Ensimmäiset Lada-kokemukset
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Milloin ajoit ensimmäisen kerran Ladalla?
Oli muuten vuonna 84 kun ostin ensimmäisen ladan heti mossen jälkeen.
- Lada-Jussi
älkääs ny vetäkö offtopikiksi, sori ku innostuin kertoo koko elämäntarinan vaikka vain ekaa ajokertaa kysyttiin, ehkä joku kohta joku avaa aiheen missä jokainen voi kertoa koko ladailuhistoriansa.
näkeeköhän mistään tän boardin käyttäjien keski-ikää suurin osa taitaa käyttää ensimmäistä peltoladaansa juuri nyt, siihen nähden kolmekymppinenkin on jo vanhus, 80-luvulla ladailleet vanhuksia, 70-luvulla ladailleita ei periaatteessa pitäisi enää edes olla
näkeeköhän mistään tän boardin käyttäjien keski-ikää suurin osa taitaa käyttää ensimmäistä peltoladaansa juuri nyt, siihen nähden kolmekymppinenkin on jo vanhus, 80-luvulla ladailleet vanhuksia, 70-luvulla ladailleita ei periaatteessa pitäisi enää edes olla

- LADA 112 T.T
- Lada kerhon jäsen
mones on jussil niis peltolada ei millään pahal kyllä sulla tietoo löytyy historiasta.
Mä en muista
Ekan kerran pääsin Ladanrattiin ala-asteella kun änkesin koulun keittäjän 1600 SL:ään, no ovet oli auki ettei se ihan niin vakavaa ollut. Mutta luvatta kumminkin, kaverit oli siinä vieressä että ettet varmasti uskalla. No siinä sitä ihmeteltiin sitte Ladaa.
Faija vei sitten joskus 10-12 vuoden ikäsenä Tammisaaren Ladakauppaan ihailemaan kanttiladoja, joita oli selkeä vähemmistö paikanpäällä verrattuna Samaraan. Mulla oli vino pino erilaisia Ladapiirustuksia joita sitten kauppiaalle esiteltiin ja käytiin ottamassa tyypit yhdellä punaisella 2105 (varmaankin 21053):llä.
Taisin Ladaa kumminkin päästä itse ajamaan joskus vähän myöhemmin, vuotta en muista millään... Itseasiassa samana päivänä kokeilin FSO Poloneziä sekä 1200 L:llä. Molemmat olivat iäkkäiden sukulaisteni autoja. Oman ekan Ladan hankin vasta 2005, aika myöhään siis.

Ekan kerran pääsin Ladanrattiin ala-asteella kun änkesin koulun keittäjän 1600 SL:ään, no ovet oli auki ettei se ihan niin vakavaa ollut. Mutta luvatta kumminkin, kaverit oli siinä vieressä että ettet varmasti uskalla. No siinä sitä ihmeteltiin sitte Ladaa.
Faija vei sitten joskus 10-12 vuoden ikäsenä Tammisaaren Ladakauppaan ihailemaan kanttiladoja, joita oli selkeä vähemmistö paikanpäällä verrattuna Samaraan. Mulla oli vino pino erilaisia Ladapiirustuksia joita sitten kauppiaalle esiteltiin ja käytiin ottamassa tyypit yhdellä punaisella 2105 (varmaankin 21053):llä.
Taisin Ladaa kumminkin päästä itse ajamaan joskus vähän myöhemmin, vuotta en muista millään... Itseasiassa samana päivänä kokeilin FSO Poloneziä sekä 1200 L:llä. Molemmat olivat iäkkäiden sukulaisteni autoja. Oman ekan Ladan hankin vasta 2005, aika myöhään siis.
☭ GAZ 24 Volga ☭ VAZ 2121 ☭ VAZ 2106 ☭ VAZ 2103 ☭ VAZ 21013 ☭ VAZ 21083 RU 21099 RU 21093 RU VAZ 21083 ☭ VAZ 21093 ☭ Moskvitsh 1500SL ☭ MTZ-501
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
Taisin ekan kerran ajaa Ladalla vuonna 2002 kun ostin sellaisen 

Reippaina käymme rekkain alle 

Ensimmäinen ajo Ladalla oli-77.Kaverin isän 1200 L.
Eka oma Lada oli-80 ostettu -75 1200.Taitaa olla kuvakin galleriassa.
Ootkos Jussi kuullu"Mitä vanhempi pukki,sen kovempi sarvi"
Eka oma Lada oli-80 ostettu -75 1200.Taitaa olla kuvakin galleriassa.
Ootkos Jussi kuullu"Mitä vanhempi pukki,sen kovempi sarvi"

Eka ladailukokemus ja eka ajokortilla-ajokokemus (en ole ollut koskaan peltotuunaaja) on toukokuun lopusta 1996. Olin saanut samana päivänä ajokortin ja illalla päästiin ajelemaan kaverin äidin -87 1200L:ää. Ko.auto meni myöhemmin katon kautta ympäri ohitustilanteessa, mutta kuski selvisi ilman ruhjeita ja auto on hänellä vieläkin, vaikkakin täysin solmussa, eikä ajokunnossa.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Ei kyllä muista tarkkaa vuotta
Ekan kerran Ladan kyydissä olin jo 1971 ja oli vielä kova kommunistitimpuri ratissa, muistan vieläkin elävästi miten kehui sen hyvää näkyväisyyttä
Itse kyllä aloitin itä-autoilun heti kortin saatua Volgalla ja Mossella, mutta eka oma Lada taisi tulla vasta joskus 90-luvun alussa
Kavereilla oli kyllä noita Ladoja, mutta ei muista tuliko niillä kuitenkaan koskaan ajeltua.

Itse kyllä aloitin itä-autoilun heti kortin saatua Volgalla ja Mossella, mutta eka oma Lada taisi tulla vasta joskus 90-luvun alussa

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Vuotta ei voi muistaa, mutta olin varmaankin jotain 5-6 vuotias, pääsin "ajamaan" iskän silloista kilpa/käyttöLadaa, 2103 -77 mallinen. Pieni pätkä, n. 100 metriä suoraa tietä.
Muistan jo silloin ihailleeni hienoja yksityiskohtia kuten mittaristoa puuviiluineen, komeaa maskia ja jo silloin silmää miellyttäviä takavaloja.
Koppa oli muuten kuin ruttuunpuristeltu kaljatölkki, kun sillä/ niillä (4 ladaa yhteensä kilpureina) tosiaan ajettiin ST-ajoa, jopa hyvällä menestyksellä, pokaaleiden ja muiden medaljongien määrästä päätellen. Hyvä saavutus 100Ampeerien, Corollien, Starlettien ja Justyjen seassa!
Mutta mulle se oli silti hieno auto turvakaarineen ja lisävaloineen.
Niin joo, ekan Ladan ostin vasta v.2000, 21033:n.
Muistan jo silloin ihailleeni hienoja yksityiskohtia kuten mittaristoa puuviiluineen, komeaa maskia ja jo silloin silmää miellyttäviä takavaloja.

Koppa oli muuten kuin ruttuunpuristeltu kaljatölkki, kun sillä/ niillä (4 ladaa yhteensä kilpureina) tosiaan ajettiin ST-ajoa, jopa hyvällä menestyksellä, pokaaleiden ja muiden medaljongien määrästä päätellen. Hyvä saavutus 100Ampeerien, Corollien, Starlettien ja Justyjen seassa!

Mutta mulle se oli silti hieno auto turvakaarineen ja lisävaloineen.
Niin joo, ekan Ladan ostin vasta v.2000, 21033:n.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Hmm.. Setä tais päästä Ladan rattiin joskus vuonna -81 Kaverin isän uudenkarheella 1300 nelilamppu S.llä!Ajoin myös Ladan esimalleilla eli 124S ja 125S Fiateilla samoihin aikoihin ja muistaakseni Lada temppuili kaikkein vähiten näinä kuskiviikonloppuinani. Silti hirvee romu jo silloin ja tänäänkin! 

Vuosi oli ehkä '93-94 ja itse olin silloin myös 5-6v kun pääsin ohjaamaan samalla Maran mainitsemalla tienpätkällä saman miehen, tosin eri mallin Ladaa. Käsittääkseni autot olivat jo silloin vaihtuneet tummansiniseen 2107:n. Muistikuvat ovat hieman hatarat, muistan auton hyvin ainoastaan siitä kun oltiin lähdössä johonkin, niin se odotteli kiiltävänä autotallissa. Toinen mieleenjäänyt samalla autolla, on reissu Tykkimäelle kun oli aivan tajuttoman kuuma päivä ja Ladan puhaltimesta tuli savua sisään.
Toinen, huomattavasti paremmin muistissa oleva varsinainen ajokerta taitaakin olla sitten 2007 alkukeväästä. Hattula-Kotka reissu oman (ja ensimmäisen sellaisen) Ladan puikoissa.
Toinen, huomattavasti paremmin muistissa oleva varsinainen ajokerta taitaakin olla sitten 2007 alkukeväästä. Hattula-Kotka reissu oman (ja ensimmäisen sellaisen) Ladan puikoissa.
Pisti Ukki pahan, mutta kun oikein kaivelee muistin tynkää, niin oli se vuonna 1979 kun ajeltiin edesmenneen kaverini Ladalla pitkin poikin maakuntia ja kaupunkejakin. Oli ruskea 1200- mallinen. Sitten veljeni hiukan viritetyllä 1500 S:llä jatkettiin vuonna 1980-81. Ihka oman 1200:n laitettiin vaimon kanssa vuonna 1982 tai 83 (muisti pätkii
). Siitä ja sitä ennenkin on menty välillä Vauxhallilla, Saabilla, Mazdalla, Opelilla, Skodalla ja nyt On varmaankin kuudes Lada tämä uusin 112 (vm -06) malli.

" Taatusti kestää, kun on tehty ilman motivaatiota". Sanoi muinoin Konelan varaosamyyjä, kun osia häneltä ostin.
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viesti:
Joskus syksyllä 1986 allaolevalla ensimmäisellä Ladallani, kuva vuodelta 1987

VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Veljen 2101:llä joskus 1977
Hieno kuva!AI kirjoitti:Joskus syksyllä 1986 allaolevalla ensimmäisellä Ladallani, kuva vuodelta 1987
Näitä wanhoja Lada-kuviahan kannattaisi alkaa myös kerätä sinne sun sivustolle

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.