Kierroslukumittari

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Samara87/88

Re: Kierroslukumittari

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

kaasari samarassa oli mittariston vasemmalla puolella kojelaudassa...

samaan paikkaan ois tarkotus laittaa nykyseenki. Eli ruisku samarassa on jossain kojelaudan alla (?) kiekkamittarille johto, ja mittarista vaan 8 pyttynen niin pitäs pelittää :shock:

minkähän näköinen johto/liitin sieltä pitäs löytää, ja mistä kohtoo, vm 95 GM suihkusamara.

mittarin merkki EQUUS- aitoa 80-luvun laatua. 8)
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
START
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja START »

eiköhän helpointa ole että katsot ihan itse silmilläsi missä on läpivienti kumeja ja vedät siitä vaan läpi :wink:
tai otat porakoneen käteen ja poraat ihan itse uuden reiän ja vedät ne piuhat siitä
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Mara
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

Ite olen nihilistinä vetänyt seos- ja kierroslukumittarin johdot ihan pokkana alkuperäistä johtosarjaa myöten, eli konehuoneen vasemmasta takanurkasta ja saman läpiviennin kautta.
Jakaja/ puolakin on sopivasti samalla seudulla.
Mankan virtapiuha puolestaan löysi reitin lämppärin putkien läpivientikumista.
2102 16V ex.
2103 -75
Aapo89

Viesti Kirjoittaja Aapo89 »

Minulla on kiekkamittari tossa jännitemittarin paikalla. kuva kertoo enemmän: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... &pos=-4284
Lada 1200s/1700cc
jaasu

Viesti Kirjoittaja jaasu »

nyt mittari asennettu ja hyvi pelaa!
autoton.. vielä
Samara87/88

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

START kirjoitti:eiköhän helpointa ole että katsot ihan itse silmilläsi missä on läpivienti kumeja ja vedät siitä vaan läpi :wink:
tai otat porakoneen käteen ja poraat ihan itse uuden reiän ja vedät ne piuhat siitä

olikos tää mulle suunnattu? läpivientikumi on kyllä jo löydetty, ja siitä menee arviolta 80neliömillin eestä tavaraa, porakonekkin löytyy, no probl, mutku tälläses suihkusamarassa on ymmärtääkseni kojelaudan alla jossain liitin....

eli ei oldschool tapaan puolalle, ei onnistu 8)
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
START
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja START »

Samara87/88 kirjoitti:
START kirjoitti:eiköhän helpointa ole että katsot ihan itse silmilläsi missä on läpivienti kumeja ja vedät siitä vaan läpi :wink:

olikos tää mulle suunnattu? läpivientikumi on kyllä jo löydetty, ja siitä menee arviolta 80neliömillin eestä tavaraa, porakonekkin löytyy, no probl, mutku tälläses suihkusamarassa on ymmärtääkseni kojelaudan alla jossain liitin....

eli ei oldschool tapaan puolalle, ei onnistu 8)
ei
ihan yleisellä tasolla
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
rammracing

Viesti Kirjoittaja rammracing »

Moi!
Se on makuasia sanoi musti ku muniansa nuoli!Autometerin mittari tarkka ja vaihtovalolla
Lada1500SL

Viesti Kirjoittaja Lada1500SL »

Itse tein vanerista uuden mittarin kehyksen ja siihen mittarit uudessa järjestyksessä plus autometerin "smoke" kiekkamittari. http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 651&pos=21
rotsi4

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

Ei pitäisi toimia suoraan minkään puolan miinukseen liitettäväksi tarkoitetun mittarin boksilta tulevassa johdossa joka ei ole tekemisissä puolan jännitepiikkien kanssa. Kokeilkaa vaikka..

Joku asiasta tietävä voisi kokeilla toimisiko liittämällä mittarin anturijohdon kaksoiskipinäpuolan maajohtoon..? siinähän on ehkä samat piikit kuin normipuolan maassa..

Ja tuosta boksilta tulevasta johdosta mittarin voisi saada toimimaan tekemällä kytkennän joka muuttaa sen singaalin jännitepiikeiksi joita normi rundikello ymmärtää, kytkentä löytyy netistä. Muistaakseni se on boksin johdosta alkaen ensin diodi päästösuuntaan- sitten muutaman sadan ohmin kela (esim valoreleestä)- maa sitten ennen tai jälkeen kelan mittarin anturijohto.

Itse en ole kokeillut koska omasta autosta löytyy jo pari rundikelloa.
IlkkaHe

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Kuva
Siinähän se, kanttilampussa. Merkki on joku halpis, valon väriä voi napista vaihtaa...

Paska mittari muuten :? näyttää että kiertäs yli 12tonnia tuommonen 1.6lata aika helpostikin :shock: ja kaikki on kohallaan.. mittarikin tasakierroksilla seilaa kun mikäkin hullu...
ladaracing pori

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Onks mittari 4-sylinterisen asetuksissa eikä 6 tai 8 sylinterisen?
elmeri racing team

Viesti Kirjoittaja elmeri racing team »

jos on kärjetön sytkä niin toi mittari pitää kytkee sytkäpoksista siinä on yksi tyhjä paikka mihin tulee johto mittarille niin toimii meillä oli samallainen mittari ja aina pohjassa kun signaali piuha oli kytketty puolaan.
ääni ei riitä voimaa täytyy olla
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

^^ Aika jännä juttu muuten, jos tuosta johtuu. Itsellä toi Autogaugen mittari kytketty puolaan kärjettömän kanssa, ei hypi eikä pompi ja näyttää suurinpiirtein sen mitä pitääkin :)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
elmeri racing team

Viesti Kirjoittaja elmeri racing team »

TOISET MITTARIT PELAA PUOLASTA MUTTA EIKÖS TUO OLE SE RISKON DISKOVALO MITTARI MIKÄ EI TOIMI KUN SIELTÄ SYTTYPOKSISTA.iTTE VAIHDOIN KOLME MITTARIA KUN LUULIN ETTÄ MITTARIT OLI JO UUTENA SÖKÖT MUTTA RUPES TOIMIIN KUN KYTKIN POKSIIN.KANNATTAA KOKEILLA
ääni ei riitä voimaa täytyy olla
Vastaa Viestiin