weeber dgav ja suuttimien puljaus

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

THI-900 kirjoitti:Ryypystä:
Joo, kaikillahan on tapansa. Itse kun laitan kaasari auton käyntiin, niin että polkasen kerran kaasua ja sitten starttaan. Kun kone lupaa painan hieman kaasua että se jää käymään. Omat kokemukset ryypyn kiinni vetämisestä ennen starttausta ovat jokseen karmivia. :D Ryyppyä vedän vasta sitten, kun kone käy kaasupolkimen varassa.
Kuten sanoit, kaikilla on tapana, mutta kyllä nuo otsoonit ainakin paljon paremmin tarttaa kun sammuksissa jo laittaa ryypyn päälle, kunhan ei ihan kiinni asti (paitsi kovilla pakkasilla) ja ei se ladan motti varmaan millään kaasarilla käy kylmänä ajettavalla tavalla :shock: taino, käyhän se mutta melekosta hyppimistä son..
Ja kesällä sama juttu :shock: Niin weberi kuin latan kaasari, ryyppyä ne vaatii :shock: Vaatiihan ne ruiskutki? ne vaan on automaattisesti sähkösesti ohjattuja...
THI-900 kirjoitti:Suuttimista:
Itse olen suht perfektionista ja varmaan en saa ikinä omaani sellaisia suuttimia, joilla se toimis niinku kvartsikello. Anyway. Toi kaasari josta nyt puhutaan, kun oli 1700:sessa vakiossa kiinni, niin kyllä se voitti menohaluissa jokaisen vakioykspisteruiskun jota oon ajanu (oliskohan niitä nyt sitten 5kpl). Tosin tuo ykspisteruiskuhan tiedätään melko laiskaksi, mutta silti.

Tämä ei ole mitenkään vitt*uilua, mutta se kun päivittää ykspiste ruiskun kaasariksi, voi hyvinkin tuntua tehokkaammalta, koska ruiskussa ei ole nyytä nykäsyjä, ja seos pysyy tasalaatusena kuhunkin tilanteeseen. Kaasarissa kun on (huonosti säädettynä) noita kuolleita kohtia, niin totta se tuntuu että voimaa on, kun saa renkaat sutimaan kun pääsee kaasarin toiminta alueelle! Eli pers dynolla ei ole asiaa tässä(kään) mitään asiaa, vaan vertailu pitäis tehdä rintarinnan taikka penkissä.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja Jokari »

THI-900 kirjoitti:Ryypystä:
Toi kaasari josta nyt puhutaan, kun oli 1700:sessa vakiossa kiinni, niin kyllä se voitti menohaluissa jokaisen vakioykspisteruiskun jota oon ajanu (oliskohan niitä nyt sitten 5kpl). Tosin tuo ykspisteruiskuhan tiedätään melko laiskaksi, mutta silti.
Joo no tohon ei tosiaan paljoa tarvita, kunnon kaasaria ei voi edes verrata tohon geeämmän tuotteeseen jossa on moni asia ryssitty kohtuu hyvin.
Niin ja veeperin kanssa riittää yleensä ruuvimeisseli + huoltosarja, ladan ruutta kun rupeaa temppuilemaan niin $$ tiskiin vaan ja vaihdetaan osia...
IlkkaHe kirjoitti: koska ruiskussa ei ole nyytä nykäsyjä, ja seos pysyy tasalaatusena kuhunkin tilanteeseen. Kaasarissa kun on (huonosti säädettynä) noita kuolleita kohtia, niin totta se tuntuu että voimaa on, kun saa renkaat sutimaan kun pääsee kaasarin toiminta alueelle!
Kyllä ainakin mun gm ruiskullisessa laappanassa on enemmän noita kuolleita kohtia ja puutumisia kuin weberillä on koskaan ollut :lol:
Toi GM ruiskullinen on kyllä melkonen sätös, en pidä sitä juuri minään.

Tosiaan veeperi ei kaipaa yhtään ryyppyä kylmänä ajaessa, toisinkuin esim ozoni jonka ryypyllä saa roikkua koko ajan ettei nyhdä. Mut se eka pysähdys on se ongelma, ei se häävisti käy ilman ryyppyä tyhjää kylmänä. Ja miksi pitäisikään, sitä varten on ryyppy.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja START »

mut noi seos putketko on ok? vai suositteleeko joku jotain muuta?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja Jokari »

START kirjoitti:mut noi seos putketko on ok? vai suositteleeko joku jotain muuta?
Juu koita niillä vaan.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
rallikuski

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja rallikuski »

Tekeekö tommosella DGAV32/32:lla mitään 1500 ladassa?? Siis että onko "parempi" kuin axteekki...
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Hyvin nuo pikkukurkkuisetkin toimii, aivan räjähtävintä yläkerrostehoa ei saavuteta mut muuten pelaa.
Yleisesti ottaen mikä tahansa "isopäästöinen" kaasari on asteekkia parempi. Jopa Ozon :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja START »

jep. tuo mun on 32/36 ja ei siitäkään käytännön kokemusta ole.
nyt on kuitenniin suuttimet tilattu, kalliiks män mutta ei voi mitään (ilman putsarit ja kaikki)
155 ilmoja ei ollu mut kai niitäkin saa myöhemmin jos sattuu tartteen.
tästä sitten lisää kun saadaan eka tuo 1700mylly keulille ja säätö hommiin :wink:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
rallikuski

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja rallikuski »

Otimpa sitten neuvosta vaarin ja kävin eilen hakemassa tommosen 32/36:sen...
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja START »

oneksi olkoon. ihan hyvä valinta :D
itse tässä pakettia odotellessa, rupee autotallikin oleen pikkuhiljaa iskussa, pieniä telineitä ja parikymmentä pulttilaatikkoa vielä niin rupee oleen mallillaan, hukassa olevan smirkkelinkin kun vielä löytäs. sitten kun saa yhen kiireellisemmän autorojektin alta pois niin pääsee ladan kimppuun oikeen kunnolla, sen jälkeen voikin jatkaa jäärata auton kanssa että kerkee tän talven jäillekkin (jos semmosia tulee) ja sitten japsipelinkin ku sais ens kesäks ajoon nii.....
hyvin suunniteltu on puoliks valmis :D
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja START »

nyt on sen verta edistystä tullut että vanha kone ja loota väännettiin pois ja 1700 on jo paikallaan.
piti silleen nopeesti tiistai aamuna nykästä kone pois ja uus illalla tilalle, ei ihan onnistunut kun kytkin akseli meinaa tehdä pään vaivaa. tarvii huomenna höllätä asetelman pultit ja keskitellä levy uudestaan, josko sitten uppois paremmin.
sitten nopee kasaus, putkiston teko, sisustan purku ja kasaus, weeberin säätö, katsastus ja tammikuun lopussa pitääkin jo olla ajossa.
paikallisella konttorilla kysyin mitä tuumaavat tosta koneesta, ei luvannut siltä seisomalta. pitää mennä konela todistuksen kanssa kyseleen lisää, jos ei kelpaa käydään toisella konttorilla
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mulla oli samaa ongelmaa ton kytkinakselille lähtemisen kanssa yhdessä asteekkipadassa vaikka oli kunnolla keskitetty kotikutoisella työkalulla.
Tuntikausien muilutuksen jälkeen ei auttanut muu kuin laittaa pari kytkinkopan pulttia hollille ja niillä alkuun. Kohta saikin loput pultit kiinni ja sit meni ihan helposti kiinni :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja START »

joo mutta kun ei pultit yltä vielä jenkalle. ja sitä ihmeteltiin että on jo pooreilla kun pyörii kone mukana kun pyörittää lootan päästä. eli ilmeisimmin akselin pää takkuaa sinne kampuran pään laakeriin. on se pienestä kii
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja START »

ja kyllähän se sinne meni, hienosti.
tein semmosen työkalun, parivuotta sitten puretusta jumiutuneesta laatikosta joka ilman keppiä on ollut ulkosäilytyksessä. rälläköin siitä kytkin akselin poikki ja hieman muotoilin sitä päätä, tärppäsin kempillä lattaraudan pätkän toiseen päähän että saa vedettyä pois paremmin. sitten hölläsin asetelman pultteja ja moukaroin työkalun pohjille ja sitten vaan pois ja loota paikalleen
vielä vähän kasausta ja pääsee laittaan tulille :D
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja START »

savut otettu ja pieni testi lenkki pihassa heitetty.
tyhjäkäynti pitää säätää, nyt ei käy ilman että jalka on kaasulla (en kerennyt tänään)
muuten tuntu pelaavan hyvin, säätöö se tietysti kaipaa.
sytkä pitää tarkistaa, nyt on tulpanjohot ristissä kun viime talvena sattu meneen puol kierrosta pieleen eikä oo viittinyt kääntää kun toimii noinkin :D
suuttimia pitää puljata nyt polkastaessa meinaa hyytyä hetkellisesti, lähtee vetään pienellä viiveellä. muuten paha sanoo kun ei kunnon testiä ole ajettu
suuttimet oli muistaakseni nämä:
pää 145/150
ilma 150/150
tyhjäkäynti 50/60
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus

Viesti Kirjoittaja START »

eilen illalla käytiin kylillä aiheuttamassa pahennusta. lada on ihmeellinen auto, varmaan saatiin joltain ihmiseltä niskat sijoiltaan, kun päät käänty siihen malliin. :lol: jotain kehitystä muuutenkin oli havaittavissa, kun ennen kulku loppu n.140km/h nyt menee mittarin tappiin että heilahtaa. ja tosiaan suomessahan ei saa ajaa noin lujaa, eli suljetulla alueellahan se kokeiltiin :wink:
aluks auto toimi ihan hyvin, sitten hukku tyhjäkäynti, tai kävi se mutta kierroksia arviolta 3000rpm. pientä nykimistäkin oli havaittavissa tasakaasulla pienillä nopeuksilla
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vastaa Viestiin