Sivu 2/23
Lähetetty: 29.5.2004 9:29
Kirjoittaja Osku
Mulla näyttää myös keskikulutuksen olevan yli 15 litraa satasella, vaikka se todellisuudessa on alle puolet siitä.
T: Osku
Lähetetty: 12.6.2004 12:11
Kirjoittaja Osku
Siis kulutus näyttää yli viittätoista satasella.
Mutta tankkimittarissakin on häikkää. Kun laitan täydellä tankilla lukemaksi 43 , niin mittari näyttää kyllä bensan kulutuksen, mutta puolta nopeammin ja näyttää nollaa kun tankissa on vielä puoli tankillista ainetta.
Sitten uudelleen tankatessa lukemat jäävät nollille. Missä vika ? Onks tietoo ?
T: Osku
laskukone
Lähetetty: 13.6.2004 7:15
Kirjoittaja Martigan
Eipä taida nuo koneet sitten ihan oikein noita lukemia näyttää. Oma BK-16 näyttää myös aivan huikeita kulutuslukemia. Pahus, kun eivät vastanneet tuolla firmassa lähettämääni kyselyyn asennuksesta. Eivät ilmeisesti osaa englantia tai jotain??? Osataankohan siellä edes laskea
No mulla on vielä yksi piuha asentamatta, enkä tiedä pitääköhän sitä edes mihinkään pistää kiinni, mutta kompuutteri toimii kuin raamattu. (Paljon lukuja, muttei pidä ihan aikuisten oikeesti paikkaansa;-)
jes
Lähetetty: 13.6.2004 18:05
Kirjoittaja Lada-Jussi
minkävärinen johto on vielä asentamatta?
noissa on kai joku perustavaa laatua oleva vika, kun ei 110:n mittarikaan näytä oikeaa kulutusta, mutta just tossa jotan vanhaa turbo lehteä luin ja siellä manailtiin jonkun mersun ajotietokonettta kun näyttää liian vähän sen kulutusnäyttö, vastaus oli että johtunee ohjelmoinneista eikä sille voi mitään.
Lähetetty: 13.6.2004 20:28
Kirjoittaja Sabelli
Ei se virhe kai mikään vika ole, siinä on vaan kyse eri laskutavoista ja siitä mitä itse kukin haluaa.
Tuossa 2001 mallinen diesel toyota näyttää kulutukseen liia pientä lukemaa kun se lasketaan kumulatiivisesti viimeisestä nollauksesta ja siitä johtuen kulutuslukema tuntuu liian pieneltä. Taas 2004 mallissa kulutusmittari nollautuu joka käynnistyksessä ja sen takia kulutuslukemat tuntuvat taas liian suurilta. Muistaakseni myös kun vauhdissa heitit vapaalle niin ne käsitteli tietoa eri tavalla.
Tuntuu olevan aika vaikeata keksiä absoluuttisen oikeata laskutapaa ajotietokoneelle, kyllä se kynä ja paperi edelleen rokkaa.
tietsikka
Lähetetty: 14.6.2004 0:00
Kirjoittaja Martigan
Tuo kulutus näyttää siis joka suhteessa liian isolta. On tullut katseltua hetkellistä kulutustakin, joka on näyttänyt muistaakseni jopa 115,9 litran hetkellistä kulutusta. Aika kova kurlutus

Veikkaisin tuon keskikulutuksen heittävän vähintään n. 1/3 osaa. No onneksi kohta pääsen tekemään tarkastuslaskentaa, kun laittelen tankkaus ja ajokilometreja exceliin.
Juu, en ole vielä tankannut vähintään kahta täyttä tankillista, että voisi tankkaus.comissa katsoa kulutusta.
Mutta aika tarkan saa excelissä, kunhan tankkauksia ja ajokilometreja on tarpeeksi. Tai saishan tuon vaikka käsinkin raapustettua, mutta kyllä sähköinen media silti helpompi ja kivempi on. Onhan tuo ajotietokonekin kiva

Lähetetty: 14.6.2004 12:36
Kirjoittaja Stefa
Itse tuota kulutusta seuraillut niinkin helpolla tavalla että kun tankkaa tankin täyteen niin painaa tripin nollille, kun seuraavan kerran tankkaa niin katsoo kilometrit tripistä ja menneet litrat mittarista -> litrat/100km
eli esim 34l / 4,80 (satoja kilometrejä eli 480 km) = noin 7,1l/100km
Tosiaan auton tankkihan kannattaa tankata aina täyteen, talvella mielellään pitää siellä jatkuvasti yli 1/2 tankkia, vähentää veden kondensoitumista.
Ei tuo hetkellinen 115l mikään mahdoton lukema ole kun polkaistessa antaa reilun annoksen, mutta jatkuvasti kaasu pohjassa jos tuota näyttää niin aika metsässä.
Miten huollossa
Lähetetty: 15.6.2004 21:57
Kirjoittaja Festival
Miten Deltan huolto mahtaa suhtautua ajotietokoneeseen? Jos menee takuuaikana käymään tai vie vuosihuoltoon.
Lähetetty: 16.6.2004 6:18
Kirjoittaja Lada110
no niin kertokaas nyt bk-10 anto vikakoodin E-1-1504 ja E-1-1602.....
Mitäs meinaavat????
Re: Miten huollossa
Lähetetty: 16.6.2004 7:35
Kirjoittaja Lada-Jussi
Festival kirjoitti:Miten Deltan huolto mahtaa suhtautua ajotietokoneeseen? Jos menee takuuaikana käymään tai vie vuosihuoltoon.
meidän suvussa ei ole takuuaikana tietsikka ollut kiinni, mutta merkkihuoltoon vietäessä takuun jälkeenkin ollaan irrotettu se diagnoosi johto, etteivät ihmettele kun huolto-ohjelman mukaisesti katsoovat kooditkin.
Lähetetty: 16.6.2004 7:40
Kirjoittaja Lada-Jussi
Lada110 kirjoitti:no niin kertokaas nyt bk-10 anto vikakoodin E-1-1504 ja E-1-1602.....
Mitäs meinaavat????
1602 olisko jotain kosketushäiriötä ohjainlaitteen liitännöissä?
1504 jotain Air controlia malfunction
tuolla on kaikki OBD-II koodit englanniksi/venäjäksi:
http://chiptuner.ru/obdcod.php
Lähetetty: 17.6.2004 7:55
Kirjoittaja Lada110
Niin Mutta kun haluun ohjeet ihan suomeks...
Lähetetty: 19.6.2004 1:08
Kirjoittaja samarai
kävin tossa alkuviikosta Tartossa ja katselin kaverille sieltä sen 110 16V:een ajotietokonetta. Ei ollut tarjolla BK-10 vaan AK-15 ja hinta oli n.50€. Siinä luki, että malleihin 110,111 ja 112. En kuitenkaan uskaltanut ostaa, koska en tiennyt sen sopivuutta 16v koneeseen. Laitteen takaa lähti kaksi piuhaa ja sitten oli sellainen jotenki alareunasta kaareva liitinosa. Osaisiko joku kertoo, sopiiko tämmönen ja mitä eroa sillä on esim. BK-10:een:
http://www.orionspb.ru/autocomp.html
hmm
Lähetetty: 19.6.2004 10:13
Kirjoittaja Lada-Jussi
AK-15: sopii noitten suomessakin käytettyjen Bosch ruiskujen yhteyteen ja normaalisti kellon paikalle 110 malleihin, näyttää: matka ajan, hetkellisen ja keskikulutuksen, matkakulutuksen, matkan pituuden, nopeuden ja keskinopeuden, kierroluku ja volttimittarit, moottorin lämpötila sekä vikakoodin näyttö ja poisto.
huomata kannattaa että joissain 110:ssä voi olla varustekoodi 133 eli niissä on GM ruisku, joihin nämä tietokoneet ei käy (ei ainakaan näytä vikakoodia)
Lähetetty: 27.6.2004 23:18
Kirjoittaja Osku
Nyt alkoi bk-10 näyttää vikakoodia: E-1-1-1514 . Mikähän mahtaa olla?
En löytänyt koodia mistään luettelosta.
Terv: Osku