Vaz 2101 1700turbo projekti
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- ChargerSpeed
- Viestit: 105
- Liittynyt: 4.11.2005 10:18
- Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia
Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)
hommat etenee... ladaa ei ole unohdettu... se vain ei ole vielä ajankohtainen...
bmw alkaa olemaan todellakin loppusuoralla viimeisiä säätöjä ja korjauksia tehden...
dynopäiväkin on selvillä 19.5 joten kova kiirus saada tätä ennen leimalle laitos ja säätöihin...
bmw alkaa olemaan todellakin loppusuoralla viimeisiä säätöjä ja korjauksia tehden...
dynopäiväkin on selvillä 19.5 joten kova kiirus saada tätä ennen leimalle laitos ja säätöihin...
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
- ChargerSpeed
- Viestit: 105
- Liittynyt: 4.11.2005 10:18
- Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia
Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)
Hommat seisoo vähäsen paikallaan... vaikka tuota ladan koria voisi kyllä tehdäkkin... noh olen käyttäny aikaa kaikkeen mitä ilmaseks on voinut tehdä... esimerkiksi läppäohjattuja kaksoisahtimia väsäilen diiselihirmuun...
kuvia http://www.mye28.com/viewtopic.php?t=57 ... &start=100
kuvia http://www.mye28.com/viewtopic.php?t=57 ... &start=100
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
- ChargerSpeed
- Viestit: 105
- Liittynyt: 4.11.2005 10:18
- Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia
Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)
pari viikkoa tienpäällä jo tuolla diiselibemarilla ollut... hieman on lapsen vikaa vielä...
mutta kyllä se tästä... ongelma on loppupeleissä pieni... hieman liian suuri pakopesä ahtimessa, eli ei herää kunnolla.
ja ahdot eivät nouse halutulle tasolle kun vielä matalapuristeinen kone...
mitä ladaan tulee niin alkaa lähestyä hallin ovea... josko jopa huomenna tai ylihuomenna se on nosturilla
mutta kyllä se tästä... ongelma on loppupeleissä pieni... hieman liian suuri pakopesä ahtimessa, eli ei herää kunnolla.
ja ahdot eivät nouse halutulle tasolle kun vielä matalapuristeinen kone...
mitä ladaan tulee niin alkaa lähestyä hallin ovea... josko jopa huomenna tai ylihuomenna se on nosturilla

Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
- ChargerSpeed
- Viestit: 105
- Liittynyt: 4.11.2005 10:18
- Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia
Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)
Noniin nyt lada on pesty ja odottaa nosto-oven toisella puolella... huomenna se nousee ilmaan...
päivittelen ladagalleriaa pitkästäaikaa... tästä eteenpäin
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/in ... ?cat=10253
päivittelen ladagalleriaa pitkästäaikaa... tästä eteenpäin
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/in ... ?cat=10253
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
- ChargerSpeed
- Viestit: 105
- Liittynyt: 4.11.2005 10:18
- Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia
Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)
Tjoo imusarjan painekotelo miltein jo valmis ja parti suppilotkin koteloa varten tehnyt...
tämän jälkeen jatkan tekemällä läppärungoilta konetta kohti alumiiniputket käyttäen ladan omaa imulaippaa...
nostin ladan jopa nosturille tänään... ja huomenna jatkuu touhuaminen sen parissa enemmän
kun imusarja on täydellisesti valmis niin rupean tekemään ahtimelle pakosarjaa...
tämän jälkeen jatkan tekemällä läppärungoilta konetta kohti alumiiniputket käyttäen ladan omaa imulaippaa...
nostin ladan jopa nosturille tänään... ja huomenna jatkuu touhuaminen sen parissa enemmän
kun imusarja on täydellisesti valmis niin rupean tekemään ahtimelle pakosarjaa...
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
- ChargerSpeed
- Viestit: 105
- Liittynyt: 4.11.2005 10:18
- Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia
Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)
Nyt on viimesetkin sisätilojen bitumimatot poistettu ja verhoilut riisuttu lukuunottamatta kojetaulua...
positiivisilta yllätyksiltä ei voi välttyä kun katselee lattiaa.... ja katsoi sitten altapäin tai ylhäältä päin...
Tämä yksilö on kyllä säilynyt uskomattoman hyvin...
Ja ottaen huomioon että teen tämän korin täydellisesti uusiksi, hiekkapuhallan altapäin ja sisältä päin
Pitäisi etulokarit, toinen takakylki, takaluukku, ovet ja ikkunant vielä riisua...
sitten jääkin alustan osat enään riisuttavaks... eli käytännössä autoon ei jää mitään hiekkapuhalluksen ajaksi kiinni...
Päivitin kuvia ladagalleriaan taas että sieltä katselemaan
positiivisilta yllätyksiltä ei voi välttyä kun katselee lattiaa.... ja katsoi sitten altapäin tai ylhäältä päin...
Tämä yksilö on kyllä säilynyt uskomattoman hyvin...
Ja ottaen huomioon että teen tämän korin täydellisesti uusiksi, hiekkapuhallan altapäin ja sisältä päin
Pitäisi etulokarit, toinen takakylki, takaluukku, ovet ja ikkunant vielä riisua...
sitten jääkin alustan osat enään riisuttavaks... eli käytännössä autoon ei jää mitään hiekkapuhalluksen ajaksi kiinni...
Päivitin kuvia ladagalleriaan taas että sieltä katselemaan
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
- ChargerSpeed
- Viestit: 105
- Liittynyt: 4.11.2005 10:18
- Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia
Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)
Leikkasin aikanikuluksi vanhan takakyljen irti tuossa paripäivää sitten, keulakappale lähti irti lauantaina.
pakosarjaa aloin tekemään myös, kun satuin löytämään ladan rautasen imu/pakolaipan.
Nyt kun vielä vakio 1200 keulalla niin oli helppoa ruveta hitsaamaan pakosarjaakin kylkeen, tosin imuputket teen alumiinista ja tuo rautalaippa painaa ne kanttavasten.... ei ole mitään järkeä tehdä rautaisia imuputkia jota pakokaasujen lämmöt hehkuttavat perkeleellisesti...
pakosarjasta tulee melkonen käärmeenpesä kun vedän etunurkkaan ahtimen... ja yritän putkien mitat samanpituisiksi
Huomasin juuri myös että olen kirjoittanut 89 viestini... se on yhtäpaljon kuin autoni vuosimalli!
pakosarjaa aloin tekemään myös, kun satuin löytämään ladan rautasen imu/pakolaipan.
Nyt kun vielä vakio 1200 keulalla niin oli helppoa ruveta hitsaamaan pakosarjaakin kylkeen, tosin imuputket teen alumiinista ja tuo rautalaippa painaa ne kanttavasten.... ei ole mitään järkeä tehdä rautaisia imuputkia jota pakokaasujen lämmöt hehkuttavat perkeleellisesti...
pakosarjasta tulee melkonen käärmeenpesä kun vedän etunurkkaan ahtimen... ja yritän putkien mitat samanpituisiksi
Huomasin juuri myös että olen kirjoittanut 89 viestini... se on yhtäpaljon kuin autoni vuosimalli!

Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)
Hienoltahan tuo näyttää, ratapäivillähän tuolla on sitten kiva näyttää kuinka kulkee.
Huomasin muuten että tämä oli 5555 viesti...
Huomasin muuten että tämä oli 5555 viesti...
Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)
Pöhö-Andrei kirjoitti:1500 lohkon eli alkuperäisenä 76mm voi kevyesti porata 79mm kokoiseksi.
2106 eli alkuperäisen 1600 lohkon 79mm halkaisijalla voi porata 82mm kokoon eli silloin siitä tulee 1.7.
2121(3)-lohko alkuperäiseltä mitaltaan 82mm on jo niin ohutseinämäinen että 84mm taitaa siinä olla jo äärirajoilla. Eli joillekkin fiatin männille mutta ei enää 85.5 kuplan takomukeille.
- ChargerSpeed
- Viestit: 105
- Liittynyt: 4.11.2005 10:18
- Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia
Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)
turbo croman männät käy tohon 84mm tiedossa on... mi16 mukit menee myös....pressa kirjoitti:Pöhö-Andrei kirjoitti:1500 lohkon eli alkuperäisenä 76mm voi kevyesti porata 79mm kokoiseksi.
2106 eli alkuperäisen 1600 lohkon 79mm halkaisijalla voi porata 82mm kokoon eli silloin siitä tulee 1.7.
2121(3)-lohko alkuperäiseltä mitaltaan 82mm on jo niin ohutseinämäinen että 84mm taitaa siinä olla jo äärirajoilla. Eli joillekkin fiatin männille mutta ei enää 85.5 kuplan takomukeille.
ja voin muuten taata että 1500cc:tä ei poraa kestävästi 79.5mittaan millon käy audin mukit
varsinkin kun turbokäytöön tehdään... vaparissa on kestänyt porattuna jopa toi 84mm 1700 lohkossa...
tiedoksi kuplan "takomukit" ei ole takomukeja vaan puristevalumäntiä... ja sulavat tiedettävästi... halpoja ovat kylläkin
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
- ChargerSpeed
- Viestit: 105
- Liittynyt: 4.11.2005 10:18
- Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia
Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)
Idlaa idlaa.... hommat vähäsen kyykyssä rahapulan vuoksi jälleen... noh peltiosat olisi olemassa kunhan saisi haettua...
aivan turhaa tällähetkellä ajatellakkaan tekniikan tai alustan tekemistä...
mutta etenee kunhan inspiraatio iskee taas... nyt kyhäilen taas diiselibemarin sähköjä vaihteeks ja muuta mukavaa
aikaa tulee myös syömään yksi rata-autoprojektikin... ei sinäänsä syö rahaa tuo... mutta aikaa pirusti
aivan turhaa tällähetkellä ajatellakkaan tekniikan tai alustan tekemistä...
mutta etenee kunhan inspiraatio iskee taas... nyt kyhäilen taas diiselibemarin sähköjä vaihteeks ja muuta mukavaa
aikaa tulee myös syömään yksi rata-autoprojektikin... ei sinäänsä syö rahaa tuo... mutta aikaa pirusti
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
- ChargerSpeed
- Viestit: 105
- Liittynyt: 4.11.2005 10:18
- Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia
Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)
hmm bemari ois enskesäksi kohta valmis ekaa kertaa... ladaa voisi alkaa tuossa kun lumet alkavat lähteä...
hiekkapuhaltelua voisi silloin vaikka tehdä
hiekkapuhaltelua voisi silloin vaikka tehdä
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)
ratapäiville ajoon?
mulla se on ollu tavote viimiset neljä vuotta..
mulla se on ollu tavote viimiset neljä vuotta..
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- ChargerSpeed
- Viestit: 105
- Liittynyt: 4.11.2005 10:18
- Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia
Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)
Joo ilman muuta auto olisi vaikka heti ensikesänä valmiina ja ajossa... kun tuon rahoitushomman saisi kondikseen...
Itse en edes ajattele koko projektia keskeneräsenä tai että tekisin kompromisseja siinä...
kun se ajoon tulee... niin se tulee juuri sellaisena kun sen halusinkin...
saa nähdä kauanko menee... mutta menee sen mitä menee...
ei tässä ihan vielä hautaan jouduta hetkeen... kai
Itse en edes ajattele koko projektia keskeneräsenä tai että tekisin kompromisseja siinä...
kun se ajoon tulee... niin se tulee juuri sellaisena kun sen halusinkin...
saa nähdä kauanko menee... mutta menee sen mitä menee...
ei tässä ihan vielä hautaan jouduta hetkeen... kai

Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)
mää olen antanut itselle luvan oikoa kaikessa mikä ei kulku puoleen vaikuta. tekniikka kuntoon ja leimalle, muuten se ei ehkä valmistu ikinä. sit kun ei kehtaa enään ajaa niin raadon näkösellä autolla mitä tuo on niin sit pitää alkaa pintaakin siistimään
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti