On minullakin kaikki ladat olleet hiljaisia, mutta täällä jos kirjoittaa että lada on hyvä niin Kymenlaakson porukka tulee joukolla todistelemaan ettei se voi olla.someroladasti kirjoitti:rupee tässä oikeen mietityttää kun näitä juttuja lukee ett onkohan mun latuskassa jotain vikaa
ku siin on ketjuinen nokkaveto ja on sitten nii maan perkeleen hiljanen. ei kolise eikä rallata eikä mitään. sama venakoneisto. ei naputa ei rahise ei kolise.
jakoketju härdellipärdelliä...
Re: jakoketju härdellipärdelliä...
Re: jakoketju härdellipärdelliä...
Älä pressa stressaa, ne vaan provoilee ja koittaa saada ärsytettyä.
Kovimmat todistelijat kuitenkin ajavat sitkeästi itsekin Ladoilla. Pidetään me vaan oma lippu korkealla ja iloitaan Lada-meiningistä, koska "muillakin" autoilla on kyllä tullut ajettua, jotta kyllä sitä vertailuarvoa löytyy, ettei voi puhua siitä, että "ei ole tietoa paremmasta". Tää nyt on tätä ja tää on juuri tällaisenaan hienoa.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
-
someroladasti
Re: jakoketju härdellipärdelliä...
heh ...juu.....ihan sama mitä sanovat...kivaa tolla raudalla on huristella...ens viikolla tulee rallirattikin nii taas menee kovempaa

Re: jakoketju härdellipärdelliä...
Pahoittelen että pilasin taas fanaattisimpien päivän 
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
-
someroladasti
Re: jakoketju härdellipärdelliä...
ei mitään oo pilalla. päivä ny kaikkein viimeks. elämässä pitää olla huumoria ei sitä saa ottaa liian vakavasti muutoin tulloo tosikoks. sen takii ladalla ajelenki.
Re: jakoketju härdellipärdelliä...
Totta, vaikka kuinka tosissaan tai huumorilla tän elämän ottais, tulee silti paskaa niskaansomeroladasti kirjoitti:ei mitään oo pilalla. päivä ny kaikkein viimeks. elämässä pitää olla huumoria ei sitä saa ottaa liian vakavasti muutoin tulloo tosikoks. sen takii ladalla ajelenki.
Ja taas tuli oulunseudun miitissä kuittailua mulle, kun 110 ladistin kanssa porisin ja mainitsin oman ladan vaihteisto/tekniikka muutoksista, niin vastaan tuli että kyllä se lada on tehty tehtaalla mahdollisimman hyväksi, eikä se tarvitte parantelua. Eipä sitä viitti ruveta kellekkään inttämään, ja tästä on tasan kahta mielipidettä
Re: jakoketju härdellipärdelliä...
someroladisti kirjoitti:
ainoo mitä kuuluu on sellanen ihan vieno pieni sanoisko siritys kun kaasulla on veto päällä mutt sen saman oon kuullu aivan kaikissa ladoissa jotka oon omistanu ja joissa oon ollu kyydissä ja itseasiassa paljon voimakkaampanakin kun mulla.
Minulla on sama vika! Se ääni alkaa suoraan sanottuna vit*ttamaan! Sitä on yritetty puida aikaisemminkin tällä foorumilla, ilman selkeää vastausta.
Oudointa on se että ko ääni alkoi yhtäkkiä. Ja sitä ei saa sitten millään pois. Onko vinkkejä??
ainoo mitä kuuluu on sellanen ihan vieno pieni sanoisko siritys kun kaasulla on veto päällä mutt sen saman oon kuullu aivan kaikissa ladoissa jotka oon omistanu ja joissa oon ollu kyydissä ja itseasiassa paljon voimakkaampanakin kun mulla.
Minulla on sama vika! Se ääni alkaa suoraan sanottuna vit*ttamaan! Sitä on yritetty puida aikaisemminkin tällä foorumilla, ilman selkeää vastausta.
Oudointa on se että ko ääni alkoi yhtäkkiä. Ja sitä ei saa sitten millään pois. Onko vinkkejä??
Lada 1200L 1986 (MR)
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967 (MR)
Moskvitsh Elite 1.5SL 1982
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967 (MR)
Moskvitsh Elite 1.5SL 1982
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
- Lesnaja Sobaka
- Viestit: 367
- Liittynyt: 3.7.2008 19:26
- Paikkakunta: Joensuu
Re: jakoketju härdellipärdelliä...
Pakosarjan päällä olevat pellit siellä resonoi.
Eristä pakosarja jos et halaja kuulla sirkkain soittoa.
Eristä pakosarja jos et halaja kuulla sirkkain soittoa.
А мне навстречу нагило пер капитализм,
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
Re: jakoketju härdellipärdelliä...
Venäjältä tuotu 1700 kannenlaahain ei käynnyt suoraan mun 1700cc:hen sitä piti lyhentää kun muuten kansi ei laskeutunut paikalleen jäi irvistämään n 5mm kun otti laahain kiinni. Rälläkällä lyhennettiin ja hiottiin sitä päätä ja sitten se mahtu ja kansi tipahti hyvin paikalleen. Kantta on laskettu 1mm mutta rako oli jotain 5mm joten ei siitäkään varmaan johtunut tuo.
Ihan helkatisti pidempi se laahain mitä "normi" laahain ja kapeampi juuri ja juuri ketjun levyinen ehkä 1mm kapeampi. Toivottavasti kestää hyvin toi laahain, täyttä muovia on
Ihan helkatisti pidempi se laahain mitä "normi" laahain ja kapeampi juuri ja juuri ketjun levyinen ehkä 1mm kapeampi. Toivottavasti kestää hyvin toi laahain, täyttä muovia on
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
WEBER CARBURETTORS!!!
- pikku-maukka
- Viestit: 655
- Liittynyt: 18.1.2007 20:38
- Paikkakunta: Starttila
Re: jakoketju härdellipärdelliä...
itsellä on kanssa tuollainen muovinen kiristäjän puolen laahain joka on murhan pitkä. viekkaisin että se ei kuulu tulla alkuperäiselle paikalle, koska pään muoto on sama kun alkuperäisessä 1700 laahaimessa. en ole vielä tuota laahainta kokeillut mutta, veikkaisin että se tulee kampiakselin rattaan viereen kiinni siinä on sellainen tappi/nappula joka kai ohjaa samalla ketjua oikeaan suuntaan. laittelen tänne tietysti hetikuvaa kun on kokeiltu.
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
Re: jakoketju härdellipärdelliä...
Vai pellit ne ryskää pakosarjan päällä. Kuinka se pakosarja eristetään? Vai onko muita vaihtoehtoja?
Lada 1200L 1986 (MR)
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967 (MR)
Moskvitsh Elite 1.5SL 1982
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967 (MR)
Moskvitsh Elite 1.5SL 1982
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
- Lesnaja Sobaka
- Viestit: 367
- Liittynyt: 3.7.2008 19:26
- Paikkakunta: Joensuu
Re: jakoketju härdellipärdelliä...
Voi sen peltihässäkän sieltä poistaakin. Talviasennon imuilma täytyy vetää sitten muuten.lada.h.s kirjoitti:Vai pellit ne ryskää pakosarjan päällä. Kuinka se pakosarja eristetään? Vai onko muita vaihtoehtoja?
30-millisen verkkovahvistetun vuorivillan (AL) luulisi paloluokituksen puolesta kestävän pakosarjan päällä.
А мне навстречу нагило пер капитализм,
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
Re: jakoketju härdellipärdelliä...
Ok , täytyy ensin katsoa korjaantuisiko jos niitä peltejä muotoilisi ja kiristäisi. Jos ei auta niin sitten on otettava pois.
Oudointa on kun se alkoi ihan yhtäkkiä, viime kesänä pitkän ajelun jälkeen. Voisiko johtua vaikka siitä että peltien kiinnitysruuvit olisi löystyneet
lämmön vaikutuksesta?
Oudointa on kun se alkoi ihan yhtäkkiä, viime kesänä pitkän ajelun jälkeen. Voisiko johtua vaikka siitä että peltien kiinnitysruuvit olisi löystyneet
lämmön vaikutuksesta?
Lada 1200L 1986 (MR)
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967 (MR)
Moskvitsh Elite 1.5SL 1982
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967 (MR)
Moskvitsh Elite 1.5SL 1982
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: jakoketju härdellipärdelliä...
kyllä nuiden jakopäiden äänessä erojan on... radiosta onneksi löytyy volumi nappi.
joskus hiplailailin kädessä ladaan käypäistä ns. saab mallin ketjun kiristäjää. eli paikalleen ja sokka pois, on kettinki aina kireällä.
oli kuulema pietarista moinen löytynyt. itsellekkin sellaista pyysin tuomaan mutta homma jäi sitten puolitiehen erinäisistä syistä. enää ei edes morjestella vaikka sukua ollaan ja se ei johdu kiristäjästä.
viimeisin lada tuolla 1700cc koneella piti hirveän metelin, onnistuin jotenkin siinä että nokan päästä katkesi pultti kesken ajon.
ilatvuoroon piti päästä ja ei muuta kuin toisesta rojekti koneesta laitettu kansi paikalleen ja nokineen päivineen. rattaat olivat ottaneet asiasta hieman kipeää mutta vaihteluun ei ollut aikaa joten ei muuta kuin kasaan. kettinki piti aikas karkean äänen mutta en jaksanut asiasta stessata ja kone pyörii vieläkin, joten ei nuo tarhan arkoja ole pienille mekkaloille.
edellinen 1600cc mylly johon tuli kaikki uutta mekkaloitti muutaman sata kilometriä. mutta loppui pikkuhiljaa.
isäukolla työ ajossa ollut 2105 1200 padalla oli muutenkin tiensä päässä ja ketjun vaihto ei napannut joten ei muuta kuin kiristimen päähän hitsillä lisää tavaaraa. löysät pyörittäen kiristimen puolelle, rengasrautaa apuna käyttäen kiristimen laahaimesta vääntäen ketju tiukalle ja kiristin kiinni... oli hiljainen kone loppuunsa asti.
loput ladat ovatkin oleet sitten siltä ja väliltä... sen on oppinut että suurien maiden laitteiden kanssa ei ihan pieneistä viitsi ruveta stressiä ottamaan
joskus hiplailailin kädessä ladaan käypäistä ns. saab mallin ketjun kiristäjää. eli paikalleen ja sokka pois, on kettinki aina kireällä.
oli kuulema pietarista moinen löytynyt. itsellekkin sellaista pyysin tuomaan mutta homma jäi sitten puolitiehen erinäisistä syistä. enää ei edes morjestella vaikka sukua ollaan ja se ei johdu kiristäjästä.
viimeisin lada tuolla 1700cc koneella piti hirveän metelin, onnistuin jotenkin siinä että nokan päästä katkesi pultti kesken ajon.
ilatvuoroon piti päästä ja ei muuta kuin toisesta rojekti koneesta laitettu kansi paikalleen ja nokineen päivineen. rattaat olivat ottaneet asiasta hieman kipeää mutta vaihteluun ei ollut aikaa joten ei muuta kuin kasaan. kettinki piti aikas karkean äänen mutta en jaksanut asiasta stessata ja kone pyörii vieläkin, joten ei nuo tarhan arkoja ole pienille mekkaloille.
edellinen 1600cc mylly johon tuli kaikki uutta mekkaloitti muutaman sata kilometriä. mutta loppui pikkuhiljaa.
isäukolla työ ajossa ollut 2105 1200 padalla oli muutenkin tiensä päässä ja ketjun vaihto ei napannut joten ei muuta kuin kiristimen päähän hitsillä lisää tavaaraa. löysät pyörittäen kiristimen puolelle, rengasrautaa apuna käyttäen kiristimen laahaimesta vääntäen ketju tiukalle ja kiristin kiinni... oli hiljainen kone loppuunsa asti.
loput ladat ovatkin oleet sitten siltä ja väliltä... sen on oppinut että suurien maiden laitteiden kanssa ei ihan pieneistä viitsi ruveta stressiä ottamaan
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Re: jakoketju härdellipärdelliä...
Niin sullahan on kokemusta sekä idästä että lännestäTeam perseauki racing kirjoitti:loput ladat ovatkin oleet sitten siltä ja väliltä... sen on oppinut että suurien maiden laitteiden kanssa ei ihan pieneistä viitsi ruveta stressiä ottamaan
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne