Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

Lada-Jussi kirjoitti:osaavilla käsillä viittaan tuohon jo muiden mainitsemaan että kestäminen riippuu myös ratin ja penkin välistä. itsellä kokemuksia vanhoistakin Ladan raadoista ja kilometrejä paljon, eikä ne ole kummemmin hajoillut, varsinkaan kannentiivistettä, perää tai laatikkoa ei ole tarvinnut koskaan vaihtaa. koko aihe vaikuttaa vähän provoilulta

En tiie mut mun matukan penkin ja luisin ratin välistä ei hirveesti aina järkee löydy, ja nämä siis sijaitsee samarassa.

Ite oon ajanu nyt yli 50tkm 1500i GM samaralla, ja kyllä pitää sanoa että aina on päästy minne on tarvittu, woihan wanha wihtahousu luja tekniikka. Eikä oo tulppia, jakajia muita paskoja vaiheltu eikä venttiilejä säädetty, öljyt vaihdettu 10tkm välein ja suodatin.

Toki kaikkea pientä on menny en rupee ees luettelee MUTTA:

kun vertaa talouden kakkosautoihin, on ollut siis toyotaa, mazdaa ooppelia tähän mennessä ja nyt kait vaihtuu tuo rytö ooppeli taas mazdaan, kyllä se emännän auto vaan on telakalla/ajokelvottomana seissy vaikka "hyviä länsimerkkejä" ovat olleet.

Toki kokonaisajomäärät on ollu isompia, 250->tkm kaikilla, mutta myös moottorit toyotaa lukuunottamatta. Myöskin uutena ostohinta ollut 2-3x samaran.

Sanoisin että samara on taloudellinen, johtuu sekä varmuudesta, joka on vähintään keskitasoa autoista yleensä puhuttaessa, mutta myös yksinkertaisuudesta, joten minäkin voin remppailla ja säästää satasia xD

Samoin osat halpoja.

Kyllä samara on kestävä auto, hinta laatusuhteeltaan. Minun kokemuksieni perusteella. Eikä oo punaviiriä silmillä, vaihtuu ihan eri maailman laitteeseen kunhan rahoitus käy, mutta hyvä tolla on ajella, kun eteenpäin pääsee. Ja laittelemalla saa paremman kuin monesta länsiautosa 8) Ollu ylimäärästä aikaa rakennella ja röpellellä kun ite auto pelittää 8) kop-kop... :?

ps. Emäntä on kuskina tälläki hetkellä mun samaralla kun oma OOOPPELI ei oikein pelaa, woihan wanha wihtahousu ROMUT!!! :evil: :evil: :evil:
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Viesti Kirjoittaja markku »

Tässä kaikille fanaattisille herkkua ..... lata on paras ,ei vikoja, hyvä ajaa ,aerodynaaminen ,terävyörenkaaat...ainakin mainoksessa,ergonomiset penkit,taloudellisuusmittari,levyjarrut,huoltoytävällinen........ HALPA ............ mutta miten se lause menikään HALVALLA EI :lol: hyvää saa :?
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

markku kirjoitti:mutta miten se lause menikään HALVALLA EI :lol: hyvää saa :?
:arrow: Halpa ja huono, nehän on synonyymeja!

-Hannele Lauri, naisen logiikka-
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Kyllä hyvin pidetty lada kestää, tai vähän huonomminkin pidetty. perustekniikka varmasti kestää hienosti aikamoistakin rallia, kokemusta on jäältä jne... yhestä 1200L ladasta meni ketjunkiristäjä tai kiertokanki 2 talven rälläyksestä melkeen jokapäivä ajettiin, joka oli kakkosella huudatusta ja mutkaan veljet saattoi lyädä ykköstäkin kierros mittari näytti rajuja kierroksia kokoajan jopa 7500rpm :) ja toinen 1200L jäällä 2 talvea ja pellolla 2 syksyä ja toimivana myin kaverille ja siitä otettiin kone yhteen farmari peltoladaan ja hyvin on pelannut siinäkin ja aina lähtee ja toimii.

Lada kestää, tietysti vikojan saattaa tulla kuten muihinkin autoihin.
Japanilaiset kestävät myös älyttömästi siitä ei pääse mihinkään, mutta korit on mitä on :lol:
Lada on karu auto jolla ajaa tosimiehet ja jota voi itse korjata ja laittaa, se on mielestäni plussaa.

Tykkään ladasta!
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

"koskaan ei oo mitään ollut",mutta vikoihin vastaukset ja varaosanumerot tulee kuin "apteekin hyllyltä". :lol: :lol:
Avatar
Ukki
Viestit: 1876
Liittynyt: 3.2.2007 9:00
Paikkakunta: Kajaani

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Kaikissa autoissa on vikoja, eihän olisi Autokorjaamoja keksittykään, jos ne eivät olisi tarpeellisia autojen särkymisen vuoksi. Olisi vain huoltamoita. Rols Roycetkin rikkoutuvat ja Sisussa aikoinaan ollut Rols Roycen dieseli ei eheitä päiviä tainnut olla viikkoa pidempää jaksoa.
Aina kun käy jollakin korjaamolla niin siellähän on edustetun merkin autoja korjattavana. Miten tälläinen ilmiö on mahdollista niillekin lujiksi ja kestäviksi kehutuilla merkeillä?
Tietääkö joku kuinka paljon tänäpäivänä on työssä olevia autoasentajia kotomaamme korjaamoilla yhteensä.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Avatar
Hannnu
Viestit: 187
Liittynyt: 1.12.2008 1:34
Paikkakunta: Janakkala/Turenki

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Viesti Kirjoittaja Hannnu »

gti-perttu kirjoitti:Tässon nyt elämänkaaren toinen Lada menossa ja tämän toisen yksilön kohdalla ainakin omat kokemukseni romuttavat mielikuvan Ladan kestävyydestä totaalisesti! Onko tämä nyt ihan normaalia että 5tkm aikana saa rempata vaihdelaatikon, kannentiivisteen ja perän!? :shock:

Eikö noin lujan auton maineessa olevan auton kuuluis kestää 5000km jääratapoletusta mukisematta?? Luulis, muttei kerpele!

No jos nyt jotain positiivista pitää hakemalla hakea, ni ei oo ollu kylymä kiertää jäärataa! Porukka on ollu ihmeissään ku kuski hyppää munasillaan lapioimaan ladaa penkasta! :D Niin, ja röökiräppänän lukot on vielä toistaseks pysyny kiinni!
Perän saa helposti jäällä rikki, Jos on vähänkin öljy pinta alhainen, Pitkässä kurvissa öljy painuu taka-akselin toiseen päähän jolloin ei voitele kunnolla... Kokemuksella puhun. Itse en heittänyt käyttis kombilla kuin 3 kiekkaa suht lyhyellä radalla ja ajoin 20km jonka jälkeen risteteyksestä lähdettäessä kuulu poks ja hampaita irtos tasauspyörästöstä
Lada 2104 1700i 96`
Kalleriaan->http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/in ... ?cat=10722

VW Passat 2.5 V6 TDI 4Motion 01'
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Viesti Kirjoittaja Jokari »

THI-900 kirjoitti:1200cc kone on oikein käytettynä ikuinen...
Mistäs muuten tämä yleinen harhakuvitelma on syntynyt? Missä on yli 200 tkm ajetut pikkulohkot? Miksei niitä koskaan näe missään? Mikä muka tekee pikkulohkosta kestävän verrattuna muihin, tismalleen saman rakenteen omaaviin isomman iskutilavuuden koneisiin?
Onko se kestävä jos papparainen ajelee kääpiölohkolla 50 tkm 15 vuoteen? Aika = kestävyys tuntuu olevan ainoa merkitsevä tekijä useimmille :?:

Tiedän yhden vajaa 300 tkm ajetun pikkulohkon vuosien takaa, ja kone oli aivan valmista kauraa noilla kilsoilla, täydellinen remontti oli edessä. Omistaja oli tarkka mies ja huolsi kotteroa aina viimeisen päälle, niinkuin minäkin, olihan kyseinen herrasmies sentään isoisäni :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ja topikkiin liittyen, takavetolada kelpaa omasta mielestäni lähinnä revittely- ja hauskanpitokäyttöön, mutta ei niistä oikein muuhun ole. Tähän se on itsellänikin mennyt takavuosien hissuttelusta, nykyään ajan aika pitkälti hällä-väliä tyylillä niin paljon kuin vehkeistä irtoaa. Revittelyä tosin jarruttaa useimpien osien huono kesto kovassa käytössä, joten siksi nämä ei ole rässikäytössä kovin pitkäikäisiä.

Mutta hauskaa on kuitenkin ollut näiden kanssa repiessä ja varmasti tulee vielä olemaankin :D

http://www.youtube.com/watch?v=1mYY32SiQZg Mielestäni tässä videossa korostuu takavetoladan parhaat piirteet, talvi + takaveto + jäätä = hauskaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Ukki
Viestit: 1876
Liittynyt: 3.2.2007 9:00
Paikkakunta: Kajaani

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Jos revittely ja mustienrantujen teko on mukavaa, niin varaosa- ja rengaskauppiaille tälläiset harrastajat ovat varmasti erikoiseniloisenmukavankivoja :lol: :lol:
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Jaska HKI kirjoitti:"koskaan ei oo mitään ollut",mutta vikoihin vastaukset ja varaosanumerot tulee kuin "apteekin hyllyltä". :lol: :lol:
No eihän siinä mitään kummallista ole. Varaosanumerot saa varaosaluettelosta, jotka taas saa UKK-osiosta.

Ja jokseenkin kaikki mahdolliset ja mahdottomat viat voi lukea - ainakin jos osaa hieman englantia - käännöskoneiden avulla venäläisiltä keskustelupalstoilta. Wenään runsas Lada-kanta takaa sen, että tuskin on olemassa sellaista vikamahdollisuutta, jota ei olisi käsitelty.

Itse olen pitänyt tapana, että kun taloon tulee jokin uusi laite, pyrin siihen vähän tutustumaan etukäteen, ettei sitten tarvitse pimeässä metsässä sormi suussa ihmetellä, jos jokin vika tulee.

Lada on parempi kuin huonommat autot -terveisin

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
ElManu
Viestit: 270
Liittynyt: 17.5.2006 14:37
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Viesti Kirjoittaja ElManu »

Itelläni on tuo jääratarassi 1200S ajettu reilu 320000km ja tuntuu toimivan paremmin ko tuo 220000km ajettu käyttis.. :lol:
Tuosta ajetummasta ei oo hajonnu ku vasta tän kauven alussa kytkin, ja sekin osittain omaa hölmöyttä... :roll:
Ihe ku tekköö, ni suap just semmosen ku sattuu tulemmaan!
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

kävin tänään katsastaa Samaran, huomautuksetta läpi, vaikka olin täältä saanut käsityksen, että pitkää vikalistaa lähetään hakemaan. auto kun on sentään 231 tkm ajettu. viimeisen 90 tkm:n aikana laitettavaa ollut varsin vähän ja erityisesti kaikki on ollut halpaa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Olen seurannut http://www.nettiauto.com "halpis sivustoja....eli noin 500€:n autoja.Sieltä löytyy 350tkm ajettua Saabia,500 tkm ajettuja mersuja,350 tkm ajettuja Citroeneita vajaa 400tkm ajettuja Peugeotteja.Ladat on yleensä 70tkm-140tkm ajettuja.Kysyn vaan kuka viittii esim 300tkm sitruunaan paljon ennakkohuoltoja tehdä...eiköhän se ole vain noin öljynvaidot ja toivomus että pitkään kestää ja näyttäähän nuo kestävätkin.Esim 450 tkm ajettu Suzuki Swift 1,3 ei ole mahdoton yhtälö vaikka halpis auto on ollt jo uutena.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Ladojen maine kestävinä autoina. Totta vai propagandaa??

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Ladan osalta ei varmaan moni tiedä paljon niillä on oikeasti ajettu, kun mittari menee jo sadan tonnin jälkeen ympäri. itse kun etsiskelin edullisia Samara Sedaneita korkealla kojetaululla (miljoonamittarilla) niin aloin epäillä että noita porrasperäsiä käytetään takseina, kun järjestäin löytyi 250 tkm ajomääriä. Itse ostin oman matalalla kojetaululla ja mittarissa jotain 36 tkm, papereista selviää että ainakin toinen kierros on menossa, mutta mikään ei todista sitä, etteikö olisi jo kolmas kierros. Yleisen uskomuksen mukaan, että Ladalla ei paljon ajeta niin oletan että oli vasta toinen kierros, mutta en voi olla varma on ko mun autolla nyt ajettu 231 tkm vai peräti 331 tkm?
Yhdellä toverilla on 340 tkm ajettu 2104 Lada, joka monien mielestä näyttää ihan uudelta, ei kukaan uskois että niin paljon on ajettu. Sitä on kyllä pidettykin ja tekniikkaa vaihdettu vain tuning mielessä, ei siksi että olis mennyt rikki. Jos sen antais ilman huoltomuistiomerkintöjä jollekin arvioitavaksi, niin luulisi varmaan että mittarissa oleva 40 tkm on korkeintaan 140 tkm (oikeaa ajomäärää), ehkä peräti vain 40 tkm.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin