Lada 110 ensimmäiseksi autoksi?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Lada-Jussi

Re: Lada 110 ensimmäiseksi autoksi?

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ekat boschilaiset eli 2000-2001 on ollu kai aika runsas vikaisia, uudemmissa ei niinkään, ja 2002-2003 on vielä parempi varustelu, mm. takaovien sähkölasit, eli olisiko parhaat yksilöt juuri tuota ikäluokkaa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lopsku

Viesti Kirjoittaja Lopsku »

Lada-Jussi kirjoitti:ekat boschilaiset eli 2000-2001 on ollu kai aika runsas vikaisia, uudemmissa ei niinkään, ja 2002-2003 on vielä parempi varustelu, mm. takaovien sähkölasit, eli olisiko parhaat yksilöt juuri tuota ikäluokkaa.
kiitoksia vinkistä :)
Kolina

Viesti Kirjoittaja Kolina »

Piti rekisteröityä foorumille, kun tämän aiheen aloittajalla ollut samanlaisia pohdintoja kuin itselläni. Anteeksi vanhan aiheen nosto, mutta eiköhän tämä tässä jatkona mene...

Ensimmäisen auton hankinta on edessä, Lada 11X-sarja on ollut harkinnassa. Nettiautoa on tullut selailtua aktiivisesti, ja esimerkiksi 20-50tkm ajettuja Kalinoita kaupataan 3500-5000 euroon. Kulutuksessa samanikäisissä 119:ssä ja 110:ssä ei liene kovin suurta eroa? Kalinasta aika vähän löytyy kokemuksia ja käyttäjiä tältä foorumilta, kun taas 110:stä on sattunut silmään paljon negatiivisia kirjoituksia. Tiedä sitten, kumman suuntaan (vai ei kummankaan?) kääntyä, Kalina näyttää ainakin käytetyissä eroavan 110:stä siinä, että em. löytyy muissakin väreissä kuin hopeana. Jossakin tuli vastaan kylläkin punainen 110, sellaisen puoleen voisin kääntyä. :-D
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

Lada-Jussi kirjoitti:ekat boschilaiset eli 2000-2001 on ollu kai aika runsas vikaisia...
Kolina kirjoitti:kun taas 110:stä on sattunut silmään paljon negatiivisia kirjoituksia...
Entenhän nekatiivisia kirjoittavat ne jotka ovat vähiten niillä ajaneet. Itselleni on onneksi sattunut tuo Jussin mainitsema paskin vuosimalli eli 2000, itse olen sillä ajanut vasta vähän yli satatuhatta kilometriä ja yksi bosch-elektroniikka häiriö/vika on ollut (toki senkin itse hoidin pois). Jaskalta saat paljon tietoa kuinka paska auto on jos sitä ei huolleta (tai tullutta vikaa korjata) vaan puhumalla vedätetään asiakasta. Jaskaahan vietiin deltan takuuhuollossa kuin litran mittaa...

Älä osta ladaa jos omaat huonon itsetunnon, käytetty auto on aina riski. Hiljattain katsastettu auto on ehkä pienempi riski...
Kolina

Viesti Kirjoittaja Kolina »

Onhan se käytetty aina riski, mutta sen verran tiukka on budjetti, että kilometreissä ja vuosissa vähän käytetyn Kalinan/110:n hinnalla vaihtoehtona on sitten huomattavasti vanhempi "länsiauto" tai paljon ajettu pikkupunto tai vastaava. Ja Ladoihin on jo pieni kipinä syttynyt, isoisän entisen 1200L:n ja nykyisen Samaran ansiosta. :D Samaralla tullut kurvailtuakin. Eurosamaroita näkyy aika niukasti olevan kuitenkin tarjolla, sekin voisi kiinnostaa.
audiq

Viesti Kirjoittaja audiq »

Kolina kirjoitti:Onhan se käytetty aina riski, mutta sen verran tiukka on budjetti, että kilometreissä ja vuosissa vähän käytetyn Kalinan/110:n hinnalla vaihtoehtona on sitten huomattavasti vanhempi "länsiauto" tai paljon ajettu pikkupunto tai vastaava.
Jos ostat laadukkaan länsiauton, niin pitempään sillä kurvailee kuin uuden karhealla Ladalla. Jos ostat vaikka tonnin Audin ja korjaat sitä neljällä tonnilla, niin ajat sillä aika monta kertaa maapallon ympäri ja saat siitä tonnin myydessä. Jos ostat viiden tonnin Ladan, niin korjailet sitä jonkin verran ja hyvästellessäsi sen saattaa romu-ukko siitä jonkun kympin maksaa. Mutta jos tykkää harrastaa ja osaa itse korjata, niin kurjuuden maksimoimiseen Lada on ihan hyvä valinta. Se on ihan hyvä auto, kun vaan korjaaja tietää miten sen kanssa tulee toimia. Vanhat Ladat varsinkin on sellaisia rakennussarjoja, että kun sen tehtaan jäljiltä kerran kasaa uudelleen, niin se pysyy kyllä hyvin läjässä pitkään. Mutta jos sen uudelleen kasauksen joutuu jättämään korjaamon tehtäväksi, niin siinä kyllä luotettavuus kärsii ja ei se homma oikein muutenkaan toimia sillä tavalla.
pressa

audiq kirjoitti: Jos ostat vaikka tonnin Audin ja korjaat sitä neljällä tonnilla.
tai ostaa jonkin tälläisen ja korjaa muutamalla satasella?? http://www.nettiauto.com/lada/110/4889368 eikä tarvitse siihen neljään tonniin koskea, saa olla rauhassa tilillä kasvamassa korkoa...
Zapsky
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Natsi-Auto on kyllä ihmetyttänyt minua kun pitävät niinkin venäläistä tuotetta liikkeessään kuin Ladaa.

Mutta sen verran haluan sanoa, että mitä minä noiden uudempien Ladojen päälle ymmärrän, on, että hinta-laatusuhde on enemmän kuin kohdillaan. Sitten toisaalta sanon myös että mitä vähemmän osia ja ominaisuuksia, sen varmatoimisempi peli. Tätä omatuntojuttua en ihan ymmärrä, itse ajelen h*lvetin hyvällä omatunnolla omalla tonnikaksatasella ihan päivittäin. Ja uskokaa kun sanon, muuhun autoon en koskisi, vaikka miten oisi vitkutinta ja vipstaakia! (Saa sen Ladankin keittämään kahvit kun ostaa tupakinsytytinkeittimen...)
Marko

Viesti Kirjoittaja Marko »

Kaikki merkit vanhenee,toiset aikasemmin,toiset myöhemmin.Myöhemmin vanhenemii vois laskee EU autot.Yleisest huonommin EU autoja pidettyjä on es. Ladat,joita verrataa suoraa kaikkii muihin merkkeihin asiaan tarkemin perehtymättä.Jos Ladaa olis satsattu se,mitä johonkii muuhun,USKOSIN sen olevan omistajallee kohtuu hyvä laite.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
t tulppu

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

pressa kirjoitti:
audiq kirjoitti: Jos ostat vaikka tonnin Audin ja korjaat sitä neljällä tonnilla.
tai ostaa jonkin tälläisen ja korjaa muutamalla satasella?? http://www.nettiauto.com/lada/110/4889368 eikä tarvitse siihen neljään tonniin koskea, saa olla rauhassa tilillä kasvamassa korkoa...

mites ois pienet kisat Lada vastaan länsiautot ja 300 tuhatta ajetut gorollat.
Minä voin osallistua Lada 110 2002 arvo noin 1000 euroa..
Säännöt seuraavat.
Ajetaan 10000 km... Ennen ajoon lähtöä autot tutkitaan autotohtorilla.. Ja viat ilmoitetaan... Ja sitten ruvetaan ajamaan kerholla varmaan joku osaa tehdä taulukon seurantaa varten..kulutus ja viat ja ajokilometrit... Kun kilometrit on täynnä niin autot käytetään autotohtorilla lopputarkastuksessa... Sitten selviää parhaat autot ja halvimmat kilometrit. Autot saa huoltaa itse tai korjaamolla. Kulut merkataan taulukkoon..
onko muita halukkaita ladailijoita omaan sarjaansa esim 4000 kasat vastaan saman hintaluokan kilpailijat. Alkuun voidaan laittaa.100euroa korjaukseen ennen autotohtoria.
Jokainen maksaa omasta pussistaan kaiken.. Kyseessä kuitenkin autojen maine.ja voittajan auto saa maininnan kunnon auto. Minua kiinnostaa tietää autojen paremmuus... Ilman mitään politisointia.
t tulppu

mitä ostaa, monet ruuvaavat ladojen mittareita ja myydän sontaa kovalla hintaa, näin käy äkkiä merkkiliikkeessäkin. Koeaja&tutki vaikka muutama varmasti ehjä auto, ja sitten vasta ala ostamaan..[/quote]
Kuinka moni on ruuvattuihin ladoihin törmännyt.... Siis mittarit miinusteltu rahan saamiseksi.mulla seitsemisen ladaa ollut enkä niissä ole ollut epäilystä että olisi ruuvailtu..mittareita .yhen mittarin olen vaihtanut ja siitä muuttui 90tuhatta.. 120 tuhantiseksi..ei nuo ainakaan katsastuksessa ilmoittanut että ruuvattu mittari. Katsastus mies ajatellut 40 tuhatta ladalla vuossa kun normaali katsastus väli 10000km. Ehkä Akella näkyy jos haluaa esim. Viimeisen 5 vuoden tiedot autoista..
Auto johon mittarin vaihdoin muutti venäjlle varmaan reilu10 vuotta sitten.
Smoppi

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Minun Samarassa on ollut paljon vähemmän vikoja kuin kavereiden länsiautoissa. :)

Mainittakoon vielä, että nuo länsiautot eivät edes ole Samaraani vanhempia tai halvempia...
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Pressa on oikeassa minun oli aloitettava Uuden Ladan jossa oli vuoden takuu huoltaminen eka päivänä kun luovutushetkellä renkaiden paine oli 3,5 kp.Itse asiassa 260€:n Fiat Tempra on pelannut luotettavammin kuin uusi 10 000€:n Lada kahden ensimmäisen kuukauden aikana,jopa peräluukun kaasupumput toimivat 20 asteen pakkasessa.Ladassahan ne kuuluu huoltaa päivittäin :lol:
pressa

Jaska HKI kirjoitti:kaasupumput toimivat 20 asteen pakkasessa.Ladassahan ne kuuluu huoltaa päivittäin
Joo, omassa satakympissä tänätalvena meni "hajalle" eli pakkasessa ei jaksa enää. Autolla toki ikää kohta 13v mutta paska on, 180tkm ajettu ja itse siitä noin 120tkm.
t tulppu

Mitä lie tehty fiiuun takkuu aikana..sitä ei tiedä enää kuin ensimmäinen omistaja. Voinut olla vaikka pahempi pommi.. Kuopiossa lehdessä.. Viikko Savo oli iso juttu eräästä jolla,, 27000 japanilainen auto.. Uusi auto .. Ongelmia on joihin ei osaa tehdä mitään.... Aikasta huonoa mainosta kyseiselle auto merkille. kun PA,ska auto sattuu kohalle niin se sattuu...kukkaroon ja hermoon.
27000 EUR hinta ei kilometrit.
Viimeksi muokannut t tulppu, 5.3.2013 17:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin