Mietintää Ladani tulevaisuudesta ja korjailupäiväkirja

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Mietintää allekirjoittaneen Ladan tulevaisuudesta

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Jos maalaat autosi paskamaalilla, saat myöhemminkin maalata sitä sillä paskamaalilla. Kukaan itseään kunnioittava maalari ei IKINÄ ylimaalaa autoa, joka on maalattu Miranolilla, peltikattomaalilla tai jollain yhtä hyvin auton maalaukseen soveltuvalla maalilla.

Pitäkää ne skeidamaalit vaikka siinä pihaportin kulmassa ja käyttäkää auton maalaukseen vain siihen tarkoitettuja kamoja. Katsokaa niiden hintojakin ja verratkaa näihin skeidatuotteiden litrahintoihin.
Telaa vaikka se raskaan kaluston väri niin olet jo valovuoden päässä verrattuna näihin pihaporttimaalien "laatuun" ja tulokseen, Oikeasti.
mikko853 kirjoitti:2000 vesihiomapaperilla hiot koko autosta maalipintaa tasaiseksi..
Kyllä minä olisin varmaan 3000 käyttänyt jos auto on tarkoitus kiillottaa... :?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
jonir
Viestit: 171
Liittynyt: 31.8.2010 11:18
Paikkakunta: Esbå

Re: Mietintää allekirjoittaneen Ladan tulevaisuudesta

Viesti Kirjoittaja jonir »

Otan ilolla vastaan parempia maaliehdotelmia, kun itse en maalaamisesta juurikaan tiedä. Maalaamiseen kulunee noin kolme litraa tai sen verran ainakin mielelläni varaan ettei lopu sitten kesken. Jotain tällaista tai tällaista voisin kyllä myös harkita. Mikä näissä nyt sitten on se ratkaiseva paremmuus? Tuota Modenaa, jota olen harkinnut, myydään Venäjälle Ladojen paikkamaalaukseen, joten kyllä sekin kai jollain tavalla automaaliksi soveltuu. No, Venäjä nyt on Venäjä, mutta kuitenkin. Miten noiden varsinaisten automaalien kanssa onnistunee telaaminen, kun ne kerran on tarkoitettu vain ja ainoastaan ruiskutettaviksi? Tuo harkitsemani maali on tarkoitettu pensselillä/telalla levitettäväksi ja sen pitäisi riittävästi ohennettuna olla kohtalaisen hyvin itse tasoittuvaa.

Tarkoitus ei ole halveksua viisaampien neuvoja, mutta mikäli jollain on tietoa asiasta, niin pistäkää sitä jakoon :)
En suosittele, itse olen yhden Ladan noin maalannut, itse maalaus oli kyllä nopeaa, mutta voi sitä työn määrää kun 2000 vesihiomapaperilla hiot koko autosta maalipintaa tasaiseksi..
Kiitän vinkistä, ilmeisesti täällä muitakin on, joilla on kokemusta hölmöistä projekteista :D Mitä maalia käytit, miten ohensit, miten levitit? Pistäpä vähän tietoa jakoon 8) edit:jaa katsos, sanoithan sinä että Hammeritella vedit.

edit:Näyttäisi tämäkin ihan vaihtoehdolta. Pitänee pistää harkintaan. Noissa netistä löytyvissä hämmästyttävän hyvin onnistuneissa telaushommissa on käytetty acrylic/enamel-maalia, tuo olisi ainakin akryylimaalia. Se enamel on ilmeisesti jonkinlaista lisäainetta joka antaa lisää kiiltoa. Modenaa puoltaisi vielä se, että sitä olisi helpompi käsitellä kun ei tarvitse lutrata kovettajien kanssa, joten voisi maalata niin pienissä paloissa kuin hyväksi kokee.

edit2:Tuosta akryyliautomaalipaketista kerrotaan tuoteselosteessa, että "High Solid-laadun korkean kuiva-ainepitoisuuden vuoksi tulee ruiskutuskerto- jen määrän olla ohjeiden mukaiset, jotta vältetään liian paksut kalvot." Mitenkähän mahtaa onnistua tuo oikeanpaksuisen ruiskukalvon tekeminen telaamalla.. Ei viitsisi ostaa ihan kokeilumielessäkään...

edit3: Tämäkin on maalattu Hammeritella eli alkydimaalilla ja telalla. Kyllä mä tuota ainakin johonkin muualle meinaan kokeilla ja katsoa minkälaista jälkeä tulee. Ei ole kuitenkaan vielä ollenkaan sanottua, että maalaisin välttämättä tuolla, jos tulee hyviä syitä kääntyä automaalien puoleen, niin saatan hyvinkin kääntyä.
Lada 2107 1300S -85 ikuisuusprojekti.
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
rotsi4

Re: Mietintää allekirjoittaneen Ladan tulevaisuudesta

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

Hanki nyt ihmeessä täysi varmuus värisävystä hiomalla/vahaamalla puhdistusvahalla jokaisesta eriväriläiskästä edes kämmenenkokoinen palanen.
Vaikka tälläisellä aineella:
http://www.autoglym.fi/product-proddeta ... L&Range=61
Kun hapettuma poistuu ja matta kiillottuu, näkyy oikea värisävy. Valkea hapettuma vaikuttaa värisävyyn uskomattomasti.

Samalla selvitä millä autoa on maalailtu, jos maali onkin öljypohjaista, se alkaa kuplia kun thinneri/jokin myrkkykalvo tulee päälle. Ja kamalan näköinen pinta..
Selluloosamaali (muistaakseni!) ja öljymaali liukenevat thinneriin kuivuneenakin. Uuden maalin ohennetta rättiin ja pyyhi sillä..jos liukenee niin koko maalikerros pois ja uutta tilalle.

Ammattilaiset sanovat että inerta 5 epoksipohjamaalilla / jollain 2-komponenttiteollisuusepoksilla voi korvata automaalivalmistajan kalliimman epoksipohjamaalin. Pohjamaalia ei kannata pois jättää jos automaalia käyttää, automaali ei peitä mitään (alla oleva maali näkyy läpi) eikä estä ruostetta. Siinä kai voi säästää, ja epoksin päälle voi maalata sitten millä tahansa.

Sitten vielä se asia että pinta-automaali on niin juoksevaa että pensseliä/telaa käyttäessä maali valuu lähes varmana pystysuoraan maalatessa ..valumat voi kyllä hioa pois mutta..

Liian ohkainen kerros ruiskulla johtuu siitä että automaalarit pelkäävät valumaa tai appelsiinipintaa niin paljon että maalavat todella ohkoisen kalvon. Se pitäisi tehdä useaan kertaan, mutta..


Öljymaali kuten Hammerite liukenee myös bensiiniin, öljyyn ja vahaaminenkin tuottaa ongelmia koska se liukenee. Ja sillä on taipumus liituuntua, eli päälle tulee valkoista pölyä todella nopeaan tahtiin auringon valon vaikutuksesta.
Ja päälle ei sitten maalata millään muulla kuin öljyllä (alkydimaali on öljymaalia, joka on sitkostettu niin ettei valu) Ilman poishiontaa siis, ja öljypohjaista pohjamaalia ei tahdo olla missään. Tosin sitä ei välttämättä tarvitse, koska se on itsessään ruostetta hidastavaa.

Kotelosuojaöljy liottaa hammeriten pois..jänskää.
Yllättäen myös vesipohjainen kotelosuoja-aine liuottaa hammeritea, ja miranol liukeni autoglymin vahaan.
Avatar
jonir
Viestit: 171
Liittynyt: 31.8.2010 11:18
Paikkakunta: Esbå

Re: Mietintää allekirjoittaneen Ladan tulevaisuudesta

Viesti Kirjoittaja jonir »

Kiitän vinkeistä. Pitää testat tuolla ksyleenillä sivellä maaleja ja katsoa miten käy. Tuo tieto, että automaali tarvitsee ehdottomasti pohjamaalin, oli myös tärkeä. Kiitos siitä.

Voisin piruuttani tuota koittaa vielä vahatakin, mutta kohtalaisen varmaa on, että jonkinlaiseen maalaukseen se menee, koska sitä on paikkailtu niin pirusti sieltä täältä. Kyse ei ole siis yhden, kahden eikä kymmenen eikä kahdenkymmenenkään läiskän maalaamisesta. Lisäksi kiinnostaa kovasti kokeilla.

Kävin äsken evakuioimassa roskiksesta yhden jääkaapin oven, johon voisin kokeilla tuota maalia ensi alkuun.

Mielenkiintoista keskustelua, etenkin minkäänlaista kokemusta tai tietoa aiheesta omaavilta toivoisin lisääkin kommentteja, ihan puhdasta mutua tyyliin "ei tuu mitään unohda koko juttu" ei kaivata. Nettikeskusteluita googlailemalla löytyy tietoa että monet on maalanneet ihan Miranolillakin ja pitäneet autoa vuosia sen jälkeen ja hyvin on pysynyt ilman mitään ongelmia.

Tuossa Modenassa huonolta puolelta vaikuttaisi kieltämättä se, että sen päälle ei oikein voine millään enää myöhemmin maalata eli mikäli maalaus ei onnistu, on edessä aivan helvetillinen homma. Ellei sitten siihen voi vetää jotain epoksipohjamaalilla tai eristysmaalilla tarvittaessa päälle. Toisaalta ei ehkä kannata sen varaan laskea että autolla enää kymmeniä vuosia ja monia maalauksia edessä olisikaan...

edittiä taas: Myöskin Temalac 90 näyttäisi olevan nettikeskustelujen perusteella kohtalaisen hyvää kamaa, joskin väittävät että tuo on vain ammattikäyttöön eli mahtaako saada tavallinen kuolevainen kun jotkut pitoisuudet ilmeisesti ylittävät harrastajille sallitut. Tikkurila itse kertoo kohteeksi "Piensäiliöt, maatalouskoneet, kuljetuskalusto ym. koneet ja laitteet.". Mikähän tuossa lienee ero Modenaan, molemmat kun ovat alkydimaaleja. Ainakin Temalac kuivuu hitaammin. Lupaavat myös hyvän ilmastonkeston myös ulkona.

Tämähän meinaa mennä ihan kokonaan maali- ja maalauskeskusteluksi vaikka kaikenlaista pitää vielä tehdä ennenkuin maalaamaankaan päästään...
Viimeksi muokannut jonir, 15.5.2011 16:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lada 2107 1300S -85 ikuisuusprojekti.
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Mietintää allekirjoittaneen Ladan tulevaisuudesta

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
jonir
Viestit: 171
Liittynyt: 31.8.2010 11:18
Paikkakunta: Esbå

Re: Mietintää allekirjoittaneen Ladan tulevaisuudesta

Viesti Kirjoittaja jonir »

Pavlovits kirjoitti:Ja vähän uretaanimuotoilua:
http://www.youtube.com/watch?v=6YeBQMXa ... grec_index
Ei jummijammi. Nuo hommat taidan jättää itänaapurille.

edit:hohoo, tää foorumihan näköjään muuttaa rumat sanat automaattisesti siistimmiksi. kautta profeetan parran hitsi woihan wanha wihtahousu helvetti jummijammi.
Lada 2107 1300S -85 ikuisuusprojekti.
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
Avatar
jonir
Viestit: 171
Liittynyt: 31.8.2010 11:18
Paikkakunta: Esbå

Re: Mietintää allekirjoittaneen Ladan tulevaisuudesta

Viesti Kirjoittaja jonir »

Niin, tuo noiden onnistuneimpien telamaalausten perustana ollut maalihan on acrylic enamel eli suoraan käännettynä akryyliemalimaali. Tuolla sanalla googlettamalla ei juurikaan osumia tule, joku kattomaalifirma sellaista kehuu käyttävänsä. Onkohan tämäntyyppiset maalit sitten uuden mantereen juttuja vai onko tuolla suomenmaalla joku eri nimi?
Lada 2107 1300S -85 ikuisuusprojekti.
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
Anaconda

Re: Mietintää allekirjoittaneen Ladan tulevaisuudesta

Viesti Kirjoittaja Anaconda »

Spies Heckerin helmiäisväri lakkoineen, ohentimineen, kovettimineen ja rasvanpoistajineen jäi viime keväänä muistaakseni noin 300 euron kieppeille.

Normaali (ei helmiäis tai metallihohto) väri, tai esim. paksukalvo raskaankaluston väri joka sekin on aivan samaa kamaa, irtoaakin sitten jo huomattavasti halvemmalla, eikä tarvitse vetää edes lakkaa. Näitä käytettäessä litrahinta jää melkein samoihin jonkun helvetin Miranolin tai peltikattovärin kanssa. Tietysti jos jo ennestään tietää että auton seuraava vaihe on se että se nostetaan koura-auton lavalle, niin on toki yksi ja sama millä sen "maalaa", tai tekeekö pohjia ylipäätänsä ollenkaan.

Ja nyt kun siellä kuitenkin joku saattaa miettiä että että "Ihme mulkku", niin sanon vaan että saahan sitä jokainen omalleen tehdä mitä haluaa. Tämä olikin vain ystävällinen neuvo että muulla kun automaalilla maalattu koppa on monen silmissä ihan syystä arvoton, koska paskamaalin poistoon vaadittava työ on aivan jäätävä, eikä Ladoista puhuttaessa oikein järkevää*, jos ei satu olemaan esim soodapuhallusvehkeitä kotona.
*Koska käyttökelpoisiakin koreja saa vielä toistaiseksi
Avatar
jonir
Viestit: 171
Liittynyt: 31.8.2010 11:18
Paikkakunta: Esbå

Re: Mietintää allekirjoittaneen Ladan tulevaisuudesta

Viesti Kirjoittaja jonir »

Anaconda kirjoitti:Spies Heckerin helmiäisväri lakkoineen, ohentimineen, kovettimineen ja rasvanpoistajineen jäi viime keväänä muistaakseni noin 300 euron kieppeille.

Normaali (ei helmiäis tai metallihohto) väri, tai esim. paksukalvo raskaankaluston väri joka sekin on aivan samaa kamaa, irtoaakin sitten jo huomattavasti halvemmalla, eikä tarvitse vetää edes lakkaa. Näitä käytettäessä litrahinta jää melkein samoihin jonkun helvetin Miranolin tai peltikattovärin kanssa. Tietysti jos jo ennestään tietää että auton seuraava vaihe on se että se nostetaan koura-auton lavalle, niin on toki yksi ja sama millä sen "maalaa", tai tekeekö pohjia ylipäätänsä ollenkaan.
Kiitoksia näkemyksestä. Nyt sitten tarvittaisiin tietoa pystyykö noita raskaankaluston maaleja telaamaan ollenkaan.

Ehdotuksia ja linkkejä esimerkiksi sopiviin raskaankaluston maaleihin otetaan vastaan. Tuolta kun katsoo niin litrahinnat näyttävät olevan jossain 40-50€ kieppeillä, joka on vielä siedettävää. Toisaalta harmittaa jos maksaa toistasataa euroa ja lopputulos on että maalia ei ole mitenkään mahdollista telata ja sen joutuu hiomaan pois.

Tämä voisi olla ihan mahdollinen vaihtoehto maaliksi. "Mipa 2K-PURLACK HS:ää käytetään henkilöautojen, raskaan kuljetuskaluston, työkoneiden sekä laitteiden maalaamiseen. Maali on täyttävä, korkeakiiltoinen ja nopeasti kuivuva. " 36€ litra, tuohon vielä ohennus ja kovete päälle niin 1,5 litraa maalia saattaisi riittää, kaksi nyt ainakin.
Lada 2107 1300S -85 ikuisuusprojekti.
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
Avatar
jonir
Viestit: 171
Liittynyt: 31.8.2010 11:18
Paikkakunta: Esbå

Re: Mietintää allekirjoittaneen Ladan tulevaisuudesta

Viesti Kirjoittaja jonir »

Mainittakoon tässä, että jos joku omistaa sanotaanko pääkaupunkiseudulla kompuran ja ruiskun, niin ottakoon yhteyttä. Ei minulla mitään uskonnollista pakkoa ole telalla maalata, jos ruiskumaalausmahdollisuus järjestyy. Minun puolestani joku hiukan maalauskokemusta omaava/haluava voi tuon maalata tai voin itse maalata, jos mahdollisuus järjestyy. Voin tuoda kopan kaljaa tms kiitokseksi. Tuo telaaminen lähinnä kuulostaa mielenkiintoiselta kokeilulta ja toisaalta se olisi helppoa, mutta ruiskullahan se parempi jälki kai syntyy.
Lada 2107 1300S -85 ikuisuusprojekti.
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
Avatar
jonir
Viestit: 171
Liittynyt: 31.8.2010 11:18
Paikkakunta: Esbå

Re: Mietintää allekirjoittaneen Ladan tulevaisuudesta

Viesti Kirjoittaja jonir »

Jaahans, nyt saattoi sitten tulla hiukan isompi virhe. Asentelin pako- ja imusarjat paikalleen ja pistin kaasarin kiinni ja hieroin käyntiin. Heti kuuli että ei ole pakopuoli nyt tiivis, joten ajattelin vetäistä pakosarjan mutterit hiukan kireämmälle. Jo ensimmäistä kertaa kasatessa ihmettelin kun ei Haynes anna mitään momenttia noille, joten vedin perstuntumalta. Nyt sitten kokeilin kiristellä ja totesin että kyllähän näitä vielä saa helposti kireämmällekin. Sitten iski kauhukuva että kiersinköhän minä nyt sitten jengat pois kannesta. Lähinnä tämä tuli mieleen siksi, että se pitkä jenkatappi siinä keskellä pyörähti reiässänsä.

Voi *ittu jos nyt menin tämänkin ryssimään. Ja niin, kyllä sieltä Haynesista löytyi momentitkin kun vaan osasi etsiä. Meniköhän nyt sitten kansikin uusiksi saman tien... Kuinkas helposti tuon saa kierrettyä paskaksi? 2,5kpm antaa Haynes eli ilmeisesti suurinpiirtein 25Nm. Paskaksi taisi mennä... Voi helvetin helvetti kun pitää olla idiootti ja kuvitella osaavansa vaikkei osaa. Eikä tunnu edes oppivan.

Ja tässä on vielä tuo helkkarin hihnakone, johon on kannen löytäminen konstikkaampaa. Voi jumankauta että risoo.
Lada 2107 1300S -85 ikuisuusprojekti.
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Mietintää allekirjoittaneen Ladan tulevaisuudesta

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Heli- ja Recoilit on keksitty...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
jonir
Viestit: 171
Liittynyt: 31.8.2010 11:18
Paikkakunta: Esbå

Re: Mietintää allekirjoittaneen Ladan tulevaisuudesta

Viesti Kirjoittaja jonir »

Pistetäänpä pitkästä aikaa pientä pävitystä. Projekti on nyt ollut jonkun aikaa odottelemassa uutta inspiraatiota, joka iski tänään.

Vetäisin sarjat irti uusilla tiivisteillä varustautuneena ja tarkoitus on selvittää että mikäpiru siinä on kun edelleen vuotaa, onko kierteet korkanneet, kansi kierossa vai missä on vika. Sain sarjat irti, kiertelin pinnapultit irti, totesin kierteet ehjän näköisiksi, ei näyttänyt myöskään menneen silmämääräisesti mitenkään kieroon... Sitten huomio kiinnittyi keskimmäisten kahden pakokanavan kohdalle, jossa näytti olevan kummallinen porras pakosarjassa. Näytti myös siltä, että vuoto on tapahtunut juuri siinä. Hetken ronkittuani tajusin, että vanhasta tiivisteestä oli jäänyt yhden kanavan kohdalle pala, kokonainen rengas siihen pakokanavan ympärille. Oli niin hyvin kasvanut kiinni pakosarjaan, ettei huomannut muusta kuin siitä tasoerosta eikä tahtonut ihan helpolla lähteä irtikään. Eiköhän se nyt alkaisi pitämään kun on vanha tiiviste kokonaan poistettu, nyt on taas ihan hyvä meininki tämän asian suhteen. Kaikenlaista sitä pitääkin turata. No, opetteluahan tämä... tiedä sitten oppiiko ikinä hiukan katsomaankin mitä tekee :D

Ainut ongelma on tällä hetkellä se, että se pitkä, hoikka, keskimmäinen pinnapultti oli antautunut kierteistään ja pitää nyt lähteä metsästämään korvaavaa. Onneksi jengat olivat lähteneet pinnapultista eikä kannesta.

Kun saa sarjat tiiviiksi niin pitääkin ottaa projektiksi löytää kadonnut tyhjäkäynti. Joko kaasariremonttini meni jopa pessimistiselle luonteelleni yllättävän huonosti, tai sitten kyse on vain siitä, että tyhjäkäynnin säädöt olisivat totaalisen pielessä. Jos sitä tänä kesänä vielä hitsailemaankin pääsisi, saisi nyt ensin tuon tekniikan välttävään kuntoon... Syttypuoltakin pitänee jossain vaiheessa vähän tutkia.

Mutta kyllä on taas mukava päästä vaihteeksi tekemisiin kunnon neuvostotekniikankin kanssa <3

edit:tällä kertaa on mukana myös momenttiavain.
edit2:jaaha, eipä olekaan ihan helppoa löytää tuohon sopivaa pinnapulttia. Pitänee hakea kierretankoa ja sahata siitä. Muuten näyttäisi menevän aika konstikkaaksi... Eiköhän sellainenkin asiansa ajaisi.
Lada 2107 1300S -85 ikuisuusprojekti.
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Mietintää allekirjoittaneen Ladan tulevaisuudesta

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kierretanko pelaa kunhan otat 8.8 kovuista eikä sitä halpahallin 4.6 tinatankoa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
jonir
Viestit: 171
Liittynyt: 31.8.2010 11:18
Paikkakunta: Esbå

Re: Mietintää allekirjoittaneen Ladan tulevaisuudesta

Viesti Kirjoittaja jonir »

Noniin, eiköhän se riittäne tältä päivältä. Hain Motonetistä metrin pätkän M8 8.8 kierretankoa ja sahailin siitä paritkin uudet pinnapultinkorvikkeet. Pistin pako- ja imusarjan kiinni, oikein momenttiavaimella, ja pistin käyntiin. Aluksi kävi huonosti, rökeltäen eikä kestänyt tyhjäkäyntiä ollenkaan. Säätelin todella ronskilla kädellä tyhjäkäyntiruuveja kierroskaupalla, ja kyllähän se siitä parani. Säätäminen jäi vähän vaiheeseen kun aloin ihmetellä että vieläkö se vuotaakin kun konehuoneessa oli hento savuhuntu, mutta savutus loppui kun pisti kampikammion huohotusletkun paikalleen. Ilmeisesti samalla kärysi jotain pakosarjan päälle jääneitä öljyisiä likakokkareita, mutta pakokaasuvuoto tuntuisi nyt vihdoin lakanneen.

Kävin ajamassa ringin parkkipaikan ympäri ja totesin auton kulkevan ihan kohtalaisesti. Ajelin takaisin parkkiin ja jätin tyhjäkäynnille, kunnes tajusin auton keittävän. Olin laskenut jäähdytysnesteitä pois kun piti yksi putki irrottaa pakosarjaa irrottaessa, ja olin lisännyt näppituntumalta jonkin verran paisuntasäiliöön, mutta en sitten tarpeeksi ja oli höräissyt tyhjäksi. Toivottavasti ei tullut vahinkoa, tuskin nyt tuossa ajassa vielä kuitenkaan... toivossa on hyvä elää :lol:

Käynti ei kuitenkaan vieläkään ihan täysin miellytä, tai oikeastaan läheskään, ja perustanen asiasta ketjun tuonne paremmin asiaan sopivalle puolelle kun saan aikaiseksi. Ilmeisesti vika on sytytyspuolella, mutta missä, on vähän hämärän peitossa. Mutta asiasta lisää myöhemmin.

Tarkoitus olisi varmaan pian alkaa noita peltitöitäkin tekemään nyt kun auto on taas siinä kunnossa, että sen saa ajettua tuohon vajaan kilsan päähän hitsauskoneen luokse.

Asennusta on odottelemassa tällä hetkellä:
-Ehjempi ratti
-Ladan alkuperäiset aluvanteet
-Puskurin kromilista
-Etusiipi, jonka tarpeellisuus on hiukan kyseenalainen, saattaisi saada ihan helposti nuo paikat tehtyä suorastakin pellistä

Kuva

Tuollaiset vanteet siihen tulee alle jos projekti joskus ajoon saadaan. Pakko myöntää että vähän vaatii silmältä totuttelua :lol:
Lada 2107 1300S -85 ikuisuusprojekti.
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
Vastaa Viestiin