Re: Rock-Ladat starttasivat Helsingistä!
Lähetetty: 18.6.2010 0:12
Tai siis tietenkin 2 näistä on kerholaiselta. Minun FINE ja yksi Laatokan kiertänyt 2105 1200s. Muut on sitten keräilty mistä sattui saamaan.
Pohjois-Karjalasta 3. Päijät-Hämeestä 3. Yhden ostivat suoraan Riihimäeltä tai Hämeenlinnasta. FINEhän oli minulla Liikkuvana myynnissä ihan missä vaan.
Tässä ei ole mitenkään tarkoitus KannuMaalata kaikkia näitä Ladoja. Se Artisti joka antaa nimensä jollekin autolle voi halutessaan vaikuttaa auton koristeluun. Ei tuo SpreyMaalaus ole ainoa tapa auton nimikoimiseen.
Petri Nygård on itse harrastanut tietääkseni Graffitimaalausta ja oli kai luonnollista, että hän halusi auton maalattavaksi tällä tavoin. Väittäisin että autoa ei roisiskittu, ruiskittu ja töhritty. Videossa näkyy vasta maalauksen hahmotelma. Graffitimaalaus ei ole kaikkien mieleen, mutta se on varsin suosittuakin. Ja kun sellainen maalaus tehdään kunnolla niin se on oikeaa maalaustaidetta.
Maalataanhan moniian autoihin kuvia. Toisia mattamustataan. Jotkut maalataan oikeissa automaalaamoissa. Joku lyö tarroja autoon. Eräät liittävät autoihinsa kaikkia mahdollisia polyuretaani- ja muita muovirakenteita. Periä aletaan varmaan taas kohta nostaa 80-lukutyyliin. Toiset entisöivät melkoisia Aihioita lähes tyhjästä.
Olisihan tässä Projektissa voitu käyttää vaikka Pemareita 80-luvulta. Vaihtoehtojahan olisi ollut rajattomasti. Mutta mikä muu vielä kohtuullisen hyvin saatavana oleva sopuhintainen automalli herättäisi yhtä paljon Intohimoja kuin TakaPotkuLata?
Keksikääs joku muu sopiva automerkki, joka saa tunteet liikkeelle niin että se herättää aina jonkin tunnelman, mielikuvan tai mielipiteen. Ja tämän merkin olisi oltava kohtuu helposti saatavana ja kohtuulliseen hintaan.
Tätä Projektia ei kannata ihan hirveästi vielä arvostella tuon Ilta-Sanomien 16sekunnin videopätkän perusteella. Missään tuolla ei haluta tehdä Ladasta PELLEÄ, kuten tässä eräs väitti. Lukekaa sieltä se tarina ja yrittäkää sen perusteella muodostaa kuva siitä, mitä näistä autoista ajateltiin suunniteltaessa.
TakaPotku on todella eksoottinen kokemus monelle nykyisiin elektroniikkaa täynnä oleviin Vekottimiin tottuneille. Ei sellaisi kokemuksia enää ihan jokaiselle tarjoilla. Se että niitä Ominaisuuksia on voi olla monelle todella iso juttu.
Lada on Vakava, Hauska, Erikoinen, Tuttu ja sellainen, että aina joku tulee juttelemaan omista LadaKokemuksistaan. TakaPotku on meille suomalaisille läheinen vielä. Moni on edelleen haikea kun hävitti sen. Moni muistaa olleensa häpeissään kun joutui kouluun Ladan kyydissä. Näistä on kaikilla jotain sanomista. Ja se on tärkeää tässä jutussa.
Eli Oksettaminen on eräs reaktio, jota tässä haetaankin. Mutta muitakin tunteita nämä siis varmaan herättävät ja toivon, että päämäärä saavutetaan ja KAIKKI PÄÄSEVÄT PERILLE.
Minä olen tässä vain sivupersoona enkä ole mikään primusmotor. Idea on muualta. Minä vain lupaudui osallistumaan toteutukseen koska asia on hyvä, idea on hieno ja minulla on kapasiteettia toimia tällaisessa.
Ja minulla on ollut KIVAA! Paljon on ollut työtä, mutta minä olen Nauttinut. Eikä tämä vielä ole loppu. Huomenna Kotkassa, Sunnuntaina missä lie.
"Eilen oltiin Mikkelissä. Huomenna en muista missä. Silti kaikki mukaan tulla nyt saa." Sami Babitsin
Pohjois-Karjalasta 3. Päijät-Hämeestä 3. Yhden ostivat suoraan Riihimäeltä tai Hämeenlinnasta. FINEhän oli minulla Liikkuvana myynnissä ihan missä vaan.
Tässä ei ole mitenkään tarkoitus KannuMaalata kaikkia näitä Ladoja. Se Artisti joka antaa nimensä jollekin autolle voi halutessaan vaikuttaa auton koristeluun. Ei tuo SpreyMaalaus ole ainoa tapa auton nimikoimiseen.
Petri Nygård on itse harrastanut tietääkseni Graffitimaalausta ja oli kai luonnollista, että hän halusi auton maalattavaksi tällä tavoin. Väittäisin että autoa ei roisiskittu, ruiskittu ja töhritty. Videossa näkyy vasta maalauksen hahmotelma. Graffitimaalaus ei ole kaikkien mieleen, mutta se on varsin suosittuakin. Ja kun sellainen maalaus tehdään kunnolla niin se on oikeaa maalaustaidetta.
Maalataanhan moniian autoihin kuvia. Toisia mattamustataan. Jotkut maalataan oikeissa automaalaamoissa. Joku lyö tarroja autoon. Eräät liittävät autoihinsa kaikkia mahdollisia polyuretaani- ja muita muovirakenteita. Periä aletaan varmaan taas kohta nostaa 80-lukutyyliin. Toiset entisöivät melkoisia Aihioita lähes tyhjästä.
Olisihan tässä Projektissa voitu käyttää vaikka Pemareita 80-luvulta. Vaihtoehtojahan olisi ollut rajattomasti. Mutta mikä muu vielä kohtuullisen hyvin saatavana oleva sopuhintainen automalli herättäisi yhtä paljon Intohimoja kuin TakaPotkuLata?
Keksikääs joku muu sopiva automerkki, joka saa tunteet liikkeelle niin että se herättää aina jonkin tunnelman, mielikuvan tai mielipiteen. Ja tämän merkin olisi oltava kohtuu helposti saatavana ja kohtuulliseen hintaan.
Tätä Projektia ei kannata ihan hirveästi vielä arvostella tuon Ilta-Sanomien 16sekunnin videopätkän perusteella. Missään tuolla ei haluta tehdä Ladasta PELLEÄ, kuten tässä eräs väitti. Lukekaa sieltä se tarina ja yrittäkää sen perusteella muodostaa kuva siitä, mitä näistä autoista ajateltiin suunniteltaessa.
TakaPotku on todella eksoottinen kokemus monelle nykyisiin elektroniikkaa täynnä oleviin Vekottimiin tottuneille. Ei sellaisi kokemuksia enää ihan jokaiselle tarjoilla. Se että niitä Ominaisuuksia on voi olla monelle todella iso juttu.
Lada on Vakava, Hauska, Erikoinen, Tuttu ja sellainen, että aina joku tulee juttelemaan omista LadaKokemuksistaan. TakaPotku on meille suomalaisille läheinen vielä. Moni on edelleen haikea kun hävitti sen. Moni muistaa olleensa häpeissään kun joutui kouluun Ladan kyydissä. Näistä on kaikilla jotain sanomista. Ja se on tärkeää tässä jutussa.
Eli Oksettaminen on eräs reaktio, jota tässä haetaankin. Mutta muitakin tunteita nämä siis varmaan herättävät ja toivon, että päämäärä saavutetaan ja KAIKKI PÄÄSEVÄT PERILLE.
Minä olen tässä vain sivupersoona enkä ole mikään primusmotor. Idea on muualta. Minä vain lupaudui osallistumaan toteutukseen koska asia on hyvä, idea on hieno ja minulla on kapasiteettia toimia tällaisessa.
Ja minulla on ollut KIVAA! Paljon on ollut työtä, mutta minä olen Nauttinut. Eikä tämä vielä ole loppu. Huomenna Kotkassa, Sunnuntaina missä lie.
"Eilen oltiin Mikkelissä. Huomenna en muista missä. Silti kaikki mukaan tulla nyt saa." Sami Babitsin