Lada-Jussi kirjoitti:osaavilla käsillä viittaan tuohon jo muiden mainitsemaan että kestäminen riippuu myös ratin ja penkin välistä. itsellä kokemuksia vanhoistakin Ladan raadoista ja kilometrejä paljon, eikä ne ole kummemmin hajoillut, varsinkaan kannentiivistettä, perää tai laatikkoa ei ole tarvinnut koskaan vaihtaa. koko aihe vaikuttaa vähän provoilulta
En tiie mut mun matukan penkin ja luisin ratin välistä ei hirveesti aina järkee löydy, ja nämä siis sijaitsee samarassa.
Ite oon ajanu nyt yli 50tkm 1500i GM samaralla, ja kyllä pitää sanoa että aina on päästy minne on tarvittu, woihan wanha wihtahousu luja tekniikka. Eikä oo tulppia, jakajia muita paskoja vaiheltu eikä venttiilejä säädetty, öljyt vaihdettu 10tkm välein ja suodatin.
Toki kaikkea pientä on menny en rupee ees luettelee MUTTA:
kun vertaa talouden kakkosautoihin, on ollut siis toyotaa, mazdaa ooppelia tähän mennessä ja nyt kait vaihtuu tuo rytö ooppeli taas mazdaan, kyllä se emännän auto vaan on telakalla/ajokelvottomana seissy vaikka "hyviä länsimerkkejä" ovat olleet.
Toki kokonaisajomäärät on ollu isompia, 250->tkm kaikilla, mutta myös moottorit toyotaa lukuunottamatta. Myöskin uutena ostohinta ollut 2-3x samaran.
Sanoisin että samara on taloudellinen, johtuu sekä varmuudesta, joka on vähintään keskitasoa autoista yleensä puhuttaessa, mutta myös yksinkertaisuudesta, joten minäkin voin remppailla ja säästää satasia xD
Samoin osat halpoja.
Kyllä samara on kestävä auto, hinta laatusuhteeltaan. Minun kokemuksieni perusteella. Eikä oo punaviiriä silmillä, vaihtuu ihan eri maailman laitteeseen kunhan rahoitus käy, mutta hyvä tolla on ajella, kun eteenpäin pääsee. Ja laittelemalla saa paremman kuin monesta länsiautosa

ps. Emäntä on kuskina tälläki hetkellä mun samaralla kun oma OOOPPELI ei oikein pelaa, woihan wanha wihtahousu ROMUT!!!