Sivu 2/4

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Lähetetty: 30.7.2009 7:09
Kirjoittaja Jubbu
aluksi ainaki kokeilen sierran omalla lootalla ja sitte ku hoksaan että ei mitään mahiksia niin kokeillaan jotaki muuta :D luultavasti volvon laatikko on sitte seuraava

kuvia tulossa heti ku saan kameran huollosta :)

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Lähetetty: 11.8.2009 23:16
Kirjoittaja Amatööri
Noh, mitäs tälle projektille kuuluu? ;)

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Lähetetty: 12.8.2009 14:35
Kirjoittaja urpo600
Mullakin sama suunnitelma,että laittais Fordin Dohc ruiskukone Ladasakin keulaan.
Mutta tänään kun kävin kysymässä Salon K1 konttorissa että mitä teen noille hv:lle.
Siinä ne sanois että mitään kuristuksia ei voi laittaa sinne,ei kelvannu niille.
Kun kysyin sitten että mitä jos laitan toinen kansi tai turbo sinne,että tuleeko siitä omavalmiste sitten.
Mutta ei,jos haluan omavalmistekone niin mun täytyy itte valaa omantekoisen lohkon.
Minkä ympäri laitan sitten mitä vaan haluan.
Sitten vasta se on omatekoinen kone niiden mukaan.
Että sinne ei voi ainakin mennä katsastaa sitä,täytyy rupea soittamaan erille konttorille
ja kysyä niitten mielipiteet nyt vaan.

edit:
Sekin vielä ne sanos,että jos onnistuu rakentaa omatekoinen kone.
Niin täytyy saada paperit jostain että se täyttää päästöarvot.
VVT:ltä tai vastaavalta,maksoi kuulemma 375€.

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Lähetetty: 12.8.2009 22:05
Kirjoittaja START
salon konttorilla ei vissiin ymmärretä autoharrastusta.
sanoisinko että noin 95% tossa on täyttä p*skaa. kannattaa todellakin kysyä muualta, noin puolet suomen viritetyistä harraste autoista saisi noilla ehdoilla hylsyn leimalla
rupes itteekin v*tuttaan sun puolesta, onneks täällä ei ole ihan noin typeriä katsastus miehiä. :shock:

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Lähetetty: 16.8.2009 12:13
Kirjoittaja Jubbu
projekti ei ole oikeestaan edenny mitenkään ku ollu poikkusen kiirettä mutta tarkoitus olis tuossa syyskuun loppupuolella alakaa ihan tosissaan hommiin :)

joo minä olen ihan samaa mieltä että kyselehän muilta konttoreilta mulle sanoi heti että hepat pois ja penkkilapun kans takasi niin saat leiman lappuun 8)

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Lähetetty: 12.9.2009 21:56
Kirjoittaja Jubbu
noniin nyt saatiin vihdoin ja viimein jotain liikettä tähänkin rojekstiin. Tänään nostin koneen sierrasta ja huomenna olis tarkotus vielä ottaa laatikko, kardaani ja moottorin sähköt talteen ja siirtää sierra seuraavalle omistajalle.
sitte alkaaki koneremontti ja pieni piristys :) mitään isompaa ei todellakaan ole tarkoitus tehdä mutta, pattipäämännät, vauhtipyörän kevennys ja tietysti pientä kanavien siistimistä on tiedossa :D saa nyt sitte nähä että mihin tämä taas menee, mutta toivottavasti pysyy tosiaan tuossa ihan pikku piristyksessä 8)

olisko muuten kellään antaa pätevää neuvoa jarrupäivitykseen? Takapää ei ole ongelma, koska sinne on tulossa 240 Volvon koko akseli joten siinä tulee levyt taakse, mutta mites etupää minkähä vehkeen levyjä ja satuloita kannattais käyttää että sais kohtuu työllä kunnon jarrut?

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Lähetetty: 21.12.2009 19:46
Kirjoittaja Jubbu
noniin kirjotellaampa välillä tännekkin pientä tilannekatsausta niin ei pääse aivan unohtuun :)

nyt alkaa olla motivaatio taas moottorinvaihtoa kohtaa aika korkealla: ladasta katosi tyhjakäynti, no minä sitä tutkin ja tutkin ja lopulta käytin kaasarin pöydällä, putsailin kaikinpuolin, vaihdoin tiivisteitä ja bensaletkun -> käynti parani ja toimii muuten kuin unelma mutta ei tyhjäkäyntiä vieläkään, sitten otin sen saaste härpäkkeen pois siitä ja tarkistelin kaikki alipaine hässäkät -> ei mitään vaikutusta edelleen sama vaiva olen säätänyt tyhjäkäyntiä ja sytkään mittareiden kans ja ilman, mutta tuntuu että säätöruuvien pyörittelyllä ei ole mitään vaikutusta mihinkään.

selasin tätä foorumiakin ees takas ja aikalailla kaiken oon kokeillu mitä täällä on neuvottu mutta eipä tuo tunnu miksikään muuttuvan, että jos jollaki olis joku neuvo antaa että pärjäis siihen asti ku saan tallin tyjäksi ja Ladan sisään. auto on siis vm. -86 1200s

minä kiitän ja kumarran :D

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Lähetetty: 21.12.2009 22:44
Kirjoittaja rudolf
Aluksi: ei saa dissata kaveria joka oikeesti aikoo tehdä jotain erilaista!
Toiseksi heti perään ihmettelen suuresti, missä suomessa saa kuristaa erimerkkivaihtomoottorin ja sillä leimalle???
Joskus harrastusta aloittaessani ol suurtakin muotia vaihtaa "merkki"-moottori jos jommoskummoseen laitteeseen, mutt aina, huom aina! lapuista katsottiin teholukema joka ko. koneesta vakiona oli, eikä mielestäni nykysäännössäkään pystytä kuristusta käyttämään, ellei käyttövoima koneessa vaihdu??? Ahtaessakaan ei mielestäni hyväksytä tehonlaskua ilman oleellista käyttötarkoituksen muutosta... (1500.n traktoriin ahdettuna auroja vetämään, 4 bar ahtoja ja kierroksia huipussaan 2058...)???
En todellakaan väitä, että tämä kirjoitus olisi totta ja faktaa, mutta näin olen kokenut ja näin aion jatkossakin asian nähdä, ellei mua käännytetä kunnolla...

Ps. haljenneita kansia löytyy muualtakin kuin noista DOHC voorteista...

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Lähetetty: 22.12.2009 6:36
Kirjoittaja Jubbu
niin mulle kahdella eri katastusasemalla kerrottiin että, kurista tehot kohdalleen ja esitä luotettava todistus, eli penkki laput, moottorin tehosta muutoskatsastuksen yhteydessä. kun iskutilavuus ja moottorin paino pysyvät rajojen sisällä niin ei pitäis olla mitään ongelmaa, mutta täytynee vielä AKE:lle soittaa ja varmistaa asia :D

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Lähetetty: 22.12.2009 7:51
Kirjoittaja rudolf
Mielenkiinnolla seurataan... avaisihan tuo aikalailla uusia moottorinvaihto mahdollisuuksia, jos saapi noin menemään 8) .

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Lähetetty: 22.12.2009 8:20
Kirjoittaja micco
Outoa on että moottoripyörien moottoreiden kuristus ja muutoskatsastus alemmille tehoille on ihan jokapäiväistä puuhaa ja täysin hyväksyttyä toimintaa. Auton moottoreita ei voi kuitenkaan (mukamas) millään lailla kuristaa. Entäs jos laitan vaikka 100-heppaiseksi kuristetun Hajapuskan (mopo) koneen ladaan? Muuttuuko se silloin täystehoiseksi?

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Lähetetty: 22.12.2009 9:28
Kirjoittaja START
kyllähän niitä on kuristamalla tehty, kuulemma.
siinä on vaan sitten oltava merkattu kuristin, jonka löytää tarvittaessa vaikka poliisi setäkin.
fiksu kaveri keksiikin jo sitten ratkasun tuohonkin, tekee jonkin holkin mikä ei vaikuta mihinkään, merkkaa sen ja laittaa penkitykseen jonkun oikean kuristimen sinne imusarjaan..
toisilla menee läpi toisilla ei.

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Lähetetty: 22.12.2009 16:16
Kirjoittaja Jubbu
joo näin se minunkin käsityksen mukaan menee, että penkkilappujen yhteydessä on on esitettävä selitys millä tavalla tehoja on rajoitettu ja se pitää kuitata omalla nimmarilla ja katastusmiehen mukaan ei tule otteeseen merkintää paitsi turboissa tulee tieliikenteessä sallittu max. ahtopaine

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Lähetetty: 22.12.2009 22:30
Kirjoittaja rudolf
Ja mopoisskin menee toi kuri tyyppihyväksynnän kautta, ainakin jenkeissä on tyypätty valmistajan toimesta paljon "alitehoisia", johtuen mallisarjaan kohdistuvista saastemääräyksistä...

Esim V-max 100/147 hv (vanha malli)...

Re: 2105 1200S -> 2105 2.0 DOHC

Lähetetty: 23.12.2009 18:09
Kirjoittaja larbatzi
Millä kannella tämä on onko 8v vai 16v ?