Koska talvirenkaille 2014
Re: Koska kesärenkaille?
Enpä ajele nastarenkailla koskaan eli kitkamiehiä.
Kesärenkaat vaihdetaan alle ja pois kelien mukaan. Ei ole kiva luistella 4 jannua kyydissä töihin, kun vaihtanut liian aikaisin kesäkumit alle tai liian myöhään.
Kesärenkaat vaihdetaan alle ja pois kelien mukaan. Ei ole kiva luistella 4 jannua kyydissä töihin, kun vaihtanut liian aikaisin kesäkumit alle tai liian myöhään.
Tässä kovasti odotellaan kuivia teitä, niin saa laittaa alut alle..
Ainut vuan, not tuolla Juuan päässä joutuu ajamaan syrjäteitä, eikä ne sula kovin äkkiä..
Ainut vuan, not tuolla Juuan päässä joutuu ajamaan syrjäteitä, eikä ne sula kovin äkkiä..
Ihe ku tekköö, ni suap just semmosen ku sattuu tulemmaan!
Täällä on viime yön ja tän päivän aikana tullut lunta alahuuleen asti ja lisää tulee jatkuvasti. Ei vielä tarvinutkaan vaihtaa.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
- Lada-Jussi
ei noista vaihtoehdoista voi äänestää kuin "minua ei talvikelit pääse yllättämään" ihan kelien mukaan renkaita vaihdellaan ja siirtymä vaiheessa saatan tehdä niin, että yhdessä autossa on talvirenkaat ja toisessa taas kesärenkaat, valitsee sitten auton kelin mukaan. toki on sellaisiakin autoja joissa ei talvirenkaat käy alla ollenkaan, mutta ei niillä talvella ajetakaan.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastasin että vasta kun mansikat ovat kypsiä. Ja kyllä olen joskus kesäkuussakin vielä nastoilla rapistellut
Reippaina käymme rekkain alle
- PöyhöinKuusaalt
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Lähdetäänpä sitten vaihtamaan pompottelevat välikausigummit ja peltivanteet Melber -ovaaleihin ja 9mm kulutuspintaisiin EuroMastereihin. Saadaan taas IIZIn tasaisuus ja pehmeys ominaisuudet esiin.
On meikäl murhaa menoo! Pitää vaihtaa gummeja ja vanteita ennemmän kuin kaksi kertaa vuodessa. Toivottavasti tästä ei tule tapa. Mikäs siinä kun on aikaa ja harrastuneisuutta niin silloin pelleillään.
Huoltsikoiden ilmanpainepumppuihin ja mittareihin kyllästyneenä laittelen paineet kotikonstein kohdalleen. Ladan omalla mittarilla mittaan ja käsipumppelssilla täytän. Siinäpä sitä on värkkääntymistä sunnuntaipäivälle. Luulen toki, että suurta pumppuamistarvetta ei tule olemaan.
On meikäl murhaa menoo! Pitää vaihtaa gummeja ja vanteita ennemmän kuin kaksi kertaa vuodessa. Toivottavasti tästä ei tule tapa. Mikäs siinä kun on aikaa ja harrastuneisuutta niin silloin pelleillään.
Huoltsikoiden ilmanpainepumppuihin ja mittareihin kyllästyneenä laittelen paineet kotikonstein kohdalleen. Ladan omalla mittarilla mittaan ja käsipumppelssilla täytän. Siinäpä sitä on värkkääntymistä sunnuntaipäivälle. Luulen toki, että suurta pumppuamistarvetta ei tule olemaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
Niin, eli siis missä se talvi on? Joensuussa on lunta raundöpaut 50cm, muttei teillä mikään talvi ole siis tarkoitan tietenkin maanteitä. Ja minä olen etuoikeutetussa asemassa, kun voin aivan vapaasti valita ajelenko autolla ja vieläpä senkin, että millä kelillä ajelen. Jos ei minua keli mielytä niin huristelen polkupyörällä eli kävellen eli jollakin miilla vehkeellä.
Ja tosiaankin, täällä Joensuussa ei enää kaduilla ole talvea minun ajotyyliäni ajatellen. Nastakumi on ainakin täysin turha yli 10kuukautta vuodessa ellei sitten onnellisesti satu asumaan vähän syrjemmällä tuolla oikeilla suomalaisilla kylillä, jossa lingolla tiet kiillotetaan peiliksi. No, mitä tässä paasaamaan. Ajetaan kelillä kuin kelillä
Ja tosiaankin, täällä Joensuussa ei enää kaduilla ole talvea minun ajotyyliäni ajatellen. Nastakumi on ainakin täysin turha yli 10kuukautta vuodessa ellei sitten onnellisesti satu asumaan vähän syrjemmällä tuolla oikeilla suomalaisilla kylillä, jossa lingolla tiet kiillotetaan peiliksi. No, mitä tässä paasaamaan. Ajetaan kelillä kuin kelillä
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
justiinsä pyöritin taakse ladaan kesäkumit. eessä nastat että kääntyy johonni..
autoton.. vielä
tunti sitten
Taidampa lähteä kiilloittelemaan aluja Jos vaikka viikonpäästä voisi vaihtaa kesäkummit alle, ehjä jo ennemminkin.
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
- PöyhöinKuusaalt
Kesikset siis alla. Ladan omalla ilmanpainemittarilla kaikissa kumeissa sama paine. Yli 2,5 näytti. Ei pitäne paikkansa, mutta voipahan sitten verrata virmanmittariin. Eikä tarvitse pumppuilemaankaan käydä, kun ei paista aurinkokaan. Onpahan ollut tänään taas naapureille pällisteltävää.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Tänään tuli vaihdettua ja paljon mukavammalta kesäkummeilla tuo ajo tuntuikin.
Sitä paitsi huomenna on viimeinen päivä kun lainlaatijan mukaan saa ajaa nastarenkailla.
Sitä paitsi huomenna on viimeinen päivä kun lainlaatijan mukaan saa ajaa nastarenkailla.
Näinkö meinaat? Kyllä täällä saa ainakin ajaa, yöpakkaset tuskin loppuvat vielä vähään aikaan. Ei kukaan voi vaatia vaihtamaan päiväksi kesärenkaita alle ja yöllä pitäis käyttää nastarenkaita.Ryöhkä kirjoitti:Sitä paitsi huomenna on viimeinen päivä kun lainlaatijan mukaan saa ajaa nastarenkailla.
Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
En minä meinaa vaan lainlaatija....
Onko Kotkansuunassa noustu kapinaan ?
Onko Kotkansuunassa noustu kapinaan ?