oletko peltotuunaaja?

Äänestykset, mielipidemittaukset yms.

oletko peltotuunaaja?

Äänestys päättyi 6.10.2007 19:37

kyllä
23
49%
en
24
51%

Ääniä yhteensä: 47

Nonnis
Lada kerhon jäsen

Re: oletko peltotuunaaja?

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Vai että paremmat peilit halutessaan pitää vaihtaa automallia. Enpä usko että ihan Neuvostoliitossakaan noin tehtiin ;)

PS Ne peilit oli siinä valmiiks kun mää sen ostin.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
START
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja START »

Lada-Jussi kirjoitti:tässä aiheessa en niiinkään vastustanut tuninkia, mutta aivan selkeä totuus on se, että orkkiksen tekeminen on aina vaikeampaa, miettikääs ite tehdä auto missä hitsaussaumat on samoilla kohdilla kuin tehtaalla, letkut on orkkisklemmareilla, keltapassivointeja myöten värit kuten alkuperäisissä, jokaisen pultin teksti kuten alkuperäisessä, on paljon osia joiden etsimiseen menee se aika kun isommassa tuninki projektissa. Tuunatussa autossa voi tehdä kaikki edellä mainitut omaksi haluammallaan tavalla, eli hakea vaikka normaaleja letkun liittimiä kaupasta.

itsekään en pysty moista tekemään, mutta pyrin että isommat osakokonaisuudet muistuttaisi alkuperäistä hyväksi havaittua linjaa. Neuvostoliitossa tehtiin autoja eri käyttötarkoituksiin joten jos 2105:n peilit on pienet, pitää ostaa 2107, tai jos sen kone on liian pieni niin pitää ostaa Volga :D
no joo kyllähän se käytännössä näin menee
kyllä itsekkin olen arvostanut auton entisöijiä varsinkin jos on tehty viimeisen päälle
mutta ei orkkis autoilla ajavat (ei millään pahalla) jotka ei viitsi/kykene kunnolla huoltaan tai korjaamaan autojaan (siis antavat autojen mätääntyä ja lopulta viedään romuttamoon) voida kutsua miksikään erityisen ihmeellisiksi auto harrastajiksi (en nyt rupea ketään väittään huonommaksi ihmisenä)
kun taas ne jotka viitsii/kykenee/edes vähän osaa tehdä autoille jotain ja jopa "tuunaamaan" ovat jo aika kovan luokan auto harrasrajia
ja sitten kun unohdetaan se käytännön ajattelu niin perjaatteessa nämä kovan luokan auto harrastajat (ne pelto tuunaajat) joutuvat kehittämään ongelmien ratkaisut omilla pienillä aivoillaan (jotkut selviävät isommista ongelmista ja toiset taas... ja ne ongelmathan tulee usein miten rahan puutteesta...) eikä niin kuin orkkista tekevät voivat tehdä aina sen ohjeen mukaan (eli kaikki alkuperäisenä jolloin ei tarvitse käyttää niitä aivoja) MUTTA TÄMÄHÄN OLI VAIN PILKUN NUSSIMISTA JA PERJAATTEEN ASIOTA ELI TÄSTÄ ON AIVAN TURHA VEETÄÄ HERNEITÄ
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
ElManu

Viesti Kirjoittaja ElManu »

larssi21074 kirjoitti::lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Kuva
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Koska mulla ei ole mitään näin mullistavaa ni varmaan oon peltotuunaaja. :D
Pellollapa minä tuota oon väkertänykki... :D
Ihe ku tekköö, ni suap just semmosen ku sattuu tulemmaan!
ElManu

Minun täytyy varmaan tehdä tunnustus.
Olen peltotuunaaja, koska meidän tontti on vanhaa peltoa, 3/4 tosin koivikkoa nykyisin. Lisäksi: minulla ei ole vielä ajokorttia, opiskelen ammattikoulussa, minä omistan kuluneen lippahatun, minulla on kuluneet lenkkarit, kerran olen kokeillut päälläni pilotti-takkia, molemmissa ladoissani on karvanopat ja toisessa myös wunderbaum, olen aina ostanut halvimman tarjolla olevan (öljyt on poikkeus) ja silti rahaa tuohon räpellykseen on mennyt n. 600€! Ja lisää menee varmasti saman verran...

Eli yhteen laskettuna olen pahimman luokan amispeltotuunaaja... :lol:

Edit: Opiskelu paikkani on vielä Joensuun Peltolassa! :D
robson

Viesti Kirjoittaja robson »

^ :lol:
Samara87/88

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

ElManu kirjoitti:Minun täytyy varmaan tehdä tunnustus.
Olen peltotuunaaja, koska meidän tontti on vanhaa peltoa, 3/4 tosin koivikkoa nykyisin. Lisäksi: minulla ei ole vielä ajokorttia, opiskelen ammattikoulussa, minä omistan kuluneen lippahatun, minulla on kuluneet lenkkarit, kerran olen kokeillut päälläni pilotti-takkia, molemmissa ladoissani on karvanopat ja toisessa myös wunderbaum, olen aina ostanut halvimman tarjolla olevan (öljyt on poikkeus) ja silti rahaa tuohon räpellykseen on mennyt n. 600€! Ja lisää menee varmasti saman verran...

Eli yhteen laskettuna olen pahimman luokan amispeltotuunaaja... :lol:

Edit: Opiskelu paikkani on vielä Joensuun Peltolassa! :D
Elmanu ja sen jengi sieltä pahimmasta päästä onkin. Joutaisi polttaa roviolla koko sakki, niin monta papan helmeä on raiskattu :twisted: :twisted: :lol: :lol:

(minähän en ole osallistunut siihen millään määrin)
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
ElManu

Samara87/88

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

eiköhän ylläolevasta linkistä käy ilmi peltotuunaajien perimmäinen olemus, kuinka monta papan skodaa onkaan nähnyt viimeiset päivänsä noilla pelloilla :lol: :lol:

aika monta.

mutta tuo 4wd cherry on melko iloisen näköinen luonnossakin, todellinen PELTOTUNING. Mutta siihenhän riisikipot joutavatkin :twisted:
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
ElManu

^^Saa käydä laskemassa, kuinka monta on myös jemmassa...;)
noose01

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Eikös Jussilla ole 2107:ssa siihen kuulumaton moottori? :wink:
.
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

noose01 kirjoitti:Eikös Jussilla ole 2107:ssa siihen kuulumaton moottori? :wink:
jep jep, ja on paljon muutakin, siksi olenkin peltotuunaaja, ku ei tossa tuunauksessa ole edes tehot noussut yhtään alkuperäisestä.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
lada-juntti

Viesti Kirjoittaja lada-juntti »

Peltotuunauksessa nuoret miehet pääsee jyvälle autojen perustekniikasta. Niin kauan kun poijaat ( joilla ei ole vielä ajokorttia) pysyy kiltisti peltomaastossa, homma on ihan järkevää. Ja jos rehellisiä ollaan, niin ei nuo vanhat ladat mitään kultakimpaleita ole, about 1000kg ruosteista ja kulahtanutta muovi-pelti- seosta. Maailma pärjää mainiosti, vaikka jokaista ladan kropsua ei niska limassa raivokkaasti entisöitäisikään. Luovuus kunniaan. Vanhasta ladasta voi mainiosti tehdä esim. kasvihuoneen ( poista penkit, vuoraa pohja viiden sentin styroksilla. Päälle 20cm kerros multaa ja istuta vaikka tomaatteja. Lykkää lada aurinkoiselle paikalle. muista kastella ahkerasti. Avot, vanha lada on taas hyödyksi.)
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Lada-Jussi

lada-juntti kirjoitti:Ja jos rehellisiä ollaan, niin ei nuo vanhat ladat mitään kultakimpaleita ole, about 1000kg ruosteista ja kulahtanutta muovi-pelti- seosta. Maailma pärjää mainiosti, vaikka jokaista ladan kropsua ei niska limassa raivokkaasti entisöitäisikään.
Tämäkin totta, mutta olisi hienoa jos vielä eläkevaarina voisi kokoontumisissa nähdä kaikkia alkuperäisiä Lada malleja, peltotuunauksessa menee ajattelemattomasti viimeisiä hyviäkin orkkisklassikoita ennen aikaiseen hautaan. Ladan mallisto on pieni, mutta varmasti löytyy sellainenkin malli josta ei yhtään kappaletta ole säilynyt pelastuksen tielle (entisöintiin tai muuten vain säilöön alkuperäisenä papan helmenä).

Peltotuunaaja ei paljon mieti näitä arvo asioita ja periaatteessa tähän käyttöön auton luovuttajan pitäisi miettiä asioita enemmän. Tarvittaisiin asennekasvatusta, että ladat pelastuu. Jotkut peltotuunaajat jo ajatteleekin, mutta ajatukset harhailee yleensä pahasti. Toisinaan kuulee, että ostetaan kanttilamppu peltotuunaukseen, kun ei viitti nappista kun ne on niin harvinaisia, väärin. Totuushan on että rekisterissä kanttilamppuisia on vielä enemmän kuin nappiksia, mutta varmasti nappiksia on jo harrastajien hyvässä hoivassa iso osa, kun kaikki ajattelee juuri noin. Sillä aikaa viimeiset kanttilamppu orkkisklassikot ja nyt myös Samarat tuhotaan.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
lada-juntti

Viesti Kirjoittaja lada-juntti »

Uskon, että ladojen yleisyys peltoautoina ei ole niin suurta, että se uhkaisi vanhojen ladojen olemassaoloa. Täällä pohojalaases maaseutu miljöössä peltoautoina harvoin näkee Ladoja; tyypillisiä ovat kadetit, corollat, corsat, volvot jne. Peltoautoilla on tärkeä asema nuorten miesten teknillisten taitojen kartuttamisessa. Monen ammattitaitoisen autonasentajan ura on alkanut peltoautosta. Mielestäni se, että nuori mies saadaan tietokoneen äärestä harrastamaan peltoauton ruuvaamista, on vain suositeltavaa.
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Lada-Jussi

mä käsitän nyt tän peltotuunaajan myöskin näinä kausiautoina jotka on liikenteessä, Lada on aika yleinen kesän tai talven rässi, sitten vaan paaliin, normaalista auton käytöstäkin pahimmat tapaukset voidaan laskea peltotuninkiin. Nämä käyttöautot ehkä siksi, että ne näyttää siltä, että niiden tulisi vain olla siellä pellolla.

noista asennustaidoista, eiköhän tulevaisuudessa kaikenlainen kynänpyörittely ja atk, eli hallinto ja suunnittelu vain lisäänny, mitään ei korjata kaikki vaan vaihdetaan uuteen, lisäksi kaikki tuotannon työ on siirretty ulkomaille. Nettiharrastus ja pleikkari on paljon parempia, niiden sähkö ei edes saastuta niin kuin peltoautot
Vastaa Viestiin