Sivu 2/3

Re: Nivan turbotus

Lähetetty: 11.8.2009 15:39
Kirjoittaja punanenä
ralli lada kirjoitti:Sehän on jo melkein valmis :)
Hyvinhän tuo kävi, noin niinkuin diiseliksi.
ei puutu kun vunderpaumi enää ni on valmis :lol: :lol:

Kuva

Re: Nivan turbotus

Lähetetty: 11.8.2009 17:40
Kirjoittaja pikku-maukka
hyvä homma että sait valmiisk, on se siinä jo sen verta pitkää siesonu levällää

Re: Nivan turbotus

Lähetetty: 3.9.2009 21:09
Kirjoittaja punanenä
Pienen koeajon jälkeen voin todeta ettää kusessahan tuon kanssa vielä on....hiljaista vauhtia kun ajaa niin kaikki on niinkuin ennenkin...vauhdissa kun painaa kaasun pohjaan niin moottori lähes sammuu...sekunnin päästä pääsee helvetti irti ja tuntuu ettei pyörät edes kosketa maata :D :D :D :D :D

Re: Nivan turbotus

Lähetetty: 3.9.2009 21:15
Kirjoittaja Zipi
punanenä kirjoitti:Pienen koeajon jälkeen voin todeta ettää kusessahan tuon kanssa vielä on....hiljaista vauhtia kun ajaa niin kaikki on niinkuin ennenkin...vauhdissa kun painaa kaasun pohjaan niin moottori lähes sammuu...sekunnin päästä pääsee helvetti irti ja tuntuu ettei pyörät edes kosketa maata :D :D :D :D :D
Offaamisesta en mitään ymmärrä kun en ole itse koskaan kokeillut/nähnyt tai liiemmin edes kenenkään kanssa jutellut... Mutta eikös siinä touhussa toi kaasuvaste pitäisi olla aika välitön että pääsee edes vähän voimalla "hyppäämään" tai jotain sellasta kun paska paikka tulee?

Re: Nivan turbotus

Lähetetty: 3.9.2009 21:36
Kirjoittaja punanenä
Zipi kirjoitti:
punanenä kirjoitti:Pienen koeajon jälkeen voin todeta ettää kusessahan tuon kanssa vielä on....hiljaista vauhtia kun ajaa niin kaikki on niinkuin ennenkin...vauhdissa kun painaa kaasun pohjaan niin moottori lähes sammuu...sekunnin päästä pääsee helvetti irti ja tuntuu ettei pyörät edes kosketa maata :D :D :D :D :D
Offaamisesta en mitään ymmärrä kun en ole itse koskaan kokeillut/nähnyt tai liiemmin edes kenenkään kanssa jutellut... Mutta eikös siinä touhussa toi kaasuvaste pitäisi olla aika välitön että pääsee edes vähän voimalla "hyppäämään" tai jotain sellasta kun paska paikka tulee?
Olisihan se mutta itse ajelen aina varmuuden vuoksi kaasu pohjassa :D
Offissa täytyy saada renkaat pyörimään tarpeeksi lujaa että kuvio pysyy puhtaana kurasta ja muusta kamasta...
toisaalta nivan vakiomoottorista ei ikinä loppunut voima kaasuttimen vaihdon jälkeen,mutta pakkohan tätä puhallintakin oli kokeilla

Re: Nivan turbotus

Lähetetty: 3.9.2009 22:30
Kirjoittaja Jokari
Mitä halvatun hyötyä niistä miljoonaa pyörivistä pyöristä on sellaisissa paikoissa joissa niiden ei tarvitse pyöriä tyhjää? Offaaminen on paljon muutakin kuin siellä kuravellissä ajelua. Tekniikkalaji ennenkaikkea. Silmät kiinni ja kaasu pohjaan-tyylillä harvemmin kovin häävisti mihinkään pääsee. Toki sitä kaasua pitää osata käyttää silloin kuin sille on todella tarvetta.

Minusta offikoneen ykkösasia on VÄÄNTÖ ja sopivan lyhyet hitaanpuolen välitykset, tosin jälkimmäisen puutetta voi paikata jonkunverran ensimmäisellä ja tietysti myös toisinpäin.

Re: Nivan turbotus

Lähetetty: 4.9.2009 8:40
Kirjoittaja punanenä
onhan tuossa tehossa pari huonoakin puolta mutta vasta parin metsäreissun jälkeen osaa sanoa paremmin että oliko hyötyä

Re: Nivan turbotus

Lähetetty: 9.9.2009 18:20
Kirjoittaja START
mut sehän se hauskinta on se ravan lennättely. sit se hauska kyllä loppuu kun on akseleita myöten suossa ja lähimpään puuhun tai muuhun vinssipisteeseen 100metriä :lol:

Re: Nivan turbotus

Lähetetty: 12.9.2009 18:06
Kirjoittaja punanenä
START kirjoitti:mut sehän se hauskinta on se ravan lennättely. sit se hauska kyllä loppuu kun on akseleita myöten suossa ja lähimpään puuhun tai muuhun vinssipisteeseen 100metriä :lol:
Joskus on kovalla innolla lähdetty maastoilemaan ja juurikin suohon upottu,ei muita autoja eikä työkäluja eikä mitään...Silloin tul vannottua että tämä maastoautoilu loppuu tähän!! jotenkin alkuyöstä saatiin auto irti ja kotiappäin,tästä vähän eteenpäin niin taas oltiin suossa rämpimässä autolla :D Nyt kyllä on vinssi,lapio,maastotunkki,käsitalja ja paljon tupakkaa mukana :lol:

Re: Nivan turbotus

Lähetetty: 9.10.2009 11:22
Kirjoittaja punanenä
Huomenissa olisi sitten koeajo,nyt on kiinteä sytytysennakko,polttoaineen paineensäädin lisätty ja ruiskupumppu..
Ahtopaine on huippukierroksilla yli kilon

Kuva

Re: Nivan turbotus

Lähetetty: 10.10.2009 22:49
Kirjoittaja punanenä
Koeajo tuli tehtyä ja voin sanoa että turbonivan ohjastaminen ylitti kaikki odotukset...

Huomenna panen youtubeen videon,,,,,VOIMAA ON!!!!!

Re: Nivan turbotus

Lähetetty: 11.10.2009 14:19
Kirjoittaja punanenä
http://www.youtube.com/watch?v=IjV8OZ9QRso

pientä käyntihäikkää oli jossainvälissä mutta
vika korjaantui itsestään :o

Re: Nivan turbotus

Lähetetty: 12.10.2009 9:58
Kirjoittaja Lesnaja Sobaka
Sehän puhaltelee sieraimestaan kuin kiimainen sonni lehmälauman perässä! Kivenmurikat viskoo tieltään ja pienemmät näreet syö hiukopalakseen.

Tuo vekotin todistaa sen puolesta, että länkkäritehtaiden yritys parantaa maastokelpoisuutta kasvattamalla massaa ja kokoa ja moottorin tilavuutta (ja hintaa) ei välttämättä ole oikea tie.

Re: Nivan turbotus

Lähetetty: 12.10.2009 11:31
Kirjoittaja pikku-maukka
voimaa näyttäs ainenki olevan, eli viritys on onnistunut.hitto kun ei ite kerenny tulee kahtoo

Re: Nivan turbotus

Lähetetty: 28.10.2009 14:36
Kirjoittaja köhmä
Semmosta vaan, että mielestäni olen nähnyt tämän samaisen auton Juuassa siinä räksiinlavantien varressa kesällä, kun motskarilla tuosta kautta pöräytin?
punanenä kirjoitti:Huomenissa olisi sitten koeajo,nyt on kiinteä sytytysennakko,polttoaineen paineensäädin lisätty ja ruiskupumppu..
Ahtopaine on huippukierroksilla yli kilon

Kuva