RTJN65 autonvaihto
Re: RTJN65 autonvaihto
Eräs tunnettu kerholainenhan hankki juuri uuden minin. On hienoa että kerholaiset harrastaa näitä uusia erikoisempiakin autoja. Siinähän ei ole mitään mainitsemisen arvoista että ostaisi uuden hopeanvärisen tojotan. Pääasiahan on että ladat pysyy harrasteessa mukana.
Re: RTJN65 autonvaihto
Onnitelut Risto! Kun ei yhdistä politiikkaa autoiluun niin pystyy ajamaan kaikilla merkeillä.
Re: RTJN65 autonvaihto
Tässä Opel Astra Twin Topissa on 3 osainen Kova katto jonka saa napin painallauksella kelattua takakonttiin.
Eli toimii siis pääajan sporttisena 4 paikkaisena sedanina mutta muttuu 30s aikana Cabrioksi.
Ja kun perheeseen kuuluu Minä, Vaimo ja OSKU koira (meidän ladaosia siis dokki vahtii) niin kaikki kyllä mahtuu mukaan. Vain takapenkkiläiselle on asennettu oma lisäpeitto, Osku kun ei nahkapenkeistä juuri välitä
.
Ainoana miinuksena: Ohjekirja kieltää katon poistamisen yli 20 asteen pakkasessa. Miksikähän???
.
Eli toimii siis pääajan sporttisena 4 paikkaisena sedanina mutta muttuu 30s aikana Cabrioksi.
Ja kun perheeseen kuuluu Minä, Vaimo ja OSKU koira (meidän ladaosia siis dokki vahtii) niin kaikki kyllä mahtuu mukaan. Vain takapenkkiläiselle on asennettu oma lisäpeitto, Osku kun ei nahkapenkeistä juuri välitä





Ainoana miinuksena: Ohjekirja kieltää katon poistamisen yli 20 asteen pakkasessa. Miksikähän???





Lada rules
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: RTJN65 autonvaihto
Varmaan siksi, että menee epäkuntoon.
Meillä oli(1kk) VW Passat 1.8 20valve Turbo.
Tuli aina ajettua ylinopeutta isommilla teillä ja myös ohittelin usein.
En kertakaikkiaan pysty ajamaan pappa maisesti, tehokkaalla autolla.
Ei sovi minulle tuollaiset liian tehokkaat autot.
Siispä vaihdoimme Passatin, Fiat Panda 1.2 -04 malliseen ja sekin kyllä kulkee kivasti ja bensaa kuluttaa melkein puolet vähemmän.
Axtec Ladallani on jotenkin luonnollista ajaa rauhallisesti.
Oopeleita on ollut jokunen ja en kyllä ihan helposti Oopelia osta, kun on ollut niin huonoja kokemuksia niistä.
Mutta Mersu on Mersu, ei kuitenkaan 200-220 väyryset, ne ovat vikapesiä, pumpusta lähtien.
Meillä oli(1kk) VW Passat 1.8 20valve Turbo.
Tuli aina ajettua ylinopeutta isommilla teillä ja myös ohittelin usein.
En kertakaikkiaan pysty ajamaan pappa maisesti, tehokkaalla autolla.
Ei sovi minulle tuollaiset liian tehokkaat autot.
Siispä vaihdoimme Passatin, Fiat Panda 1.2 -04 malliseen ja sekin kyllä kulkee kivasti ja bensaa kuluttaa melkein puolet vähemmän.
Axtec Ladallani on jotenkin luonnollista ajaa rauhallisesti.
Oopeleita on ollut jokunen ja en kyllä ihan helposti Oopelia osta, kun on ollut niin huonoja kokemuksia niistä.
Mutta Mersu on Mersu, ei kuitenkaan 200-220 väyryset, ne ovat vikapesiä, pumpusta lähtien.
Re: RTJN65 autonvaihto
Miten tuossa on katon saumat toteutettu? Tuskin ainakaan vielä juuri suhisee ajaessa?RTJN65 kirjoitti:Tässä Opel Astra Twin Topissa on 3 osainen Kova katto jonka saa napin painallauksella kelattua takakonttiin.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Re: RTJN65 autonvaihto
Onnea vaan uudelle autolle.
Pakko laittaa linkki lasten lempikappaleeseen...
http://www.youtube.com/watch?v=dB77aNz3 ... re=related

Pakko laittaa linkki lasten lempikappaleeseen...
http://www.youtube.com/watch?v=dB77aNz3 ... re=related
Re: RTJN65 autonvaihto
Hömm meil nyt 5 opel menossa 2x ascona 1,6 ja 2,0 tuo 2litranen aika tykki sit meillä on ollu 2x kadetti 1,8 ruisku ja 1,3 d malli.1x corsa kaikki ovat olleet hyviä autoja pystynyt ajamaan huolettomia kilometrejä eivät ole jättäneet tielle kertaakaan.Paitsi mamma pääs kerran d kadetilla kotipihaan mutta aamulla keltuainen ei suostunut lähtemään oli pensa pumppu tullu tiensä päähän nyt on taas auton vaihto edessä isompaan mamman kanssa kateltu vuosimallia 2000-2001 b vectraa farkkuna.Ei nää niin kakkoja ole kun väitetään yhtä lailla näilläkin kansan autoilla pärjää.
- lada 1200s
- Viestit: 647
- Liittynyt: 10.3.2004 11:34
- Paikkakunta: Urjala
Re: RTJN65 autonvaihto
Kannattaa tarkistaa että b vectrassa ei ole takatukivarsien
laakeroinnit fäljät...
laakeroinnit fäljät...
Re: RTJN65 autonvaihto
Öö juurikani vaihettu sitten tuulilasi reilu 130 tuhatta ajettu joten vielä kohtuu kilometreillä ainoo että auto on 1,8 ja 2001
Re: RTJN65 autonvaihto
Oi Ooppeleita.
Kokemusta löytyy lähes kaikista Opelin malleista vuosilta 1959-87. Kerrassaan hienoja vekottimia tekniikaltaan. Legendaariset 60-luvun lopussa markkinoille tulleet Opelin 1200 sekä 1600-2000 sarjan koneet kestivät silloin uskomattomia ajomääriä. Hellpoja huoltaa ja ylläpitää.
Vuodesta 1988 enemmän ja vähemmän alamäkeä meni sitten merkki, Corsa lienee ollut vähävikaisin 90-luvun Opel? Kuulemma on taas skarpattu tehtaalla, joten mikä ettei...kaikkeahan pitää kokeilla, ehkä siskoakin niin miksei sitten kansantanssejakin
Kokemusta löytyy lähes kaikista Opelin malleista vuosilta 1959-87. Kerrassaan hienoja vekottimia tekniikaltaan. Legendaariset 60-luvun lopussa markkinoille tulleet Opelin 1200 sekä 1600-2000 sarjan koneet kestivät silloin uskomattomia ajomääriä. Hellpoja huoltaa ja ylläpitää.
Vuodesta 1988 enemmän ja vähemmän alamäkeä meni sitten merkki, Corsa lienee ollut vähävikaisin 90-luvun Opel? Kuulemma on taas skarpattu tehtaalla, joten mikä ettei...kaikkeahan pitää kokeilla, ehkä siskoakin niin miksei sitten kansantanssejakin

* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Re: RTJN65 autonvaihto
Noo, jottei nyt menis ihan hirveäksi kehumiseksi niin pitää antaa yksi moitekkin Omegalle: Kaikki huolto-ohjelman ulkopuoliset korjaustoimenpiteet on työläitä. Tai ainakin nuo kaksi mitkä jouduin 260tkm:n kohdalla tekeen, eli alapallonivelen ja takapyörän laakerin vaihto. Normaalit työkalut ei mahdu, normaali väkivalta ei riitä, normaali vaihtotyö ei riitä vaan ympäriltä pitää purkaa muutakin. yms. Vertaan nyt Tojotaan(kolmen corollan ja yhden camryn kokemus), kun Lada oli sen verran vähän ajettu ettei tuommoisia korjauksia tarvinnut tehdä.
Mutta normaalit 15tkm 30tkm ja 60tkm huollot on yhtä juhlaa Omegaan. Jakohihnan ja vesipumpun vaihtokin menee lonkalta, kun jakopään ja syylärin välissä on ainakin 30cm tyhjää. Selvästi suunnittelussa tuohon helppoon ja nopeaan huollettavuuteen panostettu, vai liekö sattumaa
,_,/ukka
Mutta normaalit 15tkm 30tkm ja 60tkm huollot on yhtä juhlaa Omegaan. Jakohihnan ja vesipumpun vaihtokin menee lonkalta, kun jakopään ja syylärin välissä on ainakin 30cm tyhjää. Selvästi suunnittelussa tuohon helppoon ja nopeaan huollettavuuteen panostettu, vai liekö sattumaa

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Re: RTJN65 autonvaihto
Minua ärsyttää suunnattomasti nuo yleistykset. Kun minulla oli X auto, niin siitä hajosi pakoputken painelaakeri. Siis kaikki X autot ovat ihan huonoja.
Minulla taas on ollut kolme Y autoa, eivätkä ole kertaakaan jättäneet tielle. Siis kaikki Y autot ovat hyviä ja kestäviä.
Tilastotieteilijöiltä voisi kysyä, onko yksi, kolme, tai kymmenen autoa riittävä otos, jonka perusteella voisi yleistää jonkun automallin, saati merkin hyväksi tai huonoksi.
Minulla taas on ollut kolme Y autoa, eivätkä ole kertaakaan jättäneet tielle. Siis kaikki Y autot ovat hyviä ja kestäviä.
Tilastotieteilijöiltä voisi kysyä, onko yksi, kolme, tai kymmenen autoa riittävä otos, jonka perusteella voisi yleistää jonkun automallin, saati merkin hyväksi tai huonoksi.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: RTJN65 autonvaihto
Tervehdykset toivottelen.
Se on vaikea sanoa mikä on hyvä tai huono automerkki sen perusteella jos on omistanut tai omistaa auton. Korjaamolla vuosia työskenneillä on jonkunlainen kuva eri merkkien kestävyydestä. Aikaisemmin kirjoittelin, että määrätyn sarjan autoissa esiintyvät yleisemmät viat johtuvat viallisesta osasta joka on tullut hihnalle ja asennetaan koko sarja autoihin, kun hihnaa ei voi pysäyttää. Aikoinaan vaihdettiin Mersuun nokka-akseleita kuin aluspaitaa. Ladassa oli jakoketjun laahaimissa tekovika. Vauxhalin moottoreihin vaihdettiin mäntiä ja porattiin sylintereitä. Vauxhallissa oli GM:n autoista kokemukseni mukaan eniten vikoja. Scanian telinnostajan painekytkimiä vaihdettiin kuin Manne hevosia. Isot vetopyörät niitattiin uudestaan. Vaihteistossa oli viallinen synkrorenkaiden malli jo suunnittelupöydällä. 140 Scanian kaksoislevykimen kitkatapit olivat liian löysät. Vaihdettiin takuuseen kaikki uudet. Opeleissa en muista siihen aikaan olleen muita yleisempiä häiriöitä, kuin B Recordin jakopäässä kun tuli nokka-akseli kannessa oleva malli. Tässä muutama esimerkki joita ei kuitenkaan voi yleistää kuin sitä valmistussarjaa koskien.
Se on vaikea sanoa mikä on hyvä tai huono automerkki sen perusteella jos on omistanut tai omistaa auton. Korjaamolla vuosia työskenneillä on jonkunlainen kuva eri merkkien kestävyydestä. Aikaisemmin kirjoittelin, että määrätyn sarjan autoissa esiintyvät yleisemmät viat johtuvat viallisesta osasta joka on tullut hihnalle ja asennetaan koko sarja autoihin, kun hihnaa ei voi pysäyttää. Aikoinaan vaihdettiin Mersuun nokka-akseleita kuin aluspaitaa. Ladassa oli jakoketjun laahaimissa tekovika. Vauxhalin moottoreihin vaihdettiin mäntiä ja porattiin sylintereitä. Vauxhallissa oli GM:n autoista kokemukseni mukaan eniten vikoja. Scanian telinnostajan painekytkimiä vaihdettiin kuin Manne hevosia. Isot vetopyörät niitattiin uudestaan. Vaihteistossa oli viallinen synkrorenkaiden malli jo suunnittelupöydällä. 140 Scanian kaksoislevykimen kitkatapit olivat liian löysät. Vaihdettiin takuuseen kaikki uudet. Opeleissa en muista siihen aikaan olleen muita yleisempiä häiriöitä, kuin B Recordin jakopäässä kun tuli nokka-akseli kannessa oleva malli. Tässä muutama esimerkki joita ei kuitenkaan voi yleistää kuin sitä valmistussarjaa koskien.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

Re: RTJN65 autonvaihto
Jopa sadan ja tuhannen auton otannat on yleistämistä jos valmistusmäärät on kymmeniä ja satoja tuhansia. Saattaa esimerkiksi olla että jollekkin markkina-alueelle menee paljon autoja joita kootessa jossakin robotissa on ollut väärä asetus kiristysmomentissa ja se aiheuttaa osien irtoamisia/rikkoontumisia.
Myös kokemuksen pituudella on merkitystä kuinka paljon voi yleistää. 5vuotta omaa kokemusta ja 10 edellistä vuotta tutun kertomaa historiaa on paljon vankempi syy yleistää kuin puolen vuoden kokemus kolmesta samanlaisesta autosta joiden aiempaa vika/huoltohistoriaa ei ole tiedossa.
Jännä homma tuossa yleistämisessä on kuitenkin se, että omaa kokemusta käytetään kun perustellaan miksi EI jotakin merkkiä osteta. Kun taas ostamisen tueksi käytetään tuttavapiirin, autolehtien-, katsastus- ja muiden vastaavien tilastojen antamaa tietoa luotettavuudesta. Jos oma kokemus on ristiriidassa näiden tilastojen kans, niin oma kokemus yleensä voittaa. Eli jos papalla paloi aikoinaan coronasta kannentiiviste norjassa, niin se on hyvä syy jättää tojota ostamatta, vaikka useampi tutkimustulos sijoittaa sen luotettavien automerkkien joukkoon.
,_,/ukka
Myös kokemuksen pituudella on merkitystä kuinka paljon voi yleistää. 5vuotta omaa kokemusta ja 10 edellistä vuotta tutun kertomaa historiaa on paljon vankempi syy yleistää kuin puolen vuoden kokemus kolmesta samanlaisesta autosta joiden aiempaa vika/huoltohistoriaa ei ole tiedossa.
Jännä homma tuossa yleistämisessä on kuitenkin se, että omaa kokemusta käytetään kun perustellaan miksi EI jotakin merkkiä osteta. Kun taas ostamisen tueksi käytetään tuttavapiirin, autolehtien-, katsastus- ja muiden vastaavien tilastojen antamaa tietoa luotettavuudesta. Jos oma kokemus on ristiriidassa näiden tilastojen kans, niin oma kokemus yleensä voittaa. Eli jos papalla paloi aikoinaan coronasta kannentiiviste norjassa, niin se on hyvä syy jättää tojota ostamatta, vaikka useampi tutkimustulos sijoittaa sen luotettavien automerkkien joukkoon.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Re: RTJN65 autonvaihto
Äkkinäinen tuota autoa ei osta ( Opel Astra TwinTop Cosmo), mutta itse olen akanut 1500kmajetulla sinne 3500km asti ja 13100 km ajetulla aina 16350km asti.
Nyt uudesta seuraavat kokemukset: Kyllä nuo katon kumitiivisteet nitisevät kuten aikaisemmissakin ajetuissa. Tosin ei häiritsevästi. Varapyörää ei ole->paikkaussarja.
Katto alhaalla on käytettävä tuulisuojaa (takapenkin päällä).
140 hv kone hyppää todella täysillä vasta SPORT valitsin ollessa kytkettynä, samoin automaatti herää vetäämään välitykset pidemmiksi.
Huonoa.... kenties tuo 1500kg paino joka syö kiihtyvyyttä (lähtee edelleenkin kuin pappi paidasta
).
Jo tänään mentiin kehä 3 liikenteessä " tukka hulmuten"
.
Nyt uudesta seuraavat kokemukset: Kyllä nuo katon kumitiivisteet nitisevät kuten aikaisemmissakin ajetuissa. Tosin ei häiritsevästi. Varapyörää ei ole->paikkaussarja.
Katto alhaalla on käytettävä tuulisuojaa (takapenkin päällä).
140 hv kone hyppää todella täysillä vasta SPORT valitsin ollessa kytkettynä, samoin automaatti herää vetäämään välitykset pidemmiksi.
Huonoa.... kenties tuo 1500kg paino joka syö kiihtyvyyttä (lähtee edelleenkin kuin pappi paidasta






Jo tänään mentiin kehä 3 liikenteessä " tukka hulmuten"





Lada rules