Sivu 2/2

Re: Mercedes-Benz mallisto

Lähetetty: 8.4.2008 12:07
Kirjoittaja raul
No joo en ite ollu sen tarkempi sanomisissani, mut vastaan jussin kyssäriin, eli tavallaan ei, pari vuotta oltiin ilman coupea, muistaakseni C124 tuli vasta 1987. Kuten sanottu W123:sta viimeinen oli S123 sinne tammikuuhun 1986.

Re: Mercedes-Benz mallisto

Lähetetty: 8.4.2008 17:35
Kirjoittaja Toveri Sladimir
219-mallista vielä. Mielestäni se oli pitkällä keulalla kuten 220-mallit. Kone oli yhdellä kaasarilla, kun 220S oli kahdella kaksikurkkuisella Solexilla. 220S-malleissa oli pitemmät takaovet muihin ponttooneihin nähden. 219-versiossa taisi olla kuitenkin lyhyet takaovet.
Ponttoonikorisarjaan tuli paljon edistyksellistä tekniikkaa mm. nokka-akseli kanteen, kaksikurkkuinen kaasutin, jarrutehostin, Dublex-jarrut, 4-nopeuksinen synkronoitu vaihteisto...

Re: Mercedes-Benz mallisto

Lähetetty: 23.8.2011 3:04
Kirjoittaja samarai
Harvinainen v.1937 Mercedes-Benz 540 K Spezial Roadster on kallein Mersu:
http://www.iltalehti.fi/autot/2011082214241194_au.shtml

Kimi näyttää olevan myös niin kova Mersu-mies, että oma Mersu pitää olla ulkomaanmatkoilla junassa mukana!
http://www.1tv.ru/news/polit/183176
(>video)

Re: Mercedes-Benz mallisto

Lähetetty: 23.8.2011 9:21
Kirjoittaja Pavlovits
Ja minä kun luulin puhuttavan Räikkösestä.

Re: Mercedes-Benz mallisto

Lähetetty: 28.8.2011 20:23
Kirjoittaja wileeni
Mukava taas noteerata avarakatseisuus; Johtotähdistä Ladaboardilla.
Äijä harrasti Mersuja. Eka taisi olla VA 170, joka muistoni mukaan oli sotaa edeltävää mallia. Sodanjälkeisissä oli avattava takaluukku. Tähän Fauaahan äijä kävi Saksassa tekemässä täysremontin. Tullessa Hesan tulli oli pyörinyt auton ympärillä pitkään. Moottorin sarjanumero oli jotenkin tarkistettu.
Pystylamppuja 240 D 3.0- mallia meillä oli kaksikin. Malli oli (taasen hataran pääni mukaan) 240, jonka moottoria oli "jatkettu" yhen pytyn verran. Käynti oli epätasaisempaa, kuin teräsmersun (123) kolmisatasessa, joka oli suunniteltu kolmelitraiseksi. Heikkoutena Suomen oloihin oli alas sijoitettu öljynputsari, joka kolmilitraisen huippunopeuksilla saattoi jäätyä. Myöhemmin olen ihmetellyt, eikö noissa ollut ohituskanavaa, vai jäätyikö miuka sekin. Jäätymistä välteltiin joko suojaamalle putsari viimalevyllä, tai nostamalla se putkien päähän ylös moottorin kupeeseen.
Toinen kolmesatanen pystylamppu oli 4-pyttyinen. Kertokaa, ken tietää oliko Mersulla 4-sylinteristä 3-litraista. Muistan väitetyn, että kyseessä olisi ollut juuri jäätymishärdelin kokeneen koneen korvaaminen rajusti (johonaki Turuun lähellä) kiristetyllä 240:llä. Rekisteriotteessa ei mitään mainintaa konevaihdosta ollut.
Nää nykymersuthan ei enää Mersuja oo.