Sivu 2/23

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 2.7.2009 14:15
Kirjoittaja Jokari
Somalilaikka vaan laulamaan ja joku väri päälle, sillä siitä selviää.

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 2.7.2009 14:17
Kirjoittaja START
jaa se liima, tukkalaikalla lähtee joo

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 2.7.2009 22:35
Kirjoittaja pvdriver
Vinkkejä kaarien asennukseen otetaan vastaan edelleen. Ei kiitos linkkejä muihin tämän tapaisiin keskusteluihin, ovat useimmat melkoista tervanjuontia... Kaaret eivät siis tulossa todellakaan rallikäyttöön, vaan kaaritavara, jokkiskaarta...

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 3.7.2009 0:09
Kirjoittaja ATS 8x13
Itse otin sen liiman pois normaalilla maalinpoisto aineella ja lastalla. Lähtee todella hyvin ja helposti. Sen jälkeen epäkeskokoneella 60sellä paperilla suurimmat ruosteet ja loput sitruunahapolla. Tosin auto oli kupeellaan sekä katollaan.

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 5.7.2009 13:48
Kirjoittaja pvdriver
Ehdotuksia maaliksi auton sisustaan? Miranolia vai mitä? Siis sisäpuolelta kokonaan tarkoitus maalata, kaaret mukaan lukien. Lattiasta en ala massoja enempää raapimaan kun kaaren alapäiden kohdalta, johon vahvikelevyt hitsataan... Pensselillä siis, ei spraylla. Ruiskulla vain töhrii joka paikan, ja varsinkin kilikalilla hankala maalata lattiaa, kun purkki huonossa asennossa... Tulisi siis kestää vähän kulutusta, kun lattiaan ja kaariin tulee, niille kohdin mistä kuljetaan autoon...

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 5.7.2009 15:02
Kirjoittaja START
itse suosittelisin kunnon kokoista miggiä ja suojakaasun kanssa. en oikeen ymmärrä migillä hitsaamista ilman suojakaasua, ei siitä ainakaan teollisuus käytössä käytetä juurikaan.
puikko voisi olla parempi vaihtoehto, jos osaa hitsatakunnolla

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 5.7.2009 15:57
Kirjoittaja pvdriver
Hitsailuja suoritettu/suoritetaan inventterillä, elikkä puikolla... Saumat ihan kelvollista tai ainakin sen näköistä. :)
Kyllä se tuosta vielä kasautuu... Siis putket hitsataan toisiinsa inventterillä ja korilaput autoon migillä, paksut laput putkien päihin vuorostaan puikolla...

No maaliehdotuksia nyt, kun pitäisi tiettyjä osia jo saada maalattua ennen kuin kehikon kasaa loppuun...?

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 5.7.2009 17:04
Kirjoittaja rotsi4
Inerta voisi olla sopivaa, vuosi takaperin maksoi 25e/litra eli halvempaaa kuin miranoli. Sen päälle voi sitten maalata jotakin silmää miellyttävää väriä.

Hammerite tuntuu olevan pehmeätä lattiamaalia, lähtee kengän alta irti.

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 5.7.2009 19:03
Kirjoittaja pvdriver
Ei siihen sen silmäähivelempää väriä tule kuin valkoinen ja sekin olisi yhdellä maalilla tarkoitus saada toteutettua, joten ostanko halvinta mahdollista metallille käypästä maalia, vai onko teillä jotakin vinkkiä, joka olisi kulutustakin kestävä ja edullinen jne...?

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 7.7.2009 21:19
Kirjoittaja IlkkaHe
No maalaa nyt ainakin pohjamaali ja pintamaali eri purkista, eläkä erehy nuihin joissa ne on "yhistetty". Ja hyvää orggis maalia ei kannata poistaa, vaan pieni karhennus ja uusi maali päälle.

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 9.7.2009 11:53
Kirjoittaja pvdriver
Mitäs maalia sitten suosittelette? Jotakin työkonemaalia tms.?

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 11.7.2009 13:02
Kirjoittaja IlkkaHe
No ite nyt suosittelen kaikille ajoneuvokäyttöön tarkotettuja 2komponenttimaaleja, sikkensillä on ainakin omasta mielestä helevetin hyväpohjamaali, fillerprimer joka siis kakskomponentti ja ruiskuun tarkotettu ruostetta estävä ja hiontajälkiäpeittävä välihiottava pohjamaali. Tällä olen kaikki maalannu, ja jos ei tule näkyvään paikkaan niin levittelen pensselillä, tällön saa paksumman pinnan kun ei turhaan ohentele sitä.

Tämän päälle olen sitten vejelly kaiken merkkistä ja mallista maalia, eikä ole ikinä reagoinu minkään kanssa. ja pintamaaleina yleensä käyttäny kakskomponenttia, joka kestää kulutustakin.

Mutta nuo raskaskalusto maalit on ihan jees, ei tartte olla etes kakskomponentti niin kestää ja tietääkseni halpaa tavaraa. Näillekin kuitenkin suosittelen kunnon pohjamaalin, mutta jos ei pudjetti salli niin sitten vaan jostain tarvikeliikkeestä vaikkapa ruosteenesto pohjaa.

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 11.7.2009 13:21
Kirjoittaja START
wurtin punanen ruosteenesto pohjamaali on hyvää, kestää maalata millä vaan päälle.
pensselillä tai ohennettuna ruiskulla, miten tykkää
eikä ole ihan järkyttävän hintasta

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 11.7.2009 13:57
Kirjoittaja sasu
Teknosin Ferrex, hintaa ei kerry hirveesti ja ihan ehdotonta ruosteenestoon.

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 11.7.2009 22:21
Kirjoittaja Jokari
Ferrexi on ihan yhtä tyhjän kanssa ruosteenestosta puhuttaessa. Ennemmin vaikka saman firman Inerta.