NGK on se merkki joka OIKEASTI toimii, kestää kilometrejä luotettavasti eikä ole ollenkaan tarkka kiristämisen määrälle. Esim. Boschin +-sarjalaiset menee pimeäksi jos kiristät niinkuin NGK:n. Tuli keväällä huomattua eräässä laitteessa ja netissä samoja kokemuksia. Myös Denso tuntuu olevan arka kiristämiselle, halkeaa posliinin sisältä johdin. En huoli tulppia jotka pimenee koska kiristit 1/20 kierrosta liikaa.
Ei pienimpiäkään ongelmia NGK:n seiskoilla ikinä missään Ladassa missä niitä on käytetty. Viri tai vakio, no problem. Kärkiväliäkin on jo kahteen otteeseen pienennetty omissa. Seuraavaksi voisi jo vaihtaa..
Raakaa bensaa mikään tulppa ei kestä kuin välttävästi joten jos vehkeet käy liika rikkaalla niin se on soronoo todella nopeasti. Käyntiongelmat kylmänä ei taatusti johdu tulppien merkistä, vaan vika on jossain muualla. Yleensä päin v*ttua säädöt tai jotain muuta joka on toki helppo laittaa tulppien syyksi...
lada h.s kirjoitti:Olen muuten miettinyt mitä tapahtuu jos 76:sta käyttää esim ruohonleikkureissa niin mitä tapahtuu? Niissähän on täysin olemattomat puristukset.
Briggsin perus 3,5 hp sivuventtiilikoneessa on 6:1 puristukset ja oktaanisuositus 77 min. jenkkien PON-mittausmenetelmällä joka vastaa noin 83 oct. "suomalaisittain" eli RON-normin mukaan mitattuna.
Kyllähän tuo 76 oct. paska toimii jossain väljässä uazissa, jonka alkuperäiset 6:1 puristukset on tippuneet lähemmäs 5:1. No yleensäkin kyseinen liemi sopii venäläisille käytettäväksi, koska laitteet on jo valmiiksi rikki.