Sivu 2/5
Re: Kierroslukumittari
Lähetetty: 27.12.2007 21:08
Kirjoittaja Samara87/88
kaasari samarassa oli mittariston vasemmalla puolella kojelaudassa...
samaan paikkaan ois tarkotus laittaa nykyseenki. Eli ruisku samarassa on jossain kojelaudan alla (?) kiekkamittarille johto, ja mittarista vaan 8 pyttynen niin pitäs pelittää
minkähän näköinen johto/liitin sieltä pitäs löytää, ja mistä kohtoo, vm 95 GM suihkusamara.
mittarin merkki EQUUS- aitoa 80-luvun laatua.

Re: Kierroslukumittari
Lähetetty: 27.12.2007 22:56
Kirjoittaja START
eiköhän helpointa ole että katsot ihan itse silmilläsi missä on läpivienti kumeja ja vedät siitä vaan läpi
tai otat porakoneen käteen ja poraat ihan itse uuden reiän ja vedät ne piuhat siitä
Re: Kierroslukumittari
Lähetetty: 27.12.2007 23:51
Kirjoittaja Mara
Ite olen nihilistinä vetänyt seos- ja kierroslukumittarin johdot ihan pokkana alkuperäistä johtosarjaa myöten, eli konehuoneen vasemmasta takanurkasta ja saman läpiviennin kautta.
Jakaja/ puolakin on sopivasti samalla seudulla.
Mankan virtapiuha puolestaan löysi reitin lämppärin putkien läpivientikumista.
Re: Kierroslukumittari
Lähetetty: 28.12.2007 12:59
Kirjoittaja Aapo89
Minulla on kiekkamittari tossa jännitemittarin paikalla. kuva kertoo enemmän:
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... &pos=-4284
Re: Kierroslukumittari
Lähetetty: 28.12.2007 13:07
Kirjoittaja jaasu
nyt mittari asennettu ja hyvi pelaa!
Re: Kierroslukumittari
Lähetetty: 28.12.2007 14:50
Kirjoittaja Samara87/88
START kirjoitti:eiköhän helpointa ole että katsot ihan itse silmilläsi missä on läpivienti kumeja ja vedät siitä vaan läpi
tai otat porakoneen käteen ja poraat ihan itse uuden reiän ja vedät ne piuhat siitä
olikos tää mulle suunnattu? läpivientikumi on kyllä jo löydetty, ja siitä menee arviolta 80neliömillin eestä tavaraa, porakonekkin löytyy, no probl, mutku tälläses suihkusamarassa on ymmärtääkseni kojelaudan alla jossain liitin....
eli ei oldschool tapaan puolalle, ei onnistu

Re: Kierroslukumittari
Lähetetty: 28.12.2007 16:24
Kirjoittaja START
Samara87/88 kirjoitti:START kirjoitti:eiköhän helpointa ole että katsot ihan itse silmilläsi missä on läpivienti kumeja ja vedät siitä vaan läpi
tai otat porakoneen käteen ja poraat ihan itse uuden reiän ja vedät ne piuhat siitä
olikos tää mulle suunnattu? läpivientikumi on kyllä jo löydetty, ja siitä menee arviolta 80neliömillin eestä tavaraa, porakonekkin löytyy, no probl, mutku tälläses suihkusamarassa on ymmärtääkseni kojelaudan alla jossain liitin....
eli ei oldschool tapaan puolalle, ei onnistu

ei
ihan yleisellä tasolla
Re: Kierroslukumittari
Lähetetty: 30.12.2007 9:53
Kirjoittaja rammracing
Moi!
Se on makuasia sanoi musti ku muniansa nuoli!Autometerin mittari tarkka ja vaihtovalolla
Re: Kierroslukumittari
Lähetetty: 30.12.2007 16:21
Kirjoittaja Lada1500SL
Itse tein vanerista uuden mittarin kehyksen ja siihen mittarit uudessa järjestyksessä plus autometerin "smoke" kiekkamittari.
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 651&pos=21
Re: Kierroslukumittari
Lähetetty: 30.12.2007 18:17
Kirjoittaja rotsi4
Ei pitäisi toimia suoraan minkään puolan miinukseen liitettäväksi tarkoitetun mittarin boksilta tulevassa johdossa joka ei ole tekemisissä puolan jännitepiikkien kanssa. Kokeilkaa vaikka..
Joku asiasta tietävä voisi kokeilla toimisiko liittämällä mittarin anturijohdon kaksoiskipinäpuolan maajohtoon..? siinähän on ehkä samat piikit kuin normipuolan maassa..
Ja tuosta boksilta tulevasta johdosta mittarin voisi saada toimimaan tekemällä kytkennän joka muuttaa sen singaalin jännitepiikeiksi joita normi rundikello ymmärtää, kytkentä löytyy netistä. Muistaakseni se on boksin johdosta alkaen ensin diodi päästösuuntaan- sitten muutaman sadan ohmin kela (esim valoreleestä)- maa sitten ennen tai jälkeen kelan mittarin anturijohto.
Itse en ole kokeillut koska omasta autosta löytyy jo pari rundikelloa.
Re: Kierroslukumittari
Lähetetty: 31.12.2007 2:18
Kirjoittaja IlkkaHe

Siinähän se, kanttilampussa. Merkki on joku halpis, valon väriä voi napista vaihtaa...
Paska mittari muuten

näyttää että kiertäs yli 12tonnia tuommonen 1.6lata aika helpostikin

ja kaikki on kohallaan.. mittarikin tasakierroksilla seilaa kun mikäkin hullu...
Re: Kierroslukumittari
Lähetetty: 31.12.2007 3:06
Kirjoittaja ladaracing pori
Onks mittari 4-sylinterisen asetuksissa eikä 6 tai 8 sylinterisen?
Re: Kierroslukumittari
Lähetetty: 31.12.2007 8:13
Kirjoittaja elmeri racing team
jos on kärjetön sytkä niin toi mittari pitää kytkee sytkäpoksista siinä on yksi tyhjä paikka mihin tulee johto mittarille niin toimii meillä oli samallainen mittari ja aina pohjassa kun signaali piuha oli kytketty puolaan.
Re: Kierroslukumittari
Lähetetty: 31.12.2007 11:07
Kirjoittaja Jokari
^^ Aika jännä juttu muuten, jos tuosta johtuu. Itsellä toi Autogaugen mittari kytketty puolaan kärjettömän kanssa, ei hypi eikä pompi ja näyttää suurinpiirtein sen mitä pitääkin

Re: Kierroslukumittari
Lähetetty: 31.12.2007 11:18
Kirjoittaja elmeri racing team
TOISET MITTARIT PELAA PUOLASTA MUTTA EIKÖS TUO OLE SE RISKON DISKOVALO MITTARI MIKÄ EI TOIMI KUN SIELTÄ SYTTYPOKSISTA.iTTE VAIHDOIN KOLME MITTARIA KUN LUULIN ETTÄ MITTARIT OLI JO UUTENA SÖKÖT MUTTA RUPES TOIMIIN KUN KYTKIN POKSIIN.KANNATTAA KOKEILLA