Sivu 2/7

Re: Projekti: Tšernobõl

Lähetetty: 21.6.2009 14:45
Kirjoittaja sasu
Njuuuu...

Asia edistynyt taas senverta et ne ooppelin ruiskuhilppeet on hallinnurkilla, otin samalla myös triggeripyörän jossa on moniurahihna talteen, pitänee taiteilla se kiinni niin saan siitä sille moottorinohjaukselle sen asentotiedon ja jatkossa sit vaikka remmille hihnapyörän...

Re: Projekti: Tšernobõl

Lähetetty: 7.7.2009 22:31
Kirjoittaja sasu
Nyt on kaikki pulikat kiinni ja käyntivalmiudessa, käyntiin se kyllä hörähtää mutta...

Käy tyhjäkäyntiä jotenkuten siinä tonnin paikkeilla. Kaasuläppää kun koittaa avata, niin mitään ei silti tapahdu. Ääni vain muuttuu muttei kierrokset... 1+4 -sylkät ilmeisesti käy hieman paremmin kuin 2+3, ainakin pakoputken lämmön perusteella.

Nykyään siis kasattu gm:n multecilla (4-pisteruiskuohjausboksi + johtosarja + triggeripyörä), 110:n imusarja + suutintukki + suuttimet 110 ja tyhjäkäynninsäätömoottori + kaasuläpän asentoanturi myös 110:stä.

Asentoanturia oisin jotenkin ehkä mahdollisesti myös veikannut vian syyksi, pitää huomenna kokeilla yhdellä toisella. Vai oisko ennakko ketuillaan? Tai väärät suuttimet?

Re: Projekti: Tšernobõl

Lähetetty: 8.7.2009 23:36
Kirjoittaja sasu
Kuva

Sehän käy! Vielä ilmeisesti sytkässä hieman vikaa kun ei hirveen hyvin toimi. Kokeillaan huomenna fordin edis -paketilla.

Näihin kuviin, näihin tunnelmiin. Kaikki osat oli ilmasia, paitsi muutama läpinäkyvä silikoniletku, ilmaletku imusarjalta ->jarrutehostimelle ja ilmansuodatin.

Re: Projekti: Tšernobõl

Lähetetty: 8.7.2009 23:39
Kirjoittaja Jokari
Tossa taitaa jo sentään olla 8X8 bensakartat joka on jo itsessään merkittävä parannus verrattuna ladan oman ruiskun naurettaviin 4X4 karttoihin.

Re: Projekti: Tšernobõl

Lähetetty: 8.7.2009 23:52
Kirjoittaja sasu
Eiköhän. GM:n multec siis kyseessä, F-astrasta napattuna ja suorasytkynohjauksella. Jos se vaikka menis päästöistä läpi...

Re: Projekti: Tšernobõl

Lähetetty: 9.7.2009 10:42
Kirjoittaja IlkkaHe
Kyllä mä luulen että sun pitää päästä ronklaamaan moottorinohjaus boksia jotta saat sen pelaamaan kunnolla.. ja voi olla hyvinki paljon yhteensopivuus ongelmia vielä, mutta kyllä nekin saa kuntoon!

Onko bensa pumppu ladan orggis? mitähän lie antaa painetta, muistaakseni melko vähän...

Re: Projekti: Tšernobõl

Lähetetty: 11.7.2009 13:46
Kirjoittaja sasu
Pumppu on ladan orkkis mut tässähän on gm:n ruiskutekniikka jo vakionakin.

Uuden asentoanturin kävin hakemassa motonetistä ja pelittää hieman paremmin, pitää vielä jonkinnäkönen säätöpalikka kehittää sinne että saan sen juuri oikeaan asentoon triggeripyörää vasten.

Nyt pelittää jo jotenkin, kierroksia kerää ~5000rpm mut sit kadottaa signaalin taas asentoanturilta. No, hallille tutkailemaan ->

Re: Projekti: Tšernobõl

Lähetetty: 14.7.2009 21:28
Kirjoittaja sasu
Tadaa, sehän toimii, tai ainakin melkein. Hieman vielä sytytysennakon hakemista ja avot! :)

Re: Projekti: Tšernobõl

Lähetetty: 15.7.2009 0:32
Kirjoittaja IlkkaHe
Löytyikö siitä jotain mullistavaa vikaa?

Tästäkin kannattaisi tarkkailla polttoaine paineita, sitä että jos kaasua polkiessa paine laskee, joka tarkottaa että pumpulta loppuu tuotto. Vaikka GM:n vehkeitä ovat molemmat, epäilen että tuo ladan 1piste ruuta ei tartte öööliä niin kovalla paineella/paljon kun tuo 4piste ruisku. eli voi olla jos alkaa kovemmilla kierroksilla pätkemään, että bensan saanti loppuu..

Re: Projekti: Tšernobõl

Lähetetty: 15.7.2009 8:58
Kirjoittaja sasu
Ecu oli rikki.

Ja pitää katsoa toi bensapumppujuttu. Yks yleismallinen pumppu löytyy yhestä mitsubishi celeste -turboprojektista joten voinen varmaankin käyttää sitä. Pitäis vaan saada sit jostain joku bensapaineensäädin.

Re: Projekti: Tšernobõl

Lähetetty: 16.7.2009 20:37
Kirjoittaja sasu
Noniin,

Bensaa se saa tarpeeksi, painettakin nostaa järjestelmään ihan tarvittavan määrän. Hieman liian isot suuttimet vaan noi 110:n vakiot, pitänee hommata jostain toisesta autosta / ostaa säädettävä polttoainepaineensäädin ni sais syötön kohdilleen.

Mut nyt toimii ja rokkaa kuitenki iha kiitettävästi, kiertää pitkälle ja vetää alhaalta aivan tajuttoman hyvin verrattuna siihen ykspisteruiskuun!

Re: Projekti: Tšernobõl

Lähetetty: 17.7.2009 22:51
Kirjoittaja sasu
Malpassin säätimen kävin tänään hakemassa ja sille tein telineen, koeajoin auton tänään himaan ja totesin että käy hieman rikkaalla vieläkin.

Tossa kuitenkin joku videonpoikanen:

http://www.vimeo.com/5644064

Re: Projekti: Tšernobõl

Lähetetty: 18.7.2009 11:21
Kirjoittaja Mäntä
Onko tuo astran ruiskuohjaus purkki sama kuin vanhemmissa vectroissa??
Ne näyttää pelaavaan yhden baarin ahdoillakin ja kestävän ihan vakio eculla, kun on vaihdettu isommat suuttimet ja bensanpaineensäädin..

Re: Projekti: Tšernobõl

Lähetetty: 19.7.2009 19:43
Kirjoittaja sasu
Tuskin täysin samanlainen, mutta käyttämättömän ja juuri testiajetun megasquirtin nyt ostin 50 eurolla niin käytän sitä kuitenkin jos joskus se remmi pitää tähän laitteeseen laittaa.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Siinä vielä muutamat kuvatukset.

Re: Projekti: Tšernobõl

Lähetetty: 25.7.2009 19:34
Kirjoittaja Hannnu
Kivasti ottaa jenkaa :P Onko tossa noin kovat imuäänet vai mikä se suhina videolla oli? :)