Sivu 2/3

Lähetetty: 21.4.2004 21:25
Kirjoittaja Jankos
Kyllä mää ralliautossa muuten käytän croman 15x6,5" peltivanteita...Mahtuvat pyöriin melko hyvin kun eteen laittaa ylimääräiset levityspalat.

Lähetetty: 23.4.2004 14:05
Kirjoittaja suutari
hienoa. selvisi taas yksi murheenkryyni..vielä kun tietäs mistä sais nuo jäähdytetyt kiekot eteen mahdollisimman kivuttamasti. :). Ei oikein ois aikaa kaikkia fiatteja ja muita tuolla romiksella tutkia.. :? Wapun jälkeen alkaa tapahtua ;)...pitää rueta kasaamaan autoa pikkuhiljaa..

vanteet

Lähetetty: 23.4.2004 17:46
Kirjoittaja IL02
En mää mitään Croman vanteita laittas kun ne eivät sinne ilman (katukäytössä laittomia) levikepaloja käy. Luullakseni BMW:ltä löytyy sopivan pienellä ET:llä ja 4*100 jaolla olevia vanteita. Toi 4*100 jako on niin lähellä että ne saa sinne käymään, joko ihan sellaisenaan tai erittäin minimaalisesti pultinreikiä viilaamalla. Laillista sekään ei ole, mutta luultavasti (ehkä) parempi kun levikepalat. Myös Alfa Romeo 75:n vanteiden sopivuutta kannattas tutkailla..

Levikepalat

Lähetetty: 23.4.2004 18:26
Kirjoittaja Jankos
Eipä ne levityspalat kovin laittomat voi olla jos ne siellä alunperinkin pyörii...

Kannattaa kylläkin tehdä uusi paksunpi levikepala (1cm) ja pultata se sinne alkuperäisen tilalle, ei voi katsastuksessakaan valittaa sitten...

Lähetetty: 23.4.2004 18:43
Kirjoittaja arpati
Jep samaa mieltä.....pultit si joutuu vaihtaan pidempiin jos pistään paksumman kiekon sinne väliin...tää tuli huomattua kun yritin noita 14" fiuden vanteita kiinni ja ottikin jarrusylinteriin kine...no toiset kiekot lisäksi väliin mutta pulttien kierre ei piisannu enää niin pitkälle että olis uskaltanu ajoon ottaa joten etupäähän tuli vanhat 13" nokiat joissa enää vähän pintaa :?

Harmittaa kun vanteista tuli maalatessa niin nätitkin (oma mielipide :lol: ), no saahan noita pultteja taas kun tilaa.....

Lähetetty: 23.4.2004 20:22
Kirjoittaja veli alexei
Eikös se jäähdytys hoidu niin että painaa poralla vaan laikkaan reikiä...

Lähetetty: 23.4.2004 22:47
Kirjoittaja arpati
Noup....ne on vissiin paremmin kaasun poistoreikiä (jarrupaloista syntyvää jarrutuksen aikana) Joku noista on varoitellu ettei ite kannata porata ainakaan käytettyyn levyyn ettei palaset lentele :roll: Itellä ei kokemusta enkä aio kokeilla :lol:

Re: vanteet

Lähetetty: 23.4.2004 23:39
Kirjoittaja Teppo
IL02 kirjoitti:En mää mitään Croman vanteita laittas kun ne eivät sinne ilman (katukäytössä laittomia) levikepaloja käy.
6,5 * 14 tuumaiset menevät ainakin nätisti ilman levikepaloja. Ei ota kiinni vaikka renkaat kääntää linkkuun. Päällä 175/65 kumit.

Lähetetty: 23.4.2004 23:59
Kirjoittaja veli alexei
Hei vähän nyt pioneerihenkee ja kokeileen. :wink:

Lähetetty: 25.4.2004 11:41
Kirjoittaja arpati
:lol: :lol: :lol: Jep jep....

Mites toi on että mites noi 110 jäähdytetyt levyt onko kukaan rakentanu niistä...tuli vaan mieleen kun ne on ton lada1600cupin säänöissä kielletyt mutta kadullehan ihan buenot....sama jako varmaan...ainoo vaan että mikä on levyn halkaisija ja muut mitat...

Hei Motonettiin on ilmestyny jo noitakin :D :D :D :D :D

JARRULEVYT LADA 110/111/112
Hinta / 1 kpl. MUISTA POISTAA VARASTOINTIRASVA LEVYISTÄ ENNEN ASENNUSTA!
110 Eteen (ei jäähd). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22-5097 14.80 ???
110 Eteen JÄÄHDYTETTY jos Ø260mm. . . . . . . . . . . . . . 22-5240 33.80 ???
110 Eteen JÄÄHDYTETTY jos Ø239mm. . . . . . . . . . . . . . 22-5306 31.50 ???



Tarttee mennä kattomaan :P Viimeksi kun tutkailin ei luettelossa näkyny noita 8)

EDIT: Tarvinnee ruveta katteleen 110 jarrusatuloita...onkos kukaan tutustunu tohon isommilla levyillä olevaan malliin?...Ei kellään olis osia mistään mällätystä tai uusia edullisesti :wink: Motonetti ei näyttäny tuntevan vielä...tai no saishan ne jostain muustakin jäähdytetyllä levyllä olevasta satulasta tehtyä..itse asiassa pihassakin olis japsiavolava mistä noi satulat lähtis jos saa vaan viriteltyä paikalleen :?

Lähetetty: 25.4.2004 12:50
Kirjoittaja Turbiini
Eihän sitä satulaa tarvitse vaihtaa jos levyn halkaisija sopii. Ladan satulahan halkeaa keskeltä joten siihen voi tehdä välipalan jolloin paksumpi levy sopii. Mulla on ihan vakiojarrut käytössä ainoastaan jarrupalat on PBR kisapalat ja hyvin pysähtyy, kylmänä tosin jarruteho on sama kuin vakioissa mutta muutaman jarrutuksen jälkeen rupeavat toimimaan.

Lähetetty: 25.4.2004 17:42
Kirjoittaja arpati
:shock: Siis takavetosen satulat???........No en o vielä toistaiseksi saanu halki :roll: Rälläkällä kävis tietty mutten mä rupee noita osia hitsaileen takasi :lol:

Lähetetty: 25.4.2004 19:11
Kirjoittaja Turbiini
Saattaa tietysti olla että muistin väärin, mutta aika monessa autossa joissa on 2mäntä satulat niin sen saa halki.

Lähetetty: 25.4.2004 20:29
Kirjoittaja Jusu
Takavedon satulat on sellainen kokoonpano, että alumiiniset sylinterit on laitettu kiinni sellaiseen rautaiseen kehykseen. Ne lähtee irti ilmeisesti jotenkin liu'uttamalla, niissä on muistaakseni sellainen ura. Uudet sylinterit laitetaan paikoilleen painamalla siihen uraan. Voipi olla tiukka sovite. Näin ainakin luulisin sen tapahtuvan, koskaan ei ole kuitenkaan tarvinnut tehdä.

Volvossa (240) on edessä nelimäntäsatulat ja ne menee halki, mutta niitä on kuulemma vaikea saada tiiviiksi, kun niissä on kaksi piiriä/satula. Kaiken lisäksi ne ovat valurautaa ja painavat aika woihan wanha wihtahousu.

Lähetetty: 25.4.2004 23:39
Kirjoittaja arpati
Joo toi ladan systeemi on hiukan erilainen kuin muilla :roll: No on siihen saatu isohko levy mahtumaan 13" vanteen sisään eli satulan valurautarunko on levyn kohdalta aika matala/ohut.....Sylinterithän yhdistyy erillisellä putkella.....Ei ne huonot ole kunhan männät liikkuu :wink: