Sivu 2/3
Re: Mersu jäi...
Lähetetty: 15.8.2007 11:46
Kirjoittaja matti789
En kyl omalla Ladalla lähtis viivoille minkään auton kanssa... ehkä toisen Ladan. Audilla alan härnään aina alle 2 litrasia bemareita, kun motarilla painelen, siis vanhempia koreja E30, E36, varsinkin jos kyseessä on nuori kuljettaja.
Re: Mersu jäi...
Lähetetty: 15.8.2007 15:05
Kirjoittaja ff8728
Minä olen mieltä että maltti tulisi säilyttää tuolla maantiellä. Nuo yleiset tiet ei mitään harrastepaikkoja ole. Tulee kyllä itsekin joskus kaahailtua, primeralla kerkiää tarvittaessa nykyautojen matkassa helpostikin.
Re: Mersu jäi...
Lähetetty: 15.8.2007 21:26
Kirjoittaja pikku-maukka
joopajoo tuleehan noita uusia autoja aina kiusattua varsinkin jos kuskina on uusiosuomalainen( joku ihmeen mutu)
.varsinkin sillon kun on hyvät olosuhteet ,useimmiten niitä joilla ei vaan kanttikestä ajaa ladan perässä vaan on pakko päästä heti ohi kyllä siinä onkin sittejn ihmisillä hyvät ilmaat kun kun lada menee ohi parheimmillaan yli 150 lasissa
Re: Mersu jäi...
Lähetetty: 15.8.2007 23:02
Kirjoittaja cassu
Täytyy nyt myöntää, että muutaman kerran on ollut suorastaan pakko iltasella hieman näyttää "KatoKunMullaOnTässäMunTuningSaippuakotelossaKromipönttöviritysJaPäheetStereotJaKavereitakinOnKyydissä"-nuorille että mistä se Redrum pissii...
Lähinnä muutamia reilumpia valoista lähtöjä on tullut suoritettua.
Pistää välillä ihan liiaksi pullistumaan otsasuoni kun tullaan siihen viereen liikennevaloihin naureskelemaan, osottelemaan ja näyttelemään käsimerkkejä että "nyt mennään, Ladakuski!". Yleensä jätän tuollaiset omaan arvoonsa, mutta muutaman kerran on ollut iiiiiihan pakko vastata haasteeseen...
Toistaiseksi ne harvat kerrat kun olen lähtenyt leikkiin mukaan on hymy siirtynyt lähinnä meikäläisen naamalle. On siinä vastapuolella ilta pilalla kun ei pärjätä Ladalle ja on oikein kavereitakin todistamassa tätä häpeällistä tapahtumaa...
Jännä juttu sinänsä, että ovat yleensä seuraavissa valoissa haastamassa taas - tosin ilman sitä leveää hymyä. Mutta mitä sitä enää sitten leikkimään kun homma on kokeiltu jo. Ja sekös niitä vasta harmittaakin
Mutta niinhän se on että nopeusrajotukset ja liikennesäännöt on tehty noudatettaviksi. Liikenteessä ei kannata leikkiä. Radalla se on sallittua - ja aivan mahtavaa

Re: Mersu jäi...
Lähetetty: 16.8.2007 10:08
Kirjoittaja Pavlovits
Mistä johtunee, että niillä, jotka ihan oikeasti harrastavat kilvanajoa, ei tämmöisiä kokemuksia tunnu olevan ?
Lähetetty: 16.8.2007 10:20
Kirjoittaja Jusu
Jospas oikeat kilvanajajat eivät siviililiikenteessä niin paljoa kisaile tai sitten eivät viitsi sillä elvistellä?
Re: Mersu jäi...
Lähetetty: 16.8.2007 13:36
Kirjoittaja Lada-Jussi
eilen kävin ahveniston harjotuksissa kattelee, kun kukku-teami veti vanhalla Ladan raadolla ohitse M3 bemareista ja rako kasvoi kaikilla kierroksilla. Kovan näköistä menoa, ei siinä ollu bemareilla yms mitään sanomista. Mersuja ei radalla näkynyt, mutta olisi nekin jäänyt.
Re: Mersu jäi...
Lähetetty: 16.8.2007 15:57
Kirjoittaja jeesma
Niin Kukkumäkihän ajaa LADALLA ahveniston ympäri 3kertaa siinä ajassa muut menee 2kertaa kivan näköinen konehuone
Re: Mersu jäi...
Lähetetty: 16.8.2007 19:14
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Noin viikko sitten yöllä töissä ollessani, siirryin toiselle puolelle kaupunkia (Turku)
Tulin valoristeykseen ja edessä musta BMW ja pojankloppeja auto täynnä.
Bemari lähti reippaasti, kun vihreä syttyi ja minä seurasin perässä ja aivan takana.
No seuraavissa valoissa näin kun Bemarin kuski taustapeilistä kyttäsi taakse ja myös takapenkin klopit vilkaisivat. Varmaan Bemarissa puhuttiin, että nyt jätetään tuo takana oleva Mersu ja niin valot vaihtuivat vihreäksi ja Bemarin pakoputkesta pöllähti sauhua ja ampaisi vauhtiin.
Ei muuta kun perään ja taas roikuin takana mutta kohta jo hiljensin, kun käännyin toiseen suuntaan.
Kyllä pienet kiihdytys/kilvanajot ovat aina paikallaan, kunhan suuriin ylinopeuksiin ei ryhdytä.
300D kyllä lähtee.
Re: Mersu jäi...
Lähetetty: 16.8.2007 21:06
Kirjoittaja cassu
Pavlovits kirjoitti:Mistä johtunee, että niillä, jotka ihan oikeasti harrastavat kilvanajoa, ei tämmöisiä kokemuksia tunnu olevan ?
Saattaapa johtua siitä, että
a) pääsee enemmän revittelemään sallituilla alueilla
b) eivät aja kilpureilla arkiajoja "siviililiikenteessä"

Re: Mersu jäi...
Lähetetty: 16.8.2007 21:19
Kirjoittaja ladaracing pori
Näille koville haastajille olen aina sanonut että tervetuloa puitten väliin ajamaan kilpaa.
Kuka tahansa osaa painaa kaasua isän liisinki bemarista suoralla tiellä mutta kun tuleekin se mutka vastaan niin lopputuloksen saa lukea iltapäivälehdistä.
Rallimies ei räppää liikenteessä,ainakaan paljoa.
Tuolla asteekin paskalla kun on joskus tullut ajeltua niin kummasti se rauhoittaa takana roikkujaa kun ajaa toinen etupyörä ylhäällä reipasta vauhtia liikenneympyrän läpi.
On meinaan kilpurin assualusta paikoillaan tuossa vakio larbassa.

Re: Mersu jäi...
Lähetetty: 17.8.2007 20:06
Kirjoittaja tramppas
Minun itsetuntoni ei romahda, vaikka joku minut maantiellä ohittaisikin, olin sitten liikkeellä Ladalla tai muulla kulkuneuvolla. Annan kyllä tietä vaikka ohittaja olisi umpiurpo...ei toisen törttöily anna kenellekkään oikeutta kaahailla yleisillä teillä.
Re: Mersu jäi...
Lähetetty: 17.8.2007 20:43
Kirjoittaja jeesma
Sakkoa tässä odottelen sattui olemaan Idänihmeistä tulossa Hämeenkyrössä vauhti 78 km 60 alueella tottahan tolpasta väläys, tänään annoin auton omistajalle tietoni vie ne maanantaina kytille. Siinä meni ei enää ikinä ylinopeutta no edellisestä ja tähän asti ainoasta olikin jo 2.5 vuotta. Silloin oli ylinopeus 77km 80 alueella, kortti vuodeks pois sakon määrää en kerro. Kannattaa ajaa ylinopeutta, siitä ei aina pelkillä sakoilla selviä.
Re: Mersu jäi...
Lähetetty: 18.8.2007 10:02
Kirjoittaja Volvomies
No, itse olen ajanut Helsingissä taksia n.13 vuotta. Ajattelin sen takia vastata tähän ketjuun et mulla kai pitäis olla jonkunlainen käsitys "tiisselimersun" suorituskyvystä. Jos puhutaan vanhasta kunnon W124-korista 200D-koneella, niiden huippu jää jonnekin 156-162 km/h välimaastoon ( mitattu ). Sillä ei ole merkitystä onko yksilö manuaali vai automaatti. 250D-koneella auto on jo paljon nopeampi, joskus on menty Tuusulantiellä Tammiston kohdalla 170 km/h lasissa, eikä ollut edes lappu lattiassa. Mutta nykyiset uudet C- ja E-luokat ovat täysin eri lukunsa. Jopa C-korisella farkulla, jossa on koneena 200 CDI ( pienin dieselmoottori ), pääsee 180 km/h helposti. En edes tiedä mitä se olisi kulkenut jos lapun olisi painanut lattiaan. Silti joku saattaa edelleenkin pitää "nakumersuja" hitaina, kyllä ainakin mulle riittää.
Re: Mersu jäi...
Lähetetty: 18.8.2007 11:54
Kirjoittaja Jaska HKI
Mercedes-Benz 200D Huippunopeus n. 130km/h,o-100km/h 31s.Paino 1880kg,Teho 55hv.Uskon oettä tuo on totta...jos Lada jossa on 60hv ja reilun tonnin kori kulkee hikiset 140 niin 5hv tehottomammalla moottorilla ja 700kg painavampana kulkee 130 niin se on aika hyvin.
Tietolähteenä käytetty Huolla-korjaa-säästä...Jokamiehen autokirja
Avustajina seuraavat tuottajat ja järjestöt:
Mercedes Benz
Fiat
Ford
General Motors
Jaguar
Rolls-Royce
Volvo
Shell
BMW
etc,etc......