Jokkista ladalla?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
1800tc

Re: Jokkista ladalla?

Viesti Kirjoittaja 1800tc »

Lada-Jussi kirjoitti:
1800tc kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:miksi taukopaikka vertailu on sinne siirretty? :lol:
Oiskoha tässä aiheessa enemmän ladaan littyvää kun ABC asemissa ym... :lol:
kyl mä meen mieluummin Ladalla ABC:lle ku jokkikseen :lol:
Toivoton tapaus!!! :lol:
lada 2105 -81 2,0 tc turbo ic.
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
MB c200 CDI -01
veli alexei
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Jotain rajaa. Miksi sitä ABC:ta pitää tulla joka topicciin kirjoittamaan? Nyt moderaattorit jotain toimintaa. Eräs käyttäjä poistettiin sen takia, että hän tuli mm. julistamaan omaa "asiaansa" joka aiheeseen. Eikö kannattaisi sitä ennen puuttua asiaan ja ohjata kaveria? Jos nyt pidettäisiin se ABC niissä usean ABC aiheen sisällä ja jätettäisiin muut aiheet vapaiksi ABC:ta. Kiitos!
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

veli alexei kirjoitti: Eräs käyttäjä poistettiin sen takia, että hän tuli mm. julistamaan omaa "asiaansa" joka aiheeseen.
ei, vaan eräs käyttäjä kirjoitti mulla sivustoilla että tulkaa täältä lukemaan. Hänen kirjoituksensa antoi kuvan että tämä foorumi olisi hänen äänitorvensa.
Mutta kyllä luulisi jussin jo isona poikana ymmärtävän että abc:tä ei tarvitsisi joka topikkiin sotkea.
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

pressa kirjoitti:
veli alexei kirjoitti: Eräs käyttäjä poistettiin sen takia, että hän tuli mm. julistamaan omaa "asiaansa" joka aiheeseen.
ei, vaan eräs käyttäjä kirjoitti mulla sivustoilla että tulkaa täältä lukemaan. Hänen kirjoituksensa antoi kuvan että tämä foorumi olisi hänen äänitorvensa.
Mutta kyllä luulisi jussin jo isona poikana ymmärtävän että abc:tä ei tarvitsisi joka topikkiin sotkea.
välillä vähän flippaa tai jotain ku ei ole toi lääkitys kohallaan, muuten 1800tc mainitsi ABC:n ensin tässä aiheessa, en minä!!! mä vain olen edelleen masentunut siitä että taukopaikka vertailu (joka ei ole yksinomaa ABC aihe) siirrettiin hiekkalaatikolle, taitaa olla muitakin jotka käy Ladalla useammin taukkopaikoilla kuin jokkiksessa!!
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Nyt kun Jussi on päässyt telkkariin ja näin edistänyt Lada-harrastusta, niin vastapalvelukseksi kerho voisi sallia yhden ABC-ketjun jokaiseen aihealueeseen. Ei maksa mitään ja saadaan yksi aktiiviharrastaja onnelliseksi.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tääki aihe meni nyt yhdestä kommentista ihan täysin sivuraiteelle :( olen pahoillani

,_,/ukka:n kommentti sai minut käyttämään hakua ja tällä hetkellä haku ABC ei löydä mitään kirjoitusta viritys ja modifioinit, vaihdetaan ja lahjoitetaan sekä nopeat osioista, usein kysyttyjä en testannut, mutta uskon ja toivon että siellä ei sentään olisi yhtään ABC juttua :D Tosi usein ABC:n on maininnut joku muu kuin minä, että ei mua yksin voi syyttää boardin saastuttamisesta.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
veli alexei
Moderaattori

arpati: Olen samaa mieltä, että tuo rokkiralli tuntuu vähän epävarmalta toiminnalta. Toki se halvempaa on, mutta riskit ovat kovemmat. Siis varsinkin jos jotain vakavampaa sattuu. Se sitten on jokaisen oma asia, että miten riskillä haluaa mm. oman terveytensä kanssa pelata.

Tuo myyntisummahan on 1150 euroa jokkiksessa, että on siinä yli puolet lisää rokkirallin vastaavaan. Isot pojat vaan sanovat, että jos lajia alkaa harrastaa nollasta, niin silloin kannattaa lajiin tutustua ensin ostoautolla ja sitten tulevaisuudessa vasta alkaa se rakentelupuoli. Tämän tutustumisen ja rakentelun kanssa kun on sitten pitemmän päälle naimisissa tuo budjetin riittävyys. Se 1150 euroa kun tulee hyvin pian vastaan, jos meinaa että saa auton jolla voi pärjätä. Budjetti meinaan on tiukka silloin, jos ei itse pysty tekemään paljon itse, ja joutuu kovaan rahaan teettämään paljon muilla. Toki jos itsellä on taitoa ja/tai puolituttuja virittäjävelhoja lähipiirissä, niin sittenhän sen budjetin voi saada riittämään hyväänkin autoon.

Totta on, että ei se Lada välttämättä ole se suosituin, kun ostotarjouksia aletaan tehdä (vaikka se pitkä pelti Lada oli todella suosittu). Näin ollen autollaan voi päästä ajamaan useammassa kilpailussa. Totuushan vaan on se, että toiset tekevät autoja kovalla rahalla ja niille ne voitot helposti menevät. Toki tässä lajissa kuskilla on paljon sanottavaa menestyksen suhteen. Eli ei se nopein/kallein/halutuin auto ole kisan voittaja, jos kuski on kädetön ja päinvastoin.

Niin ei tässä(kään) harrastuksessa voi itselleen tuntipalkkoja laskea, eikä minun mielestä ole syytäkään. Eikä tällä lajilla pääse rikastumaankaan. Se kun on viidakon vanha sanonta, että: Pilkkikilpailussa on pääpalkintona auto ja autokilpailussa on pääpalkintona pilkkionki.
arpati

Viesti Kirjoittaja arpati »

veli alexei kirjoitti:arpati: Olen samaa mieltä, että tuo rokkiralli tuntuu vähän epävarmalta toiminnalta. Toki se halvempaa on, mutta riskit ovat kovemmat. Siis varsinkin jos jotain vakavampaa sattuu. Se sitten on jokaisen oma asia, että miten riskillä haluaa mm. oman terveytensä kanssa pelata.

Tuo myyntisummahan on 1150 euroa jokkiksessa, että on siinä yli puolet lisää rokkirallin vastaavaan. Isot pojat vaan sanovat, että jos lajia alkaa harrastaa nollasta, niin silloin kannattaa lajiin tutustua ensin ostoautolla ja sitten tulevaisuudessa vasta alkaa se rakentelupuoli. Tämän tutustumisen ja rakentelun kanssa kun on sitten pitemmän päälle naimisissa tuo budjetin riittävyys. Se 1150 euroa kun tulee hyvin pian vastaan, jos meinaa että saa auton jolla voi pärjätä. Budjetti meinaan on tiukka silloin, jos ei itse pysty tekemään paljon itse, ja joutuu kovaan rahaan teettämään paljon muilla. Toki jos itsellä on taitoa ja/tai puolituttuja virittäjävelhoja lähipiirissä, niin sittenhän sen budjetin voi saada riittämään hyväänkin autoon.

Totta on, että ei se Lada välttämättä ole se suosituin, kun ostotarjouksia aletaan tehdä (vaikka se pitkä pelti Lada oli todella suosittu). Näin ollen autollaan voi päästä ajamaan useammassa kilpailussa. Totuushan vaan on se, että toiset tekevät autoja kovalla rahalla ja niille ne voitot helposti menevät. Toki tässä lajissa kuskilla on paljon sanottavaa menestyksen suhteen. Eli ei se nopein/kallein/halutuin auto ole kisan voittaja, jos kuski on kädetön ja päinvastoin.

Niin ei tässä(kään) harrastuksessa voi itselleen tuntipalkkoja laskea, eikä minun mielestä ole syytäkään. Eikä tällä lajilla pääse rikastumaankaan. Se kun on viidakon vanha sanonta, että: Pilkkikilpailussa on pääpalkintona auto ja autokilpailussa on pääpalkintona pilkkionki.
Juu no eipä tuohon koneeseenkaan muuta ole tarkoitus teettää kuin tasot ja nokka... Loput teen itse, lopputulos on sitten sellainen kun sattuu tulemaan :lol: Mulle toi rakentaminen on mielekkäämpää kun ei noi valmiit autot oikein vastaa omia näkemyksiä eli ei viittis korjata muitten räpellyksiä :lol: Varsinkin korin puolen teen sillain että ei pelota sitten ajella :roll:

Mää en sitten puhunut mitään pärjäämisestä vaan ajamisesta... Jos jonkin ajan opettelun jälkeen rupee pärjäänkin niin ei se tietty haittaakaan...

Yllättävän vähän siitä pitkäpellistä tarjouksia oli niihin muihin kärkiautoihin verrattuna, muistaakseni jostain finnistä tarjottiin vaikka kuinka... No noissa helposti suojat sekoittaa pakkaa jos on kavereita paljon mukana :lol:
124/2101 practical beauty
veli alexei
Moderaattori

Juu, no sitä tosiaan säästää, jos osaa suht paljon itse tehdä. Totta on, että on noita jotka haluaa rakentaa ja sitten niitä jotka haluaa ajaa. Joillain kai sitten riittää aika ja taidot molempiin. :) Toki toisten tekemien autojen kanssa on ne omat jännityksensä ja saa sitten sellaisten räpellyksien kanssa tapella.

Niin ei toki se ole niin tärkeä asia, että pärjääkö vai ei. Eikä tosiaan sinne huipulle pääse varmaan kukaan ilman harjoittelua.

Eikös pitkä pellistä tullut melko monta ostotarjousta? En tässä äkkiä löytänyt mitään tietoa, että miten ne meni, mutta mielestäni siitä tuli tarjouksia todella paljon. Juu, no Finn Datsunit nyt on oma lukunsa. Toki se on kevyt koppa, että saa pienemmällä voimalla liikahtamaan, kun jonkun möhkö Volvon. :D
Mara
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

arpati kirjoitti:No noissa helposti suojat sekoittaa pakkaa jos on kavereita paljon mukana :lol:
[huhupuhe]Eikös säännöt muutu/muuttuneet niin, että saat tehdä itse vaikka kuinka monta tarjousta, jos jokaiselle tarjoukselle on rahat mukana?[/huhupuhe]
2102 16V ex.
2103 -75
veli alexei
Moderaattori

Mara kirjoitti:
arpati kirjoitti:No noissa helposti suojat sekoittaa pakkaa jos on kavereita paljon mukana :lol:
[huhupuhe]Eikös säännöt muutu/muuttuneet niin, että saat tehdä itse vaikka kuinka monta tarjousta, jos jokaiselle tarjoukselle on rahat mukana?[/huhupuhe]
Lainataan sääntökirjaa:

Kilpailijalla on oikeus tehdä 10 euron hintainen tarjous / kilpailussa ajamansa auto / päivä ja tämän tarjouksen saa tehdä mistä tahansa ostotarjouksen alaisesta autosta. Lisäksi kilpailijalla on oikeus tehdä ”suoja” tarjouksia rajaton määrä hintaan 20 euroa / tarjous. ”Suoja”-tarjous voi kohdentua vain kilpailussa ajamaansa autoon. Ostotarjouskuittiin kirjoitetaan sana ”suoja” vain silloin kun ostotarjouksen tekijä on ko. kilpailussa ajanut kuljettaja ja hän tekee ostotarjouksen kilpailussa käyttämästään autosta (oma suojatarjous).
Vastaa Viestiin