Sivu 2/7
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 24.11.2008 14:02
Kirjoittaja IlkkaHe
THI-900 kirjoitti:Ryypystä:
Joo, kaikillahan on tapansa. Itse kun laitan kaasari auton käyntiin, niin että polkasen kerran kaasua ja sitten starttaan. Kun kone lupaa painan hieman kaasua että se jää käymään. Omat kokemukset ryypyn kiinni vetämisestä ennen starttausta ovat jokseen karmivia.

Ryyppyä vedän vasta sitten, kun kone käy kaasupolkimen varassa.
Kuten sanoit, kaikilla on tapana, mutta kyllä nuo otsoonit ainakin paljon paremmin tarttaa kun sammuksissa jo laittaa ryypyn päälle, kunhan ei ihan kiinni asti (paitsi kovilla pakkasilla) ja ei se ladan motti varmaan millään kaasarilla käy kylmänä ajettavalla tavalla

taino, käyhän se mutta melekosta hyppimistä son..
Ja kesällä sama juttu

Niin weberi kuin latan kaasari, ryyppyä ne vaatii

Vaatiihan ne ruiskutki? ne vaan on automaattisesti sähkösesti ohjattuja...
THI-900 kirjoitti:Suuttimista:
Itse olen suht perfektionista ja varmaan en saa ikinä omaani sellaisia suuttimia, joilla se toimis niinku kvartsikello. Anyway. Toi kaasari josta nyt puhutaan, kun oli 1700:sessa vakiossa kiinni, niin kyllä se voitti menohaluissa jokaisen vakioykspisteruiskun jota oon ajanu (oliskohan niitä nyt sitten 5kpl). Tosin tuo ykspisteruiskuhan tiedätään melko laiskaksi, mutta silti.
Tämä ei ole mitenkään vitt*uilua, mutta se kun päivittää ykspiste ruiskun kaasariksi, voi hyvinkin tuntua tehokkaammalta, koska ruiskussa ei ole nyytä nykäsyjä, ja seos pysyy tasalaatusena kuhunkin tilanteeseen. Kaasarissa kun on (huonosti säädettynä) noita kuolleita kohtia, niin totta se tuntuu että voimaa on, kun saa renkaat sutimaan kun pääsee kaasarin toiminta alueelle! Eli pers dynolla ei ole asiaa tässä(kään) mitään asiaa, vaan vertailu pitäis tehdä rintarinnan taikka penkissä.
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 24.11.2008 14:12
Kirjoittaja Jokari
THI-900 kirjoitti:Ryypystä:
Toi kaasari josta nyt puhutaan, kun oli 1700:sessa vakiossa kiinni, niin kyllä se voitti menohaluissa jokaisen vakioykspisteruiskun jota oon ajanu (oliskohan niitä nyt sitten 5kpl). Tosin tuo ykspisteruiskuhan tiedätään melko laiskaksi, mutta silti.
Joo no tohon ei tosiaan paljoa tarvita, kunnon kaasaria ei voi edes verrata tohon geeämmän tuotteeseen jossa on moni asia ryssitty kohtuu hyvin.
Niin ja veeperin kanssa riittää yleensä ruuvimeisseli + huoltosarja, ladan ruutta kun rupeaa temppuilemaan niin $$ tiskiin vaan ja vaihdetaan osia...
IlkkaHe kirjoitti: koska ruiskussa ei ole nyytä nykäsyjä, ja seos pysyy tasalaatusena kuhunkin tilanteeseen. Kaasarissa kun on (huonosti säädettynä) noita kuolleita kohtia, niin totta se tuntuu että voimaa on, kun saa renkaat sutimaan kun pääsee kaasarin toiminta alueelle!
Kyllä ainakin mun gm ruiskullisessa laappanassa on enemmän noita kuolleita kohtia ja puutumisia kuin weberillä on koskaan ollut
Toi GM ruiskullinen on kyllä melkonen sätös, en pidä sitä juuri minään.
Tosiaan veeperi ei kaipaa yhtään ryyppyä kylmänä ajaessa, toisinkuin esim ozoni jonka ryypyllä saa roikkua koko ajan ettei nyhdä. Mut se eka pysähdys on se ongelma, ei se häävisti käy ilman ryyppyä tyhjää kylmänä. Ja miksi pitäisikään, sitä varten on ryyppy.
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 24.11.2008 17:32
Kirjoittaja START
mut noi seos putketko on ok? vai suositteleeko joku jotain muuta?
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 24.11.2008 20:43
Kirjoittaja Jokari
START kirjoitti:mut noi seos putketko on ok? vai suositteleeko joku jotain muuta?
Juu koita niillä vaan.
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 2.12.2008 20:54
Kirjoittaja rallikuski
Tekeekö tommosella DGAV32/32:lla mitään 1500 ladassa?? Siis että onko "parempi" kuin axteekki...
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 2.12.2008 21:08
Kirjoittaja Jokari
Hyvin nuo pikkukurkkuisetkin toimii, aivan räjähtävintä yläkerrostehoa ei saavuteta mut muuten pelaa.
Yleisesti ottaen mikä tahansa "isopäästöinen" kaasari on asteekkia parempi. Jopa Ozon

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 3.12.2008 15:10
Kirjoittaja START
jep. tuo mun on 32/36 ja ei siitäkään käytännön kokemusta ole.
nyt on kuitenniin suuttimet tilattu, kalliiks män mutta ei voi mitään (ilman putsarit ja kaikki)
155 ilmoja ei ollu mut kai niitäkin saa myöhemmin jos sattuu tartteen.
tästä sitten lisää kun saadaan eka tuo 1700mylly keulille ja säätö hommiin

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 4.12.2008 18:28
Kirjoittaja rallikuski
Otimpa sitten neuvosta vaarin ja kävin eilen hakemassa tommosen 32/36:sen...
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 4.12.2008 19:29
Kirjoittaja START
oneksi olkoon. ihan hyvä valinta
itse tässä pakettia odotellessa, rupee autotallikin oleen pikkuhiljaa iskussa, pieniä telineitä ja parikymmentä pulttilaatikkoa vielä niin rupee oleen mallillaan, hukassa olevan smirkkelinkin kun vielä löytäs. sitten kun saa yhen kiireellisemmän autorojektin alta pois niin pääsee ladan kimppuun oikeen kunnolla, sen jälkeen voikin jatkaa jäärata auton kanssa että kerkee tän talven jäillekkin (jos semmosia tulee) ja sitten japsipelinkin ku sais ens kesäks ajoon nii.....
hyvin suunniteltu on puoliks valmis

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 31.12.2008 19:15
Kirjoittaja START
nyt on sen verta edistystä tullut että vanha kone ja loota väännettiin pois ja 1700 on jo paikallaan.
piti silleen nopeesti tiistai aamuna nykästä kone pois ja uus illalla tilalle, ei ihan onnistunut kun kytkin akseli meinaa tehdä pään vaivaa. tarvii huomenna höllätä asetelman pultit ja keskitellä levy uudestaan, josko sitten uppois paremmin.
sitten nopee kasaus, putkiston teko, sisustan purku ja kasaus, weeberin säätö, katsastus ja tammikuun lopussa pitääkin jo olla ajossa.
paikallisella konttorilla kysyin mitä tuumaavat tosta koneesta, ei luvannut siltä seisomalta. pitää mennä konela todistuksen kanssa kyseleen lisää, jos ei kelpaa käydään toisella konttorilla
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 31.12.2008 20:39
Kirjoittaja Jokari
Mulla oli samaa ongelmaa ton kytkinakselille lähtemisen kanssa yhdessä asteekkipadassa vaikka oli kunnolla keskitetty kotikutoisella työkalulla.
Tuntikausien muilutuksen jälkeen ei auttanut muu kuin laittaa pari kytkinkopan pulttia hollille ja niillä alkuun. Kohta saikin loput pultit kiinni ja sit meni ihan helposti kiinni

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 1.1.2009 9:29
Kirjoittaja START
joo mutta kun ei pultit yltä vielä jenkalle. ja sitä ihmeteltiin että on jo pooreilla kun pyörii kone mukana kun pyörittää lootan päästä. eli ilmeisimmin akselin pää takkuaa sinne kampuran pään laakeriin. on se pienestä kii
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 1.1.2009 16:47
Kirjoittaja START
ja kyllähän se sinne meni, hienosti.
tein semmosen työkalun, parivuotta sitten puretusta jumiutuneesta laatikosta joka ilman keppiä on ollut ulkosäilytyksessä. rälläköin siitä kytkin akselin poikki ja hieman muotoilin sitä päätä, tärppäsin kempillä lattaraudan pätkän toiseen päähän että saa vedettyä pois paremmin. sitten hölläsin asetelman pultteja ja moukaroin työkalun pohjille ja sitten vaan pois ja loota paikalleen
vielä vähän kasausta ja pääsee laittaan tulille

Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 2.1.2009 21:17
Kirjoittaja START
savut otettu ja pieni testi lenkki pihassa heitetty.
tyhjäkäynti pitää säätää, nyt ei käy ilman että jalka on kaasulla (en kerennyt tänään)
muuten tuntu pelaavan hyvin, säätöö se tietysti kaipaa.
sytkä pitää tarkistaa, nyt on tulpanjohot ristissä kun viime talvena sattu meneen puol kierrosta pieleen eikä oo viittinyt kääntää kun toimii noinkin
suuttimia pitää puljata nyt polkastaessa meinaa hyytyä hetkellisesti, lähtee vetään pienellä viiveellä. muuten paha sanoo kun ei kunnon testiä ole ajettu
suuttimet oli muistaakseni nämä:
pää 145/150
ilma 150/150
tyhjäkäynti 50/60
Re: weeber dgav ja suuttimien puljaus
Lähetetty: 4.1.2009 9:36
Kirjoittaja START
eilen illalla käytiin kylillä aiheuttamassa pahennusta. lada on ihmeellinen auto, varmaan saatiin joltain ihmiseltä niskat sijoiltaan, kun päät käänty siihen malliin.

jotain kehitystä muuutenkin oli havaittavissa, kun ennen kulku loppu n.140km/h nyt menee mittarin tappiin että heilahtaa. ja tosiaan suomessahan ei saa ajaa noin lujaa, eli suljetulla alueellahan se kokeiltiin
aluks auto toimi ihan hyvin, sitten hukku tyhjäkäynti, tai kävi se mutta kierroksia arviolta 3000rpm. pientä nykimistäkin oli havaittavissa tasakaasulla pienillä nopeuksilla