
Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Taas kelpaa nautiskella saksalaisesta laadusta...eikä tartte raapustaa hinuriauton numeroa käsivarteen 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Lämpötila-anturi on eri asia kuin LA-kytkin. Mutta hyvä jos tuli kuntoon.Jaska HKI kirjoitti:...lämpötilan anturi+liittimet...
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Huolettomia ja mahdollisimman vähävikaisia kilometrejä Jaskalle toivotan.
Olipahan kirottu yksilö kyllä se napakymppi, aivan viimeiseen asti.




Elämä on laiffia.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
....Kiitos.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Kävin pakoputkiliikkeessä.Pakoputki oli itseasiassa aika paperia,Coca Cola purkki oli saanut uuden elämän hörisevimmän liitoksen kohdalla.Takapöntön liitos oli saumattu jollakin Plastic Baddingillä.Kun asentaja väänsi takapönttöä irti oli ääni kuin rapeakurista ranskanleipää murtaessa.Eihän tällainen käy laatuun.Koko pönttö uusiksi heti katalysaattorin jälkeen.Nyt passaa ajella pakoputken puolesta muutama vuosi.Auto muuttui aika hiljaiseksi.Nastarenkaitten vaimea rohina kuluu päällimäisenä.Eniten miellyttää kulun vaivattomuus.Kone lähtee vääntämään alhaalta hyytymättä missään vaiheessa.Lempinimi "Lötky" on perusteltu pehmeän alustan johdosta.Jottei saisi ihan väärää käsitystä suorituskyvystä niin 0-80km/t taituu 7,4 sekuntiin.Ai niin pakoputki töineen 230€.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Tankkasin 70:llä €urolla,sain melkein tankin täyteen.(Saksassa tankkausväli on noin 1000km).Näin jälkeenpäin mietin todellakin miksi kidutin itseäni Ladalla?Jos ostaisi 2000€:n Audin ja laittaisi sen fiksaamiseen 12000€ niin sillä saisi kohtuullisen Auton.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
- Meinaatko hyökätä Jaska HKI Audifinssien puolelle myös? Se palsta on kyllä paljon muuttunut ... tuntuu porukka nuorentuneen huimasti ja kirjoitukset kanssa. Tuomo Tikan aikaan oli hyvä meininki. Tuosta kiduttamisesta tuli mieleeni vitsi jossa tyttö sanoi opettajalle että hänellä on viisi kissanpentua ja ne ovat kommunisteja. Viikon päästä tyttö sanoi että nyt on enää kaksi pentua kommunisteja. Opettaja kysyi: Mitä on tapahtunut? Tyttö: kolmen pennun silmät aukesivat ...
- Vähän sama juttu sinulla. BTW, vieläkin naurattaa se kun Ladastasi vesiletku paukahti. Kerroit siitä joskus kun olit reissussa. Vakava paikka mutta osuvasti kerrottu.
- Vähän sama juttu sinulla. BTW, vieläkin naurattaa se kun Ladastasi vesiletku paukahti. Kerroit siitä joskus kun olit reissussa. Vakava paikka mutta osuvasti kerrottu.
All details believed to be true but not guaranteed!
Objects in the mirror are closer than they appear.
Objects in the mirror are closer than they appear.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Joskus täytyy hakata päätään seinään ymmärtääkseen asioiden todellisen puolen..Jaska HKI kirjoitti:Näin jälkeenpäin mietin todellakin miksi kidutin itseäni Ladalla?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Olihan se Jaskan 110 varsinainen murheenkryyni kansiremontteineen kaikkineen. Hieno homma, että Jaska kuitenkin jatkaa täällä.
Tuossa Audissa on käsittääkseni sinkitty kori, mikä on kyllä mielestäni iso plussa vanhemmassa autossa.
Tuossa Audissa on käsittääkseni sinkitty kori, mikä on kyllä mielestäni iso plussa vanhemmassa autossa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Tasokas foorumi edelleen. En ole itse ainakaan vielä tasokkaampaa löytänyt.OA5599 kirjoitti:- Meinaatko hyökätä Jaska HKI Audifinssien puolelle myös? Se palsta on kyllä paljon muuttunut ... tuntuu porukka nuorentuneen huimasti ja kirjoitukset kanssa. Tuomo Tikan aikaan oli hyvä meininki.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Pikkuveljellä on tallissa odottamassa samalla korilla varustettu 1988 mallinen kaasarivarusteinen 1,6.400 000km ajettu.Jonkun pikkuremontin jälkeen hän laittaa sen taas liikenteeseen kun nuorin tyttö ajaa ajokortin.Kun viime kesänä kävin sitä zoomailemassa niin huomiota herätti ruosteeton ryhdikäs kori.Ei tällaisia 22 vuotiaita autoja moni parsi kuosiin jos korissa on odottamassa kymmenien tuntien(alihankintana 40€/t) hitsausremontti.Kokemuksesta tiedän mihin se muutamassa vuodessa päättyy.........Kuusakoski.samarai kirjoitti:Olihan se Jaskan 110 varsinainen murheenkryyni kansiremontteineen kaikkineen. Hieno homma, että Jaska kuitenkin jatkaa täällä.
Tuossa Audissa on käsittääkseni sinkitty kori, mikä on kyllä mielestäni iso plussa vanhemmassa autossa.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
- Yep, kyllä ne jotkut hyvin kestää. Täällä on kanssa -88 Audi ja kori täysin ruosteeton. Ajot ovat niin vähäisiä nykyään, katsastus ja muutama muu pyrähdys. Kyyti on kyllä timanttista kaikin puolin.
All details believed to be true but not guaranteed!
Objects in the mirror are closer than they appear.
Objects in the mirror are closer than they appear.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Nyt kun olen ajanut noin 300-400km,niin tuntuma sen kuin paranee.Ei hampaat irvessä vääntämistä parkkiruuduissa tehostimen takia ja auto ei vie paljon tilaa parkkiruudussa.Keskuslukitus avaa myös peräkontin ja tankin luukun joten ylimääristä vakslausta ei tarvita.Peräkontti ei ole mahdottoman suuri mutta luukku avautuu pystyyn,nostokynnys matala.Takaovet avautuvat lähes 90 astetta,etuovet vähemmän.Turvavöissä on korkudensäätö.Lämmityslaite manuaalinen neljällä puhallinnopeudella.2 nopeudella puhaltimen ääni lähes kuulumaton.Tuulilasin yläreuna sävytetty.Pissapoika neljällä suihkulla,pyyhkijä kerta pyyhkäisy +3 nopeutta.Vaihteet menee letkeästi päälle,kytkin isesäätyvä kuten venttiilien säätö ja nakutuksentunnistin.Vaihdelaatikon öljyjä ei tarvitse vaihtaa.Digitaalinen kello joka on tarkka on toiminut 20 vuotta.Mittarivalaistus punainen.Ruisku jatkuvasyöttöinen mekaaninen ruisku jossa ei pätkiviä kaasuläpän asentotunnistimia ja tyhjäkäyntimoottoreita.Akku erillisen suojakotelon sisällä rintapellissä.Matka-ajossa luvataan alle 6l/100km 90km/n nopeudella.Lukot eivät jäädy,niissä on vedenpoistoreiät (suorastaan nerokasta) 

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Kuten Samarassakin samoin vaihteet ei ongelmia (eroja voi olla ja pientä parantelua on koitettu tehä). Sillä erotuksella, että Samara on sen verran vanhanaikainen että sen laatikkoon vaihdetaan öljyt ei koko laatikkoaJaska HKI kirjoitti:Pissapoika neljällä suihkulla,pyyhkijä kerta pyyhkäisy +3 nopeutta.Vaihteet menee letkeästi päälle....Vaihdelaatikon öljyjä ei tarvitse vaihtaa.


Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Jossakin kirjassa muistaakseni sanottiin: Kärsi, kärsi, kirkkaamman kruunun saat.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.