Kiinan ihmisoikeudet

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
PECTOPAH MECTA HOMEP
Viesti:

Re: Kiinan ihmisoikeudet

Viesti Kirjoittaja PECTOPAH MECTA HOMEP »

,_,/ukka kirjoitti:
PECTOPAH MECTA HOMEP kirjoitti:Hienoimpia näkemiäni kiinalaisia ruokia (televisiossa ja lehdissä, ei livenä). Kissoista puristettu tuoremehu sekä elävänä friteerattu kala, joka aukoo suutaan vielä kun se viedään pöytään. Telkkarissa näyttivät kun kokki piti kalaa päästä ja uitti sitä öljyssä wokkipannussa. Sitten ne ruokailijat ottivat kalan kyljestä palasia, kun kala aukoi suutaan ja muljautteli silmiään tarjottimella. Tuo on jopa minunkin mielestäni melkein eläinrääkkäystä.
Eikös tuo kala oo Japanilaisten juttuja? Oon tuon saman pätkän joskus nähnyt, ja muistelisin näin.
Mitäkähän itämaalaiset tuumais suomalaisesta makkara-kulttuurista. Ensin kamerakuvaa teurastamolta, että mitä kaikkea sotkua sinne makkaramyllyyn lattioilta siivotaan ja sitten perään kun suomalainen äiti naama naurussa tätä pötköä lapsilleen syöttää :roll:

,_,/ukka
Makkara-kulttuuri kuulu Eurooppalaiseen ruokakulttuuriin. Makkaran tekoon käytetään laajalti pääasiassa kuollutta sikaa mutta myös muita kuolleita eläimiä. Itämaalaiset eläinrääkkääjät tuskin tuumaisivat makkaran teosta juuri yhtään mitään.
Puakki

Viesti Kirjoittaja Puakki »

PECTOPAH MECTA HOMEP kirjoitti:Kiina on paska maa. Tämä on fakta.
Sitä paskaa lienee kertynyt melkoisesti? Konfutse jonka kirjoituksia siteerattiin eilen avajaisissa oli pieni valtion virkamies, pienessä valtiossa, eli v. 200 e.e.a. Hänen tuotantonsa on poltettu pariin kertaan, ja kirjoitettu uudelleen muistinvaraisesti. Kiinassa suoritettiin eka väestönlaskenta juuri ennen kaani Temudzinin tekemää valloitusta 1200 luvulla. Seuraavassa väestönlaskussa huomattiin 2/3 osaa väestön vähenneen sodan ja kurjuuden vuoksi. Kiinan ihmisoikeuksia vailla elävä kansa voi lukea 2500 vuotta vanhaa historiaansa ja runoja, jotka on kirjoitettu kielellä joka on kuollut aikoja sitten
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

,_,/ukka[/quote]

Ei se ole Japanilainen juttu. Japanilaiset ovat melkoisen älykkäitä kiinalaisiin verrattuna. Kiinalaiset eivät ole mitään ruudinkeksijöitä. Se elävä kala on muotia eteläisessä kiinassa, pääosin Taiwanissa, josta muoti on levinnyt myös mantereelle.[/quote]

Hitto, taas minä muistin historianläksyn väärin.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Ukki

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Silloin kun olin "Otunakatemiassa" josta on melko monta kymmentä vuotta, niin historia mainitsi erikoisesti Kiinasta, että siellä ruuti keksittiin ja sen toi muun maailman tietoon Silkkitietä kulkevat kauppiaat. Tie sai nimensä Silkistä, joka on Kiinalaisten käyttöön kehittelemällä menetelmällä valmistettua.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Ukki

Kiinalaisten keksinnöistä muljahti mieleen, sellainen kysymys: Mitä me Suomalaiset ollaan keksitty? Mahtaneeko edes Keksi olla keksintönä Suomalainen.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Ukki kirjoitti:Tervehdykset toivottelen.
Kiinalaisten keksinnöistä muljahti mieleen, sellainen kysymys: Mitä me Suomalaiset ollaan keksitty? Mahtaneeko edes Keksi olla keksintönä Suomalainen.
1.tekstiviesti kännykässä,insinööri Makkonen,Nokia
2.astiankuivauskaappi,joku suomalainen nainen
3.liekkisulatusmenetelmä,Rautaruukki
4.happokäymiseen perustuva tuorerehun säiläntämenetelmä.Artturi Ilmari Virtanen (AIV)
5.tykistön tulenjohtomenetelmä,Kapteeni Nenonen
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Olike se Ville Petteri tosiaan vielä kapteeni kehitellessään nuo tulenjohtosysteemit. Niillä vanhoilla systeemeillä olen minäkin antanut tulikomennot patteristolle (12 tykkiä) Aika komeasti edessä oleva kukkula Rovajärvellä pölähteli.
Niin, kenraalinahan tuo V.P.Nenonen yleisemmin muistetaan.
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Niin ilmatyynyajoneuvon kaksi ensimmäistä patenttia oli Toivo Kaarion keksimiä.
Ukki

Löytyyhän niitä Suomlaisia keksintöjä vaikka kuinka ja paljo, kun vain hoksaa netistä hakea. Linux, Abloy ja Koivusokeri, aikaisemmin mainittujen lisäksi. Paljon ovat keksineet, vaikka ei ollakkaan "Ruudinkeksijöitä" :lol: :lol: :lol:
Lada Scandinavia

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Asiaan.
Kiinassa ei ole mitään sääntöjä työmarkkinoilla ja eihän Kiinalaiset osaa muuta tehdä kuin kopioida toisilta.
ladamaster

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Kiinasta en tiedä, mutta Venäjä on paska maa! Tiedän, kun siellä juuri kävin.

...ja älkää alkako urputtaa tavoista ja kulttuurista jos se hyväksyy "turhan" äksyilyn ja ihmisen pompottamisen.
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

ladamaster kirjoitti:Kiinasta en tiedä, mutta Venäjä on paska maa! Tiedän, kun siellä juuri kävin.
Auta armias sitä niskaan satavaa paskan määrää jos vaikka minä menisin tollasia laukomaan :lol:

Mutta tottahan se on...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Ukki

Kokeileppa ihan vaikka piruut....anteeksi, alakerranisännyyttä minkälainen sanatulva purkautuu, mutta asiasta, sillä on siellä paljon enempi pas-----muutta. Leipä, jäätelö ja Piva on hyviä. Kaviaari ja Savuankerias erittäin maistuvia. Mutta Gruusialaisilla on maailman toiseksi paras Kanjaki, jossain saattaa olla parempaa, mutta minä en tiedä missä.
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Jokari kirjoitti:
ladamaster kirjoitti:Kiinasta en tiedä, mutta Venäjä on paska maa! Tiedän, kun siellä juuri kävin.
Auta armias sitä niskaan satavaa paskan määrää jos vaikka minä menisin tollasia laukomaan :lol:

Mutta tottahan se on...
olen minäkin samoilla linjoilla venäjä on paksa, mutta neuvostoliitto oli hyvä maa ja venäjä osana sitä parempi paikka elää
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lada Scandinavia

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Olen ollut Neuvostoliitossa (Petroskoissa) ja siihen aikaa oli turistille kaikki halpaa, eritoten Volga taksilla tuli ajeltua.
Kommunisti systeemi piti järjestystä yllä ja tietty valuutta kaupasta sai lähes mitä vaan, mutta sinne ei kaikki päässeet.
Ongelmia oli tavallisilla ihmisillä paljon ja tavaraa rajoitetusti.

Venäjällä olen ollut paljon.
Siellä tarvii tietää systeemit, jotta pärjää ja siellä ei nykyisinkään kaikki mene miten on suunniteltu ja tätä ei normi Suomi poika ymmärrä.
Turisti on heikoilla kaikissa tapauksissa ja tätäkään ei ymmärretä. Vain paikallisten kanssa, kuten minä toimin, asiat hoituu ja pystyy näkemään ja kokemaan paljon.
Olin jopa viime heinäkuussa Venäläisessä hautaustoimistossa, sen kiinni olo aikana, toisille ovet aukee, toisille ei.
Perusarkku oli euroissa 75e.
Ostin hautaus-seppeleen ja toin sen Suomeen.

USA onkin sitten sellanen kakka maa, että sinne en mene koskaan.
Jenkit kiduttaa vangeja, kaikilla mahdollisilla tekaistuilla syytöksillä ja hyökkäävät ja tappavat, sekä tuhoavat valtioiden yhteiskuntajärjestelmiä. (Esim. Irak.)
Vastaa Viestiin