Sivu 2/4

Re: Lada "Logan" tulossa

Lähetetty: 18.7.2010 23:22
Kirjoittaja samarai
1500i kirjoitti:Suoraan sanottuna epäilyttää tuo renun osuus :? Liekkö tuo kaksi litranen moottori Ladan oma kone vai renun?
Ulkonäöstä en sano mitään tuon kuvan perusteella ja millainen lie sitten sisältä :roll:
Niin ei tuossa kuvassa olevalla olekaan mitään tekemistä Loganin ja ranskalaisten kanssa. Kyseessä on malli Lada 2190 eli Kalinan pohjalle tehty ns. "lowcost versio" josta on hiljattain valmistunut ensimmäiset koesarjan autot. Se tulee 2012 syrjäyttämään takapotkut ja Samarat Toljatin tuotantolinjalta.
http://donbass.ua/news/auto/2010/03/23/ ... -foto.html

Tulevasta "Lada Loganista" eli Lada R-90:sta on muutama viikko sitten valmistunut ensimmäinen maketti, joka näkyy tässä:
http://autostat.ru/news.asp?t=1&n=6289

Re: Lada "Logan" tulossa

Lähetetty: 19.7.2010 8:30
Kirjoittaja Lada-Jussi
Autolehtien toimittajien asiantuntemuksen puute ilmeni siis jo heti avausviestin linkistä
Tosin Renaultilla on tällä hetkellä paljonkin luotettavammat autot kuin Ladalla.
mihin tämä perustuu? ei ainakaan katsastuksen hylkytilastoihin eikä tienvarteen jääneitä autoja laskemalla, tosin nämä ei ole nykyisiä tuotantoautoja, mutta nykyisiä tuotanton-Ladoja on vaikea Suomessa tuomita, kun ei täällä sellaisia ole.

vertaus 110-ladaan on vähän huono, mm. Priora on aivan eri auto, moottori on sisuskaluja myöten uudistettu, kuten myös auton sisätilat. ero on yhtä suuri (tai suurempi) kuin Samara -> 110, tosin Priorassa on jo niin paljon merkittävää uutta, että se voi nostaa ostohaluja. 110 oli lähinnä kalliimpi Samara.

Re: Lada "Logan" tulossa

Lähetetty: 19.7.2010 11:09
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Suomessa ei tosiaan voida vertailla, joten pitää kääntää katseet ja tiedon saanti Venäjälle.
Mitä Venäläiset nykyään ajattelevat uusista Ladoistaan, eli ovatko ne kilpailukykyisempiä ja halutuimpia, kuin tuontiautot.?

Olen ollut uuden Lada Prioran kyydissä ja auto on uudistunut sisältä melkoisesti, mutta ei se, että sisätilat yms uudistetaan, ole suoraan laadun kanssa sama asia.
Tehdäkseen laadukasta ja toimintavarmaa tekniikkaa, siihen tarvitaan taitoa.
Kiinassakin valmistetaan ulkonäöltään hienoja autoja, mopoja, moottoripyöriä, mönkijöitä ja sähkötyökaluja. Niiden laatu on sitä sun tätä.

Tarvii ottaa myös huomioon, että Lada 110 sarjan autot ovat muokanneet ihmisten ajatusta, että hyvien Ladojen valmistus loppui vuoteen -91.
Minullakin on ollut jo monta 110 sarjan Ladaa ja tullut paljon huonoa kokemusta. Enkä kyllä menis ostamaan mitään uutta Kalinaa taikka Prioraa. Voin olla väärässä, mutta meitä on sitten monia, jotka ovat väärässä.
Siksi Ladan myynti loppui suomessa, kun näitä väärässä mielikuvassa olevia on paljon ja siksi eivät osta uusia Ladoja.
Väärän mielikuvan muuttaminen ei onnistu hienon ja värikkään esitteen avulla, siihen tarvitaan paljon muuta.

Re: Lada "Logan" tulossa

Lähetetty: 19.7.2010 16:50
Kirjoittaja Jaska HKI
Lada Scandinavia kirjoitti:Suomessa ei tosiaan voida vertailla, joten pitää kääntää katseet ja tiedon saanti Venäjälle.
Mitä Venäläiset nykyään ajattelevat uusista Ladoistaan, eli ovatko ne kilpailukykyisempiä ja halutuimpia, kuin tuontiautot.?

Olen ollut uuden Lada Prioran kyydissä ja auto on uudistunut sisältä melkoisesti, mutta ei se, että sisätilat yms uudistetaan, ole suoraan laadun kanssa sama asia.
Tehdäkseen laadukasta ja toimintavarmaa tekniikkaa, siihen tarvitaan taitoa.
Kiinassakin valmistetaan ulkonäöltään hienoja autoja, mopoja, moottoripyöriä, mönkijöitä ja sähkötyökaluja. Niiden laatu on sitä sun tätä.

Tarvii ottaa myös huomioon, että Lada 110 sarjan autot ovat muokanneet ihmisten ajatusta, että hyvien Ladojen valmistus loppui vuoteen -91.
Minullakin on ollut jo monta 110 sarjan Ladaa ja tullut paljon huonoa kokemusta. Enkä kyllä menis ostamaan mitään uutta Kalinaa taikka Prioraa. Voin olla väärässä, mutta meitä on sitten monia, jotka ovat väärässä.
Siksi Ladan myynti loppui suomessa, kun näitä väärässä mielikuvassa olevia on paljon ja siksi eivät osta uusia Ladoja.
Väärän mielikuvan muuttaminen ei onnistu hienon ja värikkään esitteen avulla, siihen tarvitaan paljon muuta.
Näinhän se on aina ollut,maine on vaikea luoda mutta helppo menettää,kuten Toyotallakin kävi.Siksi saksalainen laatu esim.VW jyllää Suomen autokaupassa.Niin minäkin luulin että satakympin viat loppuisi parissa vuodessa mutta yhtä Via dolo Rosaa se oli yli 6 vuotta.Moni tuttukin joilla oli 110 vannovat ettei ikinä uutta Ladaa.Muutaman satasen siitä voisi 5 vuotiaana maksaa jos on löysää rahaa ja aikaa könytä auton kanssa.Tyhjän saa pyytämättäkin.

Re: Lada "Logan" tulossa

Lähetetty: 19.7.2010 21:26
Kirjoittaja tinuri
Tuo Opel Combon kuvasta viksailtu otos sai sellaisen EI MIELELLÄÄN reaktion aikaan. Jos tuollaisen tavara-auton itselleen haluaa niin niitä saa varmaan käytettynä ihan hyviä.

t

Lähetetty: 19.7.2010 22:17
Kirjoittaja 1500i
Jaska HKI kirjoitti:,maine on vaikea luoda mutta helppo menettää,kuten Toyotallakin kävi.
Joo jo alussa epäiltiin selityksiä kaasun hirttämisestä ja siten jarrujen tehottomuudesta "viat" johtuivatkin jostain muusta kuten jo epäiltiinkin :roll:
Oliko tuo sitten "omien merkkin" myynnin edistämis yritystä vai mitä?, no mitäpä muutakaan :?
Jaska HKI kirjoitti:Siksi saksalainen laatu esim.VW jyllää Suomen autokaupassa
Vai saks..laatua no empähän sanos niinkään :lol: Siirtää sitä mattoa vaan kohalleen ja jatkaa Toyotalla ajoa 8)

Re: Lada "Logan" tulossa

Lähetetty: 20.7.2010 11:34
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Mitä se on, tämä saksalainen laatu.?
Olen omistanut monta 124 korista Mersua ja viimeeksi C sarjalaisen.
Mersun vikoja.
Takatukivarsien vaihtoa ja kun mutterit ovat ruostuneet, :(
Takana alimmaiset puslat ja niiden vaihto. :(
Etujousien katkeilua ja niiden vaihto kotioloissa, :(
Hehkutulppien vaihto, varsinkin C sarjalaisen. :(
Ovien lukot reistailee vanhemmiten.
Mittarit lopettavat toimintansa, varsinkin polttoaine ja lämpö.
Virtalukko ongelmia, jos virtalukko takertelee, on syytä pian vaihtaa tai vaihdattaa uuteen.
Jos käy niin, että virtaa ei saa päälle, ei missään nimessä saa vääntää rattia, jotta rattilukko menisi päälle. Jos näin pääsee käymään, on vitsit vähissä ja asiaa Veholle.
Väyrysmalleissa on sitten lisää.
Työkaveri Audi 3 -98 ja ajettu noin 260tkm. Niin nyt kansipahvi vika, ei ole keittänyt, vaan tullut itellään. Tämäkö laatua.

Joten vertaamalla Dacia loganiin tai yleensäkin Ranskan autoihin, niin onko sellaista autoa vielä keksitty, missä ei vikoja ilmene vanhemmiten.?

Re: Lada "Logan" tulossa

Lähetetty: 20.7.2010 12:41
Kirjoittaja Pavlovits
Taas menen aiheen ohi, enkä viitsi tehtailla lisää topiceja, mutta kaikki minulla olleet neljä japanilaista ovat olleet tosi viattomia.
Enkä myöskään väitä, että siis kaikki japanilaiset ovat sellaisia.

Re: Lada "Logan" tulossa

Lähetetty: 20.7.2010 18:00
Kirjoittaja samarai
Tuolle 2190 mallille tehdas järjesti kuun vaihteessa myös nimikilpailun vuoden 1968 malliin a'la Kopeika. Vaatimuksena oli 4-7 latinalaisilla kirjaimilla oleva nimi.
http://www.lada.ru/konkurs/
http://www.lada.ru/cgi-bin/xml1.pl?step ... ws&bind1=9

Kilpailun voittajan nimi pitäisi julkaista ilmeisesti tänään (20.7.) Nimen lopullinen valinta on kuitenkin tehtaan käsissä.

Re: Lada "Logan" tulossa

Lähetetty: 3.8.2010 1:33
Kirjoittaja samarai
Ei ole vielä ilmoitettu. Ladan kotisivulla olevan uutisen mukaan se olisi pitänyt olla selvillä jo heinäkuun loppuun mennessä. Voittaja palkitaan (Lada Kalinalla) kuitenkin tämän elokuun lopussa Moskovan autonäyttelyssä, joten eiköhän siitä kohta ala kuulua?

Erilaisia nimiehdotuksia tuli 36 429 kpl.
http://www.lada.ru/cgi-bin/xml1.pl?step ... ws&bind1=9

Re: Lada "Logan" tulossa

Lähetetty: 9.8.2010 19:52
Kirjoittaja samarai
Nyt on nimi ilmoitettu - Lada Granta.
http://www.lada.ru/cgi-bin/statement.pl ... 045&prev=1

Avtovazin liukuhihnalta tuli ulos myös 26:s miljoonas auto, mikä oli mallia Kalina Sedan.
http://www.lada.ru/cgi-bin/pr.pl?id=160 ... 043&prev=1

Ja juuri tuon Kalinan saa palkinnoksi mies Krasnojarskista, joka ensiksi tuota nimeä ehdotti.

Re: Lada "Logan" tulossa

Lähetetty: 10.8.2010 22:45
Kirjoittaja Eki
mikko853 kirjoitti:http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/lada ... ehitykseen

Saadaankohan ranskalaista mukavuutta vai sähkö- ja hydrauliikkavikoja :lol:
Toivottavasti ainakin ensiksi mainittua. Sähkövioista en tiedä, niistä Rellu- ja Ladamiehet osaavat sanoa paremmin. Jos sitten hydrauliikkaa sotkevat mukaan ohjaustehostinta monimutkaisempiin laitteisiin, kannattanee pyytää konsultaatiota Citroënilta. Siellä on valmistettu toistakymmentä miljoonaa autoa, joissa on hydrauliikkaa mukana vähän enemmänkin, siellä kyllä osataan. Eivät tosin taida Rellulla siihen taipua kovin äkkiä... :lol:

Re: Lada "Logan" tulossa

Lähetetty: 11.8.2010 0:20
Kirjoittaja Jaska HKI
Lada Scandinavia kirjoitti:Mitä se on, tämä saksalainen laatu.?
Olen omistanut monta 124 korista Mersua ja viimeeksi C sarjalaisen.
Mersun vikoja.
Takatukivarsien vaihtoa ja kun mutterit ovat ruostuneet, :(
Takana alimmaiset puslat ja niiden vaihto. :(
Etujousien katkeilua ja niiden vaihto kotioloissa, :(
Hehkutulppien vaihto, varsinkin C sarjalaisen. :(
Ovien lukot reistailee vanhemmiten.
Mittarit lopettavat toimintansa, varsinkin polttoaine ja lämpö.
Virtalukko ongelmia, jos virtalukko takertelee, on syytä pian vaihtaa tai vaihdattaa uuteen.
Jos käy niin, että virtaa ei saa päälle, ei missään nimessä saa vääntää rattia, jotta rattilukko menisi päälle. Jos näin pääsee käymään, on vitsit vähissä ja asiaa Veholle.
Väyrysmalleissa on sitten lisää.
Työkaveri Audi 3 -98 ja ajettu noin 260tkm. Niin nyt kansipahvi vika, ei ole keittänyt, vaan tullut itellään. Tämäkö laatua.

Joten vertaamalla Dacia loganiin tai yleensäkin Ranskan autoihin, niin onko sellaista autoa vielä keksitty, missä ei vikoja ilmene vanhemmiten.?
Mersuista en tiedä mutta Audi on rautaa.Esimerkiksi lattiamatto ei voi luisua kaasupolkimen alle koska se on ruuvilla tuettu takareunastaan.Vaihdelaatikon öljyjä ei tarvitse vaihtaa koko auton aikana.B-pilari mustana ei koskaan menetä väriään koska se on peitetty mustalla muovillla,konepelti on kahdella lukkolaitteella +tuulihaka,akku on koteloitu...ei hapetu navat,pohja on sinkitty 21 vuotiaita ei vielä tarvitse hitsata.Saranat kestävät koska niiden rungot on 10mm paksuista Yn muotoista terästä...listaa voisi jatkaa loputtomiin.Esimerkiksi Audi 80 mallisia autoja on nettiautossa yli 130kpl jatkuvasti myynnissä.....aika hyvin autolle joka näki päivänvalon jo 25 vuotta sitten

Re: Lada "Logan" tulossa

Lähetetty: 12.8.2010 17:30
Kirjoittaja 1500i
Jaska HKI kirjoitti:Esimerkiksi lattiamatto ei voi luisua kaasupolkimen alle koska se on ruuvilla tuettu takareunastaan.Vaihdelaatikon öljyjä ei tarvitse vaihtaa koko auton aikana.B-pilari mustana ei koskaan menetä väriään koska se on peitetty mustalla muovillla,konepelti on kahdella lukkolaitteella +tuulihaka,akku on koteloitu...ei hapetu navat
Matot ei siis istu/ ei ole osatu tehdä, kun on pitänyt ruuvailla kiinni... Säästää öljynvaihdon vaihtaa sitten koko laatikon...Muovia joo niitähän on ("kotim.") raktoreissakin ja hyvin repsottavat, kun pesuria näytää...Konepellin kiinnitys on siis epävarma vai miksi noin monta lukitusta? Toisissahan akku on koteloitu, mutta miten se vaikuttaa napojen hapettumiseen? :wink: Onko nuo sitten niin kaksisia/oleellisia asioita loppuunsa?

Re: Lada "Logan" tulossa

Lähetetty: 13.8.2010 17:41
Kirjoittaja Jaska HKI
Matot istuvat ihan hyvin.Vaihdelaatikon öljy homma piti tarkistaa käyttöohjekirjasta......ei tarvitse vaihtaa.Olisko hammasrattaat koneistettu niin hyvin ja metallilastut poistettu tehtaalla.Akun suojus estää akun likaantumisen ja napojen hapettumisen samalla,samalla se estää ajoviiman vaikutuksen talvella ja lämmin akku ottaa varauksen vastaan nopeammin.Konepelti pysyy linjassaan kun kori on kiertojäykkä.Se sulkeutuu 10 cm pudotuksella toisin kuin Ladassa missä vastaava on puoli metriä.Traktoreista en tiedä mutta kaikissa näkemissäni Audi 80 autoissa on B-pilarin suojus paikoillaan erilaisesta käsittelystä huolimatta.Yksikään bensatankki ei ole ruostunut puhki koska se on muovia ja sijaisee korirakenteen sisäpuolella.Valokuvio on H-4 valoilla tasainen ja riittävä.Polttimoita ei tarvitse olla vaihtamassa joka vuosi.Konepellin alla on kytkimellä huoltovalo jota moni ei tiedä olevan olemassakaan kun ei ole ollut tarvetta.Takavalojen muovit ovat pitäneet värinsä,eikä niitä ole tarvinnut värjäillä että menisi katsastuksesta läpi.Veljellä alkoi lämppärin kenno vuotaa 15 vuotta vanhassa Audissa.Hän meni ostaan uuden ja myöhemmin kuuli että tehdas olisi luvannut että sen pitää kestää auton ikä kun viallista sarjaa oli tullut tuotantoon.Meneppä vinkuun satakymppiin kymmenen vuoden kuluttua vuotavasta kennosta niin nauravat sinut ulos.