Lukkoperää
Re: Lukkoperää
Kiitoksia vastauksista. Sain käsityksen että lukkoperä huonontaa reilusti ajettavuutta, joten en sitten tieten tahtoen sitä lähde huonontamaan. Ajamme siis hyväksi havaitulla vakioperällä
Re: Lukkoperää
tai yks vaihtoehto että laitat farmarin perän siihen. siinähän on jo jonkinlainen lukko vakiona ja tiheämpi välitys?
Re: Lukkoperää
Mistä tuo käsitys tulee että vanhoissa farkuissa olisi lukko? Ei todellakaan ole. Välitys on niissä vain tihein mitä löytyy eli 4.44. Ja nämä perät on kiven alla.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Lukkoperää
no en sitte tiiä mikä se oli. nois mun sedan mallisis ladois on ollu sellanen juttu että kummatkin pyörät saa kytkintä potkemalla vetämään kaasulla ei, ja combissa sai helposti kaasulla kummatkin pyörät vetämään...
Re: Lukkoperää
joo tommonen farmari mulla on kakkosautona, nyt kun nappista aletaan ruuvaan,nii ei siinä mitään lukkoo ole mutta pirun tihee välitys kylläki.
Re: Lukkoperää
2107 ladaan on joskus saanut lisävarusteena lukkoperän mutta ei niitä taija olla etes kiven alla kovin montaa.
Lada 1200s/1700cc
Re: Lukkoperää
Tuossa tänään tuli taas huomattua kuin hirveä lada on ajaa tuolla hitsatulla lukolla. Tiet loskassa ja myöhemmin jääty niin sai tosiaanki kielikeskellä suuta ajaa että pysy tiellä. Todella arvaamaton ja tuntu kokoajan olevan "irti" tiestä. Taitaa olla niin että se vakioperä löytää paikalleen mahdollisimman pian. Ja nyt huomasin tuon puskemisen myös aikasemmissa ladoissa ollu kans hitsilukkoa mut en oo niinkään kiinnittäny huomiota puskemiseen
Meinas ekopisteen pönttö olla melko lähellä vaikka vauhtia ei ollu paljoa ja normaalisti yritin kääntää vaan puski kohti pömpeliä.. Eli jotka harkihtee hitsilukkoa niin hommatkaa vaan niitä vakio periä vaikka rekkalastillinen ennen kuin laitatte kempin laulamaan.. Aivan hirveä... Itsehän yhtään hitsiperää en ole asentanu vaan tuntuu olevan lisävarusteena eksyneet mun ladoihin
No toki jää/pelto vehkeet erikseen mut kuka nyt ladaa niihin hommiin raiskais..


- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: Lukkoperää
itse opin myös tämän kantapääin kautta ja tielle hommasin kitkalukon, tosin täytyisi sekin laakeroida kuhan kerkiää
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Re: Lukkoperää
kertokaas tietämättömälle näistä lukoista et mikä on kitkalukko, viskolukko ja hitsilukko? mitä eroja niillä on? ja saatavuus vai tehäänkö ite?
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
Re: Lukkoperää
hitsilukko- tehdään itse hitsaamalla, jolloin lukko on 100% pitävä eli molemmat takarenkaat pyörivät samalla nopeudella jatkuvasti.
kitkalukko- kytkeytyy kun renkaiden pyörintänopeus ero kasvaa, eli käytännössä kun polkaisee kaasua ensin vähän rivaa toinen rengas ja sitten lukko nappaa kiinni ja molemmat vetää.
viskolukko- vähän niin kuin kitkalukko muttei sinne päinkään
kitkalukko- kytkeytyy kun renkaiden pyörintänopeus ero kasvaa, eli käytännössä kun polkaisee kaasua ensin vähän rivaa toinen rengas ja sitten lukko nappaa kiinni ja molemmat vetää.
viskolukko- vähän niin kuin kitkalukko muttei sinne päinkään

21013 2300tic
Re: Lukkoperää
voiko tollasen kitkalukon tehdä itse vai pitääkö se ostaa? mistä vois löytää?
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
Re: Lukkoperää
melkoinen seppä pitää olla jos kitkalukon itse tekee.
Jostain saa ihan uusia ja hinta on jossain 500e tai yli.
Käytettyjä on joskus tarjolla, jonkun fiiatin perä on sovitettavissa ladan akseliin mutta ei mitenkään helposti. Tosin ladaanhan voi sovittaa jonkun muun auton lukollisen akselin esim. hilux
Jostain saa ihan uusia ja hinta on jossain 500e tai yli.
Käytettyjä on joskus tarjolla, jonkun fiiatin perä on sovitettavissa ladan akseliin mutta ei mitenkään helposti. Tosin ladaanhan voi sovittaa jonkun muun auton lukollisen akselin esim. hilux

21013 2300tic
Re: Lukkoperää
mites tommonen hitsilukko tehhään? voisko joku antaa jotai neuvoo ?ralli lada kirjoitti:hitsilukko- tehdään itse hitsaamalla, jolloin lukko on 100% pitävä eli molemmat takarenkaat pyörivät samalla nopeudella jatkuvasti.
kitkalukko- kytkeytyy kun renkaiden pyörintänopeus ero kasvaa, eli käytännössä kun polkaisee kaasua ensin vähän rivaa toinen rengas ja sitten lukko nappaa kiinni ja molemmat vetää.
viskolukko- vähän niin kuin kitkalukko muttei sinne päinkään
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Lukkoperää
siitä vaan kempillä tasaus pyörästö jumiin
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Lukkoperää
ittellani kans on kempin lukkoperä ja hyvin on kestäny..tein kaverille meijän Telwin hitsillä ja sekin o kestäny vaik löin melkee vetoo et ei kestä päivääkää kun tuli niin räkä saumat kun on hiilidioksidi kaasua..ens kerralla ostetaa seos kaasua kun tol ei saa yhtää saumaa tulee vaan sellas saakelin kökköö..mulla katkes tos viikko sitte vetari:DDittekki ihmettelin et
miten on mahdollista mutta syy oli se että se oli ollu ennen jossain muussa autossa vastakkaisella puolella.
miten on mahdollista mutta syy oli se että se oli ollu ennen jossain muussa autossa vastakkaisella puolella.
