START kirjoitti:
ja oma nappis: katsastus setä ei uskonut että on 1200, muka korkee lohko. lappuun se kirjotti kuulakärkikynällä: iskutilavuus selvitettävä. olihan siinä jarrut ja jokunen nivelkin väljä ja päästöt ihan harakoilla.
seuraavalla näytöllä muuttivat otteeseen iskutilavuuteen 1690 ja siitäkin velottivat liki 100e
On ne kyllä aika epeleitä kun huomaa "korkean" lohkon, itse en ainakaan huomaa mallimerkintää katsomatta eroa jos koneet on samalla tavalla varusteltu.
Toki muutamia detailijuttuja on muuallakin, mut ei ne tavan inssille aukea.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
START kirjoitti:
ja oma nappis: katsastus setä ei uskonut että on 1200, muka korkee lohko. lappuun se kirjotti kuulakärkikynällä: iskutilavuus selvitettävä.
seuraavalla näytöllä muuttivat otteeseen iskutilavuuteen 1690 ja siitäkin velottivat liki 100e
niin että katsastusmies oli sitten kuitenkin oikeassa? saisivat enemmänkin puuttua tuollaisiin katsastuksessa. tuuninki = liikenne turvallisuuden vaarantamista
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lada-Jussi kirjoitti:tuuninki = liikenne turvallisuuden vaarantamista
No johan on
Sanoisin että suuremman uhkan muodostavat ne papparaiset ja muutkin ladailijat jotka maleksivat orkkisladoillaan perinteistä 20-30 km/h alinopeutta aina ja kaikkialla.
Tuunaajat sentään ajaa vähintään sen mitä kyltissä sanotaan
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Yleensä laskun loppusumma on pienempi, jos vauhtia on vähemmän. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että jos joku ajaa takaveto-Ladalla yli 80km/h, niin hänen itsesuojeluvaistossaan on jotain pahasti pielessä.
audiq kirjoitti:Yleensä laskun loppusumma on pienempi, jos vauhtia on vähemmän
Olet siis sitä mieltä että pitäisi tukkia sujuva liikenne ajamalla alinopeutta? Muutenkin jos takavedolla rysäyttää johonkin yli 40 km/h niin hengenlähtö on aivan varma asia, joten alinopeutta ajamalla ei voita mitään. Saman se maksaa kun pistetään kylmiöön...
audiq kirjoitti:Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että jos joku ajaa takaveto-Ladalla yli 80km/h, niin hänen itsesuojeluvaistossaan on jotain pahasti pielessä.
Pätee kyllä orkkis takavetoon...kun ei paremmasta tiedä niin paha vaatia enempää
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
niin mullahan inssin kiinnostuksen herätti krominen putsari ja kärjetön sytkä. semmosen pienen mclite lampun se pisti huohottimen kannen päälle ja totes että korkea lohko, on kuulemma itekkin pelannu näitten romujen kanssa. oikeassa se toki oli, säännöt on vaan tehty rikottaviksi
ja ei vielä 160km/h tunnu pahalta (huom! bilsteinit alla) niin ja tosiaan suljetulla moottori radalla kokeillut, ehän suomessa missään yli 120km/h ajeta
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
On sillä kai jokunen Lada ollut itselläänkin ja totesi munkin nappiksesta että näitä pitäisi pistää talteen.
Ei se muuten turhan kranttu ole, huomasi munkin kompista väärinpäin asennetut jarruletkut eikä ollut niistä sitten kuitenkaan huolissaan kun siinä käänneltiin renkaita ja katsottiin ettei ne jousien väliin mene.
START kirjoitti:ellei ole vanteen valmistajan hyväksymät
Eli se menee vielä noin? Jossain välissä puhuvat, not nehi olis kiellettyjä..
Vaa eikös Latassa oo alunperin palikka eessä n. parin kolmen mm luokkaa? Ainahi itelläni ollu kaikissa 3:ssa, niillä kohistustappiloilla kiinni..
Lada-Jussi kirjoitti:tuuninki = liikenne turvallisuuden vaarantamista
Ehkä näin, jos ei osaa kiristää muttereita. Mutta sillon on myös orkkis vaarallista..
Ihe ku tekköö, ni suap just semmosen ku sattuu tulemmaan!
Jokari kirjoitti:
Olet siis sitä mieltä että pitäisi tukkia sujuva liikenne ajamalla alinopeutta? Muutenkin jos takavedolla rysäyttää johonkin yli 40 km/h niin hengenlähtö on aivan varma asia, joten alinopeutta ajamalla ei voita mitään. Saman se maksaa kun pistetään kylmiöön...
Lähinnä syytöntä vastapuolta tarkoitin. Enemmän minua ärsyttää ylinopeutta ajavat, kun alinopeutta köröttelijät.
Harvoin minä olen törmännyt sellaisiin köröttelijöihin, joiden matkavauhti vaikuttaisi käytännössä mitenkään matka-aikoihin.
Ylinopeutta ajavia taas saa "holhota" vähän väliä.
alinopeutta ajavista voi aina ajaa ohitse, ylinopeutta ajavat tulee päälle ja siinä syytön joutuu kärsimään
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)