projekti: kanttilamppu Lata - Black edition?

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kannattaa muuten sit vaihtaa toi jakopään koppa jos haluaa ajoitusmerkit. Onhan toki ruiskussakin yläkuolokohdan merkki muistaakseni, eli saahan siitäkin katteltua säädettävällä strobolla ennakkoja...

Hyvät romikset teilläpäin kun löytyy 1,7 koneitakin :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Ku kerran nuan kova tekijämies oot, niin kyllä ehdottomasti kannatti käydä romikselta hakees toi mosa. Ei muutaku tsemppiä prokkikseen, kyllä mä ton mun farkun jollekkin saan myityä!
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Susipoika
Viestit: 131
Liittynyt: 16.5.2008 12:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Susipoika »

Jokari kirjoitti:Kannattaa muuten sit vaihtaa toi jakopään koppa jos haluaa ajoitusmerkit. Onhan toki ruiskussakin yläkuolokohdan merkki muistaakseni, eli saahan siitäkin katteltua säädettävällä strobolla ennakkoja...

Hyvät romikset teilläpäin kun löytyy 1,7 koneitakin :lol:
On siinä jotain merkkejä siinä kampuran hihnapyörässä. Ikänä ennen en oo mistään vehkeestä sytytystä laittanu jos nyt ei joskus mopoaikana mopoon bolt-on viri cdi poksin vaihtoo lasketa :) Joten hankaluuksia oli.. Sitten sain kaverin höynäytettyä kattomaan tuota se laitto meisselin ykköspyttyyn ja minä pyöritin konetta käsin ja kun oli ylhäällä nii jakaja sit 1 pytyn kohalle vain. Sitten hörähti käyntiin. Kai sen helpomminki vois tehä. Puristus paineet oli kaikissa sylintereissä 12 kantturoissa.

Käy todella nätisti tuo kone jos vertaa edelliseen koneeseen. Ei kuullosta ollenkaan ketjukoneelta. Kiristinki näytti ihan iskemättömältä jos vertaa tuohon entisen koneen kiristimeen.

btw. romikselle jäi vielä 2kpl 1700cc 8)
THI-900 kirjoitti:Ku kerran nuan kova tekijämies oot, niin kyllä ehdottomasti kannatti käydä romikselta hakees toi mosa. Ei muutaku tsemppiä prokkikseen, kyllä mä ton mun farkun jollekkin saan myityä!
Tekijämies! :lol: Eka kerta ikinä kun vaihan mihinkään moottoria, eka kerta kun ees oon missään autossa aukassu venttiilikoppaa :D Ja nuo aikasemmatki^^ mitä oon kirjotellu nii on ihan ekaa kertaa tehny pääsääntösesti :)

Nyt kiinnostas hirveesti turbo croman kone. Käytännössä "tehdas turpo vino-2.0tc"? Ja tuon perus cht:n koneenhan sai laittaa tuohon. hmmm... vois ehkä unohtaa vielä tässä vaiheessa, ei sitä valmiiks saa jos nyt alottaa tällä taidolla.
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Susipoika
Viestit: 131
Liittynyt: 16.5.2008 12:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Susipoika »

Nyt sain ajoon. Vois melkein sanoo että "nothing compaires cubic inches" jos vertaa 1500 koneeseen :) Vetoja tuntuu olevan. Jopa hankaluuksia saada tällä nykysellä alustalla märällä asfaltilla pitoja mutkassa 2 tai 3 vaihteella :)

Ois pitäny tuon entisen koneen kytkin laittaa ois ollu mooooooonta kertaa parempi, mutkun sillonku vaihoin noita koneita nii katoin että tässä uuden koneen kytkimessä ois enemmän pintaa. Paskan tuntunen ainaki. Yritin säätää mutta säätö tais melkein loppua, ei ainakaan jääny montaa milliä kierrettä jälelle. Pitää vielä valosassa huomenna kahtoo sitä.

Ja tuo 5 vaihteisen laatikon 2 vaihe on kyllä mennyttä kalua pikkuhiljaa. Monttuun ajaa tai tulee moottorijarrutus nii pomppaa pois päältä. Vetopäällä pysyy hyvin. Meinas tulla muutama vaaratilanne kun kesken kylkieellä ajamisen pomppas pois :) On mulla tuossa varaosa ladassa(1200s) 4 vaihteinen loota. pitää se vaihtaa tässä parin viikon sisällä ja ostaa joku kunnon kytkin. Mikä ois hyvä kytkin vähän suuremmille tehoille tulevaisuutta ajatellen n.100-130hv? Ilman että olis sintteri.

Kun tuo veepertti on paikallaan nii tuo kaasuvivusto on kuopattu unholaan. Tilalla karmee tilapäinen rautalanka viritys. Sen sai viritettyä tosi hyväksi mutta onneton kesti 1.5tuntia kun kaupungille katkes. Eihän siinä muu auttanu kun kengännauhat laittaa "kaasuvaijeriks" ja ikkunan kautta vetää että tallille pääs takasi. Tämän nykysen virityksen tein sitten sillein että kotiin vaan pääsee, kaasu ei mene ihan pohjaan ja kunnolla ei palauta. Pitää käydä ostamassa jostain varaosaputkasta tarvikevaijeri ja siitä viritellä tuo kaasunkäyttö.

Muuten toiminta on tosi hyvä. Mitä nyt pariklemmaria(mm.pensaletkun :lol: ) jäi auki ja matkan teko loppu nopeeta :)
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Hyväkuntoinen eli uusi vakiokytkin kyllä riittää vapariin aika pitkälle, turbovehkeet taas erikseen kun on vääntöä. Moposportistä löytyy jäykempää asetelmaa hyllystä jos haluaa sellasen laittaa.

Nelilovisella nousee kyllä jorma ottaan jos pitää matkaa ajaa eikä nuo huhupuheet sen kestävyydestä ole mun mielestä ihan perusteltuja. Mut aina parempi kuin sellanen jossa vaihteet hyppii :lol:
Susipoika kirjoitti:Jopa hankaluuksia saada tällä nykysellä alustalla märällä asfaltilla pitoja mutkassa 2 tai 3 vaihteella :)
Kai se tuntuu että on perkeleesti tehoja kun yks pyörä vaan lyö tyhjää :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
BME316
Viestit: 263
Liittynyt: 21.1.2008 23:01
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja BME316 »

Susipoika kirjoitti:Jopa hankaluuksia saada tällä nykysellä alustalla märällä asfaltilla pitoja mutkassa 2 tai 3 vaihteella :)
Siihen auttaa pitävämmät renkaat tai kaasujalan nostaminen :lol:
Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
Susipoika
Viestit: 131
Liittynyt: 16.5.2008 12:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Susipoika »

Jokari kirjoitti:Hyväkuntoinen eli uusi vakiokytkin kyllä riittää vapariin aika pitkälle, turbovehkeet taas erikseen kun on vääntöä. Moposportistä löytyy jäykempää asetelmaa hyllystä jos haluaa sellasen laittaa.

Nelilovisella nousee kyllä jorma ottaan jos pitää matkaa ajaa eikä nuo huhupuheet sen kestävyydestä ole mun mielestä ihan perusteltuja. Mut aina parempi kuin sellanen jossa vaihteet hyppii :lol:
Susipoika kirjoitti:Jopa hankaluuksia saada tällä nykysellä alustalla märällä asfaltilla pitoja mutkassa 2 tai 3 vaihteella :)
Kai se tuntuu että on perkeleesti tehoja kun yks pyörä vaan lyö tyhjää :lol:
No hemmetti. :) tästähän tarttee ottaa dokumenttia! mutkat jotka menee vasemmalle päin vetää molemmilla renkailla sutia ja sitten ne mutkat jotka menee oikeelle päin nii pyrkii vetämään vaan toisella.

Ainaki tuo motonetin uusi kytkin setti ei minusta mikään super jämy ollu. Eli varmaan tuo moposportin parempi asetelma pitää ostaa.
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Susipoika
Viestit: 131
Liittynyt: 16.5.2008 12:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Susipoika »

Noniin, tässä se 1700 laulaa kärjellisellä sytkällä :lol:

http://s155.photobucket.com/albums/s293 ... smotti.flv
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
ladareiska

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja ladareiska »

tässä projektin omistajalle pikku kysymys mista nuin helevetin hienoja vanteita saa ????? :shock:

mistä ostit ??????????? mullekki saa kertua :(

Olipa kerran reiska niminen (nykyinen ladisti) joka pienessä päässään mietti? mikäs kautta profeetan parran se on auto .No reiska meni naapurin juttusille ja kysyin naapurilta neuvoa, kun ei vielä tienyt tästä teiden ampiaisesta :? no naapurin isäntä käski! Takapenkin teinin käydä katsomassa lumikasaa takapihalla. kysyin että mitä ihmeen lumikasaa ? :lol: hän kertoi että lumikasassa on ovi "avaat sen ja olet sisällä näet totuuden jo sokaistut! 8) laitat hitsaus maskin päähän sieltä
taka sohvalta sen jälkeen voit nähdä kromilla päällystetyn "aidon ja alkuperäisen singeerauksen hanskalokeron kannessa... Silloin RAUTA alkoi "VAVAHDELLLA" jalkojeni alla en tiennyt vieläkään mikä salainen voima sitä masiinaa alkoi liikuttaa :? kysyin isännältä että miksi sinä käännät vasemmalla kädellä avainta ja miksi hitossa se on ratin vasemmalla puolella? siksi koska
"RAKKAUS" tähän autoon kulkee sydämmen puolelta! Silloin tajusin joutuneeni avioliittoon tämän teiden timantin kanssa vaikka LADA on huume älkää ikinä..ikinÄ menkö vieroitus hoitoon TÄMÄN AUTON KANSSA ROMUTTAMOLLE ! petätte sen SIELUN johon olette käyneet käsiksi niin hyvinä kuin huonoinakin päivinä. Vielä veljet ja siskot tulee se päivä jolloin lada on korkeimalla korokkeella ja näytää tien näille nykypäivän kusipäiden rakentamille tuulitunneli muovi kananmunille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol: :lol: :lol: :D olkaa uskollisia ja ajakaa niillä AUTOILLA! Vaikka menovesi on kallista!!!ole sen verran mies JA "purista itseäsi pallista" aja lähimmälle huoltamolle, tankki täyteen ja pääset ladalla kuutamolle!!! LADA,, SANO RYSSÄ KÖ AUTON TEKI JA SEN KUNNIAKSI VODKA PULLON TYHJÄKSI VETI !...vai miten se nyt sitte oli, sen saa kukin ite sairaasa mielikuvituksessansa miettiä....KIITOS!!! terveisin reiska.
JA TÄTÄ STOORIA EI SAA OTTAA LIIAN VAKAVASTI :D
Ihan vain aattelin verestää muistoja ylä-asteen äikäntunneilta!
Susipoika
Viestit: 131
Liittynyt: 16.5.2008 12:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Susipoika »

Nettivaraosastahan ne löyty :) Tosin ne meni kaverille jo, ja kiillotteli ne.

Nyt on lada taas seisonu koska miggi on mäsänä -> langansyöttö moottori päästi toimintasavun ulos :? Ja katsastus on nyt ihan näinä päivinä joten laitoin sen jo seisontaan ja alan säästämään uutta miggiä - pohjaan sais uutta malmia vähän sorvailla :lol: . SAA TARJOTA edullista toimivaa ja hyvää mikkiä jos sattuu ylimääräisenä olemaan.

Uusia investointeja ladaan on turvakaaret jotka ei vielä ole saapunu. Kelpaa ralliin. Ja myös corbeau kuppipenkki kuskille. Jos pyörii ylimääräsenä 4 piste vöitä nii saa tarjota niitäkin! ei ylihintaisia.

Ja tarjota saa myös käytettyjä 13" piikkirenkaita edullisia vanteilla tai ilman.
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja START »

ei mitään halpis mikkiä kannata ostaa. huonoja hitsareita ei ole, toisilla on vaan paremmat koneet (kempin mainos :D )
mimmosia piikkejä oot haeskelemassa? olis jonkin laisia 13", tais olla yhteensä 8kpl (ladan vanteilla) 2kohtuullista, 2vähän huonompaa, pari lähes piikitöntä ja yks puhki ja yhessä sisuskumi paistaa, revennyt keskeltä
itellä on tarkotus avartaa pyörän kotelot jäärata kilpurista että saa 15" pyöriin vaivatta :wink:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Susipoika
Viestit: 131
Liittynyt: 16.5.2008 12:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Susipoika »

Jep. Unohtui tuossa sano että kärjetön sytytys tuli laitettua kuukausi sitten. Ja eilen illalla tuli väännettyä koneen jatkoksi uusi 5 vaihteinen laatikko. Entinen kuudestilaukeava (5+pakki) tuntui laukeavan kerran(2 vaihe) ja kolmonenki alko jo rusahtelemaan karvan verran.

Turvakaaret tuli minulle ja näyttää ihan asialisilta. Tosin pientä muutosta ehkä joutuu karvan verran tekemään jos aikoo tehdä sellaiset että takapenkille pääsee joku istumaan. Nyt takakaaret tulee takalokareiden päälle mutta ne pitää muuttaa niin että tulee hattu hyllylle.

Miten te olette vetäny tuon vaijerin weberin kaasarille, kuvia kellään? En saa siitä oikein mitenkään "hyvää", tuntuma ei millään meinaa olla sen alkuperäisen vivuston tasolla.
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Niin sulla on toi ADF Webru eli vivusto vetää just päinvastaseen suuntaan kuin esim. DGV Webrussa ja Latan orkkiskaasareissa.

Jos sitä vipusysteemiä haluaa väkisin käyttää, niin toimisko tällanen patentti? http://ladat.org/VAZ-5/vaz-main-showpic ... JPG&gn=355
Otat vaan sen vanhan kaasarikoneen kannen jossa on toi linkun akseli valmiina ja lähdet siitä jalostaan.
En nyt tosin muista kuinka lähelle toi vivun paikka tulee pituussuunnassa vrt. esim. DGV mut luulis aika samoissa olevan.

Vaijeri on ihan asiallinen juttu, kunhan sen tekee kunnolla. Kunnon tuki vaijerille ja lyhyt pätkä ADF:n kylkeen. Kunnon jousi kaasuvipuun ettei poljin ole ihan letku, jalassa on kuitenkin sen verran puhtia pikku painalluksellakin. ADF Weberissä on toi kaasuvivun liike aika lyhyt joten luulisi onnistuvan.
Ei tää mitään tähtitiedettä ole...

Sitten kun hieman maltat vaihtaa uudella lootalla rauhallisemmin, niin kestää pitempään.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Susipoika
Viestit: 131
Liittynyt: 16.5.2008 12:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Susipoika »

Pitää kaasari kääntää toisinpäin jos aikoo laittaa vivuston noin. Mutta ei sekään mikään ongelma ole. Vaijerilla se nyt on, mut en minä siitä saanu oikein kovin tunnokasta vaikkakin kunnon jousella palautus on. On liian venyvä (kuminauha). Pitää antautua tuolle hommalle joku ilta kokonaan.
Jokari kirjoitti:Niin sulla on toi ADF Webru eli vivusto vetää just päinvastaseen suuntaan kuin esim. DGV Webrussa ja Latan orkkiskaasareissa.

Jos sitä vipusysteemiä haluaa väkisin käyttää, niin toimisko tällanen patentti? http://ladat.org/VAZ-5/vaz-main-showpic ... JPG&gn=355
Otat vaan sen vanhan kaasarikoneen kannen jossa on toi linkun akseli valmiina ja lähdet siitä jalostaan.
En nyt tosin muista kuinka lähelle toi vivun paikka tulee pituussuunnassa vrt. esim. DGV mut luulis aika samoissa olevan.

Vaijeri on ihan asiallinen juttu, kunhan sen tekee kunnolla. Kunnon tuki vaijerille ja lyhyt pätkä ADF:n kylkeen. Kunnon jousi kaasuvipuun ettei poljin ole ihan letku, jalassa on kuitenkin sen verran puhtia pikku painalluksellakin. ADF Weberissä on toi kaasuvivun liike aika lyhyt joten luulisi onnistuvan.
Ei tää mitään tähtitiedettä ole...

Sitten kun hieman maltat vaihtaa uudella lootalla rauhallisemmin, niin kestää pitempään.
Mercedes 190 2.5TD -90
Opel kadett c 1.2S GL -78
Isuzu pickup 2.0D -82
VW golf 1.9td -98
Ladalla ja lujaa!

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Viesti Kirjoittaja Ladalla ja lujaa! »

Paljoko ottivat rahaa romiksella siitä 1700 koneesta?
Vastaa Viestiin