seokset tarkkailussa
Mentävä kai sitten kirjastoon pyörimään kun tuonne suuren cityyn lähtee. Ei mulle noista fiiun kirjoista ainakaan mitään hyötyä ole kun noissa on normaalisti "vaan" yks tommonen ja mulle tulossa nyt pari noita.
Ainahan tietysti voi vakiosuuttimilla aloittaa ja siitä ruveta hieromaan lambdan kanssa mutta kun nuo suuttimet tais olla jotain 5e/ kpl kun tuota ensimmäistä säädin.
Ainahan tietysti voi vakiosuuttimilla aloittaa ja siitä ruveta hieromaan lambdan kanssa mutta kun nuo suuttimet tais olla jotain 5e/ kpl kun tuota ensimmäistä säädin.
suuttimet
kyl se vaan niin on et sä et saa mistään sulle sopivia suutin kokoja vaan sun täytyy jostain aloittaa.
onko ne kaasarit samoista autoista esim.fiat 1.8 tc vai mistä?
sit täytyy tarkastaa onko kummassakin samat suuttimet ja lambdan avulla tutkimaan. ja muista et kaikki vaikuttaa lambda arvoon. pienetkin suutin muutokset vaikuttavat tosi paljon.
teetkö imusarjan siten että yksi kurkku menee yhteen sylinteriin vai et kaksi kurkkua/sylinteri?
onko ne kaasarit samoista autoista esim.fiat 1.8 tc vai mistä?
sit täytyy tarkastaa onko kummassakin samat suuttimet ja lambdan avulla tutkimaan. ja muista et kaikki vaikuttaa lambda arvoon. pienetkin suutin muutokset vaikuttavat tosi paljon.
teetkö imusarjan siten että yksi kurkku menee yhteen sylinteriin vai et kaksi kurkkua/sylinteri?
Eihän niitä tietenkään just sopia saa mut hyvä lähtökohta jeesais pirusti. Noi kaasarit taitaa olla molemmat 2l padoista, suuttimet löytyy myös vakiot ja samat molempiin. Nyt vaan siinä toisessa reilusti isommat kiinni kun ei noilla orkkiksilla käynyt yhtään. Yks mitä vois kattella niin muistaakseni 124 sport coupeeta on tehty jollain tupla webereillä. Voi olla kyllä et vakioilla on vaan aloitettava.
Noihan on vaiheittain aukeavilla kurkuilla eli imusarjan teen ikäänkuin "kammio"-malliset 1,2 ja 3,4 erikseen, eli yks kaasari ruokkii aina paria pyttyä. Menee vaan hieman taiteiluks kun tuo ladan konehuone ei liian iso ole ja sitten vielä jarrutehostimet ja virranjakajat tiellä. mutta ylöspäinhän on aina tilaa
Mitenkäs muuten vaikuttaa ilmasuuttimen koko seokseen, tai lähinnä mitä eroa pienentääkö ilmasuutinta vai isontaako pääsuutinta? Ei ole vielä nää 4-t kaasarit ihan hanskassa...
Noihan on vaiheittain aukeavilla kurkuilla eli imusarjan teen ikäänkuin "kammio"-malliset 1,2 ja 3,4 erikseen, eli yks kaasari ruokkii aina paria pyttyä. Menee vaan hieman taiteiluks kun tuo ladan konehuone ei liian iso ole ja sitten vielä jarrutehostimet ja virranjakajat tiellä. mutta ylöspäinhän on aina tilaa

Mitenkäs muuten vaikuttaa ilmasuuttimen koko seokseen, tai lähinnä mitä eroa pienentääkö ilmasuutinta vai isontaako pääsuutinta? Ei ole vielä nää 4-t kaasarit ihan hanskassa...
Elikkäs olisiko fiksumpi tehdä 1,4 ja 2,3 niin menis imut vähän kauemmas toisistaan. Vai mitä tuolla "vastavaiheisesti" tarkoitit? Toinen vaihtoehto mitä mietin olisi puhdas kammio, eli molemmat kaasarit kammioon josta joka pytty imee, mutta tuossa nuo imupulssit ilmeisesti rupea sotkemaan toisiaan jo aika rajusti. Ideoita otetaan vastaan.
No nyt tuli omaankin pistettyä lambda, eikä näyttäisi olevan varaa mäntien sulamisesta alle 700mv ei mene missään tilanteessa pysyy melko tasaisesti 820-880mv kaasupohjassa 950mv. Eli hieman pitäisi laihentaa että saisi täydet tehot mutta eipähän ainakaan ole vaaraa nakutuksesta.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Mutta kun ei mulla ole kun tuo puolimoottori... (tai laskennallisesti 0,27) Vois tuolla jäädä alavääntö aika olemattomaksi mutta varmaan kierroksilla laulais komeasti
Taidan ensin kattella minkälaisellä imusarjalla nuo ylipäänsä mahtuu ja sitten miettiä mitoituksia.
Mahtuisikohan joku roverin alumiini kasi ladan konehuoneeseen...

Mahtuisikohan joku roverin alumiini kasi ladan konehuoneeseen...

Tuohon tuplien imusarjaan vielä: näyttäisi siltä että yhtä tuplaa käytettäessä (sellaista ihan oikeata) nuo imusarjat on tehty tuolla 1,4 ja 2,3 periaatteella. Osui silmään mm. http://www.netikka.net/dodiinracingteam/ddrt.htm tuossa bemarissa olevassa lancian tc:ssä. Taidan saman linjan ottaa. On muuten tuo pakosarjakin mielenkiintoisen näköinen...
jep
Niin tarkoitin vastavaiheella vastakkaista tahtia.
Koska sytytystahdit on 1-3-4-2 niin sillonhan 2-1 / 3-4 on peräkkäin eli 2-1 imee imutkin peräkkäin ja sitten odotellaan kun 3-4 sylkyt imaisee. Tästä tulee juuri se ongelma että kaasarin virtausnopeus hitaampi kun 2. sylinteri imee ja paljon nopeampi kun 1. sylinteri imee.
Kun otetaan pareiksi 1-4 ja 2-3 niin imutahdit on samalla tahdilla ja virtausnopeus pysyy samanlaisena molemmille sylkyille.
Koska sytytystahdit on 1-3-4-2 niin sillonhan 2-1 / 3-4 on peräkkäin eli 2-1 imee imutkin peräkkäin ja sitten odotellaan kun 3-4 sylkyt imaisee. Tästä tulee juuri se ongelma että kaasarin virtausnopeus hitaampi kun 2. sylinteri imee ja paljon nopeampi kun 1. sylinteri imee.
Kun otetaan pareiksi 1-4 ja 2-3 niin imutahdit on samalla tahdilla ja virtausnopeus pysyy samanlaisena molemmille sylkyille.
imusarjoja
tuolla on imusarjoja http://www.carbs.net/LynxManifolds.asp