Jäähdytetyt etulevyt, lukkoperä, kytkin ja 6x15 vanteet?

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Kyllä mää ralliautossa muuten käytän croman 15x6,5" peltivanteita...Mahtuvat pyöriin melko hyvin kun eteen laittaa ylimääräiset levityspalat.
suutari

Viesti Kirjoittaja suutari »

hienoa. selvisi taas yksi murheenkryyni..vielä kun tietäs mistä sais nuo jäähdytetyt kiekot eteen mahdollisimman kivuttamasti. :). Ei oikein ois aikaa kaikkia fiatteja ja muita tuolla romiksella tutkia.. :? Wapun jälkeen alkaa tapahtua ;)...pitää rueta kasaamaan autoa pikkuhiljaa..
Avatar
IL02
Viestit: 348
Liittynyt: 25.9.2003 21:16

vanteet

Viesti Kirjoittaja IL02 »

En mää mitään Croman vanteita laittas kun ne eivät sinne ilman (katukäytössä laittomia) levikepaloja käy. Luullakseni BMW:ltä löytyy sopivan pienellä ET:llä ja 4*100 jaolla olevia vanteita. Toi 4*100 jako on niin lähellä että ne saa sinne käymään, joko ihan sellaisenaan tai erittäin minimaalisesti pultinreikiä viilaamalla. Laillista sekään ei ole, mutta luultavasti (ehkä) parempi kun levikepalat. Myös Alfa Romeo 75:n vanteiden sopivuutta kannattas tutkailla..
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Levikepalat

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Eipä ne levityspalat kovin laittomat voi olla jos ne siellä alunperinkin pyörii...

Kannattaa kylläkin tehdä uusi paksunpi levikepala (1cm) ja pultata se sinne alkuperäisen tilalle, ei voi katsastuksessakaan valittaa sitten...
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Jep samaa mieltä.....pultit si joutuu vaihtaan pidempiin jos pistään paksumman kiekon sinne väliin...tää tuli huomattua kun yritin noita 14" fiuden vanteita kiinni ja ottikin jarrusylinteriin kine...no toiset kiekot lisäksi väliin mutta pulttien kierre ei piisannu enää niin pitkälle että olis uskaltanu ajoon ottaa joten etupäähän tuli vanhat 13" nokiat joissa enää vähän pintaa :?

Harmittaa kun vanteista tuli maalatessa niin nätitkin (oma mielipide :lol: ), no saahan noita pultteja taas kun tilaa.....
124/2101 practical beauty
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Eikös se jäähdytys hoidu niin että painaa poralla vaan laikkaan reikiä...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Noup....ne on vissiin paremmin kaasun poistoreikiä (jarrupaloista syntyvää jarrutuksen aikana) Joku noista on varoitellu ettei ite kannata porata ainakaan käytettyyn levyyn ettei palaset lentele :roll: Itellä ei kokemusta enkä aio kokeilla :lol:
124/2101 practical beauty
Avatar
Teppo
Viestit: 108
Liittynyt: 1.10.2003 11:08
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: vanteet

Viesti Kirjoittaja Teppo »

IL02 kirjoitti:En mää mitään Croman vanteita laittas kun ne eivät sinne ilman (katukäytössä laittomia) levikepaloja käy.
6,5 * 14 tuumaiset menevät ainakin nätisti ilman levikepaloja. Ei ota kiinni vaikka renkaat kääntää linkkuun. Päällä 175/65 kumit.
Vaz 21051 | Pontiac Fiero GT | spad @ ircnet
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Hei vähän nyt pioneerihenkee ja kokeileen. :wink:
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

:lol: :lol: :lol: Jep jep....

Mites toi on että mites noi 110 jäähdytetyt levyt onko kukaan rakentanu niistä...tuli vaan mieleen kun ne on ton lada1600cupin säänöissä kielletyt mutta kadullehan ihan buenot....sama jako varmaan...ainoo vaan että mikä on levyn halkaisija ja muut mitat...

Hei Motonettiin on ilmestyny jo noitakin :D :D :D :D :D

JARRULEVYT LADA 110/111/112
Hinta / 1 kpl. MUISTA POISTAA VARASTOINTIRASVA LEVYISTÄ ENNEN ASENNUSTA!
110 Eteen (ei jäähd). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22-5097 14.80 ???
110 Eteen JÄÄHDYTETTY jos Ø260mm. . . . . . . . . . . . . . 22-5240 33.80 ???
110 Eteen JÄÄHDYTETTY jos Ø239mm. . . . . . . . . . . . . . 22-5306 31.50 ???



Tarttee mennä kattomaan :P Viimeksi kun tutkailin ei luettelossa näkyny noita 8)

EDIT: Tarvinnee ruveta katteleen 110 jarrusatuloita...onkos kukaan tutustunu tohon isommilla levyillä olevaan malliin?...Ei kellään olis osia mistään mällätystä tai uusia edullisesti :wink: Motonetti ei näyttäny tuntevan vielä...tai no saishan ne jostain muustakin jäähdytetyllä levyllä olevasta satulasta tehtyä..itse asiassa pihassakin olis japsiavolava mistä noi satulat lähtis jos saa vaan viriteltyä paikalleen :?
124/2101 practical beauty
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Eihän sitä satulaa tarvitse vaihtaa jos levyn halkaisija sopii. Ladan satulahan halkeaa keskeltä joten siihen voi tehdä välipalan jolloin paksumpi levy sopii. Mulla on ihan vakiojarrut käytössä ainoastaan jarrupalat on PBR kisapalat ja hyvin pysähtyy, kylmänä tosin jarruteho on sama kuin vakioissa mutta muutaman jarrutuksen jälkeen rupeavat toimimaan.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

:shock: Siis takavetosen satulat???........No en o vielä toistaiseksi saanu halki :roll: Rälläkällä kävis tietty mutten mä rupee noita osia hitsaileen takasi :lol:
124/2101 practical beauty
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Saattaa tietysti olla että muistin väärin, mutta aika monessa autossa joissa on 2mäntä satulat niin sen saa halki.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Takavedon satulat on sellainen kokoonpano, että alumiiniset sylinterit on laitettu kiinni sellaiseen rautaiseen kehykseen. Ne lähtee irti ilmeisesti jotenkin liu'uttamalla, niissä on muistaakseni sellainen ura. Uudet sylinterit laitetaan paikoilleen painamalla siihen uraan. Voipi olla tiukka sovite. Näin ainakin luulisin sen tapahtuvan, koskaan ei ole kuitenkaan tarvinnut tehdä.

Volvossa (240) on edessä nelimäntäsatulat ja ne menee halki, mutta niitä on kuulemma vaikea saada tiiviiksi, kun niissä on kaksi piiriä/satula. Kaiken lisäksi ne ovat valurautaa ja painavat aika woihan wanha wihtahousu.
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Joo toi ladan systeemi on hiukan erilainen kuin muilla :roll: No on siihen saatu isohko levy mahtumaan 13" vanteen sisään eli satulan valurautarunko on levyn kohdalta aika matala/ohut.....Sylinterithän yhdistyy erillisellä putkella.....Ei ne huonot ole kunhan männät liikkuu :wink:
124/2101 practical beauty
Vastaa Viestiin