Ainakin ennen, varsinkin kesäiseen aikaan, sai Teboililta moniastetta 20W50 laatuna varsin kohtuulliseen hintaan. Tässä ketjussa jo aiemmin mainittu STP auttaa yleensä myös. Se lisää öljyn tartuntakykyä tehden siitä enemmän siirappimaista, jolloin se ei niin pienestä rakosesta karkaa vapaaehtoisesti. Tekohengitystä tämä kaikki toki vain on, mutta jos sillä vuoden lisäaikaa saa, niin varmaan on paljon jo tässäkin tapauksessa.
Viime viikolla lähti juuri tuollainen tojota täältä kierrätykseen savuttamattomine koneineen kun ei ketään kiinnostaneet osat edes puoli-ilmaiseksi
Sometimes is never quite enough 11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
lada.h.s kirjoitti:Juu ovat yleensä vieläpä niitä kaksiovisia 1.3 litraisia malleja jotka savuttavat.
Tämä onkin super malli. On 5 ovinen hb, 5 vaihteinen, kierroslukumittarilla ja keskuslukolla. Alustassa ei mitään ruostevaurioita ja ovien alareunatkin ruosteettomat, eli harvinaisen hyväkorinen.
Viikonlopulla mietitty asiaa, lopullista päätöstä ei ole tehty.
Korjataanko, vai Afrikkaan, ne ovat vaihtoehdot.
lada.h.s kirjoitti:Aika monet näkemäni tämän ikäiset Toyotat on kyllä sellaisia savusumun aiheuttajia että huhhuh! Taitaa olla eräänlainen ominaisuus?
ovat yleensä vieläpä niitä kaksiovisia 1.3 litraisia malleja jotka savuttavat.
eipä äkkiä tule mieleen montaa kaksovista corollaa varsinkaan lähiaikoina ei juuri ole näkynyt, etenkään 2ee koneella... eikä varsinkaan savuttavia sellaisia...
Lada Scandinavia kirjoitti:Alustassa ei mitään ruostevaurioita ja ovien alareunatkin ruosteettomat, eli harvinaisen hyväkorinen.
Viikonlopulla mietitty asiaa, lopullista päätöstä ei ole tehty. Korjataanko, vai Afrikkaan, ne ovat vaihtoehdot.
eikö tämä jo kerro kaiken suomen suosituimman henkilöauton arvostuksesta, miettikääpä miten monet venaohjurinkumit tms. muuta yhtä pientä noin hyväkuntoiseen ladaan olisi jo vaihettu... ei sillä että itsekään pitäisin minään niitä japanilaisia, mutta kai siinä jotakin perää pitää olla, eikai sadat tuhannet kärpäset voi olla väärässä kun niillä ajavat...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Kyllä niitä savuavia Toyotia näkee, tai jos ei näe niin haistaa.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Kun tuntuu olevan jaappanialaisia vastaan jotain kummallista, niin entäs nämä kanttiladat?
Niitä ei varmaan savuuttavina tavata liikenteessä tai sieltä poissa?
Hyvät ihmiset, Koroilla ajetaan huomattavsti enempi kuin melkein millään larssilla kuuna päivänä.
Joten kyllähän ne koneet kuluu kun niitä käytetään.
Minulla ei ole mitään kummempaa japsiautoja vastaan. Olen vain tällaisen jutun huomannut. Äitilläni oli Nissan Micra 1.2 vuodelta 1990 ja se
oli paljon parempi auto kuin hänen nykyinen Ford KA ainakin minun mielestäni.
Harva 1980-1990 luvun japsiauto kyllä silmää miellyttää...
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Eli päästö arvot päin metsän reunaa?? Pienkone pentseeniä käyttävät bemaristit leimalla ja yksi kikka jonka opettaja kertoi koulussa on ihan tämä bensiinin lisäaine jota surautetaan tankkiin. Tietty pelkät höyryt pitää silloin olla jäljellä. Ja Toyotaan oli tätä kikkaa käytetty.
Sitten näihin mielipiteisiin.
Minun mielestäni vm 87-91 Corollat ovat yksiä parhaimman näköisiä autoja joita on tehty. Halpa auto ylläpitää ja osia saa melkein jokaisesta maitokaupasta.
Toiseksikin, näitä 80- luvun ja 90-luvun Toyotia on sattumoisin aika paljon liikenteessä vielä tänäkin päivänä. Useimmat näistä yksilöistä alkavat vain valitettavasti olla kiertopalkintoja. Eli myydään neljä viisi kertaa eteen päin vuoden aikana. Ja kaiken lisäksi juuri kortin saaneille "oman elämänsä rallikuljettajille". Eli saavat varmasti happea. Joten voisiko myös tällä olla jotain tekemistä sen savuamisen johdosta??
Tai toisekseen nämä yksilöt alkavat olla siinä iässä että 400 tkm ei ole mikään yllätys. Olen nähnyt jopa 600 tkm ajettuja yksilöitä joiden kori on vielä aivan käyttö kelpoinen.
tinuri kirjoitti:Minun mielestäni vm 87-91 Corollat ovat yksiä parhaimman näköisiä autoja joita on tehty. Halpa auto ylläpitää ja osia saa melkein jokaisesta maitokaupasta.
Toiseksikin, näitä 80- luvun ja 90-luvun Toyotia on sattumoisin aika paljon liikenteessä vielä tänäkin päivänä. Useimmat näistä yksilöistä alkavat vain valitettavasti olla kiertopalkintoja. Eli myydään neljä viisi kertaa eteen päin vuoden aikana. Ja kaiken lisäksi juuri kortin saaneille "oman elämänsä rallikuljettajille". Eli saavat varmasti happea. Joten voisiko myös tällä olla jotain tekemistä sen savuamisen johdosta??
Tai toisekseen nämä yksilöt alkavat olla siinä iässä että 400 tkm ei ole mikään yllätys. Olen nähnyt jopa 600 tkm ajettuja yksilöitä joiden kori on vielä aivan käyttö kelpoinen.
Komppaan täysin tuon alun, E9-korinen Corolla (FX / LB korimallilla) on hienoimpia sarjavalmisteisia autoja. Naurettavan halpoja ja huolettomia kilometrejä! Tosiaan nuo Corollat rupee olemaan aika kiertopalkintoja, kun niitä ostetaan paljon ensiautoiksi juuri huolettomuutensa ja taloudellisuutensa vuoksi ja sitten ne laitetaan taas kiertoon 3-12 kk kuluttua. Voisin kyllä sanoa että jos haluaa vähemmän kiertäneen Corollan, niin kannattaa kääntyä sedan-mallisten puoleen, koska FX ja Liftback mallit ovat enemmän nuorison suosiossa.
Itsellänikin on taas aikomuksena ostaa moinen ikiliikkuja kun pääsee tuosta Opelin lotjakkeesta eroon, huomattavasti parempi vaihtoehto köyhälle opiskelijalle.
Ne ovat nuo pojat aika kovia yleistämään. On noita Corolloitakin jokunen määrä valmistettu, eivätkä tyhmät ostajat huomaa, etttä nehän savuttavat.
Kuplavolkkariakin on tehty yli 20 miljoonaa kappaletta, vaikka niiden moottorit leikkaavat helposti kiinni.
Tänä aamuna bussimatkalla kouluun kääntyi bussin eteen oliskohan se ollut Toyota Carina 2 niin se työnti
niin h*elvetisti sinistä savua. Se ajoi yli kilometrin meidän edessä ja kiihdytettäessä sen takapäätä ei
voinut savupilven takaa erottaa, tasakaasulla sen savuttamisenkin saattoi nähdä hyvin selkeästi!
Että näin...
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
mush kirjoitti:Ainakin ennen, varsinkin kesäiseen aikaan, sai Teboililta moniastetta 20W50 laatuna varsin kohtuulliseen hintaan. Tässä ketjussa jo aiemmin mainittu STP auttaa yleensä myös. Se lisää öljyn tartuntakykyä tehden siitä enemmän siirappimaista, jolloin se ei niin pienestä rakosesta karkaa vapaaehtoisesti. Tekohengitystä tämä kaikki toki vain on, mutta jos sillä vuoden lisäaikaa saa, niin varmaan on paljon jo tässäkin tapauksessa.
Viime viikolla lähti juuri tuollainen tojota täältä kierrätykseen savuttamattomine koneineen kun ei ketään kiinnostaneet osat edes puoli-ilmaiseksi
Ei ainakaan enää ole teboilin kataloogissa, pari sataa litraa tulee teboililta öljyjä tilailtua joka kuukausi työn puolesta.