2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - Muutti pois Laihialta...

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - JAKOHIHNA KYSSÄRI!

Viesti Kirjoittaja samarai »

Tuossa ohjeessa on kuvakin kireyden tarkastamisesta:

Kuva
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
pressa
Viestit: 10418
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - Lopullinen sekoaminen

Viesti Kirjoittaja pressa »

THI-900 kirjoitti:Remonttiloinen on sitten alkanut... venttiilikopan. Vuosi niin kovin, että liimasin sen uudelleen kiinni...
Vaihdoitko ne tulpanputkien o-renkaat uusiin? Vuotraminen johtuu o-renkaiden kovettumisesta, vaihtamalla tilalle (kalliimmat) silikonikumiset niin vuoto loppuu.
Sepi
Viestit: 230
Liittynyt: 13.10.2004 12:15
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - JAKOHIHNA KYSSÄRI!

Viesti Kirjoittaja Sepi »

Et meinaa vaihtaa vesipumppua? Se on vähän v-mäinen homma, kun on pitänyt laittaa sinne taustamuovin taakse, jota ei saa sitten irti kuin irrottamalla kaikki tilpehöörit sieltä jakopäästä. Teki kyllä viimeksi mieli takoa siihen muoviin pumpun mentävä aukko.
Muista muuten jos laitat ajoitusta kuntoon, että välttämättä ei tartte sieltä kampiakselin hammaspyörästä alkaa ajoitusmerkkiä katselemaan, kun semmoinen löytyy myös kumitulpan alta vauhtipyörän päältä samasta kohtaa kuin tuossa 8v koneessa: http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... -6-4-7.jpg
Kalusto:
  • Lada 111 stw 16V vm.2000 Bosch M1.5.4 ruiskulla, Valmet 20 BP vm.1962,
    Solifer SM mopo vm.1975?
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - JAKOHIHNA KYSSÄRI!

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Olihan siinä "hiukka" hitsattavaa... Tiukat 20 palaa on asennettu ja vielä riittää. Ja pahintahan tässä on se että sitä on heppailtu kasaan tätä ennen jo ties monesta paikasta. Lujaa laatua Lada... :? Mutta nyt tulee paree ku uusi :D
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
tinuri
Viestit: 412
Liittynyt: 22.8.2009 21:43
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - JAKOHIHNA KYSSÄRI!

Viesti Kirjoittaja tinuri »

Ota pois ne muovi koristeet takakontista. Eli tarkoitan nyt niitä missä on ne kaiuttimen paikat. Paukuttele ihan reilusti sieltä. Veljellä ja isällä oli pommi muhimassa siinä pienessä kotelossa.
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - EKAT AJOT SUORITETTU

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

No joo, ajoin tänään sitten tämän Vaasasta tallilta takaisin kotipihalle. 30km matka sujui ongelmitta ja huomenna sitten Mobiliaan. Katsastus sitten maanantaina.

Voi tuska mikä remontti oli. Koko apumiehen iskaritornin sai tehdä uudestaan, myös kuskinpuolelle piti laittaa samaan kohtaan paikaa, joskaan ei niin paljon. Kynnyksiin jotain ja etuloksutkin oli aika rapeat. Noin 30 palaa tuli liimailtua paikoilleen, että ei vähät mitään.

Muuten remontti oli aika perussettiä, mitä nyt apumiehen takajarrusylkkä antautui kun ekan kerran painoin jarrua jarrukenkien vaihdon jälkeen. No putki onneksi irtosi ilman ongelmia sylinteristä, joten vaihto meni helposti.

Myös jakohihan sain vaihdettua ilman tuskia. Joskin motosta oli rullat ja kiristimet loppu, niin laitoin vain pelkän hihnan. Onneksi nuokin on jo venäjältä löytäneet suomeen ja kusti polkee niitä parhaillaan tänne. Pumppu oli hyvän tuntuinen, niin ainakaan vielä en sitä laittanut.

Katsotaan nyt sitten mitä huomenna tuleman pitää. Pitäisi laittaa vielä listaa mitä on vaihdettu ja vähän laskella mitä tähän asti on maksanut. Myös kuvia on, kun vain ehtii laittaa.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
Marko
Viestit: 981
Liittynyt: 7.2.2006 19:48
Paikkakunta: Инкероинен,Коувола

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - EKAT AJOT SUORITETTU

Viesti Kirjoittaja Marko »

Mut jos ajelet seuraavaa hihnanvaihtoo saakka,nii vaiha sitte myös pumppu ja vaik ajasit täl hihnal vaa 40 000,ei olis pahaks.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - EKAT AJOT SUORITETTU

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Mobiliassa tuli käytyä ja reissu meni mukavasti. 600km takana ja niinkun kvartsikello tikitteli koko matkan. Huolimattomasti ajeltuna vei 6,5l/100km. Lienee ok.

Yksi ongelma oli aamulla. Pulttipyssyn momentit oli ollut hiukan sekaisin. Görhöm. Kotoa tankille, matkaa 2km, oli kuskinpuolen etupyörästä lentänyt jo kaksi pulttia mäkeen ja pyörä pyöri enemmän tai vähemmän epävakaasti alla :D

Kuviakin sain galtsuun ==> http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... album=1115 "Sisältää voimakkaita kohtauksia, eikä suositella perheen pienimmille" :D

Tankkaus.com:iin tein myös autolle profiilin, eli kulutuslukemia voi seurailla sieltä ==> http://www.tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=40578 Laitan myös toisen graafin kun semmoinen sinne tulee, kun saan tankattua seuraavan kerran täyteen.

Marko: Saa nähdä ehtiikö tää olla mulle 40tkm:n ajan... Ehkä 20tkm saan kasaan ennen 1.10.2011...
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - EKAT AJOT SUORITETTU

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Tollaisia mätiä näkee yleensä 20-25 v. japseissa eikä aina niissäkään tuollaisia määriä.

LUJAA LADA LAATUA :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - EKAT AJOT SUORITETTU

Viesti Kirjoittaja samarai »

Heh, olihan toi aika paha, ei toi mun Samarakaan noista paikoista vielä noin mätä ole. 8)

Lujaa laatua on monenlaista ja ne vaihtelee -priimaa, sekundaa, tertaa, kvartaa, kvintaa ja sekstaa. Sitten on vielä lisäksi sutta ja sekundaa. :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - EI TULLU LEIMAA VIELÄ

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

No eihän sitä leimaa sitten tullut, mutta lähellä oli. Kolme vikaa löytyi. No kynnyksissä oli tietysti vielä hieman hitsaamista, joskin kehui iskaritornien korjauksia. Tämä oli oletettavaa, että jotain on jäänyt huomaamatta. Sitten kone vuosi niin vuolaasti öljyä, että siitä merkittiin ympäristöhaitta. No sen vika löytyi kun pääsin kotiin. Pihassa oli auton kohdassa sellainen limsapullon korkin kokoinen nappi... Yllättäen sen paikka löyti kannen päästä. Sieltä näkyi suoraan yläkertaan ja oli sielä öljyä tullut läpi noin puolisen litraa :D Tulppa on jo paikoillaan ja ei vuoda enää. Kolmas vika oli kinkkisempi. Kuskin puolen iskarin yläpää on väljä. Hulajaa niinkuin se kuuluisa puolukka... Varaosasaatavuus oli melko heikkoa, joskin tiedän jo kyllä mistä saan uudenkin osan. Mutta ensin pitää tarkistaa, että mikä siellä on oikeasti vikana. Paikallisella romiksellakin on kyllä ainakin yksi rapakymppi, joten ehkä kysyn osaa ensn sieltä. Teltta halusi koko yläpään pylpyrästä vaivaiset 92€ Halapaa ku saippua, sanon minä.

Päästöistä olin huolissani, mutta läpi meni. :D HC meinaisi tk:lla olla hieman hukassa, mutta korjaantui kyllä sitten kun katin vain sai kunnolla lämpöiseksi.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - EI TULLU LEIMAA VIELÄ

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Jo on ollut innokas ruostumaan :shock:

Kyllä vanhat Ladat on eri maata prkl.
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - EI TULLU LEIMAA VIELÄ

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Aika laho oli kyllä tämä vehje, kovan työn teit korjaamisessa!
Koulussa purettiin 1993 Nissan Sunny joka on kyllä ollut ruosteisin auto ikinä! Takaturvavyö irtosí iskaripilarista käsin kevyesti riuhtaisemalla! :lol:
Se purettiin juuri ruosteen takia... :lol:
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
pressa
Viestit: 10418
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - EI TULLU LEIMAA VIELÄ

Viesti Kirjoittaja pressa »

THI-900 kirjoitti:Teltta halusi koko yläpään pylpyrästä vaivaiset 92€ Halapaa ku saippua, sanon minä.
Voidaan kuitenkin silti vielä puhua halvasta, moniin merkkeihin tuo mäkperse yläpää maksaa merkkiliikkeessä parinsadan luokkaa. Viimeksi volvon "pylpyrää" kysellyt, siihen toki löytyi tarvikeliikkeestä satasella. Yksi mahdollisuus muiden joukossa on ottaa kyseinen osa jostain muusta autosta (siis jos itsellä pihassa purettavia on), kiinihän se on vain iskarissa ja niillä kolmella pultilla korissa. Osa ei ole puoleen sidottu eli vaihdat ensin alkuperäisen apukuskinpuolelta kuskin puolelle (siis sinne mitä katsastuksessa tullaan katsomaan) ja toiselle puolelle väärä. Onko muuten sivuttain väljä vai ylä-alasuunnassa?
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - EI TULLU LEIMAA VIELÄ

Viesti Kirjoittaja audiq »

Luulisi, että Samarassa olisi samanlainen osa kuin 110:ssä. Eikös ne ole alustaltaan hyvin samanlaisia?
Vastaa Viestiin