Jep näin on ja mulla on ny kaksi levyä molemmin puolin ettei kolise jarrusylkkyyn.... Sorvarilla on teon alla ykspuiset välipalikat (10 mm) ja pultit saa parhaiten kun tilaa 132 pultit.... Alkuperäiset kun jäävät hiukan lyhyeksi tolla vanteella (vahva ja syvään prässätty) ja 5 mm levityksellä.....jusu kirjoitti:Eikös apiloissa ole osa vanteen keskiöstä samassa tasossa kuin kiinnityspinta? Kaverilla oli Ladassa hetken aikaa apilat ja toisella puolella edessä oli kaksi paksua levikepalaa ja toisella puolella kolme kun muuten kolisi jarrusatulan sylinteriin.
1500 Combi DeLuxe case closed
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
124/2101 practical beauty
Mahdollisesti kiinnostaa jos kerrot mitat ja mitä pyydät niistä.....
Mittaa sais olla ensinnäkin pultin tasaisesta osastam, toiseksi kokopituus.... parhaiten tietty sais vertailukelpoisen tuloksen jos mittaat ladan peltivanteen läpi laitetun pultin ulkoneman sieltä sisäpuolelta mitattuna vanteen napaan kiinnitulevasta kohdasta kierreosan päähän eli ideana että paljonko kartio varastaa hyötypituutta.....
Mittaa sais olla ensinnäkin pultin tasaisesta osastam, toiseksi kokopituus.... parhaiten tietty sais vertailukelpoisen tuloksen jos mittaat ladan peltivanteen läpi laitetun pultin ulkoneman sieltä sisäpuolelta mitattuna vanteen napaan kiinnitulevasta kohdasta kierreosan päähän eli ideana että paljonko kartio varastaa hyötypituutta.....
124/2101 practical beauty
Sain jopa takaiskarit vaihdetuksi. Pääsin eroon myös kolinasta joka johtui vasemman iskarin alapään kumipuslan murenemisesta. Alapään pultissa oleva holkki joka tulee akselissa olevien korvien väliin, oli ruostunut pulttiin kiinni ja pulttia ei saanut kiristettyä eikä irti. Pultti lonksui aikansa ja toinen akselin korvista murtui. Hitsasin aiemmin uuden korvan akseliin, ja vaihdoin ehjän pultin.
Rassasin alle ruiskussa olleet uudehkon näköiset kaasut. Panin merkille, ettei kaasujen asentaja ollut laittanut kummankaan iskarin alapäähän kumipuslan sisään tulevaa metalliholkkia, joka vastaa prikkoihin ja estää kiristämästä niitä niin tiukalle, että kumit pursuavat välistä. Lisäksi iskarin ja akselinkorvan väliset paksut prikat puuttuivat kokonaan! Iskarit olivat pultteihin nähden hieman vinossa, mutta kumopuslat eivät olleet ehtineet mennä vielä kieroon. Rassasin romuiskareista holkit ja ruuvilaatikosta prikat. Sivelin pultteihin ohuesti vaseliinia, etteivät holkit ruostu niihin kiinni.
Rassasin alle ruiskussa olleet uudehkon näköiset kaasut. Panin merkille, ettei kaasujen asentaja ollut laittanut kummankaan iskarin alapäähän kumipuslan sisään tulevaa metalliholkkia, joka vastaa prikkoihin ja estää kiristämästä niitä niin tiukalle, että kumit pursuavat välistä. Lisäksi iskarin ja akselinkorvan väliset paksut prikat puuttuivat kokonaan! Iskarit olivat pultteihin nähden hieman vinossa, mutta kumopuslat eivät olleet ehtineet mennä vielä kieroon. Rassasin romuiskareista holkit ja ruuvilaatikosta prikat. Sivelin pultteihin ohuesti vaseliinia, etteivät holkit ruostu niihin kiinni.
Totesin, ettei neljän suuren hengen kuormalla saa sorallakaan aikaiseksi sellaista latikaista kuin yksin ajellessa. Lisäksi kytkin pirulainen piti pahimmoilleen tauon ja meinasin törmätä koulun Volvoon, kun se ei irrottanut ollenkaan. Nyt se toimii taas normaalisti. Merkillistä...
Nestettäkään ei ole huvennut.
Vaihdoin tänään kardaanin. Kannatinlaakerin tukikumi oli revennyt irti ulkokehästään lähes koko matkalta, oli kiinni enää parin sentin verran alareunastaan. Vatkasi jo hieman kun yritti ripeämpää lähtöä.
Siinähän on sitä paitsi lootan takalaakeri kovilla, jos kartaani pääsee kovasti heilumaan...

Vaihdoin tänään kardaanin. Kannatinlaakerin tukikumi oli revennyt irti ulkokehästään lähes koko matkalta, oli kiinni enää parin sentin verran alareunastaan. Vatkasi jo hieman kun yritti ripeämpää lähtöä.

Tänään Lada sai taas paikan helmaansa. Täytyy vielä kursia putki umpeen ja asentaa moottoritilan pohjapelti ja viedä sitten maanantaina leimalle.
Kotiin tuleessani huomasin jarrunesteen varoitusvalon syttyvän. Painoin pedaalia pitkään ja se tuntui vuotavan. Vuoto oli siellä, missä oletinkin, eli uuden jarruletkun liitäntä itki nestettä. Kiristin sen ja laitoin pyörää paikalleen, jolloin yhdestä pultista meni jenka. Vaihdoin pultin, mutta myös pyörännavan kierre oli mennyt wituiksi.
Joten tulipahan vaihdettua napakin ja nyt navan laakerissa on ainakin kolmea erilaista vaseliinia, hyvin pyörii...
Täytyy vaihtaa pidempiä pulttia kun nuo eivät mene jengalle kuin muutaman kierroksen, jolloin koko rasitus kohdistuu vain niille kierteille, joiden läpi pultti ylettyy, ja kiristettäessä saattaapi kierre murtua.

Kotiin tuleessani huomasin jarrunesteen varoitusvalon syttyvän. Painoin pedaalia pitkään ja se tuntui vuotavan. Vuoto oli siellä, missä oletinkin, eli uuden jarruletkun liitäntä itki nestettä. Kiristin sen ja laitoin pyörää paikalleen, jolloin yhdestä pultista meni jenka. Vaihdoin pultin, mutta myös pyörännavan kierre oli mennyt wituiksi.


Täytyy vaihtaa pidempiä pulttia kun nuo eivät mene jengalle kuin muutaman kierroksen, jolloin koko rasitus kohdistuu vain niille kierteille, joiden läpi pultti ylettyy, ja kiristettäessä saattaapi kierre murtua.

Viimeksi muokannut Jusu, 4.1.2009 16:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Leima!
Kävin tänään jopa katsastuksessa.
Ennen katsastusta kittasin pikaisesti pakoputken, pyyhin vähän öljyjä ja kiristin öljypohjan ruuveja. Lisäksi laitoin paikoilleen akun kiinnityshilut ja kytkin honarin erillisellä kytkimellä kun tuo ratti ei sisällä painiketta lainkaan. Ruuvasin varmuuden vuoksi sopparuuvia kiinnipäin, kun en tiennyt miten tuo kaasari toimii. Läimäytin vielä oikeaa etulamppua kämmenellä parkin sytyttämiseksi.
Sitten katsastukseen. Hävyttömät 51 euroa meni heti alkuun. Parkkipaikka tyhjeni muista autoista ennenkuin katsmies tuli hakemaan Ladani. Äijä ajoi pihalla lenkin ja löysi honarin kytkimen, se kun on niin selvä jälkiasennus. Etuparkki oli taas sammuksissa, enkä viitsinyt paukuttaa lamppua nyrkillä kesken katsastuksen, joten siitä merkintä.
Jarrut olivat tasaiset, jostain syystä dynamometritestiä ei merkitty raporttiin lainkaan.
Päästöt olivat yllättävän alhaiset: CO oli vain 0,21! Laihalle meni, sopparuuvi oli vain kierroksen verran auki.
Akkua äijä yritti kovistella, hyvä että kiinnitysosat löytyi.
Toinen merkintä tuli tuulilasista. "Kulunut, uusittava 24.6.2004 mennessä", kirjoitti äijä otteeseen, kuitenkin tuoreen leiman alle. Sanoi sitten jotta katsotaan sitten ensi vuonna uudestaan.
Huomaamatta siltä jäi reikä vasemmassa takalokasuojassa...
Siinä odotellessani katsmiestä parkkipaikalle kurvasi aika kärsineen näköinen Lada 1200L. Se oli sieltä täältä lommoilla, siitä puuttui etukilpi, toinen etuvilkku ja keulamerkki olivat rikki. Lisäksi toinen etupyörä kahnasi johonkin käännyttäessä. Tuskin ainakaan katsastukseen tulossa...
Ennen katsastusta kittasin pikaisesti pakoputken, pyyhin vähän öljyjä ja kiristin öljypohjan ruuveja. Lisäksi laitoin paikoilleen akun kiinnityshilut ja kytkin honarin erillisellä kytkimellä kun tuo ratti ei sisällä painiketta lainkaan. Ruuvasin varmuuden vuoksi sopparuuvia kiinnipäin, kun en tiennyt miten tuo kaasari toimii. Läimäytin vielä oikeaa etulamppua kämmenellä parkin sytyttämiseksi.
Sitten katsastukseen. Hävyttömät 51 euroa meni heti alkuun. Parkkipaikka tyhjeni muista autoista ennenkuin katsmies tuli hakemaan Ladani. Äijä ajoi pihalla lenkin ja löysi honarin kytkimen, se kun on niin selvä jälkiasennus. Etuparkki oli taas sammuksissa, enkä viitsinyt paukuttaa lamppua nyrkillä kesken katsastuksen, joten siitä merkintä.

Jarrut olivat tasaiset, jostain syystä dynamometritestiä ei merkitty raporttiin lainkaan.

Päästöt olivat yllättävän alhaiset: CO oli vain 0,21! Laihalle meni, sopparuuvi oli vain kierroksen verran auki.
Akkua äijä yritti kovistella, hyvä että kiinnitysosat löytyi.

Toinen merkintä tuli tuulilasista. "Kulunut, uusittava 24.6.2004 mennessä", kirjoitti äijä otteeseen, kuitenkin tuoreen leiman alle. Sanoi sitten jotta katsotaan sitten ensi vuonna uudestaan.

Huomaamatta siltä jäi reikä vasemmassa takalokasuojassa...
Siinä odotellessani katsmiestä parkkipaikalle kurvasi aika kärsineen näköinen Lada 1200L. Se oli sieltä täältä lommoilla, siitä puuttui etukilpi, toinen etuvilkku ja keulamerkki olivat rikki. Lisäksi toinen etupyörä kahnasi johonkin käännyttäessä. Tuskin ainakaan katsastukseen tulossa...
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1687
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Leima!
Se teksti tarkoittaa sitä, että jos esim. jossain ratsiassa kysytään rekisteriotetta, niin otteeseen merkityt korjaukset pitää olla määräaikaan mennessä hoiodettu. Jos ei ole, tulee seuraamuksia, en kyllä tiedä mitä. Ennen tämä oli melko yleinen tapa.jusu kirjoitti:"Kulunut, uusittava 24.6.2004 mennessä", kirjoitti äijä otteeseen, kuitenkin tuoreen leiman alle
Muistankohan oikein, että vielä 70-luvulla ei ollut mitään tarkastuslomaketta ja kaikki viat merkittiin aina rekisteriotteeseen. Kun rekisteriote täyttyi merkinnöistä, tilattiin uusi.
Tulikin taas tuli mieleen, kun kerran olin joutunut vaihtamaan FSO:hon taakse jarruputket. Alkuperäiset oli sidottu taka-akseliin metallisilla pannoilla. Nehän tietysti hajosivat irroitettaessa ja korvasin ne nippusiteillä. Tästä tuli merkintä rekisteriotteeseen jotenkin että, jarruputket sidottava kunnollisesti. Sitten seuraavan vuoden katsastukseen. Auto oli jo muuten tutkittu, mutta alusta oli vielä tutkimatta. Nosturilla oli vielä edellinen auto, jossa oli joku ongelma. Jouduimme odottamaan ja katsastusmies meni istumaan seinustalle kollegansa viereen. Siinä he sitten yhdessä tutkivat rekisteriotteessani olevaa kynähuomautusta. Ikkunani kun oli auki, kuulin selvästi, kun tämä minun autoa tarkastava sanoi sille toiselle: "Jarru putki sidottava kunnolla,......minkähän hitsin takia?

Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Re: Leima!
Eikös toi toimi vielä nykyäänkin, jos tulee merkintöjä otteeseen niin hups, ote häviää ja tilataan uusi ja neitseellisen puhdas.Mosse-Aksu kirjoitti:Se teksti tarkoittaa sitä, että jos esim. jossain ratsiassa kysytään rekisteriotetta, niin otteeseen merkityt korjaukset pitää olla määräaikaan mennessä hoiodettu. Jos ei ole, tulee seuraamuksia, en kyllä tiedä mitä. Ennen tämä oli melko yleinen tapa.jusu kirjoitti:"Kulunut, uusittava 24.6.2004 mennessä", kirjoitti äijä otteeseen, kuitenkin tuoreen leiman alle
Muistankohan oikein, että vielä 70-luvulla ei ollut mitään tarkastuslomaketta ja kaikki viat merkittiin aina rekisteriotteeseen. Kun rekisteriote täyttyi merkinnöistä, tilattiin uusi.
Noh, täytyy vaihtaa se lasi kumminkin kun sattuu olemaan parempi kiinni tuossa ruiskussa. Huomasin itse jo aikaa sitten, että vasta-aurinkoon ajaessa joutuu melkein arvuuttelemaan tien sijaintia. Uudet sulat ja Lasol eivät enää tepsi joten kannattaa vaihtaa, jottei aja pöpelikköön.
9 euroa on iso raha paperilapusta. Saattaa maksaa Jämsässä enemmänkin (+Jämsä-lisä).
Nyt sillä saa kylläkin sellaisen A4-kokoisen EU-otteen. Kaveri sai tänään sellaisen kun vei Mazdan paperit. Eivät tosin kertoneet, miten se taitellaan, että se mahtuu aurinkolippaan...
Siinä on myös enemmän tilaa leimoille ja kaikenlaisille sepustuksille.
Yksi asia mihin kiinnitin huomiota, oli se, ettei katsmies tökkinyt Ladaani minkään sorttisella teräaseella. Jotakin se siellä montussa mumisi itsekseen...
Lueskelin tuon mittarijutun aikoinaan ja olin siitä jotain jopa ymmärtävinäni. Huonot paineet tuossa 1,7:ssa on siitäkin huolimatta.

9 euroa on iso raha paperilapusta. Saattaa maksaa Jämsässä enemmänkin (+Jämsä-lisä).


Yksi asia mihin kiinnitin huomiota, oli se, ettei katsmies tökkinyt Ladaani minkään sorttisella teräaseella. Jotakin se siellä montussa mumisi itsekseen...

Öljynpaineesta lienee kysymys...Lada 6 kirjoitti:Hello
Tälla sivula on testatud kuinka suur on ölinäuto virhe

- Mosse-Aksu
- Viestit: 1687
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Leima!
Toimii toki, mutta toin asian vähän huonosti (taitaa olla tapa) esille. Nykyään rekisteriote ei siis toimi katsastusmiesten muistilistana ja kynämerkintöjä tulee harvemmin.Magnum2300 kirjoitti:Eikös toi toimi vielä nykyäänkin, jos tulee merkintöjä otteeseen niin hups, ote häviää ja tilataan uusi ja neitseellisen puhdas.Mosse-Aksu kirjoitti:Se teksti tarkoittaa sitä, että jos esim. jossain ratsiassa kysytään rekisteriotetta, niin otteeseen merkityt korjaukset pitää olla määräaikaan mennessä hoiodettu. Jos ei ole, tulee seuraamuksia, en kyllä tiedä mitä. Ennen tämä oli melko yleinen tapa.jusu kirjoitti:"Kulunut, uusittava 24.6.2004 mennessä", kirjoitti äijä otteeseen, kuitenkin tuoreen leiman alle
Muistankohan oikein, että vielä 70-luvulla ei ollut mitään tarkastuslomaketta ja kaikki viat merkittiin aina rekisteriotteeseen. Kun rekisteriote täyttyi merkinnöistä, tilattiin uusi.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Alupultit
Arpatille: aluvanteiden pulttien pituus kokonaisuudessaan on 47 mm ja kierreosan pituus on 26 mm. Oisko paha hinta tuosta sarjasta joku 15€? Ei ole avattu koko pussia vielä...
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V