Ikävä kyllä ladakuskit liikenteessä näyttävät jatkuvasti että pelit eivät kulje edes 10km/h vajaa rajoituksia. Tämä on karu fakta.Lada-Jussi kirjoitti: Mutta bemarikuskeille ei mahda mitään, heidän on aina pakko näyttää että pelit kulkee.
Siitä ohittamisesta ja sen vaikeudesta
Re: Siitä ohittamisesta ja sen vaikeudesta
Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
Ettei ihan trollina vaan pidetä niin totta tuo on. En juuri muista nähneeni edes nopeusrajoitusta ajavaa takavetoladaa. Ainakin motarilla maksimivauhti tuntuu olevan 80 km/h jos sitäkään.BME316 kirjoitti:Ikävä kyllä ladakuskit liikenteessä näyttävät jatkuvasti että pelit eivät kulje edes 10km/h vajaa rajoituksia. Tämä on karu fakta.Lada-Jussi kirjoitti: Mutta bemarikuskeille ei mahda mitään, heidän on aina pakko näyttää että pelit kulkee.
Itsehän ajan ladalla vähintään 10 km/h enemmän mittariin kuin nopeusrajoitus on, pysyy liikenne sujuvana.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Lada-Jussi
Olen useita kertoja ollut takaveto-Ladan kyydissä, joka ajaa yli nopeusrajoitusten, muistuu mieleen sellainenkin tapaus kun poliisi pysäytti ja kuski sai sakotJokari kirjoitti:Ettei ihan trollina vaan pidetä niin totta tuo on. En juuri muista nähneeni edes nopeusrajoitusta ajavaa takavetoladaa. Ainakin motarilla maksimivauhti tuntuu olevan 80 km/h jos sitäkään.BME316 kirjoitti:Ikävä kyllä ladakuskit liikenteessä näyttävät jatkuvasti että pelit eivät kulje edes 10km/h vajaa rajoituksia. Tämä on karu fakta.Lada-Jussi kirjoitti: Mutta bemarikuskeille ei mahda mitään, heidän on aina pakko näyttää että pelit kulkee.
Itsehän ajan ladalla vähintään 10 km/h enemmän mittariin kuin nopeusrajoitus on, pysyy liikenne sujuvana.

Olet ollut kyydissä mutta oletko nähnyt liikenteessä näitä hitureita? Eihän siellä landella taida muilla olla ladoja. Tarkoitin nyt täällä sivistyksen seassa enkä jossain landen mettätiellä missä voi muutenkin ajaa vähän reippaammin jos kantti kestää. Poliiseja tai muita liikennettä siellä harvemmin on, hirviä vaan saa varoa.Lada-Jussi kirjoitti:Olen useita kertoja ollut takaveto-Ladan kyydissä, joka ajaa yli nopeusrajoitusten, muistuu mieleen sellainenkin tapaus kun poliisi pysäytti ja kuski sai sakot
- Lada-Jussi
jos oikein miettii, niin aika harvoin tuolla liikenteessä Ladoja on tien tukkona, niitä oikeastaan näkee hyvin vähän missään, ainakin tossa kolmostiellä Helsinki Tampere välillä ei näe juuri koskaan. Rekkoja oli tänä aamunakin tien tukkona, ohitin niitä Samaralla montakin, kaikki muut ajoikin sitten ohitse reipasta ylinopeutta.
Onko kukaan nähnyt rajoitusten mukaan kulkevaa Bemaria? Mä olen nähnyt kerran, kun itse ajoin lainassa olevalla Bemarilla, ei ehtinyt bemari kuume eli vauhtihalvaus iskeä.
Onko kukaan nähnyt rajoitusten mukaan kulkevaa Bemaria? Mä olen nähnyt kerran, kun itse ajoin lainassa olevalla Bemarilla, ei ehtinyt bemari kuume eli vauhtihalvaus iskeä.

Hitto mutta sain hyvän keskustelun aikaan 

21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Mut ohitti lauantaina päivällä keskustassa tavallisella 2-kaistaisella (meno/paluu) kadulla 40km/h -alueella Z3-bemu sarjassamme järjettömät ohitukset? 50 metrin päässä olin hänen takanaan odottamassa liikenneympyrään pääsyä. Eihän noille voi kuin nauraa ohittavan auton merkistä riippumatta.Lada-Jussi kirjoitti:Onko kukaan nähnyt rajoitusten mukaan kulkevaa Bemaria? Mä olen nähnyt kerran, kun itse ajoin lainassa olevalla Bemarilla, ei ehtinyt bemari kuume eli vauhtihalvaus iskeä.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Kyllähän näitä aina riittää. Sanon vain että ei kannata rajata pelkästään bemarikuskeihin näitä tapauksia, kyllä niitä löytyy joka automerkiltä. Mutta tuon Ladakuskien hidastelun voi yleistää lähes 99 prosenttisesti. Jos et tunne olevasi hidastelija niin älä ota itseesi. Kyllä täällä Etelä-Suomessa vanhempiakin ladoja näkee viikoittain ja 99% niistä eivät aja rajoituksien mukaan liikennevirran mukana. Muutama poikkeus siis vuoden parin välein esiintyy. Ehkä se Lada-Jussi sitten kuuluu siihen 1% joka ajaa rajoitusten mukaan, tai sitten silläkin näyttää vain mittari 20% liikaa.Yogi kirjoitti:Mut ohitti lauantaina päivällä keskustassa tavallisella 2-kaistaisella (meno/paluu) kadulla 40km/h -alueella Z3-bemu sarjassamme järjettömät ohitukset? 50 metrin päässä olin hänen takanaan odottamassa liikenneympyrään pääsyä. Eihän noille voi kuin nauraa ohittavan auton merkistä riippumatta.Lada-Jussi kirjoitti:Onko kukaan nähnyt rajoitusten mukaan kulkevaa Bemaria? Mä olen nähnyt kerran, kun itse ajoin lainassa olevalla Bemarilla, ei ehtinyt bemari kuume eli vauhtihalvaus iskeä.
Aiheeseen liittyen...
Eilen illalla olimme kihlatun kanssa tulossa 5-tietä etelään päin niin joku siellä Volvon lanssa taiteili.
Hiillosti edellä ajavan takapuskuria parin metrin päästä ja melkein puskuria hipoien pyyhälsi ohi kun tilaisuus tuli!
Ja aiheessa pysyen/ketjua mukaillen...
Itse en Lada-aikoina ollut tasan kenenkään tukkona, sai sitä hitaampia ohitella motarillakin.
Aina kun veti kesäaikaan sen 130km/h mittarin mukaan niin oli sopivasti liikennevirrassa mukana.
Ja Honda-aikoina vielä vähemmän olin tientukkona
Eilen illalla olimme kihlatun kanssa tulossa 5-tietä etelään päin niin joku siellä Volvon lanssa taiteili.
Hiillosti edellä ajavan takapuskuria parin metrin päästä ja melkein puskuria hipoien pyyhälsi ohi kun tilaisuus tuli!
Ja aiheessa pysyen/ketjua mukaillen...
Itse en Lada-aikoina ollut tasan kenenkään tukkona, sai sitä hitaampia ohitella motarillakin.
Aina kun veti kesäaikaan sen 130km/h mittarin mukaan niin oli sopivasti liikennevirrassa mukana.

Ja Honda-aikoina vielä vähemmän olin tientukkona

Parhaiten saa nauraa kun ajaa ladalla kympin yli rajotuksen, niin sen takana olevan auton on silti aina päästävä ohi. Muutaman kerran kokeillu kuinka paljon tarvitsee ajaa ettei ladasta ohi mennä. Lukemat on aika hävyttömiä esim. 60km/h rajoituksella 110km/h. Ei sillä että ärsyttää haluaisin, mutta ei tarvii siihen eteen tulla ohittamisen jälkeen ajamaan nopeusrajoitusten mukaan.
Ja se ohitus tehdään nimenomaan sen takia että edellä ajava ajaa ladalla. Kyllä se ladakin kulkee rajotusten mukaan ihan hyvin.
Ja se ohitus tehdään nimenomaan sen takia että edellä ajava ajaa ladalla. Kyllä se ladakin kulkee rajotusten mukaan ihan hyvin.
Itse en ainakaan ohittele auton merkin tai mallin takia vaan ainoastaan jos se ajelee hitaammin kuin itse. Jos tunnette kokevanne syrjintää niin siitä ei kannata välittää, ladailijoita kun yleisesti syrjitään monessa muussakin asiassa. Jos luonteesi ei sitä kestä niin kannattaa vaihtaa merkkiä.red-devil kirjoitti:Parhaiten saa nauraa kun ajaa ladalla kympin yli rajotuksen, niin sen takana olevan auton on silti aina päästävä ohi. Muutaman kerran kokeillu kuinka paljon tarvitsee ajaa ettei ladasta ohi mennä. Lukemat on aika hävyttömiä esim. 60km/h rajoituksella 110km/h. Ei sillä että ärsyttää haluaisin, mutta ei tarvii siihen eteen tulla ohittamisen jälkeen ajamaan nopeusrajoitusten mukaan.
En pahemmin välitäkkään jos joku nyt haluaa pakosti siitä ladasta ohi mennä. Enemmänkin naurattaa. Ajelen itse kesällä tehokkaalla autolla ja harvemmin silloin kukaan välttämättä ohi haluaa edes tulla, mutta heti kun ottaa ladan esille niin jo asiat muuttuu. Tämä nyt vaan on minun huomio asiasta.BME316 kirjoitti:Itse en ainakaan ohittele auton merkin tai mallin takia vaan ainoastaan jos se ajelee hitaammin kuin itse. Jos tunnette kokevanne syrjintää niin siitä ei kannata välittää, ladailijoita kun yleisesti syrjitään monessa muussakin asiassa. Jos luonteesi ei sitä kestä niin kannattaa vaihtaa merkkiä.red-devil kirjoitti:Parhaiten saa nauraa kun ajaa ladalla kympin yli rajotuksen, niin sen takana olevan auton on silti aina päästävä ohi. Muutaman kerran kokeillu kuinka paljon tarvitsee ajaa ettei ladasta ohi mennä. Lukemat on aika hävyttömiä esim. 60km/h rajoituksella 110km/h. Ei sillä että ärsyttää haluaisin, mutta ei tarvii siihen eteen tulla ohittamisen jälkeen ajamaan nopeusrajoitusten mukaan.
Tämä on tullu huomattua. Mazdalla kun ajelee mittarin mukaan moottoritiellä sitä 110km/h (todellinen 104km/h) niin kukaan ei ole menossa ohi. Mutta erehdyppä Ladalla ajaan tuota 110km/h (todellinen 109km/h) niin ohi mennään ja lujaa. Ja jäädään siihen eteen sitten ajeleen. Ei siinä, jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee mutta ihmetyttää vaan vähän tuo touhu.red-devil kirjoitti:En pahemmin välitäkkään jos joku nyt haluaa pakosti siitä ladasta ohi mennä. Enemmänkin naurattaa. Ajelen itse kesällä tehokkaalla autolla ja harvemmin silloin kukaan välttämättä ohi haluaa edes tulla, mutta heti kun ottaa ladan esille niin jo asiat muuttuu. Tämä nyt vaan on minun huomio asiasta.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Harvemmassa (huom takaveto!) ladassa on noin vähän mittariheittoajta kirjoitti:Tämä on tullu huomattua. Mazdalla kun ajelee mittarin mukaan moottoritiellä sitä 110km/h (todellinen 104km/h) niin kukaan ei ole menossa ohi. Mutta erehdyppä Ladalla ajaan tuota 110km/h (todellinen 109km/h) niin ohi mennään ja lujaa. Ja jäädään siihen eteen sitten ajeleen. Ei siinä, jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee mutta ihmetyttää vaan vähän tuo touhu.