Otan ilolla vastaan parempia maaliehdotelmia, kun itse en maalaamisesta juurikaan tiedä. Maalaamiseen kulunee noin kolme litraa tai sen verran ainakin mielelläni varaan ettei lopu sitten kesken. Jotain
tällaista tai
tällaista voisin kyllä myös harkita. Mikä näissä nyt sitten on se ratkaiseva paremmuus? Tuota Modenaa, jota olen harkinnut, myydään Venäjälle Ladojen paikkamaalaukseen, joten kyllä sekin kai jollain tavalla automaaliksi soveltuu. No, Venäjä nyt on Venäjä, mutta kuitenkin. Miten noiden varsinaisten automaalien kanssa onnistunee telaaminen, kun ne kerran on tarkoitettu vain ja ainoastaan ruiskutettaviksi? Tuo harkitsemani maali on tarkoitettu pensselillä/telalla levitettäväksi ja sen pitäisi riittävästi ohennettuna olla kohtalaisen hyvin itse tasoittuvaa.
Tarkoitus ei ole halveksua viisaampien neuvoja, mutta mikäli jollain on tietoa asiasta, niin pistäkää sitä jakoon
En suosittele, itse olen yhden Ladan noin maalannut, itse maalaus oli kyllä nopeaa, mutta voi sitä työn määrää kun 2000 vesihiomapaperilla hiot koko autosta maalipintaa tasaiseksi..
Kiitän vinkistä, ilmeisesti täällä muitakin on, joilla on kokemusta hölmöistä projekteista

Mitä maalia käytit, miten ohensit, miten levitit? Pistäpä vähän tietoa jakoon

edit:jaa katsos, sanoithan sinä että Hammeritella vedit.
edit:Näyttäisi
tämäkin ihan vaihtoehdolta. Pitänee pistää harkintaan. Noissa netistä löytyvissä hämmästyttävän hyvin onnistuneissa telaushommissa on käytetty acrylic/enamel-maalia, tuo olisi ainakin akryylimaalia. Se enamel on ilmeisesti jonkinlaista lisäainetta joka antaa lisää kiiltoa. Modenaa puoltaisi vielä se, että sitä olisi helpompi käsitellä kun ei tarvitse lutrata kovettajien kanssa, joten voisi maalata niin pienissä paloissa kuin hyväksi kokee.
edit2:Tuosta akryyliautomaalipaketista kerrotaan tuoteselosteessa, että "High Solid-laadun korkean kuiva-ainepitoisuuden vuoksi tulee ruiskutuskerto- jen määrän olla ohjeiden mukaiset, jotta vältetään liian paksut kalvot." Mitenkähän mahtaa onnistua tuo oikeanpaksuisen ruiskukalvon tekeminen telaamalla.. Ei viitsisi ostaa ihan kokeilumielessäkään...
edit3:
Tämäkin on maalattu Hammeritella eli alkydimaalilla ja telalla. Kyllä mä tuota ainakin johonkin muualle meinaan kokeilla ja katsoa minkälaista jälkeä tulee. Ei ole kuitenkaan vielä ollenkaan sanottua, että maalaisin välttämättä tuolla, jos tulee hyviä syitä kääntyä automaalien puoleen, niin saatan hyvinkin kääntyä.
Lada 2107 1300S -85 ikuisuusprojekti.
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson