Teräsvauhtipyörä
-
1200sport
Re: Teräsvauhtipyörä
kyl mä ajaa osaan, muta aika kallis. mul o vapaavirtaussuodin ja avarampi putkisto ja aika hyvin jo hönkää.
-
_zheigginen_
Re: Teräsvauhtipyörä
kysynpä nyt täälä tietämättömänä, niin missä fiat malleissa on ollu toi "sileäkylkinen loota" on ollu?
Re: Teräsvauhtipyörä
ainakin:
131 racing
ilmeisesti 124 myös oliko jostain 80luvun alusta alkaen.
Käytettynä löytyy fiat forumin kautta.
Varottelen vaa, että on todella kaukana bolt-onista. eli jos vähänkään hirvittää että pitää tehdä iiiiiso reikä lattiaan, niin älä edes suunnittele.
131 racing
ilmeisesti 124 myös oliko jostain 80luvun alusta alkaen.
Käytettynä löytyy fiat forumin kautta.
Varottelen vaa, että on todella kaukana bolt-onista. eli jos vähänkään hirvittää että pitää tehdä iiiiiso reikä lattiaan, niin älä edes suunnittele.
Re: Teräsvauhtipyörä
Niitä on ollut fiat 131 oliskom ollut 79 uudempaan päin,samaten 132 viimeisissä malleissa ja fiat argentassa ei fiat 124ssa.
lada 2105 -81 2,0 tc turbo ic.
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
MB c200 CDI -01
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
MB c200 CDI -01
-
_zheigginen_
Re: Teräsvauhtipyörä
ei ku mietin vaan, tuola naapurin tallissa vaan ois 124:nenIlkkaHe kirjoitti:ainakin:
131 racing
ilmeisesti 124 myös oliko jostain 80luvun alusta alkaen.
Käytettynä löytyy fiat forumin kautta.
Varottelen vaa, että on todella kaukana bolt-onista. eli jos vähänkään hirvittää että pitää tehdä iiiiiso reikä lattiaan, niin älä edes suunnittele.
Re: Teräsvauhtipyörä
124:sta pitäisi löytyä sitä ruutukylkistä askia, joka ei ole sen kummempi kuin ladan laatikkokaan, siis kestävyyden suhteen.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Teräsvauhtipyörä
joo se ruutukuorinen on yhtä heikko kun ladan oma aski.ainut plussa siinä on et keppi tulee taemmaksi.
Tossa ruutukuorinen.
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM0626.jpg
Sileä kylkinen.
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM0593.jpg
Tossa ruutukuorinen.
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM0626.jpg
Sileä kylkinen.
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM0593.jpg
lada 2105 -81 2,0 tc turbo ic.
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
MB c200 CDI -01
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
MB c200 CDI -01
Re: Teräsvauhtipyörä
Sitten muistan väärin. Kaverilla nääs oli muistaakseni 124 fiatti (ulkoa päin hyvin samankaltainen kuin lada, kantikkaat valot ja 4-ovinen) ja siinä oli tuo sileäkylkinen, tosin ilman jatkopalaa ja nelivaihteinen, ja tartti vänkärin puolella ja moottori 1.6 tappikone, mutta saattaa olla että muistan väärinkin tuon mallin.1800tc kirjoitti:Niitä on ollut fiat 131 oliskom ollut 79 uudempaan päin,samaten 132 viimeisissä malleissa ja fiat argentassa ei fiat 124ssa.
Argentassahan on vissiin automaattiakin ollut? mietin vaan yhteen väliin, että jos olis tehnyt automaattilootalla tuon ladan. Minkähän laiset vauhtipyörät yms siinä on? toki olis ollu nätti ottaa se 2.0TC ja automaatti lotju samasta autosta vaan, ja "heittää" paikalleen ja turbottaa.
PS: 1800tc. mikä perä sulla on ladassa? kuvissas vain on joku lukko, onko ladan perään passeli vai italian tavaraa?
Re: Teräsvauhtipyörä
Mä epäilen et se fiiatti on ollut 131 eikä 124.
Argentassa ollut automaattia ainakin vauhtipyörä on täysin erillainen ku manuaalissa.
Joo mulla on ihan ladan perä ja toi lukko on siihen käypäinen....
Argentassa ollut automaattia ainakin vauhtipyörä on täysin erillainen ku manuaalissa.
Joo mulla on ihan ladan perä ja toi lukko on siihen käypäinen....
lada 2105 -81 2,0 tc turbo ic.
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
MB c200 CDI -01
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
MB c200 CDI -01
- ihkulainen
- Viestit: 160
- Liittynyt: 29.3.2006 17:30
- Paikkakunta: SuurSalo
Re: Teräsvauhtipyörä
Minä taas väitän, että sileäkylkistä on ollut 124ssä. ainakin coupessa 2.0 koneella. Sitä en tiiä, että montako niitä on Suomessa... coupe on siis se sporttisen näkönen. Ei ladan näkönen...
Sileäkylkisissä 5-vaihdetta ja startti kuskin puolella. ellei siis kytkinkoppa vaihdettu..IlkkaHe kirjoitti: Sitten muistan väärin. Kaverilla nääs oli muistaakseni 124 fiatti (ulkoa päin hyvin samankaltainen kuin lada, kantikkaat valot ja 4-ovinen) ja siinä oli tuo sileäkylkinen, tosin ilman jatkopalaa ja nelivaihteinen, ja tartti vänkärin puolella ja moottori 1.6 tappikone, mutta saattaa olla että muistan väärinkin tuon mallin.
Niva -87 2.0TC ikuisuusprojekti
vaz 2103 - 1300S -80
vaz 2106 - 1600 -87
vaz 2103 - 1300S -80
vaz 2106 - 1600 -87
-
markerva
Re: Teräsvauhtipyörä
No mitenkä niin ei kannata?khonkonen kirjoitti:Niitä ei myydä ihan kenelle tahansa. Ensin pitää todistaa, että harrastaa tosissaan ladoja ja et osaa ajaa ladalla, johon asennetaan teräsvauhtipyörä. Niiden hinnat pyörii 100-500 euron haarukassa riippuen paljonko haluaa ladaansa tehoa. Ilman tätä teräsvauhtipyörää ei kannata alkaa edes yrittään ladaan yli 100 hepan lisäystä.1200sport kirjoitti:mistä noita teräspyörii saa ostaa ja mitä maksaa. Antaaks paljo tehoo lisää?
Re: Teräsvauhtipyörä
Sileäkylkistäkin on tuolla toisella kopalla, niissä missä kone on tappikone 1.6 Tuo nelivaihteisuus ei ole varmaa, voi olla että son myös rikki, koska markulla ja jokarilla on sieläkylkinen jossa kans tartti vänkärinpuolella, ja son samanlainen muutenkin kun toi mun mutta 5vihkulainen kirjoitti:Minä taas väitän, että sileäkylkistä on ollut 124ssä. ainakin coupessa 2.0 koneella. Sitä en tiiä, että montako niitä on Suomessa... coupe on siis se sporttisen näkönen. Ei ladan näkönen...
Sileäkylkisissä 5-vaihdetta ja startti kuskin puolella. ellei siis kytkinkoppa vaihdettu..IlkkaHe kirjoitti: Sitten muistan väärin. Kaverilla nääs oli muistaakseni 124 fiatti (ulkoa päin hyvin samankaltainen kuin lada, kantikkaat valot ja 4-ovinen) ja siinä oli tuo sileäkylkinen, tosin ilman jatkopalaa ja nelivaihteinen, ja tartti vänkärin puolella ja moottori 1.6 tappikone, mutta saattaa olla että muistan väärinkin tuon mallin.
Re: Teräsvauhtipyörä
Se on 131 fiatin 1,6 tappi koneen koppa siinäkin on sileä kylkinen mut startti vänkärin puolella.Sileä kylkinen laatikko tuli fiiatteihin jostain 78-79 vuonna.
lada 2105 -81 2,0 tc turbo ic.
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
MB c200 CDI -01
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
MB c200 CDI -01
Re: Teräsvauhtipyörä
Mutta onko tietoa, onko sileäkylkistä myös 4vaihteisena?
Kun tuo yksi on selvästi sileä kylkinen, muttei sieltä löydy kuin 4vaihetta, tosin ajanut tuolla en ole, joten saattaa se viimenenki sieltä löytyä, taikak sitten se on pas*kana, kun on muutenkin vaseliinillä täytetty, että pysyy täynnä
Kun tuo yksi on selvästi sileä kylkinen, muttei sieltä löydy kuin 4vaihetta, tosin ajanut tuolla en ole, joten saattaa se viimenenki sieltä löytyä, taikak sitten se on pas*kana, kun on muutenkin vaseliinillä täytetty, että pysyy täynnä
Re: Teräsvauhtipyörä
Kyllä mun käsityksen mukaan kaikki sileäkylkiset on viisvaihteisia. Varmaa tietoa tämä ei tosin ole, koska tietoa ei tunnu löytyvän.
Niistä ruutuposkilootista löytyy kyllä sitten neljävaihteistakin versiota.
Niistä ruutuposkilootista löytyy kyllä sitten neljävaihteistakin versiota.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™