tuota oon väkertänykki...larssi21074 kirjoitti:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Koska mulla ei ole mitään näin mullistavaa ni varmaan oon peltotuunaaja.
Elmanu ja sen jengi sieltä pahimmasta päästä onkin. Joutaisi polttaa roviolla koko sakki, niin monta papan helmeä on raiskattuElManu kirjoitti:Minun täytyy varmaan tehdä tunnustus.
Olen peltotuunaaja, koska meidän tontti on vanhaa peltoa, 3/4 tosin koivikkoa nykyisin. Lisäksi: minulla ei ole vielä ajokorttia, opiskelen ammattikoulussa, minä omistan kuluneen lippahatun, minulla on kuluneet lenkkarit, kerran olen kokeillut päälläni pilotti-takkia, molemmissa ladoissani on karvanopat ja toisessa myös wunderbaum, olen aina ostanut halvimman tarjolla olevan (öljyt on poikkeus) ja silti rahaa tuohon räpellykseen on mennyt n. 600€! Ja lisää menee varmasti saman verran...
Eli yhteen laskettuna olen pahimman luokan amispeltotuunaaja...
Edit: Opiskelu paikkani on vielä Joensuun Peltolassa!
jep jep, ja on paljon muutakin, siksi olenkin peltotuunaaja, ku ei tossa tuunauksessa ole edes tehot noussut yhtään alkuperäisestä.noose01 kirjoitti:Eikös Jussilla ole 2107:ssa siihen kuulumaton moottori?
Tämäkin totta, mutta olisi hienoa jos vielä eläkevaarina voisi kokoontumisissa nähdä kaikkia alkuperäisiä Lada malleja, peltotuunauksessa menee ajattelemattomasti viimeisiä hyviäkin orkkisklassikoita ennen aikaiseen hautaan. Ladan mallisto on pieni, mutta varmasti löytyy sellainenkin malli josta ei yhtään kappaletta ole säilynyt pelastuksen tielle (entisöintiin tai muuten vain säilöön alkuperäisenä papan helmenä).lada-juntti kirjoitti:Ja jos rehellisiä ollaan, niin ei nuo vanhat ladat mitään kultakimpaleita ole, about 1000kg ruosteista ja kulahtanutta muovi-pelti- seosta. Maailma pärjää mainiosti, vaikka jokaista ladan kropsua ei niska limassa raivokkaasti entisöitäisikään.