VAZ-21051 - 1989 - "Perintökalleus" - Kesäauto
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: 2105 1200S -89 Kesäauton kunnostusta
*Lauletaan Jussi Raittisen äänellä ja Kesäduuni Blues- sävelellä*
"Syksy tulee taas ja vuosi tulee uus,
sitä mukaa pahenee mun Kesälada Bluus..."
Onnea projektin jatkoon...
"Syksy tulee taas ja vuosi tulee uus,
sitä mukaa pahenee mun Kesälada Bluus..."
Onnea projektin jatkoon...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Re: 2105 1200S -89 Kesäauton kunnostusta
Samalla meinasin muutenkin fiksailla iigoria... Minkä värinen lohko näis on alunperin ollu...? Joskus tuota kyselinkin ilman vastasuta... Periaatteellisena pussihousuna se ei vaan käy että lohkon maalais punaiseksi...


Jotakin tuollaisia kuvia löysin netin syövereistä... Olisko se sitten tuollainen vaalean harmaa...?


Jotakin tuollaisia kuvia löysin netin syövereistä... Olisko se sitten tuollainen vaalean harmaa...?
Re: 2105 1200S -89 Kesäauton kunnostusta
Ilmeisesti tuo lohkon väri on ollu tuo harmaa. Omastakin 1200 koneessa on tuo väri jostain paikoista nähtävissä. Ja en nyt ole varma että oliko tuossa projektissa vaiko tuossa speedylle menneessä nappiksessa kans harmaja tuo lohko.
Edit: http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 38#p330138 Tuon speedyn viestin viimeinen kuvalinkki niin aika selvästi näkyy lohkon väri. Konehhan on kans 1200.
Edit: http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 38#p330138 Tuon speedyn viestin viimeinen kuvalinkki niin aika selvästi näkyy lohkon väri. Konehhan on kans 1200.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: 2105 1200S -89 Kesäauton kunnostusta
Kyllä se joku vaalean harmaa tais olla,Voin napata siitä vähän paremman kuvan kun menen seuraavan kerran tallille.
Re: 2105 1200S -89 Kesäauton kunnostusta
Tuossa ois tuo orginal lohkon väri-> http://www.aijaa.com/ziN0bW
Re: 2105 1200S -89 Kesäauton kunnostusta
Elikkä maalikauppaan ja hakemaan tuollaista harmaata maalia...speedy kirjoitti:Tuossa ois tuo orginal lohkon väri-> http://www.aijaa.com/ziN0bW
Nyt olis kaverin talli siivottuna ja seuraavana olis tarkoitus siirtää Lada sinne ja aloittaa remontointi... Vappu tulee yllättävänkin pian...
EDIT; Lada makoilis nyt kaverin tallin pihassa... Pesun kautta sisätiloihin ja töihin...
Re: 2105 1200S -89 Kesäauton kunnostusta
Nyt olis Ladan alusta pestynä ja koko keksintö hallis kuivamas... Vähä sieltä löyty enemmän mätäpaikkaa mitä muistin, mutta eiköhän noistakin selvitä... Ensimmäisenä työmaana olis kytkimen toimintakuntoon elvyttäminen, sen jälkeen voikin sitten hyökätä ruosteen kimppuun... Jos seuraavalla vierailulla muistais ottaa kuviakin...
Jos jollakin olis ylimääräisenä 2105:n hyväkuntoinen takapuskuri ja kartturin puolen etu umpio niin voisin olla kiinnostunut... Muutakin osaa tuon kans tarvitaan, mutta tuos nyt on ne tähdellisimmät...
Jos jollakin olis ylimääräisenä 2105:n hyväkuntoinen takapuskuri ja kartturin puolen etu umpio niin voisin olla kiinnostunut... Muutakin osaa tuon kans tarvitaan, mutta tuos nyt on ne tähdellisimmät...
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 544
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: 2105 1200S -89 Kesäauton kunnostusta
Ladaan on tosi helppo vaihtaa kytkin, olen todella monta kertaa vaihtanut kytkinlevyn / asetelman kun papallani oli tapana hieman luistattaa kytkintä ennen kuin hänellä todettiin dementia...kappa12 kirjoitti: Ensimmäisenä työmaana olis kytkimen toimintakuntoon elvyttäminen


Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Re: 2105 1200S -89 Kesäauton kunnostusta
Toivon että täs tapaukses kytkin elpyy ihan vain työ- ja pääsylinterit vaihtamalla, parin vuoden seisotus ei oo niille tehny oikein hyvää ja kytkin poljin on melkein rintapellis kiinni eikä irrota... Kesällä se vielä toimi jotenkin vaikkakin silloin jo poljin oli melko syvällä, mutta irrotti vielä...
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 544
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: 2105 1200S -89 Kesäauton kunnostusta
Luulis sillä paranevan jos molemmat sylinterit vaihdat, vaihdelaatikkoa on turha lähteä irroittelemaan ja levyä vaihtamaan jos kytkin ei luista yhtään. Onnea ja menestystä projektiin 

Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Re: 2105 1200S -89 Kesäauton kunnostusta
Omassani jäi kytkin pohjaan ja siellä pysyi... Syyksi paljastui vuotava kytkimen työsylinteri siinä heti säiliön alla, valutti kytkin nesteet pihalle. Vaihtamalla parani
Motonetista.

- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1200S -89 Kesäauton kunnostusta
Kyseessä taisi tässä tapauksessa kuitenkin olla kytkimenpääsylinteri. Työsylinteri on vaihdelaatikon kupeella auton alla.Larppana kirjoitti:Omassani jäi kytkin pohjaan ja siellä pysyi... Syyksi paljastui vuotava kytkimen työsylinteri siinä heti säiliön alla, valutti kytkin nesteet pihalle. Vaihtamalla paraniMotonetista.
Jos kytkin ei irrota niin säätövaraahan silloin usein on työsylinterissä. Ensin vaihdetaan kytkinnesteet ja ilmataan järjestelmä kunnolla. Sitten säädetään työsylinteri.
Tietysti jos sylinterit vuotavat pahoin niin vaihtoon.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: 2105 1200S -89 Kesäauton kunnostusta
Jep, tuli oikosulku. Pääsylinteri vuoti.PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Kyseessä taisi tässä tapauksessa kuitenkin olla kytkimenpääsylinteri. Työsylinteri on vaihdelaatikon kupeella auton alla.Larppana kirjoitti:Omassani jäi kytkin pohjaan ja siellä pysyi... Syyksi paljastui vuotava kytkimen työsylinteri siinä heti säiliön alla, valutti kytkin nesteet pihalle. Vaihtamalla paraniMotonetista.
Jos kytkin ei irrota niin säätövaraahan silloin usein on työsylinterissä. Ensin vaihdetaan kytkinnesteet ja ilmataan järjestelmä kunnolla. Sitten säädetään työsylinteri.
Tietysti jos sylinterit vuotavat pahoin niin vaihtoon.
Re: 2105 1200S -89 Kesäauton kunnostusta
Täs tapaukses ei vuoda, mutta yli 20v. vanhoja osia ei oikeen huvita alkaa elvyttämään tai vaihtelemaan tiivisteitä, kun uudet osatkaan ei paljoa maksa...PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Tietysti jos sylinterit vuotavat pahoin niin vaihtoon.
Re: 2105 1200S -89 Kesäauton kunnostusta
Joskus on silti parempi vaihtoehto vaihtaa vain tiivistet jarrusylintereihin. Monastihan se kymmeniä vuosia kiinni ollut jaruputki hajoaa kun yrittää irrottaa sylinteriä, ja aina silloin on jo kaikki "jarruputkikaupat" kiinni (ja joku tapahtuma tai muu tärkeä meno seuraavana päivänä).