ladaraider kirjoitti:Itselläni on 1600 Lada lievästi viritettynä eli jotain 110hp. 300 asteinen nokka ja puristuksia noin 11,5. kaasarina Dellorto 40 vaakaimut. Ennakkoa pistettiin noin 10 astetta ja nyt tuntuisi pelaavan tosi hyvin.
Eikös tuollaisilla kamppeilla pitäisi lähteä jo huomattavasti enemmän tehoa, vai onko tuo 110 takapyörätehoa?
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
No niin, huomasin tänään, että olin jotenkin virheellisesti päätynyt sellaiseen tulokseen, että kaasu menee pohjaan asti, mutta kakkoskurkku ei auennutkaan kuin puoleen väliin.
Tämä virhe johtui kaasuvivuston välyksistä.
Nyt aukeaa kaasu kokonaan, ja tehoakin on ihan mukavasti, ja yläkierrosten teho tuntuu varmaan sen takia huonommalta mitä aikaisemmin, kun tuolla Weberillä saa molemmat kurkut auki jo alhaalta asti, eli keskialueen vääntö on parempi.
Saa muuten polkaista kaasun pohjaan jo kahdestatonnista, eikä tukehdu tai mooaa yhtään.
Näiden perusteella en nyt viitsi toistaiseksi enää koskea pääsuuttimiin.
Tyhjäkäyntiä säädin tänään. Aamulla näkee sitten, että oliko tuosta mitään apua tuohon toisessa threadissa käsiteltyyn huonoon käyntiinlähtöön kylmänä.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
no nii, nyt on sitten helppo hoitaa se kylmäkäynnistyvyys kuntoon kun alkaa muuten pelittää. kannattaa silleen koittaa et vetää sen ryypyn täysille ja polkasee kerran kaasua. se ryyppy läppä on suunniteltu siten että se kääntyy enemmän auki mitä suurempi imu ja ryyppy kun on täysillä niin myös kuristinläppä on auki, joten kone saa rikasta seosta. jos tuntuu et saa liikaa tai liian vähän niin voi koittaa muuttaa rikastinsuutinta eri kokoiseksi.
Nyt taitaa olla tehot kohdallaan. Eilen vaihdoin sytkävehkeet, kun ne alkoi piiputtamaan, ja laitoin samalla perusennakon 10 asteeseen, niin nyt kiertää taas iloisesti.
Seokset on muuten varmaan kohdallaan, mutta alle 1500 kierrosta tuntuu niinkuin kone tukehtuisi, kun painaa kaasua.
Käynnistyvyyden ongelmana näyttäisi olevan tosiaankin se, että ryyppymekanismi avaa kaasua liikaa, ja se ei ole kai säädettävissä muuten kuin väkivallalla. Tuo on ollut muutenkin sellainen, että ei saa muutamaan sekuntiin käynnistyksen jälkeen painaa kaasua tai se sammuu, mutta nyt kun sitä kaasua on jo valmiiksi päällä, niin kone sammuu jo ekaan lupaamiseen.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
eiköhän toi pienillä kierroksilla tukehtuminen ole ihan normaalia tiukemmalla nokalla. tokkopa sitä saa oikeen millään poistettua kun ei ole virtauksia.
minkä mallinen kaasutin se sun on? dgv 32/36 26/27 kurkuilla.
toi mun on escort 1.3 gt/sport dgv 32 23/24 kurkuilla. tuli eilen lainattua kirjastosta weber kaasuttimiin perehtyneen kirjan. kaikkea mielenkiintosta informaatiota sieltä löytyy.
joo sitä levyä jota ryyppyvaijeri vetää täytyy muotoilla uudelleen jos haluaa että kaasu ei aukea liikaa
Voisi varmaan kokeilla ottaa sen kaasuvivulle menevän välivivun kokonaan pois niin se ei aukaisisi läppää ryypyllä yhtään. Eihän se Daazissakaan aukaise yhtään.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.