Re: Uusi autovero / ajoneuvovero
Lähetetty: 3.11.2007 8:24
Onkohan kerholaisissa paljonkin joiden ei tarvitse maksaa ajoneuvoveroa? tietysti noi vieraan autoa ajavat on asia erikseen.
Koodi: Valitse kaikki
Ajoneuvon Veron määrä
kokonaismassa senttiä euroa
kilogrammaa /päivä /vuosi
enintään 1300 20,8 75,92
1301—1400 23,8 86,87
1401—1500 27,0 98,55
1501—1600 30,4 110,96
1601—1700 34,0 124,10
1701—1800 37,8 137,97
1801—1900 41,8 152,57
1901—2000 46,0 167,90
2001—2100 50,4 183,96
2100—2200 55,0 200,75
2201—2300 59,8 218,27
2301—2400 64,8 236,52
2401—2500 70,0 255,50
2501—2600 75,4 275,21
2601—2700 81,0 295,65
2701—2800 86,8 316,82
2801—2900 92,8 338,72
2901—3000 99,0 361,35
3001—3100 105,4 384,71
3101—3200 112,0 408,80
3201—3300 118,8 433,62
3301—3400 125,8 459,17
3401 tai enemmän 133,0 485,45
Ja arvo alenee vähintään 200e/kk...markku kirjoitti:Diesel kova sana kunhan kuluttaa n.5 l/100km ja on suht uusi auto .
Riippuu merkistä !!!!!! laatu on aina laatua.,_,/ukka kirjoitti:Ja arvo alenee vähintään 200e/kk...markku kirjoitti:Diesel kova sana kunhan kuluttaa n.5 l/100km ja on suht uusi auto .
,_,/ukka
No se loppuosuus tulee nimenomaan palamisilman hapesta. Sama määrä tavaraa (grammoina) mitä menee moottoriin sisään (bensa+palamisilma), pitää tulla ulos (pakokaasut).Pavlovits kirjoitti: Samara poltaa kilometrillä reilusti alle 100g bensaa. Mistä se loppuosuus 180 grammasta tulee? Luultavasti hapesta. Mitä se happi painaa?
Tein vähän laskelmia ja sain tulokseksi että palamisilmaa tarvittaisiin arviolta 2 kuutiometriä.Pavlovits kirjoitti:Paljonko happea tarvitaan tuon puolen kahvikupillisen bensamäärän polttamiseen?
Ei osta. Dieselin kysynnän kasvaessa bensan tuotanto kasvaa väkisin, ja näin ollen sen hinta saattaa jopa laskea.rotsi4 kirjoitti:Ostaako muuten joku muukin bensaa tynnyriin lähiaikoina..?
Tuskin ainakaan nousee. Suurin syy bensa auton ostamiselle on ollut se, että dieselit ovat kalliita ja käytettynä paljon ajettuja. Dieselien hintojen tippuminen siis pienentää bensa-autojen kysyntää. Toisaalta tämä taas tappaa saksan tuonnin bensa-autojen kohdalta aika tehokkaasti, joten hinnat tuskin lähtevät äkkiä laskuunkaan. Tietenkin tuossa 3litraa ja yli kokoisissa saattaa hieman uudehkojen autojen hinnat väliaikaisesti nousta, tällaisten ostajat kun hakevat sellaista "urheilellisuutta" jota dieseli ei tarjoa.rotsi4 kirjoitti:Nouseekohan vai laskeeko isokoneisten bensa-autojen hinnat..käyttömaksu ei niitä kovin pahasti ruoski, mutta uusien hinnat nousevat aika raakasti, ja myös bensavero nousee.
jos painon mukaan vero on edellä nähdyn taulukon mukaan 98 euroa 2000 vuoden Samaralle ja 180g/km päästön mukaan olisi nykytasolla eli 124 euroa (korkeampi nykytaso) niin olisiko Samara noin 160g/km (oma arvio) päästötasollakaan vielä halvempi kuin tuo painon mukainen 98 euroa, joka tuo siis säästöä nyt maksettavaan veroon 26 euroa.rotsi4 kirjoitti:2000-vuonna rekisteröidyissä autoissa on eu-kulutus merkitty otteeseen, miksi se otetaan verotuksessa huomioon vasta 2001 vuodesta alkaen?
Muutaman euron taitaa 2000-vuoden samaran omista hävitä tämän takia.