:)

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Jaska HKI

Re: Renault-Nissan aikoo vallata Ladan :)

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Millä tavalla laturin generaattorin löysä napamutteri liittyy ja sen aiheuttama vaurio ankkurin sorvauksiin littyy akun kengän irroittamiseen? tai peräluukun avaaminen,jos ne narut menee poikki niin ei mahda mitään.Tai kesivä maalipinta?Miksi muun merkkiset käytetyt toimivat minulla paremmin kuin uusi Lada?
Uitukki
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Kerronpa oman näkemykseni. Naapureilla, sukulaisilla ja muilla tutuilla on ollut 110:jä ja en ole kenenkään heistä koskaan kuullut kehuvan sitä. Joka ainoalla on ollut vikoja vikojen perään ja moni on luovuttanut ja vaihtanut muunmerkkiseen. tai no anteeksi. Yksi tuttu kehui maasta taivaisiin niin kauan kun jaksoi taistella sen kanssa. Mutta sitten kun vaihtoi pois väsyttyään taisteluun muuttuikin ääni kellossa. Mitä tästä voisi päätellä. Joko ainoat toimivat 110:t ovat ladaboardin käyttäjillä tai sitten nämä käyttäjät eivät vain pysty myöntämään totuutta.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ei uutta autoa tarvitse ylihuoltaa ja lisäksi sen ylihuoltaminen on silkkaa rahan haaskausta. Normaali auto toimii riittävällä varmuudella valmistajan suunnittelemien huoltojen puitteissa. Jos ei toimi, niin valmistaja on tehnyt virheen suunnittelussa.

Sanon nyt mielipiteeni: huom. väärän sellaisen, olen huomannut selkeästi että 110 omistajista selkeästi suurin osa ei autoaan kehu tai ylistä. Loput heittäytyy sitten puolustuskannalle jos edes vähääkään kyseenalaistaa esimerkisi auton hinta/laatu-suhteen verrattaessa vaikka saman hintaluokan autoihin.
Ainakin itse keskustelen eri autojen huonoista puolista pikemminkin mieluummin kuin ylistän niitä. Jos jonkun auton hankintahinta ei ole suhteessa laatuun ja toimivuuteen, niin on jokseenkin järjen köyhyttää ylistää sellaista.

Minullakin on muutamia puolituttuja joilla on ollut 110 Lada. Ei ole kenelläkään näistä nykypäivänä moista. Syinä selkeästi liiallinen vikaherkkyys, huono laatu ja vielä kerran se vikaherkkyys ja epäluottavuus.
Jos auto jää tielle 3-6 kertaa ennen sataatuhatta ja aina välistä on "pientä laittoa" kuin takavedossa konsanaan, niin jostain syystä en miellä moista kovin järkeväksi hankinnaksi.
Voisi luulla että 10000 eurolla saa auton. Saahan sillä vaikka mitä jos ei katso vain sokeasti merkkiä keulalla. Ja jää vielä ehkä jotain taskun pohjallekin. Terkkuja vaan Jaskalle, saat täyden tukeni tässä asiassa. Järki voittaa tunteen. :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Uitukki
Lada kerhon jäsen

Jokari kirjoitti:"pientä laittoa" kuin takavedossa konsanaan
Takavedosta ja 110:stä ei voi puhua samana päivänä paitsi jos se on axtec. Näpertelyähän takapotkussakin saattaa joskus olla mutta niistä yleensä selviää hyvin pienellä rahalla. Itsekin voisi takapotkun laittaa käyttikseksi mutta ajan kuitenkin kohtalaisen paljon enkä kyllä jaksaisi kuunnella sitä melua pitkillä automatkoilla. Kun työkseenkin pyörittää rattia päivästä toiseen ei enää työpäivän jälkeen jaksa ajella autolla jossa korvat soi pitemmän lenkin jälkeen. Idiottivarmoja yksinkertaisia kamppeitahan ne on kaikkine huonoine ja hyvine puolineen ja kyllä niillä nykyliikenteesäkin pärjää siinä missä muillakin mutta se melu puuduttaa ja tietysti se kaasunilkan asento myös. Harrasteautona tuommoinen tosin voi mullakin vielä tulevaisuudessa olla.
Käyttis Saab 900 S -97
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

Tähän väliin taas mainitsen ettei huolia ja murheita ole ollut. Mittarissa toki vasta 150tkm ja ikää 10 v. Vieläkin muuten pampulan peräkin ehjänä. Mitenkähän täälläpäin olen tormännyt useisiin toimiviin satakymppeihin ja tyytyväisiin omistajiinkin??
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Omaansa voi kehua tai haukkua sen mukaan millainen se on, mutta taas se yleistäminen. Että kaikki...
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Uitukki
Lada kerhon jäsen

pressa kirjoitti:Tähän väliin taas mainitsen ettei huolia ja murheita ole ollut. Mittarissa toki vasta 150tkm ja ikää 10 v. Vieläkin muuten pampulan peräkin ehjänä. Mitenkähän täälläpäin olen tormännyt useisiin toimiviin satakymppeihin ja tyytyväisiin omistajiinkin??
Vahinkoja sattuu 110:nkin tuotantolinjalla. Oho sieltähän tupsahti toimiva kampe :wink:
Käyttis Saab 900 S -97
Marko

Viesti Kirjoittaja Marko »

Pitäiskö merkkejä/malleja tutkiskella yksilönä?.Mie olen nähny Kouvolan Raskoneen pöydällä Volkkarin kannen nokkineen(Passat 4 motion diesel -05),josta oli kaiken muun lisäks nokkakin kulunu romuks.Ajettu 240 000,syytä ei tiedetä,ehkä valmistusvika,ehkä ei.Meikäläisen Samara,ajettu 231 000(1.3),ei avattu kantta ja toimii.Mun 111:lla ajettu 157257km,ei tälläsii vikoja,kuten edellä mainittii.Joten kun ajattelee asiaa,niin näitten juttujen mukaa kaikki Volkkaritkin pitäs olla huonoja ja jos ei ajattele/tiedä,voihan sitä paskaa länkyttää hamaa tulevaisuutee.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Uitukki
Lada kerhon jäsen

^Paskaa tai ei mutta tosi on että en ole nähnyt naamatusten 110:n omistajaa joka kirkkain silmin sanoo että on omaansa tyytyväinen. Ainoat positiiviset kokemukset olen saanut kuulla täältä ladaboardilta.
Käyttis Saab 900 S -97
tinuri

Viesti Kirjoittaja tinuri »

Käveläppä sitten simmut auki. Tai eipä sekään auta kun ilmeisesti se hymy joka 211x Ladan kuskilla on, johtuu siitä kun kuljettaa Ladaansa viimeistä reissua kohti Kuusankosken keräys pistettä.
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Marko kirjoitti:Pitäiskö merkkejä/malleja tutkiskella yksilönä?.Mie olen nähny Kouvolan Raskoneen pöydällä Volkkarin kannen nokkineen(Passat 4 motion diesel -05),josta oli kaiken muun lisäks nokkakin kulunu romuks.Ajettu 240 000,syytä ei tiedetä,ehkä valmistusvika,ehkä ei.Meikäläisen Samara,ajettu 231 000(1.3),ei avattu kantta ja toimii.Mun 111:lla ajettu 157257km,ei tälläsii vikoja,kuten edellä mainittii.Joten kun ajattelee asiaa,niin näitten juttujen mukaa kaikki Volkkaritkin pitäs olla huonoja ja jos ei ajattele/tiedä,voihan sitä paskaa länkyttää hamaa tulevaisuutee.
Yksilöitähän ne on,mutta kuka tosiaan väittää että Lada on yhtä luotettava ja hyvä kuin 2-3 kertaa kalliimpi premuim-merkki.Jos joillakin Lada on pelannut hyvin niin ei kait se ole minulta pois.Mutta jos minun Ladani ei taas pelaa niin kait minulla on oikeus ilmaista se.Mikä ihme se on jos Ladasta sanoo oman mielipiteensä,niin silloin silloin tullaan asianomaisen intimiteettialueelle.....peltiähän se vain on.Ja siitä ajonestopampulasta.Millä tavalla väärin käytin sitä jos sitä pidin housuntaskussa?Ainakaan auton käyttöohjekirjassa ei ko asiasta mainittu mitään?
Uubeegee

Viesti Kirjoittaja Uubeegee »

tinuri kirjoitti:...ilmeisesti se hymy joka 211x Ladan kuskilla on, johtuu siitä kun kuljettaa Ladaansa viimeistä reissua kohti Kuusankosken keräys pistettä.
Ja sekin reissu ajamalla.
Uitukki
Lada kerhon jäsen

Jaska HKI kirjoitti:
Marko kirjoitti:Pitäiskö merkkejä/malleja tutkiskella yksilönä?.Mie olen nähny Kouvolan Raskoneen pöydällä Volkkarin kannen nokkineen(Passat 4 motion diesel -05),josta oli kaiken muun lisäks nokkakin kulunu romuks.Ajettu 240 000,syytä ei tiedetä,ehkä valmistusvika,ehkä ei.Meikäläisen Samara,ajettu 231 000(1.3),ei avattu kantta ja toimii.Mun 111:lla ajettu 157257km,ei tälläsii vikoja,kuten edellä mainittii.Joten kun ajattelee asiaa,niin näitten juttujen mukaa kaikki Volkkaritkin pitäs olla huonoja ja jos ei ajattele/tiedä,voihan sitä paskaa länkyttää hamaa tulevaisuutee.
Yksilöitähän ne on,mutta kuka tosiaan väittää että Lada on yhtä luotettava ja hyvä kuin 2-3 kertaa kalliimpi premuim-merkki.Jos joillakin Lada on pelannut hyvin niin ei kait se ole minulta pois.Mutta jos minun Ladani ei taas pelaa niin kait minulla on oikeus ilmaista se.Mikä ihme se on jos Ladasta sanoo oman mielipiteensä,niin silloin silloin tullaan asianomaisen intimiteettialueelle.....peltiähän se vain on.Ja siitä ajonestopampulasta.Millä tavalla väärin käytin sitä jos sitä pidin housuntaskussa?Ainakaan auton käyttöohjekirjassa ei ko asiasta mainittu mitään?
Kyllä voin todeta että Jaska HKI:n Ladan "muutamat" viat eivät mitenkään voi kaikki olla käyttövirheestä johtuvia. Oletetaanpa nyt että 110 on loistava ja aina täydellisesti pelaava auto. Miksi tätä mahtavaa 110:ä ei myyty enempää? Miksi niiden arvo tippuu kuin lehmänhäntä? Jos 110 olisi lähellekkään niin luotettava kuin isopäästöiset takapotkut niin kai niitä nyt enempi olis liikenteessä ja kyllä niiden arvo käytettyinä olisi parempi. 110 olisi varmasti ollut monen huonojen tieolojen takana asuvan suosikki jos se vain toimisi. Sehän olisi aivan mahtava kampe kun ei tarvis ostaa esim. hyvin paljon kalliimpaa maasturia. Sanopas Sdelano viisaana miehenä että miksi autoa väärinkäyttävän Jaska HKI:n Audi pelaa kuin unelma?
Käyttis Saab 900 S -97
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

Turha tässä yhden miehen autonpitoa on ihmetellä, onhan audissakin joitain vikoja ollut. Satakymppien myyntimäärän ero takapotkujen myyntimäärään johtuu täysin hinnoittelusta ja tarjonnasta. Takapotkukaudella Lada oli paljon halvempi kuin muut ja sitä oli joka jälleenmyyjällä useita pihassa valmiina luovutukseen, myyjät olivat halukkaita jopa myymäänkin niitä. Uuden Ladan sai liikkeestä heti kun kaupat oli tehty (ellei halunnut jotain lohkolämmittimen asennusta joka siirsi luovutuksen seuraavaan päivään). Satakymppi aikakaudella Ladan hintaisia kulkineita oli jo muitakin, Ladan kysyjälle kaupattiin fiiattia tai kiiaa eikä yleensä yhtäkään Ladaa ollut koeajettavana eikä valmiiksi varastossa, varmaa tietoa seuraavan saapumisestakaan ei aina ollut.
Uitukki
Lada kerhon jäsen

^Niinpä niin joitain vikoja. Mutta on se välissä sentään toiminut toisin kuin edellinen kulkine.
Käyttis Saab 900 S -97
Vastaa Viestiin